De enige zonde die nooit vergeven zal worden

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
HeroBeer
Verkenner
Verkenner
Berichten: 23
Lid geworden op: 16 mar 2017 20:27
Contacteer:

Re: de enigste zonde die nooit vergeven zal worden

Berichtdoor HeroBeer » 04 jan 2018 13:08

Johan100 schreef:Je hebt geen hoop voor deze mensen? Als het voor jou kon, kan het voor iedereen toch? Bidt maar veel voor deze mensen, bij God zijn alle dingen mogelijk!


@Johan > je beseft dus niet, dat deze mensen : van godswege op 'n dergelijk DWAALSPOOR zijn gezet -- onder hen zijn opvallend veel : vrijzinnig`gereformeerde theologen -- een waslijst met namen, van personen die ik vrijwel allemaal persoonlijk ken ....
:arrow: https://www.facebook.com/groups/ToetsingProfetie/

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: de enigste zonde die nooit vergeven zal worden

Berichtdoor elbert » 04 jan 2018 13:18

HeroBeer schreef:@Elbert > de_schrift zegt, dat uitsluitend : LASTER tegen de HG, niet vergeefbaar is !!
Is dat iets anders?
Zo ja, wil je daarmee zeggen dat wie het Evangelie gehoord heeft, maar nooit geloofd heeft, vergeving van zonden ontvangt?
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: de enigste zonde die nooit vergeven zal worden

Berichtdoor schaapje » 04 jan 2018 15:16

elbert schreef:De enige zonde die nooit vergeven zal worden is die van volhardend en blijvend ongeloof ondanks dat het Evangelie bekend is. Dat is de zonde tegen de Heilige Geest.

Ik denk ook dat dat zo is.
Maar er is ook een laster tegen de Heilige Geest, zoals de satan God gelasterd heeft in Genesis.
En er is een groep mensen die hem zien als een bevrijder omdat de mensen "kennis" gekregen hebben, dat is een laster waar geen vergeving voor is.
Laatst gewijzigd door schaapje op 04 jan 2018 16:37, 2 keer totaal gewijzigd.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: De enige zonde die nooit vergeven zal worden

Berichtdoor Chaya » 04 jan 2018 15:38

elbert schreef:De enige zonde die nooit vergeven zal worden is die van volhardend en blijvend ongeloof ondanks dat het Evangelie bekend is. Dat is de zonde tegen de Heilige Geest.

God kan met het oordeel van de verharding komen, als mensen doelbewust Gods Heilige Naam lasteren en de H.G. bedroeven.
God heeft heel veel geduld en is lankmoedig, zoals we konden zien in de dagen van Noach. Die ark stond er niet ineens, Noach was hier heel lang mee bezig en de mensen bespotten hem.
In Genesis 6 vers 6/7 kunnen we hiervan lezen:
Toen berouwde het de HEERE, dat Hij de mens op de aarde gemaakt had, en het smartte Hem aan Zijn hart. En de HEERE zeide: Ik zal de mens die Ik geschapen heb, verdelgen van de aardbodem, van de mens tot het vee, tot het kruipend gedierte en tot het gevogelte des hemels toe; want het berouwt Mij dat Ik hen gemaakt heb.
Alle mensen die toen leefden, kwamen om en alleen Noach vond genade in de ogen van de Heere, en werd gespaard met zijn gezin.
Als een mens zich verhardt, neemt ook de zonde meer en meer toe.
God is genadig en lankmoedig en vergevend, maar Zijn geduld neemt ook weleens een einde.
En dan is het zo dat een zonde niet meer vergeven wordt en iemand voor eeuwig verloren gaat.
Heel aangrijpend!
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
HeroBeer
Verkenner
Verkenner
Berichten: 23
Lid geworden op: 16 mar 2017 20:27
Contacteer:

Re: de enigste zonde die nooit vergeven zal worden

Berichtdoor HeroBeer » 04 jan 2018 20:48

schaapje schreef:Ik denk ook dat dat zo is.
Maar er is ook een laster tegen de Heilige Geest, zoals de satan God gelasterd heeft in Genesis.
En er is een groep mensen die hem zien als een bevrijder omdat de mensen "kennis" gekregen hebben,
dat is een laster waar geen vergeving voor is.


