Komen baby´s en gehandicapten in de hemel?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Emee
Verkenner
Verkenner
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 dec 2006 19:40

Berichtdoor Emee » 05 jan 2007 20:07

Riska schreef:Na elke scheppingsdaad zei God dat het goed was. Ik kan dat dus niet rijmen met wat je zegt - de schepping, en dus ook de mens die naar Zijn beeld geschapen is, was goed...


De mens en schepping zijn goed geschapen, maar ook in het paradijs zal zowel mens als dier hebben moeten eten, ja toch ?

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23576
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Berichtdoor Marnix » 06 jan 2007 11:21

tja... en wie zegt dat ze toen vlees aten? Ik lees dat God dit zegt in Genesis 1:

29 Ook zei God: ‘Hierbij geef ik jullie alle zaaddragende planten en alle vruchtbomen op de aarde; dat zal jullie voedsel zijn. 30 Aan de dieren die in het wild leven, aan de vogels van de hemel en aan de levende wezens die op de aarde rondkruipen, geef ik de groene planten tot voedsel.’ En zo gebeurde het. 31 God keek naar alles wat hij had gemaakt en zag dat het zeer goed was.

Geen vlees dus. Zoals God het ook weer gaat maken op de nieuwe aarde (de koe en de berin zullen samen weiden, de leeuw zal gras eten als een rund, kinderen kunnen spelen bij het hol van een adder)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Riska

Berichtdoor Riska » 06 jan 2007 12:17

Ik vraag me steeds meer af wat dit allemaal te maken heeft met het onderwerp - nl. of babies en verstandelijk gehandicapten in de hemel komen...

Emee
Verkenner
Verkenner
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 dec 2006 19:40

Berichtdoor Emee » 06 jan 2007 12:53

Marnix schreef: tja... en wie zegt dat ze toen vlees aten?

ikke niet :) ik heb er met geen woord over gerept.

Pas na de zondvloed was het de mens toegestaan om vlees te eten.
Genesis 9:3

Gebruikersavatar
Maja de Bij
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10 mei 2004 12:52

Berichtdoor Maja de Bij » 06 jan 2007 19:10

Marnix schreef:Geen vlees dus. Zoals God het ook weer gaat maken op de nieuwe aarde (de koe en de berin zullen samen weiden, de leeuw zal gras eten als een rund, kinderen kunnen spelen bij het hol van een adder)


Oeps, maar hoe lees je dan Johannes 21:13 dan? Of zou de opgestane Jezus toen geen vorkje hebben meegeprikt?

Jezus dan kwam, en nam het brood, en gaf het hun, en den vis desgelijks
Wie op milde toon spreekt, heeft meer overtuigingskracht

Gebruikersavatar
Raido
Generaal
Generaal
Berichten: 7088
Lid geworden op: 13 dec 2003 14:27
Locatie: Rijsschen
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 06 jan 2007 19:12

Was Jezus toen al op de Nieuwe Aarde dan?
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 11 jan 2007 23:11

Dit onderwerp komt wel iets dichterbij als je hoort dat een gehandicapte kleindochter van 5 jaar van iemand die je kent, is overleden.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Flower23
Verkenner
Verkenner
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 apr 2005 12:44

Berichtdoor Flower23 » 17 jan 2007 21:17

Dat ze mede-erfgenaam zijn betekent dat ze uitzicht hebben op de erfenis, niet dat ze de erfenis ook daadwerkelijk krijgen, daar is inderdaad geloof voor nodig. Vandaar dat het ook zo'n lastig onderwerp is. In principe moet je om in volle rechten deel uit te maken van het verbond een geloof hebben. Dat mag een heel klein (kinderlijk) geloof zijn, maar de Bijbel is er vrij helder over. Ook staat er dat als je niet wedergeboren bent, je het Koninkrijk zelfs niet kunt zien, iedereen moet wedergeboren worden door water én geest (Johannes 3).

Maar het kan goed zijn dat het voor kleine kinderen anders geregeld is, alleen zegt de Bijbel daar verder niets over.


Het is zeker waar waar dat een kind het geloof niet erft van zijn of haar ouders. Echter waar deze topic over begon is over o.a. jonggestorven kinderen. Eerder is al aangehaald dat het in de DL vermeld staat dat gelovige ouders niet hoeven twijfelen. Hfd 1:17.
Ik heb lang geleden hier eens een preek over gehoord (in de hervormde kerk) en pas geleden kwam dit op de belijdeniscat nog ter sprake. In DL wordt verwezen naar 1 Kor7:14. Deze tekst staat in verband van verdeeldheid in de gezinnen, en wordt in dit verband, met dit onderwerp ook aangehaaldDaarin staat (even in mn eigen woorden) dat kinderen van gelovige ouders geheiligd zijn. Dan behoren toch die kinderen, bij degene die tot het geloof gebract is, die het Woord van God mag kennen in de kracht van de wedergeboorte. Ze behoren bij de gelove. Worden in de gelovige ouder geheidigd/apart gezet.
Gelovige ouder(s) dragen hun kind op in het gebed, wordt keer op keer opgedragen aan de troon van Gods genade. Waar dan de grens ligt van leeftijd en het kunnen begrijpen door de kinderen, geen idee. Dat vind ik moeilijk om dat aan te kunnen geven.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten