Geestelijke gaven

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Geestelijke gaven

Berichtdoor Dorpeling » 01 okt 2018 12:10

krid schreef:Vraag dan niet meer om bewijzen, Dorpeling! Mijn Dokter geneest ALTIJD. Verder deze discussie maar staken. Ik vertrouw op God, niet op artsen. Dat betekent niet dat artsen soms geen goede oplossingen hebben. Helaas ken ik mensen die van artsen alleen maar negatieve verhalen te horen krijgen. . Daar heb ik geen bewijzen voor nodig. Ik kijk naar de feiten:

1. God geneest altijd.
2. Artsen schieten vaak tekort.
3. Je wilt geen bewijs. Je bent kleingelovig!



Ik ben kleingelovig, ja om in u en uw genezingen te geloven. En nee, u geeft geen bewijzen omdat u die niet kunt geven, wat die hebt u niet.


'Er zijn zelfs artsen die helemaal niet iemand kunnen genezen' -> dan bellen ze u dus, en geneest u ze vervolgens?

'Mijn Dokter geneest ALTIJD'. -> Die van mij niet. Er overlijden nog steeds mensen aan kanker, aan aids, aan hartaanvallen.
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Geestelijke gaven

Berichtdoor Dorpeling » 01 okt 2018 12:12

krid schreef:Jezus zegt: "Leg op zieken de handen, en ze zullen genezen". Ik denk dat Jezus daarmee bedoelt dat zieken zullen genezen als we de handen op zullen leggen. Bent u zo kleingelovig de wijze woorden van Jezus te negeren? Denkt u dat Jezus iets anders bedoelt? Zou Hij iets anders bedoelen? Welk deel begrijpt u niet? Handen opleggen? Genezen? Of zal Jezus bedoelen dat het misschien gebeurt? Of zal Hij bedoelen dat het gebeurt tussen 200 v. Chr. tot 110 n. Chr? U maakt iets heel moois, iets heel simpels, belachelijk, beste Dorpeling! Het is zeer ernstig.


Ik ga dat niet steeds herhalen, lees hierboven maar na.

Ik maak de woorden van Jezus niet belachelijk, en Zijn opdracht niet. Dat maakt u ervan.
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Geestelijke gaven

Berichtdoor Veendam » 01 okt 2018 12:14

Dorpeling schreef:Dus u wilt zeggen dat u het hier niet mee eens bent, omdat u nu al alles van God en Goddelijke zaken, als volmaakt, zoals Paulus hiervan zegt dat dat hier niet kán, omdat we onvolmaakt zijn, en slechts 'ten dele' kennen?



Mooi dat je het er mee eens bent dat dit vers nog niet NU is, maar dat dit nog moet komen.
Dan is het dus ook zo dat profetie en andere gaven nog steeds NU functioneren, omdat ze pas op zullen houden met werken als wij Jezus AANSCHOUWEN van aangezicht tot aangezicht.

Ik ben het wel eens met wat er in 1 Korinthe 13 staat, maar niet wat er geschreven is in de KANTTEKENINGEN !!!!
Dat is wel even een verschil natuurlijk.
De manier zoals jij mij nu de vraag stelde, dat kan ik ook: Dus u wilt daar mee zeggen dat u het niet eens bent met wat er in de BIJBEL geschreven staat, maar u gelooft alleen de kanttekeningen bij de SV ??

krid
Sergeant
Sergeant
Berichten: 329
Lid geworden op: 26 jun 2015 10:06

Re: Geestelijke gaven

Berichtdoor krid » 01 okt 2018 12:14

Dorpeling schreef:'Er zijn zelfs artsen die helemaal niet iemand kunnen genezen' -> dan bellen ze u dus, en geneest u ze vervolgens?


U zegt het.

Nogmaals: negeer de opdracht van Jezus niet!
Wij verkondigen het evangelie, en Christus bevestigt het Woord door tekenen, genezingen en wonderen!

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Geestelijke gaven

Berichtdoor Dorpeling » 01 okt 2018 12:26

Veendam schreef:
Ik ben het wel eens met wat er in 1 Korinthe 13 staat, maar niet wat er geschreven is in de KANTTEKENINGEN !!!!
Dat is wel even een verschil natuurlijk.
De manier zoals jij mij nu de vraag stelde, dat kan ik ook: Dus u wilt daar mee zeggen dat u het niet eens bent met wat er in de BIJBEL geschreven staat, maar u gelooft alleen de kanttekeningen bij de SV ??



Ik geloof in de Bijbel MET kanttekeningen, omdat ik daar de meest betrouwbare en verhelderende opmerkingen vindt die er maar zijn.
Anders is er altijd het gevaar dat we ervan maken wat we zelf willen, of wat ons past.

Uw antwoord is dus eigenlijk dat u wél volmaakt bent, alles kent en alles weet?
Laatst gewijzigd door Dorpeling op 01 okt 2018 12:29, 2 keer totaal gewijzigd.
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Geestelijke gaven

Berichtdoor Dorpeling » 01 okt 2018 12:27

dubbel
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

ereunao

Re: Geestelijke gaven

Berichtdoor ereunao » 01 okt 2018 13:04

Hier wordt door beide partijen vergeten dat Jezus en zijn apostelen deze dingen deden en leerden in het kader van de prediking van het koninkrijk der hemelen dat toen nabij gekomen was. Maar het vergaderen van de Gemeente behoort tot een geheel nieuwe bedeling waarin niet de wonderen, maar de gemeenschap met Christus in zijn lijden en dood centraal staat waarvan ook de doop in Zijn Naam getuigt Die vergadering was weliswaar reeds op de pinksterdag begonnen, maar dit onderscheid werd pas veel later, toen het duidelijk werd dat de bekering van Israël uitbleef, duidelijk.aanvankelijk was het dus nog een gemende bedeling.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Geestelijke gaven

Berichtdoor Veendam » 01 okt 2018 13:11

Dorpeling schreef:Ik geloof in de Bijbel MET kanttekeningen, omdat ik daar de meest betrouwbare en verhelderende opmerkingen vindt die er maar zijn.
Anders is er altijd het gevaar dat we ervan maken wat we zelf willen, of wat ons past.

Uw antwoord is dus eigenlijk dat u wél volmaakt bent, alles kent en alles weet?


Vlgens mij begrijp je niet wat je leest !

Uw antwoord is dus eigenlijk dat u meer in de kanttekeningen gelooft dan in de Bijbel.

In de Bijbel staat 4 verzen verder tot wanneer de periode loopt, dat is dus tot we Jezus van aangezicht tot aangezicht zien.
En in de kanttekeningen staat dat de periode is afgelopen, dus als dat waar zou zijn dan zouden wij Jezus nu ook moeten zien van aangezicht tot aangezicht, maar dat bestrijdt u, wat een goede zaak is.
Maar toch houdt u vast aan de kanttekeningen terwijl dit lijnrecht tegenover de Bijbel zelf staat.

Gebruikersavatar
Jesaja40
Kapitein
Kapitein
Berichten: 957
Lid geworden op: 27 jun 2017 10:38
Locatie: Het Gooi

Re: Geestelijke gaven

Berichtdoor Jesaja40 » 01 okt 2018 13:19

ereunao citeert:

Hier wordt door beide partijen vergeten dat Jezus en zijn apostelen deze dingen deden en leerden in het kader van de prediking van het koninkrijk der hemelen dat toen nabij gekomen was. Maar het vergaderen van de Gemeente behoort tot een geheel nieuwe bedeling waarin niet de wonderen, maar de gemeenschap met Christus in zijn lijden en dood centraal staat waarvan ook de doop in Zijn Naam getuigt Die vergadering was weliswaar reeds op de pinksterdag begonnen, maar dit onderscheid werd pas veel later, toen het duidelijk werd dat de bekering van Israël uitbleef, duidelijk.aanvankelijk was het dus nog een gemende bedeling.


Jammer ereunao dat u de bekering van Israël zo gering acht door dit te betitelen "uitbleef". Leest u maar eens de grondtekst er op na: vele tienduizenden kwamen tot geloof in de Messias in Israël. Ook dat is ''weggedrukt" als niet veel voorstellend met " vele duizenden kwamen tot geloof".

Wat zijn de motieven geweest van de heren vertalers toen zij wisten dat hun vertaling niet goed was? Laat maar staan, want dan geven wij teveel eer aan de Messiasbelijdende Joden in de eerste eeuw.
Ik kreeg niets waar ik om vroeg. Ik kreeg alles wat ik nodig had.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Geestelijke gaven

Berichtdoor Veendam » 01 okt 2018 13:21

Dorpeling schreef:dubbel


Inderdaad allemaal heel dubbel wat je schrijft.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Geestelijke gaven

Berichtdoor coby6 » 01 okt 2018 13:27

Door Zijn striemen zijt gij genezen, maar dat geldt alleen voor de mensen uit de eerste eeuw.
Dit was sarcasme.
Verder veel plezier met de discussie.

krid
Sergeant
Sergeant
Berichten: 329
Lid geworden op: 26 jun 2015 10:06

Re: Geestelijke gaven

Berichtdoor krid » 01 okt 2018 13:41

coby6 schreef:Door Zijn striemen zijt gij genezen, maar dat geldt alleen voor de mensen uit de eerste eeuw.
Dit was sarcasme.


Inderdaad, de spijker op de kop. Jezus is gestorven voor onze zonden, maar, alleen voor de mensen uit de eerste eeuw. Ook dat is sarcasme.

Serieus: mensen worden misleid door schriftgeleerden, synodes, spotters, met als gevolg velen die onnodig lijden, onnodig ziek zijn en zelfs onnodig verloren gaan. Geloof zonder daden is dood!
Wij verkondigen het evangelie, en Christus bevestigt het Woord door tekenen, genezingen en wonderen!

GDK
Mineur
Mineur
Berichten: 243
Lid geworden op: 26 mar 2014 21:29

Re: Geestelijke gaven

Berichtdoor GDK » 01 okt 2018 14:26

Het is nu al weer twee jaar geleden dat het evangelisch werkverband een onderzoek aankondigde ter controle van gemelde genezingen (zie link onder). Weet iemand of er al een uitkomst is van dat onderzoek? Overigens, het feit dat zo'n club een onderzoek nodig acht is uberhaupt al veelzeggend...


https://visie.eo.nl/2016/09/evangelisch-werkverband-controleert-genezingen/
Vooruit met de geit!

Yoshi

Re: Geestelijke gaven

Berichtdoor Yoshi » 01 okt 2018 14:40

GDK schreef:Overigens, het feit dat zo'n club een onderzoek nodig acht is uberhaupt al veelzeggend...

Wat zegt dat dan?

GDK
Mineur
Mineur
Berichten: 243
Lid geworden op: 26 mar 2014 21:29

Re: Geestelijke gaven

Berichtdoor GDK » 01 okt 2018 14:55

Yoshi schreef:Wat zegt dat dan?

Nou ja, als iemand op gebed een nieuw been krijgt na een amputatie of als opeens een staaroperatie niet nodig is of als het syndroom van down voorbij is of als een kunstgebit, leesbril of hoorapparaat overbodig zijn geworden, dat merk je denk ik meteen wel , zonder onderzoek. En dat haalt de krant ook heus wel, denk ik. Maar ja, de genezingen hier geclaimed door krid, halen zelfs refoweb niet, tenminste ik heb nog geen rugnummers voorbij zien komen.
Vooruit met de geit!


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten