(Geen) humor in de Bijbel

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: (Geen) humor in de Bijbel

Berichtdoor Marnix » 20 mei 2018 07:17

Johan100 schreef:Ik zie dat niet als humor. Dit is een serieuze zaak voor mij ;)


Je bedoelt dat je op de hoek van het dak woont? :shock: :lol:

En ach, humor wordt vaak tegenover serieusheid gezet. Maar dat is niet helemaal terecht. Serieuze dingen en humor kunnen soms best samengaan.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: (Geen) humor in de Bijbel

Berichtdoor Johan100 » 20 mei 2018 08:22

Marnix schreef:Je bedoelt dat je op de hoek van het dak woont? :shock: :lol:

En ach, humor wordt vaak tegenover serieusheid gezet. Maar dat is niet helemaal terecht. Serieuze dingen en humor kunnen soms best samengaan.


Ik bedoelde dat het een serieuze zaak is dat ik niet met een kijfachtige huisvrouw wil samenwonen. :wink:
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: (Geen) humor in de Bijbel

Berichtdoor Pcrtje » 20 mei 2018 13:55

Cathy schreef:Wat ik wel humor vind hebben is dat de Heer neerdaalt in Genesis 11 om de toren van Babel eens te bezien die mensen aan het bouwen zijn om de hemel te bereiken.
Stel je dat eens voor: de Heer die alles ziet en dan de moeite neemt om neer te dalen om die wolkenkrabber eens te bekijken. Dat spreekt toch boekdelen? :)
Marnix schreef:Iets meer sarcastisch: de mens probeert een toren te maken die tot de hemel rijkt... en de Heer daalde af om de stad en de toren te bekijken.
Die vind ik ook mooi. :) Ik heb daar altijd overheen gelezen totdat iemand me daar laatst op wees. Mooie manier om iets op subtiele wijze iets duidelijk maken.

Ik dacht zelf bij dit topic meteen aan Paulus, die in zijn brief aan de Galaten boos reageert op de mensen die stampij maken omdat ze vinden dat men nog steeds besneden dient te worden. "Ze moesten zich laten castreren, die onruststokers!"

En, ach, een flauwe dan maar:
Afbeelding
"Een libelle zweeft over het water..."

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: (Geen) humor in de Bijbel

Berichtdoor elburger » 21 mei 2018 14:34

Humor in de Bijbel?
Mijn mening is dat men al meer dan genoeg heeft aan de waarschuwingen voor hen die niet leven naar Gods geboden.
Maar bovenal, de boodschap van liefde van de Drie-enig God die eruit klinkt voor hen die leven naar Gods geboden.
Waarschuwingen en zegeningen zijn voor mij genoeg.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten