tekenen van Jezus wederkomst!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
amused
Verkenner
Verkenner
Berichten: 56
Lid geworden op: 31 okt 2005 15:51
Locatie: drachten
Contacteer:

Berichtdoor amused » 22 mei 2007 21:10

Ik ben het vooral met riska eens.
daarnaast vind ik bilbebook eng. niet om het een of ander, en niet om te beledigen, maar zijn betogen zijn offtopic en nogal 'vaag'.
ook zijn de betogen van biblebook eng, omdat het lijkt alsof we de bijbel zelf niet kunnen interpreteren, of dat we de bijbel volgens zijn manier moeten interpreteren. Ik heb veel gelezen over het einde van de wereld, en ik vind het heel erg interessant. maar ik houd me er op afstand van. ik wil niet voorspellen wanneer hij komt. ik weet dat hij komt als een dief in de nacht. het kan nu zijn, het kan straks zijn. daar heb ik biblebook niet voor nodig om dat te weten te komen, het staat gewoon in de bijbel. en dat er verschillende interpretaties zijn dat klopt ook.
hitler werd ook voor antichrist aangekeken.
het was de man niet gewond kon raken.
hij had in de eerste wereldoorlog de gevaarlijkste baan, die de meeste slachtoffers vergde: boodschapper.
nooit is hij erg gewond geraakt en hij heeft alle aanslagen op zijn leven overleefd.
men dacht dat hij onstervelijk was. nu 50 jaar later is de wereld nog niet vergaan door hitler de antichrist.

nog een laatste punt: ik snap niet waarom de zaterdag of zondag als rustdag enig verschil maakt van hoe zondig onze kerk is.
punt 1: we hebben de dagen van de joden overgenomen, maar de joden hebben ook alleen maar 7 dagen genomen omdat de bijbel die zegt. ze moesten gewoon een dag 1 nemen en die tot 7 nummeren. welke dag als 1 werd gemaakt maakt niet uit. er moest 1 komen.
punt 2: de benaming van de dagen als maandag, dinsdag etc maakt geen mallemoer uit tot welke nummers die zijn benoemd. voor mijn part word de rustdag op woensdag gehouden. het gaat om de rustdag, niet om welke. dit is gewoon weer het doel voorbij schieten en de bijbel interpreteren naar eigen inzicht. en dan zoveel mensen mee trekken met vage teksten.

alsjeblieft een beetje heldere taal gebruiken.
het punt is dat de evolutiedoctrine de wereld niet veroverde door kracht van argumentatie, maar in haar hoedanigheid als gnostische mythe

Gebruikersavatar
biblebook
Sergeant
Sergeant
Berichten: 295
Lid geworden op: 08 apr 2006 11:58

Berichtdoor biblebook » 23 mei 2007 04:01

Beste Amused,

Het is niet eenvoudig om de Heilige Schrift of de Profetie (de twee getuigen van God de Vader) te begrijpen. het is immers de Heilige Geest die overtuigd van de Waarheid. (Jesaja 8:20). Wat voor sommoige vaag lijkt, is voor andere zo helder als glas. God heeft een wet die de basis is van Zijn Rijk, de 10 geboden. Elke aardse Staat heeft ook zijn -wereldse- wetten. Aangezien Gods Rijk groter is dan alleen de aarde met zijn -voorlopig- eigen melkwegstelsel, maar nog niet toegankelijk voor de zondige mens van deze aarde.

Vanuit de kennis die ieder van ons bezit, menen we ook te kunnen bepalen wat on- danwel off-topic is. Amused dient, denk ik, eerst eens te leren om te reageren als een kind dat werkelijk verlangd naar verlossing van het eigen "ik".

Om het Evangelie, hoe dan ook te verkondigen, gebruikt God de Hemelse Vader mensen, zoals Matheus 28 ons leert en Christus`discipelen gevraagd wordt te doen. Toch zijn zij ook afhankelijk van de Heilige Geest.

De Heilige Geest openbaart alleen diŽ zaken welke van belang zijn voor de mens, in relatie tot de wil en de wens om de Heer te volgen en dat wat hij of zijn kunnen begrijpen. Wie in het eerste leerjaar van zijn studie of leergang begint, kan de kennis van het 4e of 5e (nog) niet begrijpen.
Zo is het bij -de kennis en vooral inzichten- van Gods Profetie precies het zelfde.

Als God de mens leert dat dus de Sabbat op zaterdag valt en die wet een eeuwig karakter heeft, dan vernadert er aan die wet geheel niets. Het heeft met de joden van de nationale Staat Isra‘l alleen ook helemaal niets van doen. Gods wet is in de Hemel aanvaard en wordt op alle werelden -behalve deze aarde- onderhouden (lees Job).

Zij die Christus waarlijk trachten na te volgen zijn Geestelijke Joden. Ook Christus is een Geestelijke Jood. Zijn basis is de Geestelijke wet van God, niet die van mensen of Schriftgeleerden en ook niet van de kerk van Satan, op aarde.

Groet

Riska

Berichtdoor Riska » 23 mei 2007 06:46

Ik zou je enige teksten uit de brief aan de Galaten kunnen noemen, maar ik laat het er maar bij...

Gebruikersavatar
Harm-J
Majoor
Majoor
Berichten: 1689
Lid geworden op: 27 dec 2006 14:43
Locatie: Lugdunum

Berichtdoor Harm-J » 23 mei 2007 13:03

*rilt van de uitlegging van biblebook.

Het evangelie is er voor iedereen. Zowel voor de Joden als wat Biblebook om schrijft als 'geestelijke' joden en later ook voor de heidenen* (*vrij vertaald voor iedereen) Biblebook is missschien de scheuring van het voorhangsel in de tempel vergeten...? Ik zat ook al aan Galaten te denken. Ach ik laat het hier ook maar bij.....
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Gebruikersavatar
amused
Verkenner
Verkenner
Berichten: 56
Lid geworden op: 31 okt 2005 15:51
Locatie: drachten
Contacteer:

Berichtdoor amused » 23 mei 2007 13:55

ik weet het niet biblebook maar volgens mij ga jij te ver.
laatst was er ook iemand die ineens zei: oohw wacht volgens de heilige geest moet ik nu dit en dit zeggen.
ik weet het niet hoor, maar dat begint op een sekte te lijken. waarom?
omdat het lijkt alsof we iemand anders dan jezus nodig hebben om te weten wat de bijbel zegt. nou bedoel ik hier niet de heilige geest maar die persoon. die persoon vond zich zo belangrijk geworden dat ze er duidelijk bij moest zeggen dat het van de heilige geest komt. erg gevaarlijk, aangezien dat wat van God komt vooral uit de bijbel komt.
natuurlijk is de heilige geest er en natuurlijk zijn zijn gaven er. maar volgens mij werken die toch anders dan de meeste evangelisten zeggen.
ik zie ze altijd vrij in tongen spreken, maar volgens de bijbel hoort hier ook een vertaler bij. nou ik heb ze niet tot nauwelijks gezien bij de tongensprekers.
zo is het ook met de heilige geest denk ik. hij werkt bij iedere persoon anders. ik ben meer een logisch denker en kijker. iemand anders is meer een doener. waarom zou de heilige geest bij de ander precies hetzelfde als bij mij werken?
ik denk biblebook dat jij de bijbel misschien met sommige passages meer letterlijk moet nemen, sommige meer in moraal en sommige meer in context. of nog liever: allemaal!
waarom zeg ik dit? omdat jij op mij over kotm alsof we allemaal niet goed christelijk zijn. ik zou zeggen kijk eerst naar jezelf voor je over een ander kan oordelen. dat zegt de bijbel ook. daarnaast kan jij niet in iemands hart kijken, God kan dat wel. en daar ben ik blij om, aangezien jij goed op iemands hart kan trappen met jouw inzendingen.
het punt is dat de evolutiedoctrine de wereld niet veroverde door kracht van argumentatie, maar in haar hoedanigheid als gnostische mythe

Gebruikersavatar
Wullimpie
Moderator
Berichten: 1706
Lid geworden op: 13 aug 2005 13:29
Locatie: Goeree Overflakkee
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 23 mei 2007 16:58

Laten we het onderwerp niet vergeten; tekenen van Jezus wederkomst.
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Gebruikersavatar
amused
Verkenner
Verkenner
Berichten: 56
Lid geworden op: 31 okt 2005 15:51
Locatie: drachten
Contacteer:

Berichtdoor amused » 23 mei 2007 20:03

je hebt helemaal gelijk.
een van de duidelijkste dingen voor mij is nog altijd het volgende:
in de bijbel staat er ergens (ik weet niet meer waar precies), dat alle joden terug zullen keren naar hun beloofde land. het moment na de tweede wereld oorlog zag je joden van over de hele wereld massaal terug stromen naar israel. daar is nog steeds hard oorlog om dit land. ik denk dat dit wel een duideijk symbool is voor de wederkomst van jezus dat het niet lang meer op zich zal laten wachten.
het punt is dat de evolutiedoctrine de wereld niet veroverde door kracht van argumentatie, maar in haar hoedanigheid als gnostische mythe

Gebruikersavatar
biblebook
Sergeant
Sergeant
Berichten: 295
Lid geworden op: 08 apr 2006 11:58

Berichtdoor biblebook » 24 mei 2007 04:19

Amused,

Bij Jezus gaat het om "het hart", ons denken doen en handelen! Joden van de nationale Staat Isra‘l hebben niets met Christus, alszoˆdanig te maken.
Net zo als alle andere landen der wereld, is Isra‘l als wereldse Staat gedoemd verloren te gaan. Zij behoren tot het Grote Babylon.

Jezus Rijk komt niet door geweld, noch door oorlog. Jezus Rijk begint in het hart van elk mens, onafhankelijk van enige Staat of kerk (alszodanig) in de wereld. Jezus Kerk is samengesteld uit Geestelijke Joden. Iederen die Christus erkend in het vlees en Hem navolgd op grond van de Hemelse wet, IS een Geestelijke Jood omdat Hij Jood is.

Dat Christus uit de dood is opgestaan is een feit, maar daar aan vooraf ging studie en leiding door de Heilige Geest. Reeds als kleine jongen verbaasde Christus de Schriftgeleerden op zijn kennis en inzicht. Dat ontving Hij door de Heilige Geest.

Als mensen overtuigd geraken door de Heilige Geest en zelf de wil Žn bereidheid tonen en ontwikkelen om Christus na te volgen en burger te willen worden van het Geestelijke Rijk, dan laat men zich dopen door onderdompeling, plus handoplegging. Dan pas kan men zeggen dat men uit het watergraf is opgestaan zoals Jezus ons voorhield. Omdat Hij in het vlees is gekomen zoals ook wij in het (zondige) vlees zijn gekomen deed Hij waartoe de Heilige Geest Hem voerde.

Toch is het Zijn persoonlijke wil en keuze geweest!

Uit de dood opstaan, in het fysieke is evenzo een feit dan dat men zijn zonde erkent en, ook in dat opzicht, aangeeft te willen veranderen door, door het watergraf te willen gaan.

Wie nioet bereid is te veranderen en Gods geboden tot fundament van zijn -bekeerde- leven te maken, zal ook niet in het Koninkrijk der Hemelen willen thuishoren. Menselijke overwegingen en menselijke kerken waar Gods Geest geen plaats heeft, leiden niet tot het eeuwige leven. Vandaar de persoonlijke werking van de Heilige Geest in het leven van alle mensen.

Gods volk komt niet uit de Joodse Staat van het wereldse Isra‘l, maar komt voort uit ALLE taal, stam, natie en volk.

De nationale Staat Isra‘l is heropgericht door mensen die in de essentie die niets met God hadden. De Staat Isra‘l is opgericht om politieke redenen en heeft dan ook, steeds weer, tot oorlogen en strijd geleid.
Indien de Joden van diŽ Staat Isra‘l in de Geest van Christus zouden hebben gehandeld, dan waren zij naar de Profetie van het Levende Schriftwoord nog steeds verstrooid geweest, verstandig en met een bekeerd hart dat gedaan hebben, waartoe zij ooit opgeroepen waren.

Dat er Joden zij die zich bekeren en van Orthodoxe Schriftgeleerde wereldburgers tot Geestelijk Joden worden is een feit en bewijst dus dubbelop dat Gods volk inderdaad uit alle taal, stam, natie en volk komt.

Vooral "natie" gegeven als een land in deze wereld is duidelijk genoeg. Geestelijke Joden dienen dan ook geen bewoners van het Grote Babylon te zijn (zoals deze wereld door God genaamd wordt) maar bijwonders en dis heel wat anders!
Dat zijn mensen die met een bekeerd hart evangeliseren en hulp bieden aan de verdrukten van deze aarde, hen niet bestrijden en ombrengen.

Joden van de nationale Staat hebben zich wederom laten misleiden door de Draak, wier macht en werk in Openbaring 13 t/m 18 duidelijk uitŽŽngezet wordt. De eens zo haastwel fanatieke opstand tegen het Pausdom in vroegere eeuwen, na de verstrooing ( bij de gevangenneming van de Paus in 1798 bijvoorbeeld) is omgeslagen in de aanvaarding en huldiging van het Pausdom enkele jaren gelden.

In het voorbeeld van mijn vorige posting in de tegenstellingen geef ik aan hoe, in het voorbeeld van het 2e Beest van Openbaring 13, de eerst zo oprechte beginselen van de Wereldmacht USA, zich door God te willen laten leiden, omgeslagen is in de aanbidding van de Draak.

Zij begonnen als het Lam te spreken, maar spreken nu als het Beest die zijn kracht van de Draak heeft ontvangen en -dus- niet van God.

Het moet dan ook duidelijk dat de One World Order, de ŽŽnsgezindheid van alle landen, in het voorbeeld van de USA, door geweld en oorlog tot stand komt. Het meest fysieke en daadkrachtige aspect moet zich nog openbaren, dat is het Merkteken aan rechterhand en voorhoofd, erkenning en de bevestiging er van.

Zij die Geestelijk in Christus zijn, aanbidden geen enkel mens op deze aarde, ook geen Heilige Vader in Rome noch het Pausdom in het algemeen, en stellen ook diens gezag niet boven hun Meester, dat wat de Joodsche gemeenschap inmiddels wŽl hebben gedaan.

Leer ook dat het naamwoord "christenen" door de politiek, de koningen en het gezag van Rome alleen erkend worden in de relatie met het Pausdom. Als de Paus erkend wordt als iemand die "Joden en christenen" dichter bijelkaar heeft gebracht, dan betekent dat het hier om politiek evenement gaat dat van deze aarde is een menselijk streven dat meent op Gods troon te kunnen zitten (Openbaring 13), het Grote Babylon en niets heeft te maken heeft met Geestelijk Joden, wier Rijk niet van deze aarde is of zal zijn, zoals ook Christus leert dat Zijn Rijk, ook niet van deze aarde is of kan zijn.

Bidt voor meer inzicht! Zoek eerst de dingen die van boven zijn, dan komt de rest vanzelf!

groet

Gebruikersavatar
amused
Verkenner
Verkenner
Berichten: 56
Lid geworden op: 31 okt 2005 15:51
Locatie: drachten
Contacteer:

Berichtdoor amused » 24 mei 2007 21:50

volgens mij begrijp je me verkeerd biblebook.
ik zeg niet dat je de heilige geest (niet) nodig hebt, ik zeg dat mensen vaak de heilige geest interpreteren naar hun eigen hand. zoals hun het uitkomt.
en dat jezus de heilige geest had/heeft lijkt mij vrij logisch. namelijk hij is het tegelijkertijd ook. maar terug op de heilige geest interpretatie.
met de voorbeelden die ik stelde duidde ik op lukrake opmerkingen van mensen naar andere mensen toe over de heilige geest waarmee je anderen kan kwetsen. dat er iemand ineens zegt: ik moet van de heilige geest dit en dit zeggen. daarmee kwets je mensen, met daarnaast de onzekerheid van of het de heilige geest wel is. j kwets mensen omdat zij niet een gevoel hebben bij het geloof, maar meer met hun hart geloven (liefde). zij willen ook het gevoel, en dat kan ik me ook wel voorstellen. ik wil dat ook wel. maar ik heb iets beters dan een gevoel. ik heb vertrouwen. en dat kan van de heilige geest zijn of niet. het maakt mij niet uit, maar ik heb het.
en jij beweert dat alle mensen een gevoel moeten hebben of een ervaring ermee moeten hebben anders komen ze niet in de hemel.
ik vat het voor je in een woord samen: onzin
het belangrijkste is de liefde voor god en je medemens. en je vertrouwen in jezus christus. heb je dat, dan komt de rest vanzelf.
het punt is dat de evolutiedoctrine de wereld niet veroverde door kracht van argumentatie, maar in haar hoedanigheid als gnostische mythe

Gebruikersavatar
Wullimpie
Moderator
Berichten: 1706
Lid geworden op: 13 aug 2005 13:29
Locatie: Goeree Overflakkee
Contacteer:

Re: tekenen van Jezus wederkomst!

Berichtdoor Wullimpie » 25 mei 2007 11:56

marin schreef:Kunnen wij de tekenen van Jezus wederkomst onderscheiden?

Waar bemerken dat aan?

Jezus zegt, dat wij ze kunnen onderscheiden.

Mattheus 24: 32 En leert van den vijgeboom deze gelijkenis: wanneer zijn tak nu teder wordt41), en de bladeren uitspruiten, zo weet gij, dat de zomer nabij is.
33 Alzo ook gijlieden, wanneer gij al deze dingen zult zien, zo weet, dat het nabij is,42) voor de deur.


Het gaat in dit topic dus over de letterlijke wederkomst, niet om de wedergeboorte.
@BB blijf ontopic
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Gebruikersavatar
biblebook
Sergeant
Sergeant
Berichten: 295
Lid geworden op: 08 apr 2006 11:58

Berichtdoor biblebook » 28 mei 2007 18:12

Hallo Harm-J

Inderdaad het evangelie is er voor iedereen, dat is juist. Maar de vraag is, aanvaard ook iedereen het Evangelie zoals Christus dat openbaart.
Waarom zou Christus geen mensen gebruiken om de interepetatie van het Evangelie, door de Heilige Geest, aan de mensen voor te houden. Lees eens wat Christus exact zegt over de Openbaringen. Het laatste, maar haastwel het belangrijkste boek samen met het boek Dani‘l.

De eerste verzen van Openbaring luiden dan ook:

In dit boek onthult Christus de geheimen die God Hem bekendgemaakt heeft. Hij zal Zijn dienaren laten zien wat binnenkort moet gebeuren.

Daarom heeft Hij Zijn engel naar Zijn dienaar Johannes gestuurd om het hem allemaal vertellen

Johannes heeft opgeschreven wat hij van God gehoord heeft en wat Jezus hem bekend gemaakt heeft.

Is het abnormaal dat zij die door het watergraf zijn gegaan en een nieuw leven in Christus begonnen zijn, de Heilige Geest hebben aanvaard en de geboden Gods onderhouden, Hem (Christus) lief hebben?

De liefde van Christus die ook Hij door de Heilige Geest van de Hemelse Vader heeft ontvangen is, dezelfde liefde die de Heilige Vader ook door de Heilige Geest, aan zijn trouwe dienrane zendt. We spreken hier niet over de liefde van de natuurlijke mens. De natuurlijke mens, de mens die meent op menselijke gronden het Evangelie te moeten interepeteren is niet bij machte de Heilige Geest te verstaan. Het is voor de natuurlijke -wereldse- mens een dwaasheid.

Jezus laatste boodschappen vinden we vooral in Openbaringen 14: 6-10 de 3 engelenboodschap. Deze boodschap leert ons dat de mens bereid moet zijn Gods wetten tot -de- maatstaf van zijn -aardse- leven dient te maken, omdat het Hemels Koninkrijk en dus ook het Evangelie in het hart begint. Wie niet wil veranderen naar het beeld van God, door Christus (de Deur) zal dus ook NOOIT in het hemels Koninkrijk komen.

Want de Heilige Geest zal als -"laatste regen" over alle leven gaan. En inderdaad Harm -J, indien er -nog- mensen zijn die het Evangelie in hun natuurlijke hart willen toelaten, dan zal de Heilige Geest hen overtuigen van zonden en zullen dus ALLE mensen die Žne gelegenheid nog krijgen voordat de Genade (-tijd) wordt afgesloten. Want zolang je leeft kun je kiezen en is de Genade(-tijd) de periode om met God de Hemelse Vader in het reine te komen.

Inderdaad is het natuurlijk ook zo dat Jezus de bepalende Rechter zal zijn die "het llon" van elk mens zal meebrengen als Hij naar aarde terugkeert. Wij zijn niet in staat om over andermans leven te oordelen. Dat is ook niet de bedoeling. Ook Christus gaf aan, bij de geschiedenis van de overspelige vrouw en de vrouw bij dewaterput dat Hij niet zou of kon oordelen. Maar ŽŽn ding maakte Hij aan hun hart -wel- duidelijk, namelijk; Ga heen en zondig niet meer.

Als mensen menen mij "eng" te moene vinden, dan meoetn zij dat meer doen. Maar de waarheid of wijzende op Christus zoals Hij werkelijk is, is bij de natuurlijke en wereldse mens nooit een welkome zaak.

Men houdt liever vast een een Christus die door mensen is bedacht en voorgesteld. Een Christus die door de Keizer in Necea 325 na Christus is voorgesteld, als de personificatie in/van de Keizer zelf. Daarmee de heidense kerk dienende en voorstellende dat mensen zonden konden vergeven en mensen heilig te verklaren. Wel beste Harm-J; noch Keizer Constatijn noch het Pausdom van Rome kunnen bogen op "goddelijke steun" van boven. Beiden hebben een natuurlijke en menselijke christus geschapen die niet van deze aarde kan zijn.

Het Evanglie is dergalve geen Keizerlijke noch een Pauselijke verdienste.
Beiden slaan nergens op zijn, zoals Openbaring 13 ons duidelijk leert van de Draak, de Satan.

Bidt beiden maar voor meer inzicht en verlossing, dat lijkt mij het beste!
Mensen die daadwerkelijk de Jezus, de Geestelijk Jood, die ons voorging, begrijpen exact waar ik het over heb. Zij zullen naar de juiste passages zoeken die, ook zonder Bijbelverwijzing, in het Levende Schriftwoord te vinden zijn.

Afval en gebrek aan kennis, zo Jezus leert, zijn een overduidelijk teken van de spoedige komst van Hem. Daarom roept Hij op om Gods wet Žn Evangelie tot dagelijkse studie te maken. En daarvoro het Hioj ook in die eindtijd mensen opgeroepen die "luide stem" danwel "die bazuinen" te doen uitgaan. (7 zegels openen en 7 bazuinen laten klinken)

Hier een aantal verstandige verwijzingen, lees ze en zoek ze op in het Levende Schriftwoord;

Een nieuw hart

Wanneer het hart door Gods Geest vernieuwd is, zal het leven van dat feit blijk geven. Wij zelf kunnen niets doen om ons hart te veranderen en ons zelf in overeenstemming met Gods wet te brengen. Alhoewel we in geen enkel opzicht op onze eigen werken moeten of kunnen vertrouwen, zal uiteindelijk de Heilige Geest ons leven openbaren of de genade van God, daadwerkelijk in ons woont. Alls kopmt immers aan het licht wat wij verbergen of heimelijk verzwijgen. Er moet nu eenmaal een enorm contrast openbaar worden tussen het leven wat we eerst leden en het nieuwe leven in Christus. Als wij het voorbeeld van de twee Getuigen zijn, de Schrift en de Profetie, dan is het onze wil om, geleid door de Heilige Geest, onze ervaringen met Christus en de Heilige Geest te openbaren aan anderen. Aan hen die zoeken maar niet kunnen vinden.

Als we onze klederen (Geestelijke toestand) willen veranderen naar het beeld dat Christus hier over geeft. Het karakter van ons hart wordt dat hierbij niet geopenbaard in goede daden of wandaden die af en toe verricht worden, maar in de tendens die blijkt uit onze woorden en daden van elke dag.

Efezi‘rs 3:17-19

Ik bid dat Christus meer en meer in u mag wonen, naarmate u hem meer gaat vertrouwen. Dat u geworteld zult zijn in Gods liefde en daarop uw leven zult bouwen. Dan zult u ervaren en begrijpen dat die liefde van Christus is. U zult ervaren en begrijpen dat die liefde van Christus ons menselijk verstand te boven gaat. Uw hele wezen zal dan vol zijn van God.



Gods liefde Harm-J en Amused hebben dus niets te maken met onze natuurlijke liefde zoals we die in het aardse aan elkaar bewijzen.
Satan is de Overste der wereld. De Heilige Geest bewerkstelligd een liefde die niet van ons is, maar die wij door Gods Geest -pas- ontvangen naarmate Hij die toebedeeld.

Wat gebeurt er als Christus in osn hart woont. Onderhouden we dan de wet van Gods Rijk of van mensen!
Voor verdere studie:

Jeremia 31:31-33
Hebree‘n 8:8-12
Efezi‘rs 3:17

Dit gegeven vinden we terug in Openbaringen 13 t/m 18 waarvan de essentie in Openbaring 14:6-11 ligt.

Als Tekenen van Jezus spoedige wederkomst

groet

Gebruikersavatar
Wullimpie
Moderator
Berichten: 1706
Lid geworden op: 13 aug 2005 13:29
Locatie: Goeree Overflakkee
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 28 mei 2007 18:31

Kom nu eens specifiek met tekenen van Jezus wederkomst zonder jou hele geloofsleer weer neer te gooien.

Dus geen hele lap tekst maar gewoon een paar tekens die volgens jou vooraf gaan aan de wederkomst.
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Gebruikersavatar
biblebook
Sergeant
Sergeant
Berichten: 295
Lid geworden op: 08 apr 2006 11:58

Berichtdoor biblebook » 29 mei 2007 04:19

Beste Wullimpie,

Ik kom steeds -weer- met zeer specifieke weergaven van Christus`wederkomst. Het "probleem" is dat mensen soms blind en doof kunnen zijn, danwel op een ander punt van inzicht staan. Het is net als in een schoolklas, de ŽŽn begrijpt de lesstof eerder dan de ander. Uiteindelijk zullen de meesten slagen, echter niet allen...die Here Here zeggen, zullen het Koninkrijk der hemelen beerven.

Om je toch enigzins aan je vraag te voldoen, verwijs ik je naar de volgende Bijbelteksten;

Openbaring 22:10-22

Deze tekst geeft aan dat de wederkomst zeer nabij is. Zij staat in directe relatie met de waakzaamheid en vooral ook voorbereiding, die wij allen moeten nemen, om Christus inderdaad te kunnen ontmoeten. Te ontmoeten als we nog leven, danwel als we uit onze slaap opstaan. De vraag is dan, staan we bij de eerste dood, definitief op en gaan we Christus in de Hemel tegemoet, naar het Hemelse Jeruzalem ( en dus niet het aardse nationale) of blijven uiteindelijk in onze graven tot de 2e komst na 1000 jaren tot de eeuwige vernietiging?

Openbaring 14:1-10 handelt over de 3 engelenboodschap, die met "luide stem" over de aarde woren bazuint. Dat is niet voor niets, de Hemelse en -enige- Heilige Vader in ons leven, wil dat iedereen tot inzicht komt en overtuigd kiest voor het Hemels Koninkrijk.
Die laatste oproep houdt in dat we ons geheel leren bekeren van ons huidige leven.

Petrus zei, naar aanleiding van Gods belofte de Heilige Geest te zenden, het volgende:

Keer u af van het huidige leven en laat u dopen (watergraf) onder aanroeping van Jezus Christus om vergeving te krijgen voor uw zonden (handelingen 2:38 )

Dit is ŽŽn van de essenti‘le punten van de oproepen van de 3 engelen. het is de laatste concrete oproep van Jezus aan de mensheid en tevens een extra waarschuwing voor hen die menen waarlijk gedoopt te zijn.

Lees in dat verband ook Galaten 5:22,23 wat de vrucht van de (Heilige-) Geest is:

liefde, vreugde vrede, geduld .....etc.

Die liefde, geduld en vrede zijn dus van een geheel andere orde, dan onze natuurlijke, aardse vorm er van.

EŽn van de grootste gebreken waar het de mens in de eindtijd aan zal ontbreken, en een bijzonder teken van Christus`wederkomst zijn:

liefdeloosheid, geweld, plezier gericht op het eigen ik, waar dan ook de industrie het op aan stuurt. Personificatie van gegevensbronnen (handcomputer, direct persoonlijke gegevensbeheer, electronische indentiteitscard die niet persoonlijk naar eigen behoefte, bewerkt kan worden, manipulatie van de gegevens en dwang, om bepaalde structurele sociaal-maatschappelijk doelen na te volgen)

Door o.a deze zaken kan het zijn dat mensen, vaak onbewust, zich blijvend keren tegen de Heilige Geest en daardoor de werkelijke, Geestelijke relatie met hun Heiland missen, alhoewel men meent juist Christus te kennen.( Romeinen 2:4)

Wat ook in het teken van Christus`spoedige wederkomst staat is de krachtige stem (luide stem) van de uitstorting van de Heilige Geest op alle leven, met de daarbij behorende omschrijving van de toestand op aarde, voor onze tijd: Openbaring 18:1-5

Een waarlijk teken van Christus`spoedige wederkomst is, dat we van de koningen der aarde (regeringen) hoeven we niets meer te verwachten. Zij heulen al sinds de val van Adam en Eva met Christus`vijand. Openbaring 13 leert ons dat de Beesten (2 machtige Koninkrijken van het Grote Babylon: Een kerkelijke en een burgerwetgevende macht in en voor onze tijd) de mensen door geweld en geestelijke misleiding, van hun verlossing weg houden.

Groet

Riska

Berichtdoor Riska » 29 mei 2007 07:12

Alle teksten zijn al van een tweeduizend jaar geleden, dus waarom dan nu ineens op korte termijn te verwachten?
Met alle satellietverbindingen en andere mogelijkheden tot communicatie weten we bij wijze van spreken een seconde nadat iets gebeurd is, dát het gebeurd is. Dat wil niet zeggen dat het nu erger is dan vroeger. Er zijn hele zwarte tijden geweest en die zullen er blijven.
Zelfs de apostelen hebben gedacht dat zij het nog zouden meemaken.

Jezus zegt dat niemand de ure kent, zelfs Hij niet, alleen de Vader.
Het is dus niet aan ons te bepalen dat het nabij is.

Het enige - en echt het enige - dat wij kunnen doen is gericht zijn op Jezus Christus en Hem volgen. En dan hoeven wij niet bang te zijn, dan mogen we vertrouwend door het leven gaan... of de Wederkomst nu over vijf minuten is of dat wij het in onze generatie niet meer meemaken.

Gebruikersavatar
biblebook
Sergeant
Sergeant
Berichten: 295
Lid geworden op: 08 apr 2006 11:58

Berichtdoor biblebook » 30 mei 2007 04:25

Hallo Riska,

Ik kan het geheel met je redernering eens zijn. Je schreef o.a. ook;

Het enige - en echt het enige - dat wij kunnen doen is gericht zijn op Jezus Christus en Hem volgen

Denk je dat je in de tijd dat de vervolging van de (Geestelijke-) Christenen, staande kunt blijven? Zo ja, wat is voor jou dan "het teken" van Christus spoedige komst om die keuze op eigen kracht te kunnen maken inzake je persoonlijke instelling.

Weet dat het ergste nog moet komen voor het volk van God. Uiteindelijk zal het Geestelijke Isra‘l vervolgd worden. Christus waarschuwt er daarom voor om "uit te gaan" van het Grote Babylon. Dat is een Geestelijke kwestie, geen actie die we zo maar, op eigen kracht en op grond van onze eigen, menselijke interepetaties kunnen doen.

Het heeft alles te doen met keuzes maken. En begrijp dat de misleiding van de Draak, door de 2 Beesten zo perfect op Christus`voorbeeld zal lijken, dat Jezus zich afvraagt of Hij nocg "Geloof" op aarde zal vinden.

Vergeet niet dat de 2 Beesten werken aan een "volkomen vredige wereld" waar men van oorlogstuig ploegscharen zal meken.
Duurt dat nog lang of is dat iets van de toekomst? Neen, ik denk van niet. De One World Order, het systeem dat gebaseerd op de aanbidding van de Draak, dat een Merkteken heeft en verlangt daardoor aanbeden te worden, als -een- God.

What the Congress will soon have before it is not a conventual trade agreement, but the hopeful architecture of en New International System. A regional Wetsern Hemersphere Organization dedicated to "democracy" and "free" trade would be a first step towards a New World Order, that is so frequently cited but so rarely implemented.
Henry Kissinger


EŽn voorbeeld van Amerikaanse burgerwetgevende macht , gebaseerd op economische gronden verbonden met "democratie" en "vrijheid".
Een ŽŽnpartij systeem, Wereldwijdt. Onvoorstelbaar dat de USA hier feitelijk verwijzen naar hun politieke vorm voor de nabije toekomst welke gelijk staat aan een " Socialistisch systeem" op grpond van hun voorwaarden. (Amerikaanse "democratie")

Het Pausdom laat, bij monde van Prof. Maliachi Martin, dat:

Willing or not, ready or not, we are all involved... The competition is about who will establish the first One World System of Government that has ever existed in the society of nations. It is about who will hold and wield the dual power of authority of us as individuals and over all of us together as a community. Our way of life as individuals and citizins of the nations; our families ans our jobs; our trade and comerce and money; our educational systems ans our reliogions and our cultures; even tha badges of our national indentity, which most of us have taken for granted
..all we have radically altered for ever. No one can be exempted from its effects. No sector of our mives will remain untouched.


Maliachi Martin The Keys of this Blood page 15

Openbaring 13 t/m 18 omschrijven de situatie van de wereld van die Koningen. Openbaring 13 en 17 staan hierin centraal. Daarin vinden we de essentie terug van wat o.a Kissinger en Kardinaal Martin hier omschrijven. Werken aan een Rijk dat door mensen wordt opgericht, zoals ooit eens Nimrod heeft getracht te doen. Europa dat meent te werken aan een Nieuw Babylon, en de fundamenten zal aanleveren voor een machtig en burgerwetgevende Staat de USA met haar opdrachtgever het Pausdom. (Openbaring 13)

Mijn Rijk is niet van deze wereld, zegt Christus. Geestelijke niet en maatschappelijk niet. Hij, de Heiland heeft feitelijk niets met deze wereld dan allen dat wat Hij in opdracht van Zijn God Žn Vader doet; Mensen oproepen om het Grote Babylon te verlaten door Geestelijk een relatie aan te gaan met Zijn Rijk en Zijn Regering, door de wet van dˆt Koninkrijk aan te leren en aan te nemen en verzegeld te worden met het Zegel van dat Rijk, de wekelijkse Sabbat, inplaats het Merkteken van de wereld-ŽŽnsgezindheid te aanvaarden de Familyday of de Zon dag.

groet


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 69 gasten