Geestelijke gaven

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Geestelijke gaven

Berichtdoor Dorpeling » 02 okt 2018 18:15

hans0166 schreef:klopt, Zijn hele schepping, heilsplan inclusief geboorte en dood van Zijn Zoon zou zonder de mens een mislukking en doelloos zijn. Erg onwaarschijnlijk.

Ja, maar gaat Hij niet doen

Dat zijn je eigen gedachten, niet de mijne. Als god iets niet doet wil niet zeggen dat Hij klein is.

nee, is het echt moeilijk te begrijpen dat we allemaal morsdood zijn na een maand?


En dan zeggen ze dat ik een klein geloof heb.........

Ik zou het niet proberen, een maand lang. Gij zult den HEERE, uw God, niet verzoeken.

Dus Hij heeft ons, kleine mensjes, nodig? Dáárom heeft God een plan uitgedacht in de eeuwigheid, om aan Zijn eigen eer genoeg te doen, niet om ons hoor. Hij kan en kon echt zonder ons. Wat een verbeelding.
Maar Hij wilde het wél doen, om ons te redden. En dat is nu genade, onverdiend.
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Geestelijke gaven

Berichtdoor hans0166 » 02 okt 2018 18:58

Dorpeling schreef:En dan zeggen ze dat ik een klein geloof heb.........


wil je als je mij citeert daar geen verwijten in gooien die ik nooit gebruikt heb, erg onbeleefd.

Dorpeling schreef:Ik zou het niet proberen, een maand lang. Gij zult den HEERE, uw God, niet verzoeken.


je gaat veel te plastisch in op een voorbeeld, het was alleen ter illustratie

Dorpeling schreef:Dus Hij heeft ons, kleine mensjes, nodig? Dáárom heeft God een plan uitgedacht in de eeuwigheid, om aan Zijn eigen eer genoeg te doen, niet om ons hoor. Hij kan en kon echt zonder ons. Wat een verbeelding.
Maar Hij wilde het wél doen, om ons te redden. En dat is nu genade, onverdiend.

met iedere keer die geloofsbelijdenissen in discussies heb ik het wel een beetje gehad, hou het bij het onderwerp of hou het voor je.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Geestelijke gaven

Berichtdoor Veendam » 02 okt 2018 19:46

Dorpeling schreef:En dan zeggen ze dat ik een klein geloof heb.........



Zoiets heb ik in ieder geval niet gezegt maar het valt me wel op dat je niet in gaat op mijn post als reaktie op jou.
Dus ol ga er van uit dat je het even druk had en straks alsnog even gaat reageren op mijn post, want wij zouden toch niet allemaal moeten concluderen dat jij onderscheid des persoons als gewoonte hebt gemaakt omdat jij en ik het niet eens zijn.

Daarom zie ik graag je reaktie alsnog tegemoet.

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Geestelijke gaven

Berichtdoor Dorpeling » 02 okt 2018 19:47

hans0166 schreef:wil je als je mij citeert daar geen verwijten in gooien die ik nooit gebruikt heb, erg onbeleefd.



je gaat veel te plastisch in op een voorbeeld, het was alleen ter illustratie


met iedere keer die geloofsbelijdenissen in discussies heb ik het wel een beetje gehad, hou het bij het onderwerp of hou het voor je.


Weledele hooggeachte hans0166, mijn excuses wanneer ik reageer op uw reactie. Ik dacht dat dat de bedoeling was van een forum. Maar blijkbaar denkt u daar anders over. Misschien moet u zichzelf dan ook maar bij het onderwerp houden, of je er gewoon niet in mengen.
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Geestelijke gaven

Berichtdoor Dorpeling » 02 okt 2018 19:48

Veendam schreef:Zoiets heb ik in ieder geval niet gezegt maar het valt me wel op dat je niet in gaat op mijn post als reaktie op jou.
Dus ol ga er van uit dat je het even druk had en straks alsnog even gaat reageren op mijn post, want wij zouden toch niet allemaal moeten concluderen dat jij onderscheid des persoons als gewoonte hebt gemaakt omdat jij en ik het niet eens zijn.

Daarom zie ik graag je reaktie alsnog tegemoet.


Deze dorpeling heeft ook andere zaken die de aandacht vragen. Komt eraan...
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Geestelijke gaven

Berichtdoor Dorpeling » 02 okt 2018 19:50

Om te beginnen nog maar eens een herhaling, scheelt me weer tijd.


Dorpeling schreef:En dan komen ze weer met 'bewijzen' van anderen. Filmpjes zonder bewijs van echtheid, een boek door anderen geschreven, over iemand die bijna geheel genas van haar ziekte (is God soms een God van half werk, zijn jullie daar tevreden mee?) en niet door handen opleggen!
Heb ik trouwens ergens beweerd niet te geloven in gebed? Ik zeg ook steeds dat ik liever voor iemand bid dan dat ik hem of haar lekker maak met mijn ingebeelde krachten van handoplegging!

Wondergeloof is geen geloof!!

Overigens herhaal ik nog maar eens wat al die tijd al in mijn onderschrift staat. ‘Zie het Lam van God, dat de zonde van de wereld wegneemt.’
Dus niet: het Lam dat voor alle ongemakken in de wereld een oplossing zoekt. Maar gekomen is om de zonde, de zonde van de wereld weg te nemen. Dat is het grote wonder van het komen van het Lam naar deze wereld. En daar moeten we Hem voor nodig krijgen, niet allereerst voor de genezing van ons lichaam maar van de ziel.
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Geestelijke gaven

Berichtdoor Dorpeling » 02 okt 2018 20:34

Veendam schreef:Dat is wel even een heel andere sleutelbos dan de sleutels van het Koninkrijk, waar wij het steeds over hebben.
Met die sleutels binden wij en ontbinden wij.

God heeft de keuze gemaakt om mensen in te schakelen en door de mensen heen Zijn dingen te doen, dus Zijn zaken te laten afwikkelen door de mensen. Doordat God die keuze heeft gemaakt wil God dat Zelf dus ook niet zomaar aan de kant gooien en alles snel weer Zelf gaan doen.
Door dan te zeggen over iemand die (daaruit concluderend) zegt dat God dus niet zonder mensen kan werken daarom de almacht van God zit te ontkennen geef je aan dat jij dit principe dus niet begrijpt, en maak je daarmee dat je eigenlijk van mening bent zelf dat God niet souverein is om Zijn besluit om mensen in te schakelen te handhaven.


Dus u bent er wel mee eens dat Jezus de sleutels heeft van de dood en de hel, zoals in deze tekst (En Die leef, en Ik ben dood geweest; en zie, Ik ben levend in alle eeuwigheid. Amen. En Ik heb de sleutels der hel en des doods.) , maar de sleutels van Zijn Koninkrijk zou Hij aan ons gegeven hebben? Dat kan toch niet los van elkaar gehaald?
In elke prediking wordt het Koninkrijk van God ontsloten voor hen die in Christus geloven, maar gesloten voor die niet in Hem geloven. In die zin heeft een predikant de sleutelmacht inderdaad. Maar ze krijgen niet de toegang of gave om mensen zalig te maken, of te verdoemen. Die macht blijft in de handen van God.

Denkt u trouwens deze sleutelmacht gekregen te hebben, en waarom?

Veendam schreef:Nee wij zijn niet geschapen naar Gods beeld, dat was slechts met Adam het geval. Min of meer zou je dat nog een beetje overeind kunnen houden voor Eva maar daarvan was eigenlijk Adam het basismodel. Door de zondeval werden de rest van de schepselen dus ook nooit weer geboren naar Zijn beeld.


We waren inderdaad nooit als God toen we ter wereld kwamen, maar door de tekst die jij zelf noemt zijn we dus wel gelijk aan God geworden.
Wij zijn van dezelfde SOORT geworden als God, door een verandering in onze genen. Scheppen en voortbrengen is namelijk heel treffend in het Grieks EGENAISIS, daarvan komt ons woord genen dus ook. Daarom zijn wij Zonen en Dochters van de Levende God. Wist je trouwens dat God Zelf zei tegen Mozes dat het Volk Mozes als god zouden zien ?

De mens was geschapen naar Gods beeld, daarna de zondeval en daarna het aantrekken van de nieuwe mens, maar daarna niet weer de nieuwe mens uittrekken zoals jij eigenlijk doet.


Gods beeld is die ware kennis, gerechtigheid en heiligheid. Wanneer ik zeg dat we daarin weer hersteld worden, bedoel ik na ontvangen genade. Dan worden we weer die we waren, zoals we geschapen zijn, niet als God maar wel naar Zijn beeld! Geen verandering in de genen, maar een verandering door God!

Veendam schreef:Maar we dwalen af: Je hebt nog steeds niet op grond van de Bijbel aangetoond dat God Zijn gaven niet meer zouden werken.
Ook wil ik wel graag van je weten waar die genezingen dan vandaan komen die er gebeuren als gelovigen de handen hebben opgelegd.
Van wie zijn die wonderen dan afkomstig ? Wat moeten we daar dan mee ? Of moet je dan inderdaad toch je mening bijstellen dat de gaven niet meer voor vandaag zouden zijn.

Nu staat het opleggen van handen helemaal niet genoemd als gaven van de Heilige Geest dus ook als je zegt dat de gaven niet meer zouden functioneren dan nog blijft het opleggen van handen gewoon gelden ook voor het nu.


Ik zeg nergens dat de 'gewone' gaven niet meer gelden, of werken. Maar wel fijn dat u erkend dat handen opleggen dus geen gave is van de Heilige Geest. Waarom ziet u dat dan toch als uw roeping?
En zoals hierboven ook gezegd, ik zie niet in waarom handen opleggen aan genezing verbonden moet zijn.
Wanneer God het gebed verhoord, kan daar genezing zijn. Dat heb ik steeds beaamd, en doe dat nog. Waar de hedendaagse 'genezingen' door handen opleggen vandaan komen, weet ik niet.
Wanneer het geen genezingen zijn die in dienst staan van het Evangelie, kunnen ze sowieso niet van God Zijn, de genezingen in de Bijbel zijn uitdrukkelijk in de naam van Jezus. En dat waren steeds uitzonderlijke genezingen, een verlamde, bezetene, etc.
Ik weet wel dat halve genezingen ook niet van God zijn, Hij doet geen half werk. En 'genezingen' van mensen die na een paar weken toch weer ziek worden, ook niet. Dat neemt alleen maar tijdelijk de pijn weg, maar niet de ziekte die erachter zit. Een zogenaamd psychisch effect.
Ik zou er alleen heel voorzichtig mee zijn. Want er staat niet voor niets een waarschuwing in Mattheus 24. 'Want er zullen valse christussen en valse profeten opstaan en zullen grote tekenen en wonderheden doen, alzo dat zij (indien het mogelijk ware) ook de uitverkorenen zouden verleiden.' Ik zeg niet dat het zo is, maar wel dat dit voorzegd is!

Waarom kon Paulus trouwens niet Trofimus genezen dan? Hij kon toch zo even zijn handen opleggen?
'Trofimus heb ik te Milete krank gelaten' Titus 1
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Geestelijke gaven

Berichtdoor Dorpeling » 02 okt 2018 20:39

Een toevoeging, wanneer ik niet (direct) reageer heeft dat niet met niet met onderscheid des persoons te maken, maar met dat deze dorpeling de komende dagen andere nuttige bezigheden heeft..
Veendam schreef:
Zoiets heb ik in ieder geval niet gezegt maar het valt me wel op dat je niet in gaat op mijn post als reaktie op jou.
Dus ol ga er van uit dat je het even druk had en straks alsnog even gaat reageren op mijn post, want wij zouden toch niet allemaal moeten concluderen dat jij onderscheid des persoons als gewoonte hebt gemaakt omdat jij en ik het niet eens zijn.

Daarom zie ik graag je reaktie alsnog tegemoet.
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Geestelijke gaven

Berichtdoor coby6 » 02 okt 2018 20:58

-
Laatst gewijzigd door coby6 op 02 okt 2018 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Geestelijke gaven

Berichtdoor Veendam » 02 okt 2018 21:04

Dorpeling schreef:Een toevoeging, wanneer ik niet (direct) reageer heeft dat niet met niet met onderscheid des persoons te maken, maar met dat deze dorpeling de komende dagen andere nuttige bezigheden heeft..



Nee dat heb ik ook niet gezegt, ik heb juist gezegt dat wij dat niet zouden hoeven te concluderen omdat ik er eigenlijk wel van uit ging dat je nog zou gaan reageren, maar aangezien je meer op anderen daarna gereageerd hebt zou het ook aan je aandacht kunnen zijn ontsnapt.

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Geestelijke gaven

Berichtdoor hans0166 » 03 okt 2018 06:36

Dorpeling schreef:Weledele hooggeachte hans0166, mijn excuses wanneer ik reageer op uw reactie. Ik dacht dat dat de bedoeling was van een forum. Maar blijkbaar denkt u daar anders over. Misschien moet u zichzelf dan ook maar bij het onderwerp houden, of je er gewoon niet in mengen.


en opnieuw lees je zaken in mijn woorden die ik niet zeg.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Geestelijke gaven

Berichtdoor Veendam » 03 okt 2018 09:56

Dorpeling schreef:Dus u bent er wel mee eens dat Jezus de sleutels heeft van de dood en de hel, zoals in deze tekst (En Die leef, en Ik ben dood geweest; en zie, Ik ben levend in alle eeuwigheid. Amen. En Ik heb de sleutels der hel en des doods.) , maar de sleutels van Zijn Koninkrijk zou Hij aan ons gegeven hebben? Dat kan toch niet los van elkaar gehaald?
In elke prediking wordt het Koninkrijk van God ontsloten voor hen die in Christus geloven, maar gesloten voor die niet in Hem geloven. In die zin heeft een predikant de sleutelmacht inderdaad. Maar ze krijgen niet de toegang of gave om mensen zalig te maken, of te verdoemen. Die macht blijft in de handen van God. Denkt u trouwens deze sleutelmacht gekregen te hebben, en waarom?

Kijk nu zie ik al wat er aan de hand is. Jij ziet het eerst als dezelfde sleutels en als ik dan aantoon dat het niet dezelfde sleutels zijn dan zeg je van die kan niet van de sleutelbos gehaald worden. Jezus zegt toch ook tegen Petrus dat de sleutels van het Koninkrijk gegeven worden, dus je kunt er niet omheen dat het dus andere sleutels zijn, die van de hel en die van het Koninkrijk.

Je schrijft: In elke prediking wordt het Koninkrijk van God ontsloten voor hen die in Christus geloven, maar gesloten voor die niet in Hem geloven.
Dat is absoluut dus niet de waarheid !!! Het Koninkrijk van God IS REEDS ONTSLOTEN voor hen die in Christus geloven en is nog steeds gesloten voor die niet in Hem geloven. De gaven die de Heilige Geest aan de gelovigen gegeven heeft die zijn er om gebruikt te worden door de gelovigen en niet om op een plankje te leggen. Jezus heeft de sleutels van de dood en de hel, maar ik zal je nog wat vertellen. Simson is een typologisch beeld van Jezus, die deed niet de deur van de stad open maar scheurde gewoon de hele deur van de stad er uit inclusief het gehele kozijn. Daardoor heeft Jezus de macht van de hel verbroken, door de poort op zijn rug te dragen de heuvel op. Wanneer wij doen als gelovigen wat Jezus gezegt heeft dan hanteren wij de sleutels van het Koninkrijk, omdat mensen tot geloof komen op grond van wat de Heilige Geest door ons heen doet.


Dorpeling schreef:Gods beeld is die ware kennis, gerechtigheid en heiligheid. Wanneer ik zeg dat we daarin weer hersteld worden, bedoel ik na ontvangen genade. Dan worden we weer die we waren, zoals we geschapen zijn, niet als God maar wel naar Zijn beeld! Geen verandering in de genen, maar een verandering door God!
Terwijl de Bijbel zegt dat we een nieuwe Schepping zijn geworden, letterlijk vanuit het Grieks is dat we zijn van een andere soort geworden. Op zich is Grieks niet zo moeilijk hoor, en zeker niet moeilijk omdat er tegenwoordig ook Griekse naslagwerken zijn waar er onder letterlijk de betekenis staat in het Nederlands. Dan blijf je dicht bij de grondtekst.


Dorpeling schreef:Ik zeg nergens dat de 'gewone' gaven niet meer gelden, of werken. Maar wel fijn dat u erkend dat handen opleggen dus geen gave is van de Heilige Geest. Waarom ziet u dat dan toch als uw roeping?

Het is geen gave, het is ook geen specifieke roeping, maar het is een opdracht voor iedere gelovige. Dat kan je gewoon lezen in de Bijbel het staat er gewoon.

Dorpeling schreef:En zoals hierboven ook gezegd, ik zie niet in waarom handen opleggen aan genezing verbonden moet zijn.
Wanneer God het gebed verhoord, kan daar genezing zijn. Dat heb ik steeds beaamd, en doe dat nog. Waar de hedendaagse 'genezingen' door handen opleggen vandaan komen, weet ik niet.
Waarom zou er genezing aan verbonden zijn is je vraag ?? Gewoon omdat God dat zegt, zo simpel. God is de genezer en er staat dus de gelovigen zullen de handen opleggen bij de zieken en zijn ZULLEN genezen.
Kijk, dit zijn van die dingen dat ik soms denk van waarom kijkt iemand er zo tegen aan ? Iemand heeft een vooringenomen standpunt en die MENS zegt in de kanttekeningen dat het niet kan, jouw logica zegt ook dat het niet kan, wellicht door je opvoeding en je kerkelijke verleden waarmee je bent opgegroeid. Maar als God iets zegt dan is de waarde voor jou NUL ?????

Dorpeling schreef:Wanneer het geen genezingen zijn die in dienst staan van het Evangelie, kunnen ze sowieso niet van God Zijn, de genezingen in de Bijbel zijn uitdrukkelijk in de naam van Jezus. En dat waren steeds uitzonderlijke genezingen, een verlamde, bezetene, etc.
Ik weet wel dat halve genezingen ook niet van God zijn, Hij doet geen half werk. En 'genezingen' van mensen die na een paar weken toch weer ziek worden, ook niet. Dat neemt alleen maar tijdelijk de pijn weg, maar niet de ziekte die erachter zit. Een zogenaamd psychisch effect.


Dat is de waarde die JIJ er aan geeft. Ik weet van mensen die liepen genezen weg uit een samenkomst en toen ze op de parkeerplaats kwamen zakten ze in elkaar en konden ze niet meer lopen. Dus die mensen weer naar binnen, opnieuw werd er genezing uitgesproken en toen konden ze weer wel lopen. Dat is niet een psychisch effect van het genezen worden, maar dat is ongeloof bij de mensen die ondanks het wonder toch niet geloven dat het zo zal blijven. Je moet namelijk wel je genezing omarmen. Er is iets wat veel mensen eigenlijk nooit hebben gelezen in de Bijbel, maar weet je dat Jezus Zelf zegt dat sommige mensen de gelovigen niet zullen verwelkomen in hun huis ?? En weet je dat dit ook mensen kunnen zijn die eerst genezen werden maar toch zeggen van nee dat geloof hoef ik niet ? Maar kan je dan daaruit concluderen dat het niet God Zelf was die genas door de handen van de gelovigen heen !


Dorpeling schreef:Ik zou er alleen heel voorzichtig mee zijn. Want er staat niet voor niets een waarschuwing in Mattheus 24. 'Want er zullen valse christussen en valse profeten opstaan en zullen grote tekenen en wonderheden doen, alzo dat zij (indien het mogelijk ware) ook de uitverkorenen zouden verleiden.' Ik zeg niet dat het zo is, maar wel dat dit voorzegd is!


En nu komt het gedeelte voor de Nederlanders, namelijk met de titel: Wat een boer niet kent dat eet hij niet......... Dordat je het niet kent ben je er huiverig voor en dan pak je deze tekst er bij. Tegen Jezus zeiden ze namelijk ook dat Hij de genezingen deed door beelzebub.

Dorpeling schreef:Waarom kon Paulus trouwens niet Trofimus genezen dan? Hij kon toch zo even zijn handen opleggen?
'Trofimus heb ik te Milete krank gelaten' Titus 1

Over Trofimus heb ik al eerder geschreven in deze topic, maar even heel kort. Als je veel reist en dan weer eens gestenigd wordt of honger moet lijden dan is je lichaam wel eens aan rust toe. Dan ben je oververmoeid doordat je teveel heb gevergt van je lichaam. In de Bijbel wordt dit met ook omschreven als krank. Trofimus was gewoon oververmoeid dus.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Geestelijke gaven

Berichtdoor Veendam » 03 okt 2018 10:02

Dorpeling schreef:Om te beginnen nog maar eens een herhaling, scheelt me weer tijd.


Ik ken NIEMAND die zegt dat hij zelf krachten heeft en dat daardoor genezing komt terwijl hij handen op legt in de naam van Jezus.
Ik ken wel mensen die zeggen zelf de krachten te hebben, maar dat heeft niks met Jezus te maken, die doen aan Reiki of andere occulte troep.

De gelovige legt de handen op.
Daar is geen eigen kracht voor nodig.
Daar hoef je niet speciaal voor te zijn.

Er is maar 1 Persoon die speciaal is en dat is Jezus.
De genezing vind plaats door de kracht van de Heilige Geest.

JA Jezus is het Lam dat de zonde der Wereld wegneemt, maar Hij is ook de Persoon door wiens striemen GENEZING IS GEWORDEN, die gekomen is om de werken van de duivel te verbreken en LEVEN te geven door Zijn Levengevende Geest, de Heilige Geest.

Door dus te zeggen dat Jezus niet gekomen is om mensen te genezen hak je ineens een heel groot deel van de missie van Jezus af.
Dat is gewoon kortzichtig...........

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Geestelijke gaven

Berichtdoor Dorpeling » 03 okt 2018 15:20

Veendam schreef:Kijk nu zie ik al wat er aan de hand is. Jij ziet het eerst als dezelfde sleutels en als ik dan aantoon dat het niet dezelfde sleutels zijn dan zeg je van die kan niet van de sleutelbos gehaald worden. Jezus zegt toch ook tegen Petrus dat de sleutels van het Koninkrijk gegeven worden, dus je kunt er niet omheen dat het dus andere sleutels zijn, die van de hel en die van het Koninkrijk.

Je schrijft: In elke prediking wordt het Koninkrijk van God ontsloten voor hen die in Christus geloven, maar gesloten voor die niet in Hem geloven.
Dat is absoluut dus niet de waarheid !!! Het Koninkrijk van God IS REEDS ONTSLOTEN voor hen die in Christus geloven en is nog steeds gesloten voor die niet in Hem geloven. De gaven die de Heilige Geest aan de gelovigen gegeven heeft die zijn er om gebruikt te worden door de gelovigen en niet om op een plankje te leggen. Jezus heeft de sleutels van de dood en de hel, maar ik zal je nog wat vertellen. Simson is een typologisch beeld van Jezus, die deed niet de deur van de stad open maar scheurde gewoon de hele deur van de stad er uit inclusief het gehele kozijn. Daardoor heeft Jezus de macht van de hel verbroken, door de poort op zijn rug te dragen de heuvel op. Wanneer wij doen als gelovigen wat Jezus gezegt heeft dan hanteren wij de sleutels van het Koninkrijk, omdat mensen tot geloof komen op grond van wat de Heilige Geest door ons heen doet.


Terwijl de Bijbel zegt dat we een nieuwe Schepping zijn geworden, letterlijk vanuit het Grieks is dat we zijn van een andere soort geworden. Op zich is Grieks niet zo moeilijk hoor, en zeker niet moeilijk omdat er tegenwoordig ook Griekse naslagwerken zijn waar er onder letterlijk de betekenis staat in het Nederlands. Dan blijf je dicht bij de grondtekst.




Het is geen gave, het is ook geen specifieke roeping, maar het is een opdracht voor iedere gelovige. Dat kan je gewoon lezen in de Bijbel het staat er gewoon.

Waarom zou er genezing aan verbonden zijn is je vraag ?? Gewoon omdat God dat zegt, zo simpel. God is de genezer en er staat dus de gelovigen zullen de handen opleggen bij de zieken en zijn ZULLEN genezen.
Kijk, dit zijn van die dingen dat ik soms denk van waarom kijkt iemand er zo tegen aan ? Iemand heeft een vooringenomen standpunt en die MENS zegt in de kanttekeningen dat het niet kan, jouw logica zegt ook dat het niet kan, wellicht door je opvoeding en je kerkelijke verleden waarmee je bent opgegroeid. Maar als God iets zegt dan is de waarde voor jou NUL ?????



Dat is de waarde die JIJ er aan geeft. Ik weet van mensen die liepen genezen weg uit een samenkomst en toen ze op de parkeerplaats kwamen zakten ze in elkaar en konden ze niet meer lopen. Dus die mensen weer naar binnen, opnieuw werd er genezing uitgesproken en toen konden ze weer wel lopen. Dat is niet een psychisch effect van het genezen worden, maar dat is ongeloof bij de mensen die ondanks het wonder toch niet geloven dat het zo zal blijven. Je moet namelijk wel je genezing omarmen. Er is iets wat veel mensen eigenlijk nooit hebben gelezen in de Bijbel, maar weet je dat Jezus Zelf zegt dat sommige mensen de gelovigen niet zullen verwelkomen in hun huis ?? En weet je dat dit ook mensen kunnen zijn die eerst genezen werden maar toch zeggen van nee dat geloof hoef ik niet ? Maar kan je dan daaruit concluderen dat het niet God Zelf was die genas door de handen van de gelovigen heen !




En nu komt het gedeelte voor de Nederlanders, namelijk met de titel: Wat een boer niet kent dat eet hij niet......... Dordat je het niet kent ben je er huiverig voor en dan pak je deze tekst er bij. Tegen Jezus zeiden ze namelijk ook dat Hij de genezingen deed door beelzebub.


Over Trofimus heb ik al eerder geschreven in deze topic, maar even heel kort. Als je veel reist en dan weer eens gestenigd wordt of honger moet lijden dan is je lichaam wel eens aan rust toe. Dan ben je oververmoeid doordat je teveel heb gevergt van je lichaam. In de Bijbel wordt dit met ook omschreven als krank. Trofimus was gewoon oververmoeid dus.


Waarom zou ik niet huiverig zijn wanneer Jezus zelf deze waarschuwing uit doet gaan? Ik geloof gewoon wat in de Bijbel staat, en wat Zijn eigen woorden zijn.
2 Thess 2: 9 Hem, zeg ik, wiens toekomst is naar de werking des satans, in alle kracht en tekenen en wonderen der leugen.
Kunt u het verschil zien? Ik niet.

Krank in de bijbel kan overigens veel meer betekenen dan alleen oververmoeidheid. Lazarus was krank en stierf. Krank kan ook ongesteld zijn betekenen. Of krank van liefde zijn. Hoe u weet dat het bij Trofimus oververmoeidheid was? Gewoon een aanname, omdat Paulus in die gesteldheid zijn handen niet op zou hoeven te leggen maar hem gewoon even rust gunnen? Dat is wel de gemakkelijkste weg.

Ik wil nog wat teksten delen met wat opmerkingen die zo in me opkomen, zo over het geheel van uw woorden hierboven.

Over de macht van de prediking: 1 korinthe 3: 6 Ik heb geplant, Apollos heeft natgemaakt, maar God heeft den wasdom gegeven. Zo is dan noch hij die plant iets, noch hij die natmaakt, maar God Die den wasdom geeft. 11 Want niemand kan een ander fundament leggen dan hetgeen gelegd is, hetwelk is Jezus Christus.
En Johannes 6: Niemand kan tot Mij komen, tenzij dat de Vader, Die Mij gezonden heeft, hem trekke; en Ik zal hem opwekken ten uitersten dage.
Er is geschreven in de Profeten: En zij zullen allen van God geleerd zijn. Een iegelijk dan die het van den Vader gehoord en geleerd heeft, die komt tot Mij.

Handen opleggen:
Jakobus 5: Is iemand krank onder u? Dat hij tot zich roepe de ouderlingen der gemeente, en dat zij over hem bidden, hem zalvende met olie in den Naam des Heeren; En het gebed des geloofs zal den zieke behouden,

Handen opleggen is dus bijzaak, en voegt verder niet iets toe ofzo. Dus die kunt u dan beter gewoon gevouwen laten.

kanttekening: zij gebruikten dezelve als een extraordinair teken, waaruit bekend werd dat door hun dienst zulk een wonder van God geschiedde tot bevestiging van hun leer; gelijk men ziet dat Christus en de apostelen, in het genezen van de ziekten, nu speeksel, slijk, aanrakingen, oplegging der handen, dan hun schaduwen, gordels en zweetdoeken daartoe gebruikten. Welke gave van wonderbare gezondmaking, alzo zij nu vele honderden jaren opgehouden heeft, als niet meer nodig zijnde, overmits de evangelische leer genoegzaamlijk met wonderen is bevestigd, zo wordt tevergeefs en spottende dit uiterlijk teken nog heden ten dage als een sacrament gebruikt, en nog meer wordt het bijgelovig misbruikt, als men meent dat zulke zalving kracht heeft om de zonden weg te nemen en dat het tot zaligheid der zielen dienstig is.


Wanneer u de kanttekeningen zo ziet, zult u zien dat uw mening niet direct daarmee matcht. Maar omdat u niet zo van kanttekeningen houdt, zult u alles wel weer verwerpen. En dat mag ook.


Veendam schreef:
Ik ken NIEMAND die zegt dat hij zelf krachten heeft en dat daardoor genezing komt terwijl hij handen op legt in de naam van Jezus.
Ik ken wel mensen die zeggen zelf de krachten te hebben, maar dat heeft niks met Jezus te maken, die doen aan Reiki of andere occulte troep.

De gelovige legt de handen op.
Daar is geen eigen kracht voor nodig.
Daar hoef je niet speciaal voor te zijn.

Er is maar 1 Persoon die speciaal is en dat is Jezus.
De genezing vind plaats door de kracht van de Heilige Geest.

JA Jezus is het Lam dat de zonde der Wereld wegneemt, maar Hij is ook de Persoon door wiens striemen GENEZING IS GEWORDEN, die gekomen is om de werken van de duivel te verbreken en LEVEN te geven door Zijn Levengevende Geest, de Heilige Geest.

Door dus te zeggen dat Jezus niet gekomen is om mensen te genezen hak je ineens een heel groot deel van de missie van Jezus af.
Dat is gewoon kortzichtig...........


Hij is gekomen om te genezen van zonden en ongeloof, niet van tijdelijke ziektes! En daarmee schenkt Hij het eeuwige leven, niet het leven hier. Want wat heb je daaraan als je toch ooit gaat sterven?

Prediker: Ja, ofschoon hij tweemaal duizend jaren leefde, en het goede niet zag; gaan zij niet allen naar één plaats?


Ik zie eigenlijk het nut niet zo in van deze discussie. Eens worden we het toch niet, gelukkig hoeft dat ook niet. Daarnaast kan ik eerlijk gezegd mijn tijd wel beter gebruiken. Ik heb hier wat persoontjes rondlopen die vragen om mijn ongedeelde aandacht. Dus neem me niet kwalijk als ik alles even laat voor wat het is.

Nog even een persoonlijke toevoeging, omdat u meerdere malen verkondigd hebt dat u zonder zonden en rechtvaardig bent ben ik een mooie tekst tegengekomen. Daarom speciaal voor u: Wees niet al te rechtvaardig, en houd uzelven niet al te wijs; waarom zoudt gij verwoesting over u brengen? Voorwaar, er is geen mens rechtvaardig op aarde, die goed doet en niet zondigt.
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Geestelijke gaven

Berichtdoor Dorpeling » 03 okt 2018 15:22

coby6 schreef:-


Jammer dat u deze eerlijke reactie weer vverwijderd hebt..
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten