Geestelijke gaven

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Geestelijke gaven

Berichtdoor Dorpeling » 02 okt 2018 09:31

krid schreef: Inderdaad, in Nederland is men dermate verlicht (verblind!) dat men het niet ziet. Men doet liever yoga en andere occulte zaken dan zich te laten genezen door onze enige Heelmeester!


Is yoga uw stopwoord?

Overigens goed gezegd. Door onze Medicijnmeester, zonder hulp van de handen van krid. Want Hij is u echt niet nodig.
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Geestelijke gaven

Berichtdoor Veendam » 02 okt 2018 09:44

Dorpeling schreef:Is yoga uw stopwoord?

Overigens goed gezegd. Door onze Medicijnmeester, zonder hulp van de handen van krid. Want Hij is u echt niet nodig.


Nou dat was dan ook de reden denk ik dat Jezus zei: Blijf vooral niet in Jeruzalem zitten want de Heilige Geest hebben jullie toch niet nodig omdat Ik besloten heb gewoon geen mensen te gebruiken. En daarom schreef Marcus..... heey God zou geen mensen gebruiken dus daar zit was mis........ dat de gelovigen vooral hun handen thuis moesten houden en zich nergens mee moesten bemoeien.

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Geestelijke gaven

Berichtdoor Dorpeling » 02 okt 2018 09:52

Veendam schreef:Nou dat was dan ook de reden denk ik dat Jezus zei: Blijf vooral niet in Jeruzalem zitten want de Heilige Geest hebben jullie toch niet nodig omdat Ik besloten heb gewoon geen mensen te gebruiken. En daarom schreef Marcus..... heey God zou geen mensen gebruiken dus daar zit was mis........ dat de gelovigen vooral hun handen thuis moesten houden en zich nergens mee moesten bemoeien.


Een ieder die aan Christus verbonden is heeft de opdracht om Zijn Naam te belijden voor de mensen, inderdaad.
Daarbij worden mensen ingeschakeld. 'zo heeft het Gode behaagd, door de dwaasheid der prediking, zalig te maken' 'Gaat dan henen, onderwijst al den volken, dezelve dopende in de Naam des Vaders en des Zoons en des Heiligen Geestes; lerende hen onderhouden alles wat Ik u geboden heb.'
Maar zou Hij het niet zonder ons kunnen denkt u? Hij is niet afhankelijk van mensen, en mensenwerk. Hij is ons echt niet nodig! Dat is wat ik hiermee duidelijk wil maken.
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1467
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Geestelijke gaven

Berichtdoor hans0166 » 02 okt 2018 10:07

Dorpeling schreef:Hij is niet afhankelijk van mensen, en mensenwerk.


een feitelijke onjuistheid.
Hij heeft ons wel nodig, als we nu met z'n allen besluiten te gaan zitten en het aan de voorzienigheid overlaten of er een brood en glas water uit de hemel valt, is er namelijk binnen een maand niets meer over van de mensheid.
Dan heeft hij voor niets zijn Zoon gestuurd, de aarde en het hele heelal gecreeerd. Hij heeft Zijn creatie nodig om God te kunnen zijn.Zonder dat is Hij Zichzelf, maar niet langer god.

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Geestelijke gaven

Berichtdoor Dorpeling » 02 okt 2018 10:31

hans0166 schreef:een feitelijke onjuistheid.
Hij heeft ons wel nodig, als we nu met z'n allen besluiten te gaan zitten en het aan de voorzienigheid overlaten of er een brood en glas water uit de hemel valt, is er namelijk binnen een maand niets meer over van de mensheid.
Dan heeft hij voor niets zijn Zoon gestuurd, de aarde en het hele heelal gecreeerd. Hij heeft Zijn creatie nodig om God te kunnen zijn.Zonder dat is Hij Zichzelf, maar niet langer god.


Wat een hoogmoed. Daar was onze val in het paradijs nu door, omdat wij als God wilden zijn. De mens heeft God van Zijn eer beroofd, want hij wilde als God zijn.