@Schaapje > wat je hier zegt, is de meest zuivere definitie, van de_ZONDE als bedreven door degenen die zich bezig houden met de combinatie van zowel interfaith als "christelijke wicca", wat ondermeer resulteert in deelname aan de *heksen eucharistie*, waarbij men 't avondmaals brood vervangt door een producht op`basis`van : mensenvlees ....
|
NB : aan deze zonde doen allerlei elite`prominenten deel, ook uit RK kringen ....
Laatst gewijzigd door HeroBeer op 04 jan 2018 21:09, 1 keer totaal gewijzigd.
:arrow: https://www.facebook.com/groups/ToetsingProfetie/

Gebruikersavatar
HeroBeer
Verkenner
Verkenner
Berichten: 23
Lid geworden op: 16 mar 2017 20:27
Contacteer:

Re: de enigste zonde die nooit vergeven zal worden

Berichtdoor HeroBeer » 04 jan 2018 21:05

elbert schreef:Is dat iets anders?
Zo ja, wil je daarmee zeggen dat wie het Evangelie gehoord heeft, maar nooit geloofd heeft, vergeving van zonden ontvangt?


@Elbert > ja !!... ONgeloof op`zich`zelf, is niet strafbaar -- en zeker niet, bij een heiden welke altijd, als van`nature, zich aan DE_WET gehouden heeft -- want bij het oordeel, tellen immers slechts : iemands daden ....
|
PS : de kwaliteit overigens van veel *verkondiging* (of wat daar voor door moet gaan), is trouwens een zwaar dispuut !? -- datgene wat mij in 1979 tot geloof bracht, kwam rechtstreeks uit de hemel : een wonder ....
:arrow: https://www.facebook.com/groups/ToetsingProfetie/

Gebruikersavatar
Niagara
Mineur
Mineur
Berichten: 224
Lid geworden op: 27 jun 2015 21:08

Re: de enigste zonde die nooit vergeven zal worden

Berichtdoor Niagara » 04 jan 2018 21:07

HeroBeer schreef:@Niagara > wat 'r nu gebeurt in protestants charismatische, of liever gezegd : pseudo charismatische kringen, is pure hekserij -- lidmaten worden gedoopt in de antichristelijke geest -- ook viert men de heksen`eucharistie -- en op zondagmorgen, staan deze jongens & meisjes weer op hun preekstoel -- niemand heeft wat in de gaten -- het zijn de zgn *academici*, welk het geestelijk klimaat in de PKN : totaal verziekt hebben -- wil je serieus nog weten, waarom het zo slecht gaat in de PKN ...?
|
NB : de kans dat zulke BA'AL aanbidders, zich ooit nog bekeren, is echt te verwaarlozen ...!!


Mijn antwoord hierop is precies hetzelfde als wat ik hiervoor schreef. Dwaalleren zijn zeer kwalijk, dat ben ik met je eens. Ik wil je alleen manen je niet te obsederen met het kwaad van een ander hoe erg het ook is, maar je te richten op het goede van God en daaruit puttend te bidden voor je vijanden. Van een moby dick is nooit iemand beter geworden.
We mogen het kwaad haten, maar de zondaren, de plegers van dat kwaad, liefhebben, voor hen bidden en hen manen naar het juiste pad terug te komen. Als zij niet luisteren kunnen zij uit de gemeente gestoten worden in de hoop dat ze daardoor zich realiseren dat de weg die ze gegaan zijn niet Gods weg is geweest en tot inkeer komen. Hiervoor is ons gebed nodig en moeten wij niet het kwaad in ons midden dulden maar wel de zondaren terug verwelkomen als zij zich bekeerd hebben. Geef zondaren niet op en wees niet hooghartig, wij zijn allen zondaren, er is ook een tijd geweest dat wij God niet zochten, en ook wij falen daar nog regelmatig in, zij het wellicht op een ander niveau. Onthoud dat. Ik zeg in geen geval dat je hun kwaad niet af mag wijzen, dat moet juist. Maar bid voor hen, dat is onze taak als christenen: priesterschap. Dat is: bidden voor hen die dwalen, die God niet kennen, die niet naar Hem toe durven gaan, wij zijn hun voorbidders.
Afbeelding

Gebruikersavatar
HeroBeer
Verkenner
Verkenner
Berichten: 23
Lid geworden op: 16 mar 2017 20:27
Contacteer:

Re: de enigste zonde die nooit vergeven zal worden

Berichtdoor HeroBeer » 04 jan 2018 21:22

Niagara schreef:Mijn antwoord hierop is precies hetzelfde als wat ik hiervoor schreef. Dwaalleren zijn zeer kwalijk, dat ben ik met je eens. Ik wil je alleen manen je niet te obsederen met het kwaad van een ander hoe erg het ook is, maar je te richten op het goede van God en daaruit puttend te bidden voor je vijanden. Van een moby dick is nooit iemand beter geworden.
We mogen het kwaad haten, maar de zondaren, de plegers van dat kwaad, liefhebben, voor hen bidden en hen manen naar het juiste pad terug te komen. Als zij niet luisteren kunnen zij uit de gemeente gestoten worden in de hoop dat ze daardoor zich realiseren dat de weg die ze gegaan zijn niet Gods weg is geweest en tot inkeer komen. Hiervoor is ons gebed nodig en moeten wij niet het kwaad in ons midden dulden maar wel de zondaren terug verwelkomen als zij zich bekeerd hebben. Geef zondaren niet op en wees niet hooghartig, wij zijn allen zondaren, er is ook een tijd geweest dat wij God niet zochten, en ook wij falen daar nog regelmatig in, zij het wellicht op een ander niveau. Onthoud dat. Ik zeg in geen geval dat je hun kwaad niet af mag wijzen, dat moet juist. Maar bid voor hen, dat is onze taak als christenen: priesterschap. Dat is: bidden voor hen die dwalen, die God niet kennen, die niet naar Hem toe durven gaan, wij zijn hun voorbidders.


@Niagara > deze mensen zijn allen_! : een kleine of grote authoriteit op godsdienstig gebied -- maar zij beweren, dat hun "geloof" nu : op een HOGER PLAN staat -(( zeg : "christendom versie 2.0" ))- hun zonde is vooral, dat zij zich stiekum tot de duivel bekeerd hebben, plus blijven doen als`of ze nog steeds betrouwbare *kerk herders* zijn ...!!
:arrow: https://www.facebook.com/groups/ToetsingProfetie/

coby5
Sergeant
Sergeant
Berichten: 338
Lid geworden op: 09 nov 2016 10:15

Re: de enigste zonde die nooit vergeven zal worden

Berichtdoor coby5 » 05 jan 2018 00:04

-

Gebruikersavatar
Niagara
Mineur
Mineur
Berichten: 224
Lid geworden op: 27 jun 2015 21:08

Re: de enigste zonde die nooit vergeven zal worden

Berichtdoor Niagara » 05 jan 2018 14:17

HeroBeer schreef:@Niagara > deze mensen zijn allen_! : een kleine of grote authoriteit op godsdienstig gebied -- maar zij beweren, dat hun "geloof" nu : op een HOGER PLAN staat -(( zeg : "christendom versie 2.0" ))- hun zonde is vooral, dat zij zich stiekum tot de duivel bekeerd hebben, plus blijven doen als`of ze nog steeds betrouwbare *kerk herders* zijn ...!!


Ik hoor je boodschap en die is ernstig. Je hoeft hem niet te herhalen om mij van de ernst te overtuigen. Wat ik je probeer duidelijk te maken is welke vorm van omgaan met zulk een kwaad binnen de kerk bijbels en goed voor een mens is. Je kunt op je kop gaan staan op een forum maar dat heeft weinig zin vrees ik. Spreek de mensen aan op hun dwaling in liefde, neem in een tweede stap een of twee gemeenteleden in vertrouwen over je waarneming en neem hen mee in het aanspreken van de dwalers (een voor een en persoonlijk, zodat er ruimte is voor kwetsbaarheid en inkeer) en bid voor hen. Ga de weg van kerkelijke tucht, in liefde, niet in obsessie. Ik snap dat het je erg verontwaardigd, maar laat dat je leiden naar God, vertel je frustratie aan Hem en laat Hem je leiden in hoe je dit aanpakt, doe het niet alleen. In het strijden voor een heilige zaak, verlies niet de Heilige en Zijn wil uit het oog. Zijn voorbeeld is het haten van zonde maar het liefhebben van de zondaar. Denk niet dat je Hem een plezier doet met het haten van de zondaar. Dat is net zoals twee ouders die een vechtscheiding gaan houden over wie het beste voor de kinderen kan zorgen over de ruggen van diezelfde kinderen. Je bereikt juist het tegenovergestelde, namelijk het slechtste voor die kinderen en voor iedereen die betrokken is.
Kijk eens goed waar je voor strijdt. Welk doel heb je met je strijd? Dat het weer goed komt tussen de dwalers en God, tussen de dwalers en jou, of dat ze veroordeeld worden? En waarom strijd je, wil je rechtvaardigheid, word je kwaad omdat de dwalers God beledigen en anderen kwaad doen? Wat denk je dat God het liefste wil? Dat deze dwalers veroordeeld raken en niet gered worden? Denk je dat God dat wil of is dat wat jij zelf vindt dat ze verdienen?

Je mag boos zijn, je mag wraak voelen, maar ga daarmee naar God, Hij kan je leiden. Ga niet zelf op Zijn rechterstoel zitten en hen als mens veroordelen. Hun daden mag je zeker veroordelen, maar Gods genadige wens is dat jij Hem navolgt en ook genadig bent. Dit betekent niet het kwaad dulden. Het betekent hen aanspreken en de ruimte bieden tot inkeer te komen. Dat is de weg die God ons wijst in de bijbel, je vindt hem terug in de kerkelijke tuchtregels. Maar doe dit in liefde. God heeft jouw zonden ook vergeven toch? Heb jij die kans om tot inkeer te kunnen komen verdiend? Of was dat genade? Wie ben jij dan om anderen de genade die jij wel kreeg te ontzeggen? Dan doe je toch het tegenovergestelde van Gods wil?

Ga alsjeblieft in op mijn inhoud, ipv nogmaals te herhalen hoe slecht zij zijn. Ik vraag je om zelfreflectie, met liefde, niet om je te beschuldigen maar om jou te laten zien dat je in je vlijtigheid God een plezier te doen juist Hem verdriet doet als je je wrok op je medemens richt in plaats van het bij God uit te storten. Ik weet hoe het is om te obsederen met het kwaad dat gedaan wordt in plaats van Gods liefde de ruimte te geven, en hoe je Hem daarmee verdriet doet en het tegenovergestelde bereikt van het plezier dat je Hem wilt doen met je vlijtigheid. God wordt echter blij van werken van liefde, niet van haat tegen medemensen. Nogmaals, haat de zonde, heb de zondaar lief. Dat is Gods voorbeeld aan ons, en de manier om hem blij te maken.
Afbeelding

Gebruikersavatar
HeroBeer
Verkenner
Verkenner
Berichten: 23
Lid geworden op: 16 mar 2017 20:27
Contacteer:

Re: de enigste zonde die nooit vergeven zal worden

Berichtdoor HeroBeer » 05 jan 2018 20:33

Niagara schreef:Ik hoor je boodschap en die is ernstig. Je hoeft hem niet te herhalen om mij van de ernst te overtuigen. Wat ik je probeer duidelijk te maken is welke vorm van omgaan met zulk een kwaad binnen de kerk bijbels en goed voor een mens is. Je kunt op je kop gaan staan op een forum maar dat heeft weinig zin vrees ik. Spreek de mensen aan op hun dwaling in liefde


@Niagara > de genade die deze mensen, mij meermalen ontzegd hebben, heb ik hun niet ontzegd -- en de mensen die ik ooit in vertrouwen nam, bleken dat vertrouwen niet`waard -- dus, DE_REDE dat ik een & ander daarover vertel, is om jullie : uit je droom`slaap te halen -- immers : een stad is niet`langer te verdedigen, zodra de vijand binnen de poorten is !!
|
kortom : alle goede raad is reeds door mij opgevolgd -- tevens maakte God mij duidelijk, dat dit voortaan zijn_! probleem is, en niet het mijne -( maar ik mag jullie dus wel wakker maken ....
:arrow: https://www.facebook.com/groups/ToetsingProfetie/


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten