Ik wens dat u gezond bent!

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

krid
Sergeant
Sergeant
Berichten: 329
Lid geworden op: 26 jun 2015 10:06

Ik wens dat u gezond bent!

Berichtdoor krid » 14 sep 2018 15:49

Ik wens dat het u in alles goed gaat en dat u gezond bent, zoals het uw ziel goed gaat.

In feite is het een Bijbelse wens. Het is Gods Wil dat we gezond zijn. Ik wens iedereen een gezegend weekend, vol gezondheid en vreugde! God zegent jullie in alles.

In veel kerken wordt helaas niet of nauwelijks over genezing gesproken. Het is een taboe-onderwerp. De Bijbel maakt ons duidelijk dat Jezus gemarteld is, zodat wij gezond zijn.

Mijn vraag: vinden er in jullie kerken nog wonderen en tekenen plaats? Doen de kerkleden deze wonderen, zoals Stefanus dat deed:

En Stefanus, vol geloof en kracht, deed wonderen en grote tekenen onder het volk.

Of, worden deze wonderen en tekenen afgewezen door de synagoge of deskundigen, zoals in de tijd van Stefanus gebeurde:

En enigen van hen die behoorden tot de zogenoemde synagoge van de Libertijnen, van de Cyreneeërs, en van de Alexandrijnen en van hen die uit Cilicië en Asia afkomstig waren, stonden op en redetwistten met Stefanus. Zij waren echter niet in staat de wijsheid en de Geest, door Wie hij sprak, te weerstaan. Toen zetten zij mannen aan om te zeggen: Wij hebben hem lasterlijke woorden tegen Mozes en God horen spreken. En zij brachten het volk, de oudsten en de schriftgeleerden in opschudding; en zij kwamen op hem af, grepen hem en brachten hem voor de Raad. En zij lieten valse getuigen optreden, die zeiden: Deze man houdt niet op lasterlijke woorden te spreken tegen deze heilige plaats en tegen de wet.
Wij verkondigen het evangelie, en Christus bevestigt het Woord door tekenen, genezingen en wonderen!

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Ik wens dat u gezond bent!

Berichtdoor Pcrtje » 14 sep 2018 21:06

Ik zag laatst toch zo'n bijzonder wonder! Na een gruwelijk kettingzaagongeluk waarin zijn assistent doormidden gezaagd werd wist de genezer hem wonderbaarlijk te helen. Ongelooflijk toch?

Voor de sceptici en andere kritsche-vragenstellers, hier is het bewijs.
"Een libelle zweeft over het water..."

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Ik wens dat u gezond bent!

Berichtdoor pindas83 » 14 sep 2018 21:27

Pcrtje schreef:Ik zag laatst toch zo'n bijzonder wonder! Na een gruwelijk kettingzaagongeluk waarin zijn assistent doormidden gezaagd werd wist de genezer hem wonderbaarlijk te helen. Ongelooflijk toch?

Voor de sceptici en andere kritsche-vragenstellers, hier is het bewijs.


Zou krid wel met je meegaan naar het ziekenhuis om daar de kindertjes met die enge aandoening te genezen? :-k

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Ik wens dat u gezond bent!

Berichtdoor pindas83 » 14 sep 2018 21:36

krid schreef:Ik wens dat het u in alles goed gaat en dat u gezond bent, zoals het uw ziel goed gaat.


bedankt! Idem!

In feite is het een Bijbelse wens. Het is Gods Wil dat we gezond zijn. Ik wens iedereen een gezegend weekend, vol gezondheid en vreugde! God zegent jullie in alles.

Toch is er veel ziekte. Mag ik vragen krid, als jij iemand probeert te genezen en het lukt niet, aan wie of wat ligt dat dan? Of lukt het altijd? Is alles te genezen? Kan je ook een geamputeerd been weer aan laten groeien? Dat soort vragen, ben ik benieuwd naar.


In veel kerken wordt helaas niet of nauwelijks over genezing gesproken. Het is een taboe-onderwerp. De Bijbel maakt ons duidelijk dat Jezus gemarteld is, zodat wij gezond zijn.

Mijn vraag: vinden er in jullie kerken nog wonderen en tekenen plaats? Doen de kerkleden deze wonderen, zoals Stefanus dat deed:

jahoor maar meestal doet God het zelf.

En Stefanus, vol geloof en kracht, deed wonderen en grote tekenen onder het volk.

Of, worden deze wonderen en tekenen afgewezen door de synagoge of deskundigen, zoals in de tijd van Stefanus gebeurde:

En enigen van hen die behoorden tot de zogenoemde synagoge van de Libertijnen, van de Cyreneeërs, en van de Alexandrijnen en van hen die uit Cilicië en Asia afkomstig waren, stonden op en redetwistten met Stefanus. Zij waren echter niet in staat de wijsheid en de Geest, door Wie hij sprak, te weerstaan. Toen zetten zij mannen aan om te zeggen: Wij hebben hem lasterlijke woorden tegen Mozes en God horen spreken. En zij brachten het volk, de oudsten en de schriftgeleerden in opschudding; en zij kwamen op hem af, grepen hem en brachten hem voor de Raad. En zij lieten valse getuigen optreden, die zeiden: Deze man houdt niet op lasterlijke woorden te spreken tegen deze heilige plaats en tegen de wet.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Ik wens dat u gezond bent!

Berichtdoor Marnix » 14 sep 2018 21:56

Als we in andere topics vragen om serieus in te gaan op vragen moeten we hier ook serieus op proberen in te gaan. Ik geloof dat er soms wonderen gebeuren en sowieso de Bijbel hier dingen over zegt. Dat dat niet matcht met onze cultuur is wel een probleem maar op basis daarvan kan bovenstaande niet ontkennen. Aan de andere kant moeten we er ook voorzichtig mee zijn, het is een gevoelig onderwerp waarbij het snel mis gaat als mensen denken dat ze maar massale genezingsdiensten moeten gaan beleggen, iedereen die ziek is geneest, als hij / zij maar echt gelooft... dat dan mensen alleen nog maar van ouderdom zouden sterven.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

krid
Sergeant
Sergeant
Berichten: 329
Lid geworden op: 26 jun 2015 10:06

Re: Ik wens dat u gezond bent!

Berichtdoor krid » 15 sep 2018 09:53

Bedankt voor de reacties.

Inderdaad, ook scheppende wonderen komen voor. In feite zijn ze niet anders dan een genezing van een griepje. Ik heb gezien dat mensen nieuwe ingewanden ontvingen, dat ledematen aangroeiden, enz. "Zelfs" opwekking van een dode! Daarnaast heb ik ook van veel gevallen gehoord, uit zeer betrouwbare bron. Ik kan deze gevallen niet controleren (behoefte heb ik ook niet), maar voor het beeld laat ik ze dan ook even buiten beschouwing.

Het gaat ook wel eens mis, dat zal ik niet ontkennen. We kunnen het wel eens over de oorzaken hebben. Feit is in ieder geval dat het nooit aan God ligt. Genezing en gezondheid zijn voor iedereen beschikbaar, zoals vergeving ook voor iedereen beschikbaar is.

De afgelopen tijd heb ik enkele gevallen gezien waarin het faliekant mis ging. In alle gevallen ging het om de "combinatie" van medische zorg en gebedsgenezing. Een geval zal ik noemen:

Een vrouw was ernstig ziek, kanker in een zeer vergevorderd stadium. Artsen konden niet heel veel meer doen, dan een beetje rekken en pijn bestrijden. Door gebedsgenezing werd de vrouw echter volledig genezen. Foto's bewezen het, er was niks meer te zien. Nu ben ik geen arts, maar het schijnt dus zo te zijn dat kanker ook aanwezig kan zijn, zonder het te zien. Een van de behandelende artsen ging daar ook van uit. Hij kon niet verklaren waarom er niks meer te zien was, maar, hij ging ervan uit dat de kanker nog aanwezig was. Hij stelde daarom ook een bepaalde chemokuur "voor de zekerheid" voor. De vrouw vroeg om advies. Maar er is een verschil tussen het geven van een medisch advies of iemand de handen opleggen. De vrouw begon ernstig te twijfelen. Ook bij een tweede controle was er niks zichtbaar. Toch bleef de arts bij zijn advies een chemokuur voor de zekerheid te ondergaan. Na lang wikken en wegen ging de vrouw overstag, en stemde ze in met het advies van de arts. Zes weken later overleed de vrouw. Na onderzoek bleek dat ze gestorven was t.g.v. de "bijwerkingen" van de chemokuur. De chemokuur had haar immuunsysteem dermate aangetast dat ze stierf. In feite stierf ze gezond, maar, de kuur heeft haar vermoord. Er kwam een onderzoek, en op basis van alle informatie bleek dat de vrouw voor aanvang van de kuur gezond was, en dat de kuur dus niet alleen overbodig was, maar ook gevaarlijk. De arts werd slechts "berispt". De arts kon niet "geloven" dat de vrouw genezen was. Hij wees gebedsgenezing af, en ging dus uitsluitend af op wat hij als arts "geloofde". Hij wees God af. Zijn "god" was de chemokuur. Soms heeft een medische behandeling geen negatief effect op genezing, maar, hier bleek dus duidelijk dat het "geloof" van de arts "sterker" was dan het geloof van de vrouw. Achteraf - en dat kan als verwijtbaar gezien worden - was het beter geweest om stelliger over de genezing te spreken tegen de vrouw. God geneest. Hij doet niet aan half werk.

Ik hou me nooit bezig met het werk van artsen. Ik geef geen adviezen m.b.t. behandelingen. Ik raad niks aan, ik raad niks af, dat is ieders eigen verantwoordelijkheid. Helaas moet ik wel constateren dat veel artsen falen. Ik ken diverse mensen die slachtoffer zijn (geweest) van verkeerde medicijnen, verkeerde diagnoses, medische fouten. Een arts zei ooit: "iedere dokter heeft zijn of haar eigen kerkhof".
Wij verkondigen het evangelie, en Christus bevestigt het Woord door tekenen, genezingen en wonderen!

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Ik wens dat u gezond bent!

Berichtdoor Marnix » 15 sep 2018 12:41

Klopt naar het percentage gebedsgenezers dat faalt ligt denk ik hoger...

Als God wil dat iedereen genezen wordt, waarom sterven christenen dan nog? Ook christenen die in genezing geloven? En als ze dan niet aan een ziekte sterven, is ouderdom dan ook niet een soort ziekte, het aftakelen van je gezonde lichaam / en soms hersenen? Of sterven alleen niet-oprechte christenen aan ziekten en gaat de rest niet dood? Hoe zie je dat?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Ik wens dat u gezond bent!

Berichtdoor Pcrtje » 15 sep 2018 12:44

krid schreef:Ik heb gezien dat mensen nieuwe ingewanden ontvingen,
Hoe kun je dat zien, dan? Ingewanden zitten toch in het lichaam?

krid schreef:dat ledematen aangroeiden, enz.
Heb je een filmpje ofzo?

krid schreef:Nu ben ik geen arts, maar het schijnt dus zo te zijn dat kanker ook aanwezig kan zijn, zonder het te zien.
Als je het niet kunt zien, hoe kun je dan weten dat kanker aanwezig is?
"Een libelle zweeft over het water..."


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten