tekenen van Jezus wederkomst!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Harm-J
Majoor
Majoor
Berichten: 1689
Lid geworden op: 27 dec 2006 14:43
Locatie: Lugdunum

Berichtdoor Harm-J » 02 jun 2007 13:08

@ Bibebook

Ik meen in II petrus 3 iets heel anders te lezen dan wat jij allemaal stelt.
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Gebruikersavatar
biblebook
Sergeant
Sergeant
Berichten: 295
Lid geworden op: 08 apr 2006 11:58

Berichtdoor biblebook » 02 jun 2007 16:55

Hallo Yeal,

Je schreef:

Het staat toch in het NT beschreven de komst van de Messias?

Als je uitgaan van het standpunt dat we -inderdaad- in de eindtijd leven en de komst van Christus ook werkelijk op komst is, dan heb je gelijk vanuit het gegeven dat Openbaring 14:6-10 oproept om je Geestelijk voor te bereiden en "uit te gaan van het Grote Babylon", waartoe -helaas- ook de nationale Staat Isra‘l behoort en haar nationale stad Jeruzalem. Als je Openbaring 14:6-10 als fundament van Christus maakt, dan kun je ook begrijpen dat her hier om een Geestelijke boodschap gaat. het is a.h.w. het voorportaal van de wederkomst van Christus. Hij zegt maak je gereed, ik kom spoedig.

Hoe kunnen we dat weten!

Wel Christus komt in de Hemelse Stad Jeruzalem naar beneden en de (Geestelijke Christenen -zijn- de Geestelijke Joden uit alla taal, natie, volk en stam) zij die verlost zijn, zullen de Here tegemoet gaan. Dat zij dan 1000 later weer met hem nederdalen en "Zijn Vrouw" zijn wordt uitvoerig bekendgemaakt. De lege fiolen -schalen- van de laatste plagen worden aan Johannes getoond, het gebeuren hier is dus na de 1000 jaren, de periode dat de aarde verlaten is en Satan er gebonden is achtergebleven.

We kunnen dat heel ŽŽnvoudig in Openbaringen 21 lezen:

En ik, Johannes zag, de Heilige Stad, het nieuwe Jeruzalem, nederdalende van God uit de hemel, toebereid als een bruid, die voor haar man versierd is.

Bovendien leert Galaten 4:22-31 ons dat er twee Jeruzalems zijn dus ook twee Isra‘ls. Die welke "in het vlees" zijn (aards en natuurlijk) en het Geestelijke Isra‘l met de Hemelse en heilige stad. Merkop dat Isra‘l "Gods volk " is, het Geestelijke uit de jood Žn de griek.Isra‘l is geen land noch een staat, het is Gods volk en dat is heel wat anders. Godfs Rijk is op geen enkele wijze een staat op of van deze aarde, het grote Babylon daar waar de Overste der wereld regeert.

Het vleselijke is door Jezus afgedaan. Het nationale Isra‘l met haar nationale Jeruzalem, in het vlees, is Satans werk, om het heiligdom voor te stellen dat iets is van de aarde, zijn Grote Babylon terwijl Christus dus duidelijk maakt dat Hij in et -hemelse- heiligdom Žn bovendien in het Hemelse Jeruzalem, zijn dienstwerk voor de mens Žn Zijn Vader en God, afrond.

Galaten 4:26 Maar Jeruzalem, dat boven is dat is vrij, hetwelk is onder aller moeder.

Opmerkelijk is dat, in dit verband, dat zij die zich tot het volk Gods kunnen rekenen vanuit de Geestelijke relatie (Geestelijke jood) vervologt zullen worden door hen (christenen onder de wereldmacht) vervolgt zullen worden omwilkle van het onderscheidt tussen de twee Jeruzalems (vers 30 Galaten 4) Christenen voor Isra‘l lijken dus, door o.a. deze uitspraak van Christus, een vreemde god te aanbidden. Immers hun idee ligt bij het vleselijke en niet bij het Geestelijke.

Meerdere pogingen om met hen in overleg te geraken omtrent deze gedachte, zijn tot op heden, nooit door hen met een tegenantwoord aan mij beantwoord. Zwijgen is voor hen de beste oplossing, dat overigens een typische katholieke houding is om de discussie te ontlopen. (aldus de schrijver Priester Rik DevillŽ)

Zoals we weten zijn de mensen die bij de eerste wederkomst verlost zijn en 1000 jaren met hem in het Hemels Jeruzalem hebben geleefd en uitgebreid geinformeerd zijn over het hoe en waarom van Gods daden en uitgevoerde plannen. Dat de verlosten in het Hemels Jeruzalem zijn en -niet- zich hebben of nog zouden moeten verzamelen in het aardse en natuurlijke Isra‘l, kunnen we lezen in Openbaring 21:9-10

9.En tot mij kwam een van de 7 engelen die de 7 fiolen hadden, welke vol geweest waren van de zeven laatste plagen (Openbaring 16 merk op dat hier gesproken wordt over de fiolen die leeggegoten worden de mensen die het Merkteken van het Beest hebben en het Zegel Gods hebben afgewezen ).......sprak met mij, zeggende Kom herwaarts , ik zal u tonen de Bruid , de Vrouw van het Lam. Het verloste volk van God en de Bruid van Christus is in het hemelse Jeruzalem aanwezig, opgenomen bij de eerste opstanding, hun Hemelse Jeruzalem mŽt Christus daarin, tegemoet. Een omschrijving van dat Hemelse Jeruzalem, vanaf dat moment spoedig het Nieuwe Jeruzalem op een geheel herschapen aarde vinden we verderop in Openbaring 21. De Tempel is Christus, zoals de Joden van het OT ten tijde van de herbouw van Jeruzalem, tevergeefs trachtten af te wijzen door een stenen Tempel te bouwen. Zij hadden de profetie van Christus aagaande het Geestelijke aspect van hun EIGEN LICHAAM niet begrepen.

Christenen die Geestelijk Joden zijn geworden, op grond van Christus, behandelen ook HUN LICHAAM als TEMPEL met een inwonende Heilige Geest. Precies zoals Christus aan de weerspannnige Joden wilde duidelijk maken toen zij Jeruzalem opbouwden inclusief hun nieuwe Tempel, na de ballingschap. HIJ is de Tempel zoals ook dus wij een TEMPEL dienen te zijn........van de Heilige Geest!!!

Dus Raido, men zal wellicht proberen een 3e Tempel te bouwen, maar onthoudt dat het nationale Jeruzalem als ook de Staat Isra‘l een menselijk handelen is dat, TEGENSTRIJDIG is met de Geestelijke profetie, in Christus. Ook die -3e tempel- zal dan vernietigd worden als Christus bij zijn 1e komst terugkeerd en daarna; 1000 jaar later met zwavel en vuur geheel verbrand worden tot as.

Het is echter niet geheel ondenkbaar dat het huidige Jeruzalem de nieuwe hoofdstad zal worden van het menselijke vernuft, de misleiding over de profetie van Christus. Satan de Overste van deze wereld wil namelijk de Profetie (Christus) volledig nabootsen en naar -een zondige- aarde terugbrengen, dus ook zijn verschijning in het aardse. Politiek gezien onder leiding van Rome wil de mensheid wel daar naar toewerken, maar zij is geen voorbeeld en toonbeeld van Christus`weergave van de zaken. Er kunnen immers geen twee Jeruzalems Žn twee Isra‘ls zijn. Isra‘l staat in het Geestelijke aspect voor een volk en geen Staat! Maar zoals de Schrift leert wordt de GEHELE aarde door VUUR en ZWAVEL gezuiverd, inclusief de Staat Isra‘l en zijn nationale aardse, door mensenhanden opgebouwde Jeruzalem.

Ook de mensen in de nationale Staat Isra‘l met haar Jeruzalem die Christus Geestelijk begrijpen van uit de Profetie en uitzien naar het hemelse aspect van de aanbidding zullen de Here tegemoet gaan. Ik wil dus bij voorbaat aangeven dat het een hemels plan en een hemels aspect van de aanbidding is.

Aangaande dat streven van de mensen om het nationale Jeruzalem en de Staat Isra‘l als plaats van aanbidding te herinrichten is niet alleen een politiek-religieuze daad van mensen dat veel leed heeft bezorgd aan zowel Joden als ook de toenmalige bewoners van die landerijen, maar in Openbaringen 13 kunnen we heel duidelijk lezen dat de twee Machten de Twee Koningen hun kracht en inzicht om dat te doen van de Draak (Saten) krijgen. 2......; en de draak gaf hem zijn kracht, en zijn TROON , en grote macht! In de verzen 11 t/m 12 lezen we [color=darkred]dat het zich voordoet als een lam maar spreekt als de Draak. Het doet zelfs dat wat het 1e beest hem zegt te moeten doen!


De aardse Staat is, net zoals alle anderen staten met hun koningen vergiftigd met de " wijn van Babylon" de hoererij met andere goden. Zoals zij het Pausdom voor 1798 steeds verwierp, zo aanvaard zij het Pausdom omdat het "christenen" en Joden met elkaar heeft verenigd.
Don`t belief that! Alleen zij die "uitgaan van dat Grote Babylon waar het 1e beest aan de grenzen van de landen zat (aan de oevers der wateren) kunnen gered worden, omdat zij Geestelijk gericht zijn op het Lam en niet op een nabootsing of een Beest dat doet alsof.

Groet
Laatst gewijzigd door biblebook op 11 jun 2007 03:39, 4 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
biblebook
Sergeant
Sergeant
Berichten: 295
Lid geworden op: 08 apr 2006 11:58

Berichtdoor biblebook » 02 jun 2007 17:16

Hallo Harm-J,

Petrus brief vanaf hoofdstuk 3 richten zich op de roeping en het geloof. Ook hier echter gaat het om Geestelijk inzicht.
De ware kennis van Gode de Vader en Jezus Christus. De derde brief gaat dan ook over de Dag des Heren.

Besef dat de Dag des Heren, de oordeelsdag is, dat wil zeggen op de laatste dag van het bestaan van deze aarde, zal alles geschieden dat tot een definitief einde leidt van het aardse bestaan. Het oordeel is al gevallen, want Jezus brent mŽt die eerste komst ook het loon mee voor alle mensen.
Het vonnis is geveld. De dag wordt wel de oordeelsdag genoemd omdat alles wat tot het oordeel heeft geleid, zijn ontlading zal ,krijgen op die ene dag.

dat Petrus hier schrijft over onze tijd vinden we heel duidelijk omschreven in de verzen 3 en 4:

3.....Dit vooral moet gij weten, dat er in de laatste dagen spotters met spotternij zullen komen, die naar hun eigen begeerten wandelen

Hierbij hoort dus ook het afwijzen en negeren van de laatste bazuinen die we in all boeken van Openbaring terug vinden zijn maar vooral in Openbaring 14:6-10. Deze specifieke oproep wordt het meest verworpen waarbij de Sabbat aaangevallen wordt vanuit de Christelijke gemeenschappen, de afval komt van binnenuit. Slechts ŽŽn gebod wordt genegeerd en het boek Openbaringen veelal onbegrepen...in onze tijd.

Een teken van Gods spoedige wederkomst. De spotterij bereikt haar hoogtepunt als men beweert....4 Waar blijft de belofte van zijn komst?

Net zoals Christus aangeeft dat Hij komt als een dief in de nacht, leert oolkII Petrus 3 mij dat dat zo gebeuren zal:

10 Maar de dag des Heren zal komen als een dief

De dag des Heren valt samen met de wederkomst van Christus en de totale chaos tesamen.

II Petrus zo lijkt mij, leert helemaal niets anders maar geeft een visioen, een profetie zoals de dingen in onze rijd plaats zullen vinden (eindtijd)

groet

Gebruikersavatar
Harm-J
Majoor
Majoor
Berichten: 1689
Lid geworden op: 27 dec 2006 14:43
Locatie: Lugdunum

Berichtdoor Harm-J » 02 jun 2007 17:48

biblebook schreef:Hallo Harm-J,

Petrus brief vanaf hoofdstuk 3 richten zich op de roeping en het geloof. Ook hier echter gaat het om Geestelijk inzicht.
De ware kennis van Gode de Vader en Jezus Christus. De derde brief gaat dan ook over de Dag des Heren.

Besef dat de Dag des Heren, de oordeelsdag is, dat wil zeggen op de laatste dag van het bestaan van deze aarde, zal alles geschieden dat tot een definitief einde leidt van het aardse bestaan. Het oordeel is al gevallen, want Jezus brent mŽt die eerste komst ook het loon mee voor alle mensen.
Het vonnis is geveld. De dag wordt wel de oordeelsdag genoemd omdat alles wat tot het oordeel heeft geleid, zijn ontlading zal ,krijgen op die ene dag.


Het gaat in die tekst niet om de roeping van het geloof. Het gaat meer om de volharding in het geloof. Er gaat juist een mooie boodschap uit van II Petrus 3 Wij mogen blijvend uitzien naar de wederkomst, of dit nu in dit leven is of een volgend leven, daar gaat het in de tekst niet om.

biblebook schreef:dat Petrus hier schrijft over onze tijd vinden we heel duidelijk omschreven in de verzen 3 en 4:


Niet eens, II petrus 3 houd niet op bij vers 3 en 4. Jouw stelling: 'van onze tijd ', word al teniet gedaan bij vers 10 waar staat: Maar de dag des Heren zal komen als een dief. Op die dag zullen de hemelen met gedruis voorbijgaan en de elementen door vuur vergaan, en de aarde en de werken daarop zullen gevonden worden. Er is in de loop van eeuwen al vaker sprake geweest van het einde der tijden, ze hadden het allemaal bij het foute eind.

biblebook schreef:3.....Dit vooral moet gij weten, dat er in de laatste dagen spotters met spotternij zullen komen, die naar hun eigen begeerten wandelen

Hierbij hoort dus ook het afwijzen en negeren van de laatste bazuinen die we in all boeken van Openbaring terug vinden zijn maar vooral in Openbaring 14:6-10. Deze specifieke oproep wordt het meest verworpen waarbij de Sabbat aaangevallen wordt vanuit de Christelijke gemeenschappen, de afval komt van binnenuit. Slechts ŽŽn gebod wordt genegeerd en het boek Openbaringen veelal onbegrepen...in onze tijd.

Een teken van Gods spoedige wederkomst. De spotterij bereikt haar hoogtepunt als men beweert....4 Waar blijft de belofte van zijn komst?

Net zoals Christus aangeeft dat Hij komt als een dief in de nacht, leert oolkII Petrus 3 mij dat dat zo gebeuren zal:

10 Maar de dag des Heren zal komen als een dief


Als je even vergelijkend waren onderzoek had gedaan en je zelf niet zo op II Petrus 3 had vast laten prikken, had jij (volgens mij weet jij dat wel...) 'ook' geweten dat er tekst plaatsen zijn (coll. bv) die net iets meer schrijven dan: 'De dag des Heren zal komen als een dief, in de nacht. Dus in het verborgene....Niemand weet wanneer een dief komt.

biblebook schreef:De dag des Heren valt samen met de wederkomst van Christus en de totale chaos tesamen.


Dat is invulling die je er aangeeft... Mijn blik is niet gericht op de chaos, wel op de dag van de wederkomst. Of dit nu in dit leven is of na mijn leven, voor de dag zelf heb ik geen angst. Ik kijk er zelfs naar uit.

biblebook schreef:II Petrus zo lijkt mij, leert helemaal niets anders maar geeft een visioen, een profetie zoals de dingen in onze rijd plaats zullen vinden (eindtijd)
groet


Petrus 3 leert mij juist wat Riska al eerder stelde en waar ik volledig achtersta:
Het enige - en echt het enige - dat wij kunnen doen is gericht zijn op Jezus Christus en Hem volgen. En dan hoeven wij niet bang te zijn, dan mogen we vertrouwend door het leven gaan... of de Wederkomst nu over vijf minuten is of dat wij het in onze generatie niet meer meemaken.
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.

Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Gebruikersavatar
biblebook
Sergeant
Sergeant
Berichten: 295
Lid geworden op: 08 apr 2006 11:58

Berichtdoor biblebook » 03 jun 2007 05:51

Hallo Harm-J,

Inderdaad, Christus komt heeeeel stilletjes terug. Maar Openbaring leert mij wel anders. Ik ken zeer trouwe Christenen die, ondanks hun vertrouwen deel te hebben aan de verlossing, die dag niet willen meemaken. (Openbaring 7:2-3)

Vergeet niet beste vriend, dat het hier zowel om de Dag des heren gaat als de wederkomst van Christus. Ook bij de opkomende watervloed bij Noach ging het om een volledig onverwachte situatie. De mensen spotte over Noach terwijl deze toch 120 jaar lang over Gods plannen had geprofeteerd.

