onderscheiden wat van God is?

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

onderscheiden wat van God is?

Berichtdoor schaapje » 19 mar 2018 15:22

[/youtube]https://www.youtube.com/watch?v=oyC4dPbGiLk

Ik volg graag de lezingen van Justin Peters, er is veel van de leren hoe hij met het Woord van God valse leringen ontmaskerd.

Phil. 1:9 En dit bid ik dat uw liefde nog steeds overvloediger wordt in kennis en alle fijngevoeligheid, opdat u kunt onderscheiden wat wezenlijk is ....
Elke volwassen christen heeft het onderscheidingsvermogen en weet wat een valse lering is.

Hij heeft het over christenen die doctrine en theologie dus ook de kennis van het Woord niet belangrijk vinden want ze hebben
Jezus lief ....ze lopen ervaringen en belevingen achterna en eigenlijk hebben ze zichzelf lief en lopen groot gevaar door gebrek aan kennis.
Ik weet eigenlijk niet meer te zeggen, alleen dat ik het vreselijk vind dat mensen zo achteloos met het Woord dus ook met God omgaan.
Ik zou graag uw mening willen horen.


https://www.youtube.com/watch?v=oyC4dPbGiLk
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

learsi
Majoor
Majoor
Berichten: 1518
Lid geworden op: 08 feb 2009 23:29

Re: onderscheiden wat van God is?

Berichtdoor learsi » 20 mar 2018 11:49

Peter Justin laat zien waar in leringen de fouten aangewezen kunnen worden als men niet zélf de bijbel terdege onder Gods leiding bestudeert.

Anders gezegd: wie Gods Woord niet werkelijk bestudeert zal uiteindelijk geen onderscheid leren kennen tussen leugen(afdwaling van Gods woord) en waarheid.
Anders gezegd: wie de uitleg van het Woord van een mens overneemt en niet is als de Bereers onderzoekt, wandelt op een weg waarvan het einde in de dood uitloopt.
Anders gezegd: indien de blinde de blinde leidt, zo zullen zij beide in de gracht vallen.

Het Hebreeuwse woord voor gracht komt van een stam die "te gronde gericht worden" betekent.

hg
Learsi

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: onderscheiden wat van God is?

Berichtdoor schaapje » 20 mar 2018 20:30

learsi schreef:Peter Justin laat zien waar in leringen de fouten aangewezen kunnen worden als men niet zélf de bijbel terdege onder Gods leiding bestudeert.

Anders gezegd: wie Gods Woord niet werkelijk bestudeert zal uiteindelijk geen onderscheid leren kennen tussen leugen(afdwaling van Gods woord) en waarheid.
Anders gezegd: wie de uitleg van het Woord van een mens overneemt en niet is als de Bereers onderzoekt, wandelt op een weg waarvan het einde in de dood uitloopt.
Anders gezegd: indien de blinde de blinde leidt, zo zullen zij beide in de gracht vallen.

Het Hebreeuwse woord voor gracht komt van een stam die "te gronde gericht worden" betekent.

hg
Learsi


Dat is een goede samenvatting Learsi.
Maar dan blijft de opdracht o.a. in Joh,4:1 Geliefden geloof niet elke geest, maar beproef de geesten of zij uit God zijn ...
En zoals je boven schrijft, dat men zelf de Bijbel moeten bestuderen om dwaalleer te ontdekken, zal je toch een mate van volwassenheid moeten hebben in het christen zijn, want je bent dan wel met vaste spijs bezig en niet met beginners-melk.

Zo kan ik heel moeilijk begrijpen waarom z.g. evangelisten en voorgangers, die toch wel wat van de Bijbel afweten [ mag ik aannemen] zo als een blad aan de boom veranderen en het spoor geheel bijster zijn, en in zee gaan met met één van de oprichters van de Toronto-blessing Randy Clark.
Ik denk b.v. aan het Evangelisch Werkverband (als het zo heet) daar is veel over geschreven in CIP wat tegenwoordig een platform is voor allerlei dwaalleer.

Ik vind alles heel moeilijk en heb er veel last van het lijkt wel een pijn in mijn ziel, ik kom het ook tegen in gemeenten die ik ken, deze gasten worden regelmatig uitgenodigd.
Ik voel me machteloos en het lijkt of niemand het iets kan schelen, het is een last voor mij en ik bid er veel voor.
Wat is onze God verdraagzaam, nog wel .....
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 25 gasten