Doden opwekken, zieken genezen, demonen uitdrijven: geldt deze opdracht nog?

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8819
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Doden opwekken, zieken genezen, demonen uitdrijven: geldt deze opdracht nog?

Berichtdoor elbert » 28 aug 2017 16:02

Radical schreef:De vraag die ik mij stel Heeft Jezus iedereen genezen, simpel ja, hoofdstuk na hoofdstuk in het ene maar ook het andere evangelie wordt hier uitgebreid aan gewijd, Joh 10 v 10 is er duidelijk over Jezus komt leven te geven in overvloed !!
Nee, want anders zou Jezus niet aan de discipelen de opdracht hebben gegeven om mensen te genezen. Verder blijkt later (Handelingen) dat er ook daadwerkelijk mensen door die apostelen genezen zijn. Dus was niet iedereen door Jezus genezen.
Het is dus niet zo dat Jezus iedereen genezen heeft. Velen ja, maar niet iedereen.
Radical schreef:evangelische (pinkster?) en daarna wordt het pinkster gemeente, het zijn altijd weer de zelfde excuses en zelfde verhalen ha ha doe me even de naam van de voorganger ??
Hoezo, geloof je me niet? Laat ik stellen dat het de predikant is waar ik jaren bij onder het gehoor heb gezeten en die ik volledig vertrouw v.w.b. dit verhaal.
Het heeft niets met excuses en verhalen te maken, maar met de werkelijkheid.
Of denk je dat er in evangelische kringen geen excessen zijn?
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Radical
Sergeant
Sergeant
Berichten: 343
Lid geworden op: 30 jul 2017 18:48

Re: Doden opwekken, zieken genezen, demonen uitdrijven: geldt deze opdracht nog?

Berichtdoor Radical » 28 aug 2017 16:03

schaapje schreef:Radical schreef:
De vraag die ik mij stel Heeft Jezus iedereen genezen, simpel ja, hoofdstuk na hoofdstuk in het ene maar ook het andere evangelie wordt hier uitgebreid aan gewijd
_________________________________________________________________________________________________________________

De vraag is dus niet of forummers dat geloven, want dat is een ding wat zeker is voor elke christen!
Wij zijn niet de ongelovige farizeeërs zoals jij eerder suggereerde, wat ik uitermate brutaal en aanmatigend vind.

De vraag is geloven wij op dit forum dat jij hetzelfde kan doen als de Heere Jezus deed zoals jij eerder beweerde, het antwoord is dus nee!!!


Bedankt voor je eerlijke reactie schaapje

De vraag die ik al eerder had gesteld was deze: kon Jezus (Heere) wonderen doen in de periode voor zijn bediening ? denk eens na liep jezus over water als kind, genas Hij zieken, bedwong Hij stormen ?? het antwoord volgens mij is nee, wat was dan wat het verschil uitmaakte, jullie zijn het toch met mij eens, Jezus was de zoon van God en toch kon Hij dit niet..

Het verschil zat Hem in de doop en vervulling met de Heilige Geest TaDa, Wij als kinderen van God moeten gedoopt worden met dezelfde Geest, Je kunt geloven, een kind van God zijn, en niet gedoopt zijn, wat met Jezus bij Johannes de doper gebeurde, en met de eerste discipelen op Pinksteren, heel handelingen staat hier vol van dat dit steeds en regelmatig gebeurden en niet alleen de apostelen wat dacht je van Fillipus,
De Heilige Geest in jou getuigd met jou Geest dat je een kind van God bent (je bent gered door geloof door genade) en werkt de vruchten uit, in je zoals zelfbeheersing, geduld, enz enz, Maar bekrachtigd (gezalfd) is op Jou voor anderen om jou heen, Jezus begon zijn bediening pas nadat dit gebeurt was en zie wat er in luc 4 v 22 gebeurt,
Als Jezus de belofte doet van De Heilige geest die zou gaan komen (pinksteren) en nooit meer is weggegaan bekleed Hij jou als ware met zijn kracht, en maakte Jezus zelf niet deze belofte dat, wij grotere dingen zelfs zouden doen dan Hem ??. Dit zien we al gebeuren in handelingen, bijv. Jezus moest je aanraken. om die kracht te ontvangen (bloedvloeiende vrouw) Bij Paulus was de zalving zo sterk, dat zelfs zijn zweetdoeken rond gingen in de gemeente en als je dit aanraakte genas je, en nog weer later was de overschaduwing, Van de Heilige Geest zo sterk op petrus, dat als je in de buurt kwam je al genas, gewone mensen zoals jij en ik, daar gaat het dus niet om het gaat om de zalving van de Heilige Geest..

En laat Hij nou net mijn beste vriend zijn !!

Ps.Elbert, iedereen die ziek was en een beroep deed op Onze Heere Jezus heeft Hij genezen, niemand heeft Hij ziek weggestuurd !!
Jezus nam wat ik had verdiend, en ik kreeg wat Hij had verdiend

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Doden opwekken, zieken genezen, demonen uitdrijven: geldt deze opdracht nog?

Berichtdoor schaapje » 28 aug 2017 18:47

Radical schreef:Bedankt voor je eerlijke reactie schaapje

De vraag die ik al eerder had gesteld was deze: kon Jezus (Heere) wonderen doen in de periode voor zijn bediening ? denk eens na liep jezus over water als kind, genas Hij zieken, bedwong Hij stormen ?? het antwoord volgens mij is nee, wat was dan wat het verschil uitmaakte, jullie zijn het toch met mij eens, Jezus was de zoon van God en toch kon Hij dit niet..

Het verschil zat Hem in de doop en vervulling met de Heilige Geest TaDa, Wij als kinderen van God moeten gedoopt worden met dezelfde Geest, Je kunt geloven, een kind van God zijn, en niet gedoopt zijn, wat met Jezus bij Johannes de doper gebeurde, en met de eerste discipelen op Pinksteren, heel handelingen staat hier vol van dat dit steeds en regelmatig gebeurden en niet alleen de apostelen wat dacht je van Fillipus,
De Heilige Geest in jou getuigd met jou Geest dat je een kind van God bent (je bent gered door geloof door genade) en werkt de vruchten uit, in je zoals zelfbeheersing, geduld, enz enz, Maar bekrachtigd (gezalfd) is op Jou voor anderen om jou heen, Jezus begon zijn bediening pas nadat dit gebeurt was en zie wat er in luc 4 v 22 gebeurt,
Als Jezus de belofte doet van De Heilige geest die zou gaan komen (pinksteren) en nooit meer is weggegaan bekleed Hij jou als ware met zijn kracht, en maakte Jezus zelf niet deze belofte dat, wij grotere dingen zelfs zouden doen dan Hem ??. Dit zien we al gebeuren in handelingen, bijv. Jezus moest je aanraken. om die kracht te ontvangen (bloedvloeiende vrouw) Bij Paulus was de zalving zo sterk, dat zelfs zijn zweetdoeken rond gingen in de gemeente en als je dit aanraakte genas je, en nog weer later was de overschaduwing, Van de Heilige Geest zo sterk op petrus, dat als je in de buurt kwam je al genas, gewone mensen zoals jij en ik, daar gaat het dus niet om het gaat om de zalving van de Heilige Geest..

En laat Hij nou net mijn beste vriend zijn !!

Ps.Elbert, iedereen die ziek was en een beroep deed op Onze Heere Jezus heeft Hij genezen, niemand heeft Hij ziek weggestuurd !!


Lees dit eens Radical
Er is verscheidenheid van genadegaven, maar het is dezelfde Geest.
 5 
Er is verscheidenheid van bedieningen, en het is dezelfde Heere.
 6 
Er is verscheidenheid van werkingen, maar het is dezelfde God, Die alles in allen werkt.
 7 
Aan ieder echter wordt de openbaring van de Geest gegeven tot wat nuttig is voor de ander.
 8 
Want aan de één wordt door de Geest een woord van wijsheid gegeven en aan de ander een woord van kennis, door dezelfde Geest;
 9 
en aan een ander geloof, door dezelfde Geest, en aan een ander genadegaven van genezingen, door dezelfde Geest;
 10 
en aan een ander werkingen van krachten, en aan een ander profetie, en aan een ander het onderscheiden van geesten, en aan een ander allerlei talen,  en aan een ander uitleg van talen.
 11 
Al deze dingen echter  werkt één en dezelfde Geest,  Die aan ieder afzonderlijk uitdeelt zoals Hij wil.

En vooral de laatste zin: "zoals Hij wil"
En wat is jouw antwoord hierop?

Voor mij is Jezus Mijn Redder met een Naam die verheven is boven alles op aarde en in de hemel, de Koning der Koningen
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
Radical
Sergeant
Sergeant
Berichten: 343
Lid geworden op: 30 jul 2017 18:48

Re: Doden opwekken, zieken genezen, demonen uitdrijven: geldt deze opdracht nog?

Berichtdoor Radical » 28 aug 2017 19:41

schaapje schreef:Lees dit eens Radical
Er is verscheidenheid van genadegaven, maar het is dezelfde Geest.
 5 
Er is verscheidenheid van bedieningen, en het is dezelfde Heere.
 6 
Er is verscheidenheid van werkingen, maar het is dezelfde God, Die alles in allen werkt.
 7 
Aan ieder echter wordt de openbaring van de Geest gegeven tot wat nuttig is voor de ander.
 8 
Want aan de één wordt door de Geest een woord van wijsheid gegeven en aan de ander een woord van kennis, door dezelfde Geest;
 9 
en aan een ander geloof, door dezelfde Geest, en aan een ander genadegaven van genezingen, door dezelfde Geest;
 10 
en aan een ander werkingen van krachten, en aan een ander profetie, en aan een ander het onderscheiden van geesten, en aan een ander allerlei talen,  en aan een ander uitleg van talen.
 11 
Al deze dingen echter  werkt één en dezelfde Geest,  Die aan ieder afzonderlijk uitdeelt zoals Hij wil.

En vooral de laatste zin: "zoals Hij wil"
En wat is jouw antwoord hierop?

Voor mij is Jezus Mijn Redder met een Naam die verheven is boven alles op aarde en in de hemel, de Koning der Koningen


Schaapje je hebt helemaal gelijk, ""voor mij is Jezus Mijn Redder met een Naam die verheven is boven alles op aarde en in de hemel, de Koning der Koningen"" daar zeg ik Amen op, koning der koningen een heilige natie een koninklijk geslacht, priesters koningen en profeten geweldig he..

Maar het is dezelfde Geest, het is dezelfde God, een en dezelfde Geest en Hij deelt uit, dat is toch precies wat ik bedoel,
rom 8 v 29Want die Hij te voren heeft gekend, heeft Hij ook te voren bestemd tot gelijkvormigheid met het beeld van zijn Zoon, opdat Deze de eerstgeborene zou zijn onder vele broeders. 30Die Hij heeft voorbestemd, heeft Hij ook geroepen. Die Hij riep, heeft Hij gerechtvaardigd, en die Hij rechtvaardigde, heeft Hij verheerlijkt. 31Wat moeten wij hieraan nog toevoegen? Indien God voor ons is, wie zal dan tegen ons zijn? 32Hij heeft zelfs zijn eigen Zoon niet gespaard, voor ons allen heeft Hij Hem overgeleverd. En zou Hij ons na zulk een gave ook niet al het andere schenken?



""Zet uw hart op de liefde. Maar streeft ook naar geestelijke gaven,"" Als je niet weet wat er allemaal mogelijk is hoe kun je er naar streven (verlangen) en wat een gift aangaat (gave) tis maar net wat voor beeld je van de Heilige Geest heb (zoals Hij het wilt) , gierig zuinig, of overvloedig, weldadig, out off the box.

Wie is Hij voor jou ? en heb je er ooit over nagedacht dat Hij net zo belangrijk is als de vader en de Zoon ??
Jezus nam wat ik had verdiend, en ik kreeg wat Hij had verdiend

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Doden opwekken, zieken genezen, demonen uitdrijven: geldt deze opdracht nog?

Berichtdoor schaapje » 28 aug 2017 20:44

Radical schreef:Schaapje je hebt helemaal gelijk, ""voor mij is Jezus Mijn Redder met een Naam die verheven is boven alles op aarde en in de hemel, de Koning der Koningen"" daar zeg ik Amen op, koning der koningen een heilige natie een koninklijk geslacht, priesters koningen en profeten geweldig he..

Maar het is dezelfde Geest, het is dezelfde God, een en dezelfde Geest en Hij deelt uit, dat is toch precies wat ik bedoel,
rom 8 v 29Want die Hij te voren heeft gekend, heeft Hij ook te voren bestemd tot gelijkvormigheid met het beeld van zijn Zoon, opdat Deze de eerstgeborene zou zijn onder vele broeders. 30Die Hij heeft voorbestemd, heeft Hij ook geroepen. Die Hij riep, heeft Hij gerechtvaardigd, en die Hij rechtvaardigde, heeft Hij verheerlijkt. 31Wat moeten wij hieraan nog toevoegen? Indien God voor ons is, wie zal dan tegen ons zijn? 32Hij heeft zelfs zijn eigen Zoon niet gespaard, voor ons allen heeft Hij Hem overgeleverd. En zou Hij ons na zulk een gave ook niet al het andere schenken?



""Zet uw hart op de liefde. Maar streeft ook naar geestelijke gaven,"" Als je niet weet wat er allemaal mogelijk is hoe kun je er naar streven (verlangen) en wat een gift aangaat (gave) tis maar net wat voor beeld je van de Heilige Geest heb (zoals Hij het wilt) , gierig zuinig, of overvloedig, weldadig, out off the box.

Wie is Hij voor jou ? en heb je er ooit over nagedacht dat Hij net zo belangrijk is als de vader en de Zoon ??


Je geeft mij gelijk? En daarna begin je je les op te geven!
Weet je Radical ik kan jouw manipulerende geschrijf niet zo goed verdragen.
Ik houd me wat in de Bijbel staat en ben tevreden met de gave die mij is gegeven.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Bambi

Re: Doden opwekken, zieken genezen, demonen uitdrijven: geldt deze opdracht nog?

Berichtdoor Bambi » 28 aug 2017 21:53

Radical schreef:Schaapje je hebt helemaal gelijk, ""voor mij is Jezus Mijn Redder met een Naam die verheven is boven alles op aarde en in de hemel, de Koning der Koningen"" daar zeg ik Amen op, koning der koningen een heilige natie een koninklijk geslacht, priesters koningen en profeten geweldig he..

Maar het is dezelfde Geest, het is dezelfde God, een en dezelfde Geest en Hij deelt uit, dat is toch precies wat ik bedoel,
rom 8 v 29Want die Hij te voren heeft gekend, heeft Hij ook te voren bestemd tot gelijkvormigheid met het beeld van zijn Zoon, opdat Deze de eerstgeborene zou zijn onder vele broeders. 30Die Hij heeft voorbestemd, heeft Hij ook geroepen. Die Hij riep, heeft Hij gerechtvaardigd, en die Hij rechtvaardigde, heeft Hij verheerlijkt. 31Wat moeten wij hieraan nog toevoegen? Indien God voor ons is, wie zal dan tegen ons zijn? 32Hij heeft zelfs zijn eigen Zoon niet gespaard, voor ons allen heeft Hij Hem overgeleverd. En zou Hij ons na zulk een gave ook niet al het andere schenken?



""Zet uw hart op de liefde. Maar streeft ook naar geestelijke gaven,"" Als je niet weet wat er allemaal mogelijk is hoe kun je er naar streven (verlangen) en wat een gift aangaat (gave) tis maar net wat voor beeld je van de Heilige Geest heb (zoals Hij het wilt) , gierig zuinig, of overvloedig, weldadig, out off the box.

Wie is Hij voor jou ? en heb je er ooit over nagedacht dat Hij net zo belangrijk is als de vader en de Zoon ??

Ik weet niet welke vertaling je leest, maar in de mijne staat gewoon bij Romeinen 8:32 Die ook Zijn eigen Zoon niet gespaard heeft, maar heeft Hem voor ons allen overgegeven, hoe zal Hij ons ook met Hem niet alle dingen schenken?

En het hele hoofdstuk gaat wel over iets meer dan geestelijke gaven


Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8819
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Doden opwekken, zieken genezen, demonen uitdrijven: geldt deze opdracht nog?

Berichtdoor elbert » 29 aug 2017 08:09

Radical schreef:Ps.Elbert, iedereen die ziek was en een beroep deed op Onze Heere Jezus heeft Hij genezen, niemand heeft Hij ziek weggestuurd !!
Dat klopt inderdaad. Maar wat wil je er mee zeggen?
Dat dit nu nog onverkort geldt?
Dus als je ziek bent en bidt tot de Heere Jezus, dat Hij je dan per definitie altijd geneest, zodat je, als je maar voortdurend bidt, nooit zult sterven?
Dat is niet het geval en wel omdat de genezingen toen Jezus op aarde wandelde, er waren om te bewijzen dat Hij de Messias is, Gods Zoon.
Nu is Jezus naar de hemel gegaan en het klopt dat wij tot Hem mogen bidden om genezing als we ziek zijn, maar Hij heeft nergens in de Bijbel gezegd: bid tot Mij en je wordt altijd en overal genezen als je een ziekte hebt. Dat staat er gewoonweg niet. Hij zegt wel dat ieder die Hem volgt, kan rekenen op verdrukking en lijden. Een dienstknecht is immers niet meer dan zijn Heer (Joh. 15:20)? Genezing is niet een doel op zich, de eer en lof van God, dat is het doel. Daarom volgen christenen hun Heer dan ook soms in lijden, verdrukking en ziekte. De apostel Paulus zegt dan ook dat we met Hem lijden (Rom. 8:17, 2 Kor. 1:5-8, Fil. 1:29), tot lof en eer van God.

De vraag die ik je stel is de vraag of je ook gelovigen kent die niet genezen. Niet omdat ze er niet om bidden, maar omdat God besluit om hen geen genezing te geven. Mensen die tot God misschien wel klagen:
HEERE, waarom blijft U van verre staan?
Waarom verbergt U Zich in tijden van benauwdheid?
(Ps. 10:1)

en die desondanks ook zeggen:
Ú ziet het wél, want U aanschouwt de moeite en het verdriet,
opdat men het in Uw hand geeft;
(Ps. 10:14)

of die met Jeremia zeggen:
Ja, Hij heeft telkens weer Zijn hand
tegen mij gekeerd, de hele dag.
Hij heeft mijn vlees en mijn huid doen wegteren,
Hij heeft mijn beenderen gebroken.
(Klaagliederen 3:3-4)

en die ook zeggen:
Het is de goedertierenheid van de HEERE dat wij niet omgekomen zijn,
dat Zijn barmhartigheid niet opgehouden is!
Nieuw zijn ze, elke morgen;
groot is Uw trouw!
(Klaagl. 3:22-23)

Dat is een aspect van het geloofsleven dat ik niet zo terugzie in een vorm van christendom waarin een mens altijd genezen moet worden en er nooit een vuiltje aan de lucht kan zijn. Maar het is desondanks een waar geloof, een geloof met diepgang, een geloof dat beproefd wordt en toch op de Heere vertrouwt. Een geