tekenen van Jezus wederkomst!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Harm-J
Majoor
Majoor
Berichten: 1689
Lid geworden op: 27 dec 2006 14:43
Locatie: Lugdunum

Berichtdoor Harm-J » 30 mei 2007 04:56

biblebook schreef:Hallo Riska,

Ik kan het geheel met je redernering eens zijn. Je schreef o.a. ook;

Het enige - en echt het enige - dat wij kunnen doen is gericht zijn op Jezus Christus en Hem volgen

Denk je dat je in de tijd dat de vervolging van de (Geestelijke-) Christenen, staande kunt blijven? Zo ja, wat is voor jou dan "het teken" van Christus spoedige komst om die keuze op eigen kracht te kunnen maken inzake je persoonlijke instelling.



Lijkt mij zo dat Riska al duidelijk genoeg was met haar antwoord.!! Zij heeft imho geen teken(en) van een eindtijd nodig zoals zij zelf al stelt.

Riska schreef:Het enige - en echt het enige - dat wij kunnen doen is gericht zijn op Jezus Christus en Hem volgen. En dan hoeven wij niet bang te zijn, dan mogen we vertrouwend door het leven gaan... of de Wederkomst nu over vijf minuten is of dat wij het in onze generatie niet meer meemaken.

.
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Riska

Berichtdoor Riska » 30 mei 2007 06:57

Op die hele lap tekst ( en wanneer leer je nou eens dat je beter iets in één of twee zinnen kunt zeggen dan zo'n lap tekst) heb ik maar één antwoord: als wij stil vertrouwend achter Hem aangaan zal Hij ook ons nabij zijn, wat er ook zou kunnen gebeuren.
Ik leef uit vertrouwen, niet uit angst...

Gebruikersavatar
biblebook
Sergeant
Sergeant
Berichten: 295
Lid geworden op: 08 apr 2006 11:58

Berichtdoor biblebook » 30 mei 2007 10:43

Hallo Riska,

Christus wil niet dat wij slaven zijn van of voor Zijn Rijk. Gods volk heeft de gaven der profetie. Dat wil zeggen, dat zij het onderscheid gaan .(in-) zien tussen wat van Christus is en dat wat Hij ons wil voorhouden, en dat wat de Draak ons voorhoudt en mee verleid. Jezus zegt ook duidelijk dat Zijn volk door gebrek aan kennis en inzicht verloren kan gaan.

Ik kan mij een profetie herinneren die leert dat de gelovigen diep op hun knieën in het stof Hem aanbidden. Ze merken niet dat Hij al voorbij is gegaan. Denk ook aan de Rijke jongeling. Zijn individuele ingesteldheid, hangende aan zijn bezittingen, alsook de 5 wijze en 5 dwaze maagden.
Wie zijn lamp niet heeft gevuld met de -juiste- olie zal spoedig bemerken dat zijn licht dooft. Deze laatste symboliek staat voor de Heilige Geest.

Ik heb slechts 2 voorbeelden gegeven aangaande de 2 Beesten. De tekst van Henry Kissinger en van het Pausdom. Openbaringen 1 begint met de mededeling van Christus dat Hij datgene aan Johannes aan Patmos bekend maakt opdat zijn knechten, weten wat er nog moet en zal gaan gebeuren.

Christus noemt de mensen die afwachten en zich als een slaaf gedragen, dode-levenden zijn. Het is juist daarom dat de "late -spade- rege'n"over alle leven zal komen. De kracht er van is groter dan welke de discipelen op Pinksteren ontvingen.

Dagelijkse Bijbelstudie onder gebed en het nalaten van zonden, in de groei tot een Tempel van de Heilige Geest te kunnen zijn, is datgene waartoe met name Opennbaringen 14 oproept.

Dat betekent actief deelhebben aan de groei van Gods Koninkrijk, dat immers begint in ons hart. Als wij bewust en doelgerivcht niet veranderen, is de kans groot dat ons loon minder rooskleurig is, dan dat wij verwachten.

Paulus wees er reeds op dat het / een Christelijk leven meer is dan een éénmalig bekerenig. Elke gelovige heeft in zijn "geloofsdenken"voortdurende vernieuwing nodig. Geloven is groeien in Christus, niet een afwachtende houding aannemen, dat is geen voorbeld van Christus, die Zelf groeide omdat Hij zich juist liet leiden door de Heilige Geest in de wet van Zijn God en Vader. Jezus was een Actief Christen in de ware zin des woords.

Het vertouwd geraken met Gods woord is een noodzaak om zowel de Schrft in het Geestelijke aspect van "leven"alswel profetisch te kunnen leren waarderen en toe te passen in het persoonlijke aan verandering van het zondige hart. Waakzaamheid gaat niet vanzelf en dient voortdurend bijgestuurd te worden. Daari s Geestelijke stuurmanskunst voor nodig. Want hoe sterker de -4- winden van de hoeken der aarde zullen zijn, des te heftiger de Geestelijke tegenstromen moeten zijn.

Jezus leert dat ons licht niet zal schijnen, want dan lopen achter de feiten aan. Christus zegt LAAT UW LICHT schijnen (Mat. 5:16). Dat roept op tot actie en toonbeeld van verandering. Christus roept ons daarom op om ZELFSTANDIG te HANDELEN, om in JUISTE GEZINDHEID onbze God en Hemelse Vader en medemensen te -kunnen- ontmoeten.
(Efeziërs 5:19-21)

Strijd: Onze strijd is niet gericht tegen mensen, maar tegen de hemelse vorsten, de heersers en de machthebbers van de duisternis tegen de kwade geesten in de hemelsferen (Efeziërs 6:12)

Opebaring 13 maakt ons duidelijk dat het eerste én tweede Best hun kracht van de Draak ontvangen. Des te meer is het -dus- nodig om Geestelijke kracht te mogen ontvangen van de Heilige Geest en de wereldse aanbidding van de Overste der wereld te kunnen weeerstaan. Daarom is nodig dat de twee getuigen; het Levende Schriftwoord (als Mozes) én de Profetie (als Elijha) deel van ons hart worden en de Geestelijke groei in Gods wet verstevigen en versterken zodat wij naar de gewoonte Christus leren navolgen en-daardoor- standvastig blijven en niet meer op twee gedachten blijven hangen.

Vertouwen is één ding; de daad bij het (levende-) woord voegen is twee.
ik spreek nergens over angst, maar over navolging. Wie geen tegenstand ondervindt zal -ook- niet groeien. Wie vertrouwt op de Leraar Scheikunde, omdat men Scheikundige wil worden en daarbij de boeken en ervaringen van de praktijklessen achterwegen laar, omdat men slechts op de "meester"bouwt, zal nooit de Scheikundige worden, dan slechts in geveinsde zelfgerechtigheid.

groet

Riska

Berichtdoor Riska » 30 mei 2007 18:04

Realiseer je je dat je bijdrage als één veroordeling gelezen wordt?
Ik geef aan dat ik stil vertrouwend mijn weg ga en jij geeft daar een heel commentaar op...
Hoe weet jij wat ik in het dagelijks leven wel of niet uitstraal????

marin
Luitenant
Luitenant
Berichten: 590
Lid geworden op: 02 jan 2007 23:06

Berichtdoor marin » 30 mei 2007 20:05

Riska schreef:Realiseer je je dat je bijdrage als één veroordeling gelezen wordt?
Ik geef aan dat ik stil vertrouwend mijn weg ga en jij geeft daar een heel commentaar op...
Hoe weet jij wat ik in het dagelijks leven wel of niet uitstraal????




Riska, volgens mij wil biblebook de geestelijke toestand in kaart brengen die Christenen zouden kunnen ervaren als zij niet de lessen die Jezus ons leert d.m.v. de profetieen die wijzen op de eindtijd, (zou ik nog Het Geloof vinden, zei Jezus), er is zoveel verandert in het geloofsbeleven, ik denk dat je dat zelf ook wel opmerkt om je heen.
Nou is het, dacht ik zo, dat de een daar interesse in heeft het een ander niet.

Riska, mag ik je een vraag stellen en ook aan onze meerdere gesprekpartners.
Heb je wel eens gedacht waarom Jezus nog niet terug is gekomen?
Waar zou dat aan kunnen liggen?
Is Gods volk over heel de wereld nog niet bereid om Hem te ontmoeten?
Is het verlangen er wel om Hem te ontmoeten?

Ik zou daar nog veel meer vragen over kunnen stellen, maar laat het maar hierbij.

groet,
marin
Jes 8: 20: Tot de wet en tot de getuigenis! Voor wie niet spreekt naar dit woord, is er geen dageraad. King James: Dit komt, omdat er in hen geen licht is.

Gebruikersavatar
Harm-J
Majoor
Majoor
Berichten: 1689
Lid geworden op: 27 dec 2006 14:43
Locatie: Lugdunum

Berichtdoor Harm-J » 30 mei 2007 20:22

marin schreef:Heb je wel eens gedacht waarom Jezus nog niet terug is gekomen?
Waar zou dat aan kunnen liggen?


Het antwoord daarop ligt niet bij de mensen en de vraag is ook niet belangrijk voor de mensen.!
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.

Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Riska

Berichtdoor Riska » 30 mei 2007 20:36

Het hangt totaal niet van de mens af - God trekt Zijn eigen plan met deze wereld...

marin
Luitenant
Luitenant
Berichten: 590
Lid geworden op: 02 jan 2007 23:06

Berichtdoor marin » 30 mei 2007 22:29

Harm-J schreef:
marin schreef:Heb je wel eens gedacht waarom Jezus nog niet terug is gekomen?
Waar zou dat aan kunnen liggen?


Het antwoord daarop ligt niet bij de mensen en de vraag is ook niet belangrijk voor de mensen.!



Ja harm, daar heb je gelijk in, het komt zoals komt, och we zien wel, waar maken we ons toch zo druk om.
De 5 dwaze maagden dachten er ook zo over, maar ja dat was een andere tijd.
Het volk Israel hadden de profetieen ook niet bestudeerd (ondanks dat het in Daniel staat) bij de eerste komst van Jezus, en hebben Hem niet herkend als de Zoon van God en Verlosser van de wereld,ook dat was een andere tijd.
In Noach's tijd hebben de mensen 120 jaar de tijd (genade tijd) om de boodschap van Noach te aanvaarden, en zijn verloren gegaan.
Maar ja dat was een andere tijd.
enz.enz.

groet
marin
Jes 8: 20: Tot de wet en tot de getuigenis! Voor wie niet spreekt naar dit woord, is er geen dageraad. King James: Dit komt, omdat er in hen geen licht is.

Gebruikersavatar
biblebook
Sergeant
Sergeant
Berichten: 295
Lid geworden op: 08 apr 2006 11:58

Berichtdoor biblebook » 31 mei 2007 04:23

Beste Harm-J

Interepetatie van Marins posting

Ja harm, daar heb je gelijk in, het komt zoals komt, och we zien wel, waar maken we ons toch zo druk om.

De 5 dwaze maagden dachten er ook zo over en kwamen de Bruidszaal niet binnen, maar ja dat was een andere tijd.

Het volk Israel -van het OT- hadden de profetieen ook niet bestudeerd (ondanks dat het in Daniel staat) bij de eerste komst van Jezus, en hebben Hem niet herkend als de Zoon van God en Verlosser van de wereld,ook dat was een andere tijd.

In Noach's tijd hebben de mensen 120 jaar de tijd (genade tijd) om de boodschap van Noach te aanvaarden, maar lachten om de tekenen vn die tijd en Noach daarbij uit, en zijn verloren gegaan. De Deur (voor ons nu Christus)tot het hemels Koninkrijk ging voor hen letterlijk Žn figuurlijk dicht.

Maar ja dat was een andere tijd

Enige tijd geleden reden arbeiders met zware airoditionings over het dak van een groot warenhuis ergens in Japan. Daarbij reden zij over de verbindingsbeplating van de luchtafvoer. Er ontstonden zo kleine haarscheurtjes tussen het dak zelf en de verbindingsplaten van de luchtafvoer. De aircos werden geplaatst, maar waren feitelijk zo zwaar, dat zij a.h.w. contragewichten werden t.o.v. het gehele dak.

