Geloof je in beschermengelen?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
TKF
Moderator
Berichten: 1662
Lid geworden op: 14 okt 2003 19:34
Locatie: Malden

Berichtdoor TKF » 15 jan 2007 17:56

Mariekje88 schreef:
TKF schreef:Er zijn engelen. Alleen nu minder tegenwoordig dan dat in de Bijbelse tijd het geval was.
Hoe bedoel je dat ze nu minder tegenwoordig zijn?

Minder zichtbaar als dat in de Bijbel het geval was (Paradijs, ouders Simson, Zacharias, Elizabeth enzovoorts.) Misschien helemaal wel niet meer, maar ik geloof dat het nog altijd kan.
'Real discoveries come from chaos.'
- Chuck Palahniuk

Gebruikersavatar
PeterE
Verkenner
Verkenner
Berichten: 95
Lid geworden op: 27 jan 2005 21:20
Locatie: Delft

Berichtdoor PeterE » 23 jan 2007 21:45

Harm-J schreef:Als ik s'avond in bed lig, heb ik een gesprek met God door middel van mijn gebed.
Daar hoeft bij mij geen engel tussen te staan voor de verbinding.

Maar dat staan ze wel. Zie openbaringen 8.
3 Toen kwam er een andere engel, die met een gouden wierookschaal bij het altaar ging staan. Hij kreeg een grote hoeveelheid wierook om die op het gouden altaar voor de troon te offeren, samen met de gebeden van alle heiligen. 4 De rook van de wierook steeg met de gebeden van de heiligen uit de hand van de engel op naar God.
Onze gebrekkige (want zondig) gebeden worden gezuiverd voor Gods aangezicht door engelen. Gelukkig krijgt die engel een grote hoeveelheid wierook om te zuiveren.

freek

Berichtdoor freek » 24 jan 2007 17:17

PeterE schreef:
Harm-J schreef:Als ik s'avond in bed lig, heb ik een gesprek met God door middel van mijn gebed.
Daar hoeft bij mij geen engel tussen te staan voor de verbinding.

Maar dat staan ze wel. Zie openbaringen 8.
3 Toen kwam er een andere engel, die met een gouden wierookschaal bij het altaar ging staan. Hij kreeg een grote hoeveelheid wierook om die op het gouden altaar voor de troon te offeren, samen met de gebeden van alle heiligen. 4 De rook van de wierook steeg met de gebeden van de heiligen uit de hand van de engel op naar God.
Onze gebrekkige (want zondig) gebeden worden gezuiverd voor Gods aangezicht door engelen. Gelukkig krijgt die engel een grote hoeveelheid wierook om te zuiveren.


Je denkt dus dat engelen als het ware bemiddelaars zijn tussen God en mens, om de onzuiverheid van het gebed weg te nemen??

Gebruikersavatar
PeterE
Verkenner
Verkenner
Berichten: 95
Lid geworden op: 27 jan 2005 21:20
Locatie: Delft

Berichtdoor PeterE » 24 jan 2007 23:33

Nee, geen bemiddelaars. Slechts dienaars. Doorgeefluiken zo je wilt. Ze offeren de gebeden samen met het wierook op het altaar omdat God het zo wil. Ze passen de gebeden niet zelf aan. Maar ja, we zijn als zondaars niet in staat om rechtstreeks voor Gods aangezicht te verschijnen. In het OT wisten de mensen dat nog en beseften ze dat ze in dat geval meteen zouden sterven. Zo zijn ook onze woorden en gedachten niet zuiver voor God. En dus vandaar deze handelingen.

Hoe je dit moet zien in de context van een alomtegenwoordige God is een andere kwestie. Dit is de situatie in de hemel voor Gods troon.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 gasten