Geestelijke gaven

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Geestelijke gaven

Berichtdoor coby6 » 03 okt 2018 16:07

Dorpeling schreef:Jammer dat u deze eerlijke reactie weer vverwijderd hebt..

:D
Wat schreef ik ook alweer? Dat een voordeel van het helemaal niet in wonderen geloven is dat je ook behoed wordt voor een hoop valse troep, maar gooi het kind met het badwater niet weg.
Er zijn zoveel redenen te bedenken waarom Paulus hem ziek achter moest laten. Paulus was ook nog niet volmaakt. Maar er staat: als je ziek bent ga naar de oudsten en ze zullen een gelovig gebed opheffen en de zieke zal genezen. Als dat niet gebeurt, krijg je genezingsdiensten.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Geestelijke gaven

Berichtdoor coby6 » 03 okt 2018 16:09

Veendam schreef:En nu komt het gedeelte voor de Nederlanders, namelijk met de titel: Wat een boer niet kent dat eet hij niet......... Dordat je het niet kent ben je er huiverig voor en dan pak je deze tekst er bij. Tegen Jezus zeiden ze namelijk ook dat Hij de genezingen deed door beelzebub.

Daar moet je mee oppassen dat te zeggen, maar er zijn veel valse leraars met geweldige wonderen en een hoop geld. Kijk naar de vrucht.
Todd Bentley gaat er met z'n nanny vandoor en blijft wonderen doen. Mij hoeft ie geen handen op te leggen.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Geestelijke gaven

Berichtdoor Veendam » 03 okt 2018 18:19

Dorpeling schreef:Waarom zou ik niet huiverig zijn wanneer Jezus zelf deze waarschuwing uit doet gaan? Ik geloof gewoon wat in de Bijbel staat, en wat Zijn eigen woorden zijn.
2 Thess 2: 9 Hem, zeg ik, wiens toekomst is naar de werking des satans, in alle kracht en tekenen en wonderen der leugen.
Kunt u het verschil zien? Ik niet.


Je eigen verantwoordelijkheid is het om daar mee om te leren gaan en te zien wat er goed is en wat niet. De Bijbel zegt dat wij ons moeten oefenen in het onderscheiden en dat doen we aan de hand van het Woord van God en de leiding van de Heilige Geest, en niet door andere boekjes of uitspraken van andere mensen.

Dorpeling schreef:Krank in de bijbel kan overigens veel meer betekenen dan alleen oververmoeidheid. Lazarus was krank en stierf. Krank kan ook ongesteld zijn betekenen. Of krank van liefde zijn. Hoe u weet dat het bij Trofimus oververmoeidheid was? Gewoon een aanname, omdat Paulus in die gesteldheid zijn handen niet op zou hoeven te leggen maar hem gewoon even rust gunnen? Dat is wel de gemakkelijkste weg.


Hierover had ik al meer geschreven een aantal posts terug, dus dat kan je daar uitgebreider lezen als je daar de moed voor hebt.

Dorpeling schreef:Ik wil nog wat teksten delen met wat opmerkingen die zo in me opkomen, zo over het geheel van uw woorden hierboven.

Over de macht van de prediking: 1 korinthe 3: 6 Ik heb geplant, Apollos heeft natgemaakt, maar God heeft den wasdom gegeven. Zo is dan noch hij die plant iets, noch hij die natmaakt, maar God Die den wasdom geeft. 11 Want niemand kan een ander fundament leggen dan hetgeen gelegd is, hetwelk is Jezus Christus.
En Johannes 6: Niemand kan tot Mij komen, tenzij dat de Vader, Die Mij gezonden heeft, hem trekke; en Ik zal hem opwekken ten uitersten dage.
Er is geschreven in de Profeten: En zij zullen allen van God geleerd zijn. Een iegelijk dan die het van den Vader gehoord en geleerd heeft, die komt tot Mij.


Dit bovenvermelde stuk van jou is compleet off topic, en er is geen enkele link met het onderwerp.

Dorpeling schreef:Handen opleggen:
Jakobus 5: Is iemand krank onder u? Dat hij tot zich roepe de ouderlingen der gemeente, en dat zij over hem bidden, hem zalvende met olie in den Naam des Heeren; En het gebed des geloofs zal den zieke behouden,

Handen opleggen is dus bijzaak, en voegt verder niet iets toe ofzo. Dus die kunt u dan beter gewoon gevouwen laten.

Jacobus 5 gaat niet over het opleggen van handen en ook niet over het zalven met olie, maar over het gelovige gebed van de oudsten.
Marcus 16 vers 17 en verder gaat over het opleggen van handen door de gelovige.


Dorpeling schreef:kanttekening: zij gebruikten dezelve als een extraordinair teken, waaruit bekend werd dat door hun dienst zulk een wonder van God geschiedde tot bevestiging van hun leer; gelijk men ziet dat Christus en de apostelen, in het genezen van de ziekten, nu speeksel, slijk, aanrakingen, oplegging der handen, dan hun schaduwen, gordels en zweetdoeken daartoe gebruikten. Welke gave van wonderbare gezondmaking, alzo zij nu vele honderden jaren opgehouden heeft, als niet meer nodig zijnde, overmits de evangelische leer genoegzaamlijk met wonderen is bevestigd, zo wordt tevergeefs en spottende dit uiterlijk teken nog heden ten dage als een sacrament gebruikt, en nog meer wordt het bijgelovig misbruikt, als men meent dat zulke zalving kracht heeft om de zonden weg te nemen en dat het tot zaligheid der zielen dienstig is.

Wanneer u de kanttekeningen zo ziet, zult u zien dat uw mening niet direct daarmee matcht. Maar omdat u niet zo van kanttekeningen houdt, zult u alles wel weer verwerpen. En dat mag ook.

Nergens heb ik ook maar gesuggereerd dat zalevn van zieken de zonden weg zou nemen van iemand. Dit commentaar van de kanttekenaars is op het gebied van geestelijke gaven daar dus niet aan gelinkt. Maar blijft over eind staan dat de schrijvers van de kanttekeningen compleet negeren wat er staat in 1 korinthe 13 vers 12, waarin staat dat het pas op zal houden te werken wanneer wij Christus zien van aangezicht tot aangezicht.

Dorpeling schreef:Hij is gekomen om te genezen van zonden en ongeloof, niet van tijdelijke ziektes! En daarmee schenkt Hij het eeuwige leven, niet het leven hier. Want wat heb je daaraan als je toch ooit gaat sterven?


Dat is toch wel erg dat je over zoveel genezingen van ziekte door Jezus heen zou lezen. De Evangeliën staan er voordevol mee, maar als je het niet wilt zien dan zie je het ook niet. Melaatsen, blinden, doven, kreupelen en wat voor zieken allemaal wel meer, iedereen die naar Jezus ging WERD GENEZEN !!!

Dorpeling schreef:Ik zie eigenlijk het nut niet zo in van deze discussie. Eens worden we het toch niet, gelukkig hoeft dat ook niet. Daarnaast kan ik eerlijk gezegd mijn tijd wel beter gebruiken. Ik heb hier wat persoontjes rondlopen die vragen om mijn ongedeelde aandacht. Dus neem me niet kwalijk als ik alles even laat voor wat het is.

Wanneer jij niet de moeite neemt om zelf de Bijbel te lezen dan blijf je inderdaad hangen in de leer van de schrijver van de kanttekeningen.
Dan vraag ik mij ook af of je wel oprecht zelf wilt weten wat God van jou vraagt.

Dorpeling schreef:Nog even een persoonlijke toevoeging, omdat u meerdere malen verkondigd hebt dat u zonder zonden en rechtvaardig bent ben ik een mooie tekst tegengekomen. Daarom speciaal voor u: Wees niet al te rechtvaardig, en houd uzelven niet al te wijs; waarom zoudt gij verwoesting over u brengen? Voorwaar, er is geen mens rechtvaardig op aarde, die goed doet en niet zondigt.


Geef je die toevoeging ook aan je eigen dominee als hij bij jou op huisbezoek komt ?
Iemand die heel veel meer geleerd heeft kan veel wijzer zijn dan iemand die niks heeft geleerd, maar moet je dan zeggen dat hij niet te wijs moet zijn ? Daarmee bedoelt de schrijver te zeggen dat je niet moet zeggen dat je alles beter weet, en dan vervolgens overal om heen praten en niet met antwoorden kunnen komen. Maar ja, door Christus ben ik rechtvaardig gemaakt, ook al hier op aarde, omdat ik een nieuwe schepping ben, IN CHRISTUS, en daarom doe ik goed en zondig ik niet.

Maar ik daag jou uit: Schrijf eens op een vel papier en hang dat in je woonkamer neer met de tekst:
Jezus Christus heeft mij rechtvaardig gemaakt, dus dat ben ik !
Jezus heeft al mijn zonden weggedragen aan het kruis, en daarom ben ik helemaal vrij van zonde !

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Geestelijke gaven

Berichtdoor Veendam » 03 okt 2018 18:26

coby6 schreef:Daar moet je mee oppassen dat te zeggen, maar er zijn veel valse leraars met geweldige wonderen en een hoop geld. Kijk naar de vrucht.
Todd Bentley gaat er met z'n nanny vandoor en blijft wonderen doen. Mij hoeft ie geen handen op te leggen.


Nou je zou ook wat anders kunnen zeggen en dat is: Follow the money......
Er zijn er zat die vragen steeds om geld en geven de indruk dat je genezing kunt kopen voor geld door dat te doneren.
Nu is het wel zo dat er sommigen zijn die niet Jezus volgen, zoals de zonen van Skevas, maar die dreven demonen uit, maar daarvan zei Jezus dis ook niet tegen de discipelen van STOP DAAR MEE omdat er mensen zijn die het ook doen en niet bij mij horen.

Ook al zit er kaf onder het koren, daarmee toon e niet aan dat het koren niet goed is.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Geestelijke gaven

Berichtdoor coby6 » 03 okt 2018 19:16

Veendam schreef:Nou je zou ook wat anders kunnen zeggen en dat is: Follow the money......
Er zijn er zat die vragen steeds om geld en geven de indruk dat je genezing kunt kopen voor geld door dat te doneren.
Nu is het wel zo dat er sommigen zijn die niet Jezus volgen, zoals de zonen van Skevas, maar die dreven demonen uit, maar daarvan zei Jezus dis ook niet tegen de discipelen van STOP DAAR MEE omdat er mensen zijn die het ook doen en niet bij mij horen.

Ook al zit er kaf onder het koren, daarmee toon e niet aan dat het koren niet goed is.

Ja het is heel makkelijk te zien. Kijk gewoon naar hun leven. Er was een man die bad voor genezing. Ik kon 'm niet zien, dus ik keek naar dat scherm en ineens zie ik Jezus daar de mensen bedienen, net als in die Jezus film. Dat was er niet op, dat liet God me zien. En die man sprak er net over dat Jezus door ons heen wil werken.

ereunao

Re: Geestelijke gaven

Berichtdoor ereunao » 04 okt 2018 10:30

Op dit forum is niemand verplicht te reageren op alles wat hier langskomt. Maar als ik zo direct en verwijtend wordt aangesproken als door jesaja 40
dan ben ik toch benieuwd naar zijn reactie op mijn repliek in mijn bericht van 1oct.j.l.(pag.9)

Gebruikersavatar
Jesaja40
Kapitein
Kapitein
Berichten: 957
Lid geworden op: 27 jun 2017 10:38
Locatie: Het Gooi

Re: Geestelijke gaven

Berichtdoor Jesaja40 » 04 okt 2018 14:25

ereunao citeert:
Het mogen er numeriek in de tijd van de apostelen zoveel geweest zijn als je wilt, het was geen nationale bekering van het volk als vervulling van Zach.12:10-13:1. En daar heb ik het over. En dat kan ook niet want dat valt samen met de wederkomst van de Messias.De Joden die zich nu tot hun Massias bekeren worden bij de Gemeente gevoegd. En dat is een nieuwe schepping en niet het Huis van Israël.( 2Kor.5:17 ) Als het dus was zoals jij je dat voorstelt zouden wij nu reeds in het messiaanse vrederijk leven.


Wat ik aangehaald heb is de vertaalfout aangaande het aantal. Er is nog steeds veel ruis op de lijn aangaande de vertaalfouten, die als deze aangewezen worden als minder storend worden ervaren. Op geen enkele wijze heb ik daar een nationale bekering naar voren gebracht maar wel het door de vertalers gebagatelliseerde aantal. Mijn felle reactie daarop past naar u, wetende dat u een groot kenner bent van de schriften. Wij zitten echt niet altijd op een en dezelfde lijn. Daar reageer ik weer op vanuit de Joodse visie, die naar ik hoop dichter bij de bron staat.

Verder is het zo dat als Joden Messiasbelijdend zijn geworden niet tot de Gemeente behoren Zij zijn en blijven gewoon gelovige Joden. Waarom moeten wij met elkaar vermengd worden vraag ik mij af. Het heeft ook niets te maken met het Messiaanse vrederijk.
Ik kreeg niets waar ik om vroeg. Ik kreeg alles wat ik nodig had.

ereunao

Re: Geestelijke gaven

Berichtdoor ereunao » 04 okt 2018 16:38

jesaja40:
Wat ik aangehaald heb is de vertaalfout aangaande het aantal. Er is nog steeds veel ruis op de lijn aangaande de vertaalfouten, die als deze aangewezen worden als minder storend worden ervaren. Op geen enkele wijze heb ik daar een nationale bekering naar voren gebracht maar wel het door de vertalers gebagatelliseerde aantal. Mijn felle reactie daarop past naar u, wetende dat u een groot kenner bent van de schriften. Wij zitten echt niet altijd op een en dezelfde lijn. Daar reageer ik weer op vanuit de Joodse visie, die naar ik hoop dichter bij de bron staat.

Verder is het zo dat als Joden Messiasbelijdend zijn geworden niet tot de Gemeente behoren Zij zijn en blijven gewoon gelovige Joden. Waarom moeten wij met elkaar vermengd worden vraag ik mij af. Het heeft ook niets te maken met het Messiaanse vrederijk.


Feitelijkbehor0t deze didcussie niet thuis op deze topic. Daarom zal ik op de topic over deel P.K.N –Jodendom reageren.shalom ereunao

Yoshi

Re: Geestelijke gaven

Berichtdoor Yoshi » 04 okt 2018 16:42

Ook daar hoort het niet thuis.


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten