Hallo Openminded,
Je schreef:
Toch blijf ik er bij dat ik door Gods genade vrij ben! Jezus heeft de wet vervult en daar ben ik Hem echt dankbaar voor! Daarom kan ik vrij naar de Vader gaan en is er geen oordeel meer voor hen die in Christus Jezus zijn!
De Heilige Geest leidt mij op de weg die ik gaan moet en door Hem kan ik de wet houden!
De Genade (-tijd) maakt je helemaal niet vrij! Wees dankbaar dat de Hemelse Vader genadig is. Weet ook dat er een einde komt aan die Genade (-tijd).
1.Als je sterft
2.Als de wereldse kerk en burgerwetgever (Staat) elkaar hebben gevonden. De kerk is dan van haar Genade gevallen. Er is dan geen genade meer, de maat is vol de tijd ervan voorbij. Het heilige der heilige zal zich -symbolisch- met "rook" vullen.
Immers de mens heeft dan zelf wetten en geboden, geestelijk en burgelijk, gemaakt en meent Gods genade niet meer nodig te hebben.
Indien je nu dan een Geestelijke onderhouder bent van Gods geboden, dan ontkom je aan de keuze en -daarna- de dwang om de menselijke wet, die voorgehouden worden als die van een hemelse God.
Je bent Geestelijk verbonden met een ander Rijk, dat niet van deze aarde is.
Niet de Genade, maar de -Geestelijke- wet maakt je vrij. Daarom kon Satan juist geen vat krijgen op Christus. De wet die Christus onderhield, kon door Satan niet toegepast worden. Het was en is de wet van God Koninkrijk.
Wat is de essentie van Gods wet, zoals de engelen en Christus die "onderhileden". Liepen ze nu de hele dag met de wet in de hand. zoals mensen dat soms doen. Neen!
Voordat de zonde in de hemel ontstond, waren de engelen zich niet van een wet bewust. Waarom niet Openminded, omdat daar niet met een
wettische geest wordt gediend.
Engelen zijn daar
geen dienstknechten,maar zonen.
De Zoon van God is dus een Geestelijke zoon als mens, als voorbeeld, als de Enige die uit de dood is opgerezen door de Heilige Geest, door Gods wet. Immers in het Hemels Koninkrijk kent men de slaap en de -eeuwige- dood niet.
Geen enkele denominaties welke in deze wereld is, en zonder de Zoon opereert in Geest, kan een voorbeeld van een hemelse God zijn. Alles wat
in de plaats van Christus, als Christus of een hemelse God wordt voorgesteld,
is heidens en
een valse doctrine. Hoe je het ook went of keert.
Veel religies kennen een "moeder en zoon" in hun afspiegeling van hun geloofskwestie, maar toch is dat niet datgene wat we zien in het voorbeeld van Christus en de Vader en -ook- Zijn God.
Adam en Eva waren bekend met Gods wet die in hun hart was geschreven en navolging vereiste. Zij schaamden zich voor de Vader en verborgen zich, omdat de wet voor hen plotseling de navolging ging opeisen, omdat zij de wet overtraden.
De -Geestelijke wet nu- is niet veranderd. Maar God de Hemelse Vader heeft een stelsel van hulpmiddelen gegeven om de mens terug te voeren naar de eisen van de wet, de gehoorzaamheid eraan, opdat hoij of zij de wet weer naar de gewoonte leert onderhouden, voordat de mens wederom het hemels Rijk, de Hemelse Stad kan binnentreden.
Als we nu het aspect van de Sabbat onder ogen komen dan is de Sabbat, de 7e dag, de Zaterdag een, onlosmakelijke, verbondenheid tussen de -Geestelijke Jood- en Christus. Want;
Als we menen dat de wet inclusief het 4e gebod daarvan, is afgeschafd, dan moeten we onze argumentering daarover zeer zorgvuldig overwegen.
Immers als wij Gods decaloog en Zijn gezegende en geheiligde dag daarbinnen van ons afschuiven, dan ondermijnen we daarmee ook het Gezag van de Bibel, het Levende Schriftwoord.
Daarmee sluiten we ons zelf af van de Gave der Profetie en worden des te meer opstandig tegen Christus Žn God de Vader, zonde dat we dat zelf merken. De wet van Satan wordt duis op een gelijke wijze, naar de gewoonte onderhouden. We weten en merken niet dat we Gods wetten overtreden en Satans wetten, gesteund door mensen, onderhouden. De Draak doet zich voor als het Lam. (Openbaring 13)
Willen wij dus concequent zijn, dan dienen wij ons te trainen in het navolgen van alle Bijbelse wetten, opdat het Schriftwoord voor ons naar de gewoonte gaat leven.
Ook als wij menen dat een bepaalde wet niet meer van toepassing is, in onze tijd, dan noch kan de bestudering van zo`n wet in die oorspronkelijke context ons begrip van Gods manier van omgang met de mens, verbreden.
groet