Zodra de airco`s werden gestart ontstond door de trilling verplaatsing van de tegen krachten. Net zoals een geluidssignaal zich voortplant. enkele maanden later waren de haarscheurtjes flinke scheuren geworden.
De airco`s werden hoorbaar in de bovenste verdiepingen van het warenhuis als ze werden geactiveerd. Niemand reageerde er -verder- op.
Na een jaar ontstonden er zichtbare scheuren van enkele milimeters in de plafonds van de bovenste verdieping. Niemand reageerde er op, ook de directie niet.

Na een jaar begonnen de scheuren serieuze afmetin gen te krijgen. niemand reageerde er op. Op een dag verplaatst de vloer van de bovenste verdieping zich ongeveer 10 centimerter en viel er een stuk plafond, gelukkig nog uit het zicht van het publiek, naar beneden.
Men zette de airo`s uit.

Een dag later, toen de airco werd aangezet, werd het geluid van de werking er van, ondraaglijk en begon nu ook de ŽŽn na laatste verdieping, geluidgolven te transporteren. De directie liet toen de airco`s uitschakelen.

Een half uur later stortte het gehele warenhuis in elkaar. Honderden mensen kwamen op
.

Hoe dwaas kunnen we soms zijn, als we niet met God in verbinding blijven en/of ons persoonlijke geweten. God de hemelse Vader is er immers voor iedereen.


Wie niet waakzaam is gaat op den duur gebrek aan kennis en inzicht krijgen en dan schijnt het alsof het gevaar en de ondergang nog ver weg zijn.

Als wij menen daadwerkelijk Geestelijke Christenen te zijn (Geestelijke Joden dus) dan is het de vraag of wij door Gods Geest geleid worden, of misleid door een Onreine Geest.

Wat leert ons de Heilige Geest ten aanzien van onze houding t.o.v. de boodschap die Mathheus 28 leert in het zendingsbevel


De Geest van de Waarheid (Levend Schriftwoord) zal jullie, wanneer hij komt, de weg wijzen naar de volle waarheid (Christus). Hij zal namens Zichzelf spreken, maar zal zeggen wat hij hoort en jullie bekendmaken wat komen gaat (Profetie) Johannes 16:13.

Wie deze Bijbelpassage goed leest, zal ontdekken dat het hier om de Twee getuigen gaat, die ook in de symboliek van deze profetie, op aarde hun werk naar behoren deden: Mozes en Elijah. Niets nieuws onder de zon. Om witte klederen te kunnen ontvangen, is de opdracht van Mattheus 28 nog even actueel, zoals ook het Evangelie tot aan het einde van de Genade (-tijd) even Levend blijft voor ALLE mensen. Maar vooral voor hen die roepen Christen te zijn.

Laat u niet misleiden: Niet iedereen die Here Here roept zal het Koninkrijk der hemelen beerven.

Groet
Laatst gewijzigd door biblebook op 01 jun 2007 13:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Riska

Berichtdoor Riska » 31 mei 2007 08:59

Ik heb een wedervraag aan Biblebook en Marin.
Jullie bevragen anderen over de wijze waarop je de Wederkomst verwacht - of je ernaar leeft, of je die werkelijk wel verwacht. En jullie hebben je daar duidelijk een mening over gevormd.

Hoe zit dat bij jullie zelf?????
Heb je er een goede, zuivere kijk op?
En als jullie dat hebben, waarom ga je er bij voorbaat van uit, dat anderen - die je alleen maar kent van eventuele bijdragen aan het forum, maar dus niets weet van wat er ten diepste bij hen leeft, etc. - er geen zuivere kijk op hebben? Werkt de Heilige Geest alleen in jullie???

Gebruikersavatar
Harm-J
Majoor
Majoor
Berichten: 1689
Lid geworden op: 27 dec 2006 14:43
Locatie: Lugdunum

Berichtdoor Harm-J » 31 mei 2007 13:44

Heb je wel eens gedacht waarom Jezus nog niet terug is gekomen?
Waar zou dat aan kunnen liggen?

Harm-J schreef:Het antwoord daarop ligt niet bij de mensen en de vraag is ook niet belangrijk voor de mensen.!



marin schreef:Ja harm, daar heb je gelijk in, het komt zoals komt, och we zien wel, waar maken we ons toch zo druk om.
De 5 dwaze maagden dachten er ook zo over, maar ja dat was een andere tijd.
Het volk Israel hadden de profetieen ook niet bestudeerd (ondanks dat het in Daniel staat) bij de eerste komst van Jezus, en hebben Hem niet herkend als de Zoon van God en Verlosser van de wereld,ook dat was een andere tijd.
In Noach's tijd hebben de mensen 120 jaar de tijd (genade tijd) om de boodschap van Noach te aanvaarden, en zijn verloren gegaan.
Maar ja dat was een andere tijd.
enz.enz.

groet
marin


Zoals jij mijn tekst uitspreidt, maak je het veel groter en anders dan ik stelde.! Ik stel ,net zoals als Riska al eerde schreef Het enige - en echt het enige - dat wij kunnen doen is gericht zijn op Jezus Christus en Hem volgen. En dan hoeven wij niet bang te zijn, dan mogen we vertrouwend door het leven gaan... of de Wederkomst nu over vijf minuten is of dat wij het in onze generatie niet meer meemaken.

Ik heb het zeker niet over afwachten, dat is een invulling aan mijn tekst die jij er aan geeft, niet ik. Je blik op christus richten, staat bij mij, voor aktief bezig zijn..., niet denken van bekeren kan morgen nog wel.! Morgen zou het wel eens te laat kunnen zijn....
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.

Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Gebruikersavatar
Wullimpie
Moderator
Berichten: 1706
Lid geworden op: 13 aug 2005 13:29
Locatie: Goeree Overflakkee
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 01 jun 2007 13:10

Jammer dat er toch gewoon weer offtopic wordt gegaan.
Dan zit er dus niets anders op dan verwijderen. :x
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Gebruikersavatar
biblebook
Sergeant
Sergeant
Berichten: 295
Lid geworden op: 08 apr 2006 11:58

Berichtdoor biblebook » 02 jun 2007 08:30

Beste Harm-J

Indien zij die zeggen Christus na te volgen, meer gericht zouden zijn op het Geestelijke aspect van wat Jezus (de Profetie) hen duidelijk probeert te maken, en hun hart niet aan de wereldsgezinde christenenheid zouden hebben gegeven, maar een volk dat de Gave der Profetie (Jezus) op dezelfde wijze zouden hebben gebracht als Christus, en de wereld in grote mate vereikt zou zijn, zoals Mattheus 28 inhoudelijk aan de discipelen voorhoudt, dan zou Christus al zijn teruggekomen. Het is dan ook, juist, de reden dat Christus in Openbaring 14 duidelijk maakt dat ALLE mensen maar vooral zij die zeggen en menen Hem waarlijk te volgen, de luide oproep van de de 3 engelen zeer ter harte moeten nemen, nu de wereld nog niet van de Ganade (-tijd) is gevallen.

Als de wereldse christenheid zich heeft verenigd met de koningen der aarde bij wet, zal het einde gekomen zijn.

Voor de Christenen die de wereldse Vader alle eer geven is het slechts ŽŽn stap, om te leren inzien, dat zij wekelijks de geboden overtreden. Dat is ŽŽn der belangrijkste tekenen van Christus`wederkomst.

De laatste poging van Christus, door Johannes op Patmos, om de trouwe en welgemeende Christenen terug te voeren naar een gehele Rijkswet van het Hemelse land. Openbaring 14:6-13
Pas als ook dat ene gebod is geleerd, zal God zijn Heilige Geest volledig kunnen uitstorten en van hen een volk kunnen maken dat de Gave der profetie heeft Žn kent (Christus is die Gave der Profetie Persoonlijk)

groet

Gebruikersavatar
Yael
Majoor
Majoor
Berichten: 2426
Lid geworden op: 02 apr 2004 15:54
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 02 jun 2007 12:34

Biblebook:
Het volk Israel -van het OT- hadden de profetieen ook niet bestudeerd


Het staat toch in het NT beschreven de komst van de Messias? :P

Gebruikersavatar
Raido
Generaal
Generaal
Berichten: 7088
Lid geworden op: 13 dec 2003 14:27
Locatie: Rijsschen
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 02 jun 2007 13:00

Yael, jij hebt geloof ik nogal wat contacten in Israel? Hoe leeft de gedachte rond de herbouw van de Tempel eigenlijk onder Jezus-Christus-als-Messias-belijdende joden?
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 70 gasten