Men lachtte Noach uit over de bouw van het schip. Het nodige vocht voor de planten kwam nog steeds uit de bodem der aarde, beken en meertjes met nog zuiver water waren nog voor handen. men ging zonder acht te slaan op de waarschuwingen van Noach gewoon door met het dagelijkse leven.

Regen had men voor de watervloed nog niet ervaren. De "Dag des oordeels" kwam ook voor hen totaal onverwachts. Ik kan dus nergens beweren dat -ik- die dag kan bepalen. De mensheid zal geheel overdonderd worden, terwijl zij toch dagelijks uit het Schriftwoord kunnen lezen en ervaringen met God op kunnen doen.

De mensen in die tijd schreeuwden en tierden toen het water wastte en de deur van de Ark -verlossing (Christus is de Deur) definitief gesloten werd, op een teken van God. Ook zo zal er ook voor ons een einde komen aan de genade(-tijd) ˜f als we sterven, ˜f als we meemaken als Kerk en Staat zich zullen verenigen en het Merkteken van zijn autoriteit, door velen is aanvaard ˜f als we e wederkomst zichtbaar en levend meemaken.

Versta dat het voor sommigen een dag van verlossing is maar dat het voor velen een dag van eeuwige dood betekent. Vandaar dat het van belang is de mensen te waarschuwen en uit te leggen, indien zij daarom vragen.

De gave der profetie is niet voor niets een speciale gave voor het volk van God. Zij die uit liefde voor Hem de geboden onderhouden in het Geestelijke aspect van de verkondiging. (1 Kor. 12:8,9)

Nog even dit; Petrus warschuwt zijn toehoorders voor hetgeen dat elke moment kan gaan gebeuren. Indien je nu ook het Slot had gelezen en meegenomen in je verwijzing naar II Petrus 3 dan had je dit kunnen weten:

Inderdaad, in het Slot wordt aandacht gevraagd om volhardend te zijn. Maar jij rept nergens over dat Slot, waarin alleen daar de essentie van die volharding wordt toegelicht.

17 Geliefden, daar gij nu van te voren weet, weest op uw hoede, dat gij niet, door de dwaling der zedelozen wordt medegesleept,afvalt van uw eigen standvastigheid. 18 maar wast op in de genade en in de kennis van onze Heer en Heiland Jezus Christus. hem zij de heerlijkheid, zowel nu als tot de dag er eeuwigheid.

Jezus waarschuwt dat velen door gebrek aan kennis verloren zullen gaan.

Je kunt het dan wel eens zijn met je medemensen/medegelovigen, maar
dat is niet wat Petrus hier bedoelt.

Reactie op het Slot van II Petrus 3

De Gave der profetie/gerechtigheid wordt aan de mens gegeven door tussenkomst van de Heilige Geest (Joh 16:8 ) Hierin ligt het verschil tussen de ontoereikende gerechtigheid die de mens door werken zoekt en de werkzame gerechtigheid die door Geloof komt. In het eerste geval heeft de Heilige Geest geen deel, want het is zuiver een menselijke inspanning en is dus niet afhankelijk van de goddelijke genade.

Telken keer als iemand zijn hart bekeerd en God leert liefhebben, en dan ook Zijn geboden bewaart / onderhoud gaat Gods belofte op grond daarvan in vervulling. Immers een nieuw hart zal ik u geven en een nieuwe geest in uw binnenste (Ezechi‘l 36:36) Het prediken van Gods Woord is het teken dat nu en altijd zichtbaar moet zijn, de tegenwoordigheid van de Heilige Geest, om het woord te maken tot een veranderde kracht van hen die luisteren.


Tot slot, ik heb voor de zekerheid nog even gekeken waar het in II Petrus nog over kan gaan, anders dan dat jij interepeteert. In de toelichting in ŽŽn van mijn Bijbels kwam ik dit tegen:

Hoofdlijnen:

Inleiding 1:1-2
Roeping en geloof 1:3-21
Dwaaleraars 2:1-22
De wederkomst van Christus 3:1-18

Na alles dit gelezen te hebben, nog even de "chaos" en het "geweld" dat zichtbaar en hoorbaar zal zijn, bij de wederkomst van Christus.

II Petrus 3 beschrijft de " Dag des Heren". In vers 10 staat;

Op die dag zullen de hemelen met gedruis voorbijgaan en de elementen door vuur vergaan en de aarde en de werken daarop zullen gevonden worden.


Als je nu weet wat een "kleine" eruptie van een vuurspuwende berg teweeg kan brengen en onverwachte richtingen kan uit gaan, waarbij de mens machteloos is. Als je nu bekend bent met het feit dat slechts een kleine, minimale verschuiving van de aardbodem, onderzees, een Tsunamie kan veroorzaken die een reikwijdte kan hebben van honderden kilometers en haar kracht niet afneemt, hoe dan Harm-J denk je dan dat het er toe zal gaan bij de wederkomst van Christus,en aan Goddelijke kracht zal veroorzaken om alles ondersteboven te keren om de "waarheid van Zijn gramschap" te ervaren. De engelen op de hoeken der aarde zullen de winden niet meer in bedwang te hoeven houden.

Geen wonder dat Gods Schriftwoord ernstig maant tot heiligheid om te kunnen groeien tot een onbevlekt kleed en een dientovereenkomstig beschreven blad in de hemel. Al onze daden goed of slecht worden in de hemel genoteerd.

In vers 16 wordt nog vastgesteld dat de "lieden" ter eigen eer, de zaken verdraaien en "onvoorstelbaar" is, verwoord door de tekst " ŽŽn en ander moeilijk te verstaan". Zelfs voor de meest oprechte profeet en leraar vanuit Bijbels perspectief zijn de verdraaiingen en onwaarheden, die men beweert aangaande het Evangelie, een gruwel.

groet
Laatst gewijzigd door biblebook op 04 jun 2007 16:41, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
biblebook
Sergeant
Sergeant
Berichten: 295
Lid geworden op: 08 apr 2006 11:58

Berichtdoor biblebook » 04 jun 2007 04:04

Opmerkelijk is dat God in het Evangelie (de Schrift) 7 punten aangeeft waardoor we bekend kunnen zijn met de spoedige komst van onze Heiland. Zeven is het getal van Gods volmaaktheid en de bedoeling dat Zijn boodschap niet voor velerlei uitleg vatbaar kan zijn.

Die punten zijn en kunnen we vinden als volgt:

1. Wereldwijde milieuproblemen op velerlei vlak (Openbaring 11:18 )

2. Geweld dat niet meer onder controle is te krijgen. Hierbij wordt ook oorlogsgeweld gerekend, immers volk zal tegen volk worden opgezet. (Genesis 6:11-13 /Matt 24:37)

3. Ongecontroleerde vormen van sexualiteit. (Lucas 17:28-30)

4.Toenoemende Stress, teleurstelling, verwarring, hart ziekten (Lucas 21:25-27)

5. Toenemende kennis (Dani‘l12:4)

6.Verkondiging van een wereldwijde valse verkondiging van het Evangelie en een verkeerde doctrine(2 Tim. 4:4 /Openbaring 14:8 )

7.Wereldwijde verkondiging van het Evangelie met als kernpunten Matt. 24:12 /Openbaring 14:6-10.

groet

Gebruikersavatar
amused
Verkenner
Verkenner
Berichten: 56
Lid geworden op: 31 okt 2005 15:51
Locatie: drachten
Contacteer:

Berichtdoor amused » 06 jun 2007 11:04

3 Dit eerst wetende, dat in het laatste der dagen spotters komen zullen, die naar hun eigen begeerlijkheden zullen wandelen,
4 En zeggen: Waar is de belofte Zijner toekomst? Want van dien dag, dat de vaders ontslapen zijn, blijven alle dingen alzo gelijk van het begin der schepping.
5 Want willens is dit hun onbekend, dat door het woord Gods de hemelen van over lang geweest zijn, en de aarde uit het water en in het water bestaande;
6 Door welke de wereld, die toen was, met het water van den zondvloed bedekt zijnde, vergaan is.


ik vind dit ook een hele opmerkelijke.
namelijk hier word gezegd dat er spotters zullen komen. deze spotters zullen niet meer geloven in de schepping en in een zondvloed. als je kijkt in het topic wetenschap zie je hoeveel mensen de letterlijke interpretatie van de schepping proberen te ondermijnen.
het punt is dat de evolutiedoctrine de wereld niet veroverde door kracht van argumentatie, maar in haar hoedanigheid als gnostische mythe

Gebruikersavatar
bmwijnand
Verkenner
Verkenner
Berichten: 71
Lid geworden op: 19 feb 2007 21:05
Locatie: Groningen

Berichtdoor bmwijnand » 06 jun 2007 11:51

amused schreef:
3 Dit eerst wetende, dat in het laatste der dagen spotters komen zullen, die naar hun eigen begeerlijkheden zullen wandelen,
4 En zeggen: Waar is de belofte Zijner toekomst? Want van dien dag, dat de vaders ontslapen zijn, blijven alle dingen alzo gelijk van het begin der schepping.
5 Want willens is dit hun onbekend, dat door het woord Gods de hemelen van over lang geweest zijn, en de aarde uit het water en in het water bestaande;
6 Door welke de wereld, die toen was, met het water van den zondvloed bedekt zijnde, vergaan is.


ik vind dit ook een hele opmerkelijke.
namelijk hier word gezegd dat er spotters zullen komen. deze spotters zullen niet meer geloven in de schepping en in een zondvloed. als je kijkt in het topic wetenschap zie je hoeveel mensen de letterlijke interpretatie van de schepping proberen te ondermijnen.


volgens mij worden hier de spotters spotters genoemd, omdat ze niet in de belofte van de wederkomst geloven!

Gebruikersavatar
amused
Verkenner
Verkenner
Berichten: 56
Lid geworden op: 31 okt 2005 15:51
Locatie: drachten
Contacteer:

Berichtdoor amused » 08 jun 2007 16:54

het gaat hier ook om de spotters die over de schepping alswel de zondvloed spreken. dus ja evolutie ;)
het punt is dat de evolutiedoctrine de wereld niet veroverde door kracht van argumentatie, maar in haar hoedanigheid als gnostische mythe

Gebruikersavatar
biblebook
Sergeant
Sergeant
Berichten: 295
Lid geworden op: 08 apr 2006 11:58

Berichtdoor biblebook » 19 jun 2007 04:00

Hallo vrienden,

Hier een hele aardige link gevonden, welke mij werd toegestuurd en past in het topic, over de tekenen van de eindtijd. Leek me voor ons allemaal erg interessant.

Videofilm van Prof. W. Veith (in het Duits)

http://www.lnc-2010.de/Linkpool/Prof.Dr.Veith.wmv

Via een andere geloofsbroeder, hier nog meer interesante videofilms (compleet) van Prof. Dr. Walter Veith over Bijbelse onderwerpen, voor de mens van vandaag.

Vooral de videofilm "Two Beasts become friends" Over Openbaring 13, in het licht van Bijbelse en politieke onderwerpen en ontwikkelingen in het licht van hedendaagse gebeurtenissen. En leren we dat de RKK vanuit haar regerende zetel politiek en religie met elkaar verbinden en -daardoor- beslissen over oorlogen en/of vrede


http://video.google.de/videosearch?q=wa ... =0&start=0

Op deze, onderstaande link vinden jullie enkele presentaties van Walter Veith, maar ook van Steve Wohlberg (serie End Time Delusions Part 1 ".../ End Time Delusions Part 2 / End Time Delusions Part 3 "... en 4)

alsook Doug Batchelor (deze laatste zijn beiden Messiaanse Joden) over de eindtijdprofetie‘n en andere, interesssante presentaties over Profetrie in het licht van de hedendaagse Bijbel en de eindtijd in het licht van Openbariungen.


http://video.google.com/videoplay?docid ... 2883644481


Ook "Total Onslaught" is zeer interessant en is een wat nieuwere presentatie. (2004). Hierin wordt aangegeven dat zijn presentaties slechts bedoeld zijn om Jezus te verkondigen en een te geven onder welk mom vele denominaties zeggen "jezus te dienen" terwijl het om louter misleiding gaat en dus als het Beest spreken.

groet


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] en 44 gasten