Hij is ons niet nodig! Het was recht geweest als God ons allen had laten liggen in onze eigen gekozen weg. Maar omdat Hij van eeuwigheid gedachten des vredes gehad heeft (niet te begrijpen) heeft Hij mensen gemaakt, tot Zijn eer.
De Zoon 'Ik kom om Uw wil te doen.‘ Jezus heeft plaatsvervangend Zijn leven gegeven aan het kruis, opdat zo Gods eer hersteld werd. En echt niet omdat Hij ons nodig was, of om ons, maar om aan Gods recht te voldoen! Dat is het evangelie, het kan niet om ons en het is niet om ons, maar om Zijn verdienste. Om Zijn genade aan ons kwijt te kunnen! Pure genade!

Romeinen 11:
33 O diepte des rijkdoms, beide der wijsheid en der kennis Gods, hoe ondoorzoekelijk zijn Zijn oordelen, en onnaspeurlijk Zijn wegen!
34 Want wie heeft den zin des Heeren gekend? Of wie is Zijn raadsman geweest?
35 Of wie heeft Hem eerst gegeven, en het zal hem wedervergolden worden?
36 Want uit Hem, en door Hem, en tot Hem zijn alle dingen. Hem zij de heerlijkheid in der eeuwigheid. Amen.
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1467
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Geestelijke gaven

Berichtdoor hans0166 » 02 okt 2018 11:00

Dorpeling schreef:Wat een hoogmoed. Daar was onze val in het paradijs nu door, omdat wij als God wilden zijn.


dit zijn toch echt jouw eigen gedachten, ik heb dat niet geschreven.

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Geestelijke gaven

Berichtdoor Dorpeling » 02 okt 2018 11:08

hans0166 schreef:dit zijn toch echt jouw eigen gedachten, ik heb dat niet geschreven.


Wat betekend dan het volgende:

hans0166 schreef:
een feitelijke onjuistheid.
Hij heeft ons wel nodig, als we nu met z'n allen besluiten te gaan zitten en het aan de voorzienigheid overlaten of er een brood en glas water uit de hemel valt, is er namelijk binnen een maand niets meer over van de mensheid.


Dan denkt u dat God niet zonder ons kan? Hij zou niet kunnen zorgen dat er over een maand nog wél iets over is van de mensheid? Daar is Hij een 'te kleine God' voor? Dan moeten we toch wel zelf als god zijn, om daar voor wel te kunnen zorgen? :?
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Geestelijke gaven

Berichtdoor coby6 » 02 okt 2018 12:05

Dorpeling schreef:Wat betekend dan het volgende:



Dan denkt u dat God niet zonder ons kan? Hij zou niet kunnen zorgen dat er over een maand nog wél iets over is van de mensheid? Daar is Hij een 'te kleine God' voor? Dan moeten we toch wel zelf als god zijn, om daar voor wel te kunnen zorgen? :?

Hij heeft daarvoor gekozen om via mensen te werken. Hij gaf de sleutels aan de gemeente. Hij gaf Zijn Lichaam op aarde Zijn autoriteit om in Zijn Naam Zijn werken te doen. Als de discipelen hadden gezegd: God heeft ons niet nodig, dus we gaan weer vissen, had Hij niet kunnen werken door Zijn Lichaam heen. Hij koos daar Zelf voor.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Geestelijke gaven

Berichtdoor coby6 » 02 okt 2018 12:07

Dorpeling schreef:Wat een hoogmoed. Daar was onze val in het paradijs nu door, omdat wij als God wilden zijn. De mens heeft God van Zijn eer beroofd, want hij wilde als God zijn.

Hij is ons niet nodig! Het was recht geweest als God ons allen had laten liggen in onze eigen gekozen weg. Maar omdat Hij van eeuwigheid gedachten des vredes gehad heeft (niet te begrijpen) heeft Hij mensen gemaakt, tot Zijn eer.
De Zoon 'Ik kom om Uw wil te doen.‘ Jezus heeft plaatsvervangend Zijn leven gegeven aan het kruis, opdat zo Gods eer hersteld werd. En echt niet omdat Hij ons nodig was, of om ons, maar om aan Gods recht te voldoen! Dat is het evangelie, het kan niet om ons en het is niet om ons, maar om Zijn verdienste. Om Zijn genade aan ons kwijt te kunnen! Pure genade!

Romeinen 11:
33 O diepte des rijkdoms, beide der wijsheid en der kennis Gods, hoe ondoorzoekelijk zijn Zijn oordelen, en onnaspeurlijk Zijn wegen!
34 Want wie heeft den zin des Heeren gekend? Of wie is Zijn raadsman geweest?
35 Of wie heeft Hem eerst gegeven, en het zal hem wedervergolden worden?
36 Want uit Hem, en door Hem, en tot Hem zijn alle dingen. Hem zij de heerlijkheid in der eeuwigheid. Amen.

Als ze nou die appel van de levensboom hadden gegeten en gehoorzaamd en nee hadden gezegd tegen de duivel, waren ze als God geworden. We worden gelijkvormig gemaakt aan Zijn beeld. Jezus is nederig. Hij deed alleen wat de Vader wilde dat Hij deed. We moeten ons ernaar uitstrekken om te worden als Hij en ons vlees kruisigen.

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Geestelijke gaven

Berichtdoor Dorpeling » 02 okt 2018 12:54

coby6 schreef:Hij heeft daarvoor gekozen om via mensen te werken. Hij gaf de sleutels aan de gemeente. Hij gaf Zijn Lichaam op aarde Zijn autoriteit om in Zijn Naam Zijn werken te doen. Als de discipelen hadden gezegd: God heeft ons niet nodig, dus we gaan weer vissen, had Hij niet kunnen werken door Zijn Lichaam heen. Hij koos daar Zelf voor.


Hij gaf de sleutels niet aan de gemeente, die houdt Hij zelf. Die zijn ons ook echt niet toevertrouwd, maar dat is een tweede.
Openbaring 1:
En Die leef, en Ik ben dood geweest; en zie, Ik ben levend in alle eeuwigheid. Amen. En Ik heb de sleutels der hel en des doods.

Hij heeft ervoor gekozen om door mensen te werken, maar dat is niet omdat Hij het zelf niet zou kunnen, hij heeft de macht over alles, en ook zonder mensen kan Hij werken. Daarmee ontkent u de almacht van God.
coby6 schreef:Als ze nou die appel van de levensboom hadden gegeten en gehoorzaamd en nee hadden gezegd tegen de duivel, waren ze als God geworden. We worden gelijkvormig gemaakt aan Zijn beeld. .


We zijn geschapen naar Zijn Beeld en naar Zijn gelijkenis, zeer goed. Maar we wáren niet als God en zouden dat ook nooit worden, we droegen wel Zijn beeld. We hadden de ware kennis Gods, de ware gerechtigheid en heiligheid.
Kol 3: En aangedaan hebt den nieuwen mens, die vernieuwd wordt tot kennis, naar het evenbeeld Desgenen Die hem geschapen heeft;
Ef 4: En den nieuwen mens aandoen, die naar God geschapen is in ware rechtvaardigheid en heiligheid.

Maar we wilden meer, onze ontevredenheid kwam naar boven.
Dus is alles verbroken. En alleen door Hem kan dat weer anders worden, kunnen we weer worden waar we vanaf gevallen zijn. Hersteld naar Zijn beeld, niets van ons of door ons. Hij alleen redt van de dood.
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1467
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Geestelijke gaven

Berichtdoor hans0166 » 02 okt 2018 13:46

Dorpeling schreef:Dan denkt u dat God niet zonder ons kan?

klopt, Zijn hele schepping, heilsplan inclusief geboorte en dood van Zijn Zoon zou zonder de mens een mislukking en doelloos zijn. Erg onwaarschijnlijk.

Dorpeling schreef:Hij zou niet kunnen zorgen dat er over een maand nog wél iets over is van de mensheid?


Ja, maar gaat Hij niet doen

Dorpeling schreef:Daar is Hij een 'te kleine God' voor?

Dat zijn je eigen gedachten, niet de mijne. Als god iets niet doet wil niet zeggen dat Hij klein is.

Dorpeling schreef:Dan moeten we toch wel zelf als god zijn, om daar voor wel te kunnen zorgen? :?


nee, is het echt moeilijk te begrijpen dat we allemaal morsdood zijn na een maand?

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Geestelijke gaven

Berichtdoor Veendam » 02 okt 2018 15:01

Dorpeling schreef:Hij gaf de sleutels niet aan de gemeente, die houdt Hij zelf. Die zijn ons ook echt niet toevertrouwd, maar dat is een tweede.
Openbaring 1:
En Die leef, en Ik ben dood geweest; en zie, Ik ben levend in alle eeuwigheid. Amen. En Ik heb de sleutels der hel en des doods.

Dat is wel even een heel andere sleutelbos dan de sleutels van het Koninkrijk, waar wij het steeds over hebben.
Met die sleutels binden wij en ontbinden wij.

Dorpeling schreef:Hij heeft ervoor gekozen om door mensen te werken, maar dat is niet omdat Hij het zelf niet zou kunnen, hij heeft de macht over alles, en ook zonder mensen kan Hij werken. Daarmee ontkent u de almacht van God.

God heeft de keuze gemaakt om mensen in te schakelen en door de mensen heen Zijn dingen te doen, dus Zijn zaken te laten afwikkelen door de mensen. Doordat God die keuze heeft gemaakt wil God dat Zelf dus ook niet zomaar aan de kant gooien en alles snel weer Zelf gaan doen.
Door dan te zeggen over iemand die (daaruit concluderend) zegt dat God dus niet zonder mensen kan werken daarom de almacht van God zit te ontkennen geef je aan dat jij dit principe dus niet begrijpt, en maak je daarmee dat je eigenlijk van mening bent zelf dat God niet souverein is om Zijn besluit om mensen in te schakelen te handhaven.

Dorpeling schreef:We zijn geschapen naar Zijn Beeld en naar Zijn gelijkenis, zeer goed.
Nee wij zijn niet geschapen naar Gods beeld, dat was slechts met Adam het geval. Min of meer zou je dat nog een beetje overeind kunnen houden voor Eva maar daarvan was eigenlijk Adam het basismodel. Door de zondeval werden de rest van de schepselen dus ook nooit weer geboren naar Zijn beeld.

Dorpeling schreef:Maar we wáren niet als God en zouden dat ook nooit worden, we droegen wel Zijn beeld. We hadden de ware kennis Gods, de ware gerechtigheid en heiligheid.
Kol 3: En aangedaan hebt den nieuwen mens, die vernieuwd wordt tot kennis, naar het evenbeeld Desgenen Die hem geschapen heeft;
Ef 4: En den nieuwen mens aandoen, die naar God geschapen is in ware rechtvaardigheid en heiligheid.

We waren inderdaad nooit als God toen we ter wereld kwamen, maar door de tekst die jij zelf noemt zijn we dus wel gelijk aan God geworden.
Wij zijn van dezelfde SOORT geworden als God, door een verandering in onze genen. Scheppen en voortbrengen is namelijk heel treffend in het Grieks EGENAISIS, daarvan komt ons woord genen dus ook. Daarom zijn wij Zonen en Dochters van de Levende God. Wist je trouwens dat God Zelf zei tegen Mozes dat het Volk Mozes als god zouden zien ?

Dorpeling schreef:Maar we wilden meer, onze ontevredenheid kwam naar boven.
Dus is alles verbroken. En alleen door Hem kan dat weer anders worden, kunnen we weer worden waar we vanaf gevallen zijn. Hersteld naar Zijn beeld, niets van ons of door ons. Hij alleen redt van de dood.
De mens was geschapen naar Gods beeld, daarna de zondeval en daarna het aantrekken van de nieuwe mens, maar daarna niet weer de nieuwe mens uittrekken zoals jij eigenlijk doet.

Maar we dwalen af: Je hebt nog steeds niet op grond van de Bijbel aangetoond dat God Zijn gaven niet meer zouden werken.
Ook wil ik wel graag van je weten waar die genezingen dan vandaan komen die er gebeuren als gelovigen de handen hebben opgelegd.
Van wie zijn die wonderen dan afkomstig ? Wat moeten we daar dan mee ? Of moet je dan inderdaad toch je mening bijstellen dat de gaven niet meer voor vandaag zouden zijn.

Nu staat het opleggen van handen helemaal niet genoemd als gaven van de Heilige Geest dus ook als je zegt dat de gaven niet meer zouden functioneren dan nog blijft het opleggen van handen gewoon gelden ook voor het nu.

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4542
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Geestelijke gaven

Berichtdoor naamloos » 02 okt 2018 15:20

Ik werd meteen getroffen door de eerste bladzijde, opgedragen aan onder andere zus Anne, die graag wilde genezen maar wel stierf. "Gods weg was anders". Deze opmerking raakte me omdat Corlien daarmee het grote en belangrijke dilemma - de een geneest wel en de ander niet - vanaf bladzijde 1 op tafel legt. Een terugkerend refrein dat het hele boek tekent.
Niks geen mooie happy end verhalen, maar Corliens persoonlijke worsteling: "Waarom ik wel genezen en de ander niet?" En ook niet: "Als je maar goed bidt, komt het wel goed." Daarna een volgende verrassende wending: "Wil ik wel genezen worden nu ik klaar ben om te sterven?" Doorleven is dus niet zomaar vanzelfsprekend.

ereunao schreef:Mee eens! Ik zeg ook niet dat het nu niet meer gebeurt of gebeuren kan in uitzonderlijke gevallen. Maar dat is heel wat anders dan die bombastische reclameverhalen waarin het voorgesteld wordt dat iedere gelovige dit wel kan en dat het ook altijd gebeurt als je maar gelooft.De zendingsopdracht van Jezus aan Zijn discipelen stond in een heel andere context, daarom kun je niet zomaar een op een toepassen op de Gemeente van 2018
:jaknikken:
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Geestelijke gaven

Berichtdoor coby6 » 02 okt 2018 15:32

Dorpeling schreef:Hij gaf de sleutels niet aan de gemeente, die houdt Hij zelf. Die zijn ons ook echt niet toevertrouwd, maar dat is een tweede.
Openbaring 1:
En Die leef, en Ik ben dood geweest; en zie, Ik ben levend in alle eeuwigheid. Amen. En Ik heb de sleutels der hel en des doods.

Hij heeft ervoor gekozen om door mensen te werken, maar dat is niet omdat Hij het zelf niet zou kunnen, hij heeft de macht over alles, en ook zonder mensen kan Hij werken. Daarmee ontkent u de almacht van God.

Als God dat kan, waarom zegt Hij dan tegen Jeremia dat Hij hun bloed van zijn handen zal eisen als hij ze niet waarschuwt? Volgens mij werkt het Hoofd niet zonder het Lichaam. Hij zocht Abraham, een mens, voor Zijn plan. De mens heeft de autoriteit over de aarde gekregen in Genesis en moet heersen. Als God zomaar alles kan doen wat Hij wil, zou iedereen gered zijn. Waarom zegt 1 Tim dat wij moeten bidden voor alle mensen, omdat Hij ze wil redden? Hij heeft bepaald samen te willen werken met ons.

18En Ik zeg u, dat gij Petrus zijt, en op deze petra zal Ik mijn gemeente bouwen en de poorten van het dodenrijk zullen haar niet overweldigen. 19Ik zal u de sleutels geven van het Koninkrijk der hemelen, en wat gij op aarde binden zult, zal gebonden zijn in de hemelen, en wat gij op aarde ontbinden zult, zal ontbonden zijn in de hemelen.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Geestelijke gaven

Berichtdoor Veendam » 02 okt 2018 16:06

coby6 schreef:Als God dat kan, waarom zegt Hij dan tegen Jeremia dat Hij hun bloed van zijn handen zal eisen als hij ze niet waarschuwt? Volgens mij werkt het Hoofd niet zonder het Lichaam. Hij zocht Abraham, een mens, voor Zijn plan. De mens heeft de autoriteit over de aarde gekregen in Genesis en moet heersen. Als God zomaar alles kan doen wat Hij wil, zou iedereen gered zijn. Waarom zegt 1 Tim dat wij moeten bidden voor alle mensen, omdat Hij ze wil redden? Hij heeft bepaald samen te willen werken met ons.

18En Ik zeg u, dat gij Petrus zijt, en op deze petra zal Ik mijn gemeente bouwen en de poorten van het dodenrijk zullen haar niet overweldigen. 19Ik zal u de sleutels geven van het Koninkrijk der hemelen, en wat gij op aarde binden zult, zal gebonden zijn in de hemelen, en wat gij op aarde ontbinden zult, zal ontbonden zijn in de hemelen.


En wat moet je dus doen met die sleutels ?
Binden en ontbinden.
Vrijheid verkondigen en mensen ook in de vrijheid zetten is het ontbinden, en het binden is een juridische term voor het hier op aarde schuldig verklaren wat God als schuldig aanmerkt volgens Zijn normen in de Hemel. Ook wordt hier het binden van duistere machten onder verstaan maar ook die zijn door God als schuldig aangemerkt in de Hemel, en zo ook door ons uitgesproken op de aarde.
De gelovige moet dus de sleutels van het Koninkrijk hanteren, omdat die ook de macht en de kracht en de autoriteit daarvoor heeft gekregen.


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten