Ger gem DE kerk

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 11 dec 2006 12:47

Jantjes schreef:Mooi en juist gerecenseerd door Ds. A. Karens in De Saambinder van 7 december 2006.
Ds. beschrijft de spagaat die er is tussen Hervormd en Gereformeerde Gemeente.
De Heilige Geest werk het geloof in onze harten, dat is tegengesteld aan: ‘durven geloven dat de Heere je Herder wil zijn’.
De Gereformeerde Gemeente leert de juiste en zuiverste leer voor diegenen die het verstaat wat Gods werk is en niet is.


PARDON?????????
Ik vind het erg kort de bocht en erg onrespectvol om zo te spreken. Jew beweerd nu dat de Ger gem DE kerk is.

Kerel.... doe die oogkleppen af.
God werkt niet alleen op de manier zoals de GerGem verkondigt.
Misschien voel jij je het fijnst bij de leer die in de GerGem verkondigd word, maar dat zegt niet dat de voor iedereen DE manier van geloven is.

Je perst God nu in het hokje van de GerGem en geeft Hem geen ruimte om mensen op een andere manier aan Hem te binden, je geeft God geen ruimte om Hem Zijn kinderen op een andere manier Hem te laten volgen.

Pinlijke zaak.

en jah... je posting maakt mij zelfs kwaad en dan ben ik zelf ook nog een GerGemmer
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Jantjes

Berichtdoor Jantjes » 11 dec 2006 13:25

Gerdien B. schreef:
Jantjes schreef:Mooi en juist gerecenseerd door Ds. A. Karens in De Saambinder van 7 december 2006.
Ds. beschrijft de spagaat die er is tussen Hervormd en Gereformeerde Gemeente.
De Heilige Geest werk het geloof in onze harten, dat is tegengesteld aan: ‘durven geloven dat de Heere je Herder wil zijn’.
De Gereformeerde Gemeente leert de juiste en zuiverste leer voor diegenen die het verstaat wat Gods werk is en niet is.


PARDON?????????
Ik vind het erg kort de bocht en erg onrespectvol om zo te spreken. Jew beweerd nu dat de Ger gem DE kerk is.

Kerel.... doe die oogkleppen af.
God werkt niet alleen op de manier zoals de GerGem verkondigt.
Misschien voel jij je het fijnst bij de leer die in de GerGem verkondigd word, maar dat zegt niet dat de voor iedereen DE manier van geloven is.

Je perst God nu in het hokje van de GerGem en geeft Hem geen ruimte om mensen op een andere manier aan Hem te binden, je geeft God geen ruimte om Hem Zijn kinderen op een andere manier Hem te laten volgen.

Pinlijke zaak.

en jah... je posting maakt mij zelfs kwaad en dan ben ik zelf ook nog een GerGemmer
Kwaad worden is menselijk, kwaad blijven niet Gerdien B.

Ik kan mij ook heus wel in verschillende Hervormde vinden hoor.
Maar als zij daar zeggen over het genadeverbond dat wij in de God van dat genadeverbond moeten geloven en leven is dat wel tekort, want dan mis ik, net als Ds. A. Karens, hoe wij in dat genadeverbond worden ingelijfd. Dat inlijven is namelijk een eenzijdig Gods werk en komt niets van de mens bij.

Ja, dat is wel hard, ontzettend hard zelfs, maar als je daaronder mag buigen, de liefelijkste waarheid die er is, God alleen de eer.

Gebruikersavatar
Smurffie
Generaal
Generaal
Berichten: 4606
Lid geworden op: 19 feb 2005 14:40
Locatie: Bleskenscity

Berichtdoor Smurffie » 11 dec 2006 14:45

Jantjes schreef:Mooi en juist gerecenseerd door Ds. A. Karens in De Saambinder van 7 december 2006.
Ds. beschrijft de spagaat die er is tussen Hervormd en Gereformeerde Gemeente.
De Heilige Geest werk het geloof in onze harten, dat is tegengesteld aan: ‘durven geloven dat de Heere je Herder wil zijn’.
De Gereformeerde Gemeente leert de juiste en zuiverste leer voor diegenen die het verstaat wat Gods werk is en niet is.


Té mooi.. :D Zelfs de ger.gem. dominees beweren dat nog niet eens. Je kunt óveral en in élke kerk bekeerd worden, dude.

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 11 dec 2006 15:23

Jantjes schreef:Kwaad worden is menselijk, kwaad blijven niet Gerdien B.

Ik blijf net zolang kwaad als dat goed is en niet langer

Ik kan mij ook heus wel in verschillende Hervormde vinden hoor.
Maar als zij daar zeggen over het genadeverbond dat wij in de God van dat genadeverbond moeten geloven en leven is dat wel tekort, want dan mis ik, net als Ds. A. Karens, hoe wij in dat genadeverbond worden ingelijfd. Dat inlijven is namelijk een eenzijdig Gods werk en komt niets van de mens bij.


Net als ieder ander pak jij ook een deel uit de Bijbel. God werkt niet alleen op de manier zoals dhr A Karens en jij denken. Je doet hier zo enrom God te kort mee!! Dat vind ik het meest erge aan je opmerking. Je propt God in het hokje van de GerGem.

Ja, dat is wel hard, ontzettend hard zelfs, maar als je daaronder mag buigen, de liefelijkste waarheid die er is, God alleen de eer.

Praat me niet van er onder buigen. Ik weet dat ik Zijn kind mag zijn, maar daar kwam ik niet op een GerGem manier achter
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 11 dec 2006 15:35

Jantjes schreef:De Gereformeerde Gemeente leert de juiste en zuiverste leer voor diegenen die het verstaat wat Gods werk is en niet is.


Zozo... en waar baseer jij die uitspraak op?

(wellicht apart topic)
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Jantjes

Berichtdoor Jantjes » 11 dec 2006 17:10

Optimatus schreef:
Jantjes schreef:De Gereformeerde Gemeente leert de juiste en zuiverste leer voor diegenen die het verstaat wat Gods werk is en niet is.


Zozo... en waar baseer jij die uitspraak op?

(wellicht apart topic)
Op de Bijbel

sela

Berichtdoor sela » 11 dec 2006 17:11

staat de gergem in de bijbel? :shock:

Cisca

Berichtdoor Cisca » 11 dec 2006 17:12

Staat de GerGem dan al in de bijbel vermeld :shock:

Jantjes

Berichtdoor Jantjes » 11 dec 2006 17:13

Niet zo boos doen tegen de Ger.Gem. en mij hoor Gerdien B.

Gerdien B. schreef:
Praat me niet van er onder buigen. Ik weet dat ik Zijn kind mag zijn, maar daar kwam ik niet op een GerGem manier achter

Hoe ben jij er dan achter gekomen? Ik heb begrepen dat je bij de leer van de Ger.Gem bent opgevoed en nu doe je er zo lelijk tegen? Natuurlijk moeten wij geloven en aannemen enz. maar dat is nog niet de bevestiging van God. Wij mogen ons niets toe-eigenen wat ons niet toekomt. Op deze bevestiging moeten wij wachten zoals de Psalmist zegt::

Wacht op den HEER', en houdt Zijn weg voor ogen;
Hij zal gewis, in 't wettig erfgebied
Van 't aardrijk u op 't zegenrijkst verhogen,
Terwijl gij 't eind der goddelozen ziet.

Ik neig het oor, daar ‘k op Gods inspraak wacht,
Naar 's HEEREN spreuk, en zal u, op de snaren
Der blijde harp, geheimen openbaren.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 11 dec 2006 17:15

Jantjes schreef:Wij mogen ons niets toe-eigenen wat ons niet toekomt.

Eh, mij is altijd verteld dat er niemand is aan wie het niet toekomt en dat je je iets dat gratis is niet wederrechtelijk kunt toe-eigenen..

Gebruikersavatar
Gershwin
Majoor
Majoor
Berichten: 2279
Lid geworden op: 23 sep 2002 20:25
Locatie: Leiden
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 11 dec 2006 17:18

Jantjes schreef:Niet zo boos doen tegen de Ger.Gem. en mij hoor Gerdien B.

Gerdien B. schreef:
Praat me niet van er onder buigen. Ik weet dat ik Zijn kind mag zijn, maar daar kwam ik niet op een GerGem manier achter

Hoe ben jij er dan achter gekomen? Ik heb begrepen dat je bij de leer van de Ger.Gem bent opgevoed en nu doe je er zo lelijk tegen? Natuurlijk moeten wij geloven en aannemen enz. maar dat is nog niet de bevestiging van God. Wij mogen ons niets toe-eigenen wat ons niet toekomt. Op deze bevestiging moeten wij wachten zoals de Psalmist zegt::

Wacht op den HEER', en houdt Zijn weg voor ogen;
Hij zal gewis, in 't wettig erfgebied
Van 't aardrijk u op 't zegenrijkst verhogen,
Terwijl gij 't eind der goddelozen ziet.

Ik neig het oor, daar ‘k op Gods inspraak wacht,
Naar 's HEEREN spreuk, en zal u, op de snaren
Der blijde harp, geheimen openbaren.


Misschien moet jij nog leren dat de psalmist en de berijmers niet een en dezelfde zijn 8)
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 11 dec 2006 17:24

Jantjes schreef:Niet zo boos doen tegen de Ger.Gem. en mij hoor Gerdien B.

Volgens mij mag ik boos wezen als je God zo enrom te kort doet
Gerdien B. schreef:

Praat me niet van er onder buigen. Ik weet dat ik Zijn kind mag zijn, maar daar kwam ik niet op een GerGem manier achter

Hoe ben jij er dan achter gekomen? Ik heb begrepen dat je bij de leer van de Ger.Gem bent opgevoed en nu doe je er zo lelijk tegen? Natuurlijk moeten wij geloven en aannemen enz. maar dat is nog niet de bevestiging van God. Wij mogen ons niets toe-eigenen wat ons niet toekomt. Op deze bevestiging moeten wij wachten zoals de Psalmist zegt::

Wacht op den HEER', en houdt Zijn weg voor ogen;
Hij zal gewis, in 't wettig erfgebied
Van 't aardrijk u op 't zegenrijkst verhogen,
Terwijl gij 't eind der goddelozen ziet.

Ik neig het oor, daar ‘k op Gods inspraak wacht,
Naar 's HEEREN spreuk, en zal u, op de snaren
Der blijde harp, geheimen openbaren.


Dit is 1 punt binnen het geloof.
Wat doe jij dan met de oproepen van Jezus (dus van Jezus zelf en niet van mensen die Hem volgen, want die hebben de psalmen gemaakt) om je aan Jezus over te geven, Hem te volgen, Hem te zoeken (dus niet afwachten tot het ooit nog is misschien zo ver mag komen). Eigenlijk vraagt Jezus maar 1 ding:GELOOF!!!! en niet wacht maar
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Gebruikersavatar
Daphne
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3666
Lid geworden op: 10 jan 2004 14:03
Locatie: Veen
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 11 dec 2006 17:37

Jantjes schreef:Niet zo boos doen tegen de Ger.Gem. en mij hoor Gerdien B.

Gerdien B. schreef:
Praat me niet van er onder buigen. Ik weet dat ik Zijn kind mag zijn, maar daar kwam ik niet op een GerGem manier achter

Hoe ben jij er dan achter gekomen? Ik heb begrepen dat je bij de leer van de Ger.Gem bent opgevoed en nu doe je er zo lelijk tegen? Natuurlijk moeten wij geloven en aannemen enz. maar dat is nog niet de bevestiging van God. Wij mogen ons niets toe-eigenen wat ons niet toekomt. Op deze bevestiging moeten wij wachten zoals de Psalmist zegt::

Wacht op den HEER', en houdt Zijn weg voor ogen;
Hij zal gewis, in 't wettig erfgebied
Van 't aardrijk u op 't zegenrijkst verhogen,
Terwijl gij 't eind der goddelozen ziet.

Ik neig het oor, daar ‘k op Gods inspraak wacht,
Naar 's HEEREN spreuk, en zal u, op de snaren
Der blijde harp, geheimen openbaren.


Hmmm, dat hoor ik 's zondags in de GerGem waar ik kerk niet, hoor. Ja, onder andere, maar jij denkt met je armen over lekaar zalig te worden. Althans, zo komt het op mij over. En dat leren ze in de GerGem echt niet.
Afbeelding

Gebruikersavatar
japio
Mineur
Mineur
Berichten: 188
Lid geworden op: 04 okt 2006 17:52
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Berichtdoor japio » 11 dec 2006 17:44

Ik denk dat het wel de handig is om even twee zaken te scheiden:
1. de leer
2. de uitoefening
Het gaat hier over de leer van de Ger. Gem. niet over de uitoefening van het geloof. Deze uitspraak is m.i. niet bedoelt om te zeggen dat alleen gergemmers zalig kunnen worden o.i.d.

Ik denk dat de meest rechte leer (na de Bijbel uiteraard) de belijdenisgeschriften zijn (op de Bijbel gebaseerd). En ik moet zeggen dat de Ger. Gem. zich daar in zijn leer heel hecht aan houdt. Met de leer van de Ger. Gem. vind ik dan ook zeker niks (weinig) mis. En dat kan ik van de pkn niet direct zeggen laat staan van de roomse.

Het gaat in deze discussie m.i. dus om de leer!
"Ik zag met het oog van mijn ziel het Licht dat nooit verandert. Wie de Waarheid kent, kent dat Licht, en wie het kent, kent de eeuwigheid."

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Berichtdoor mw » 11 dec 2006 17:44

Jantjes, wat zou jij doen als ik als CGK-er in hart en nieren zou zeggen dat de CGK nou echt de ware kerk is? (niet dat ik dat ooit zal beweren)
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 gasten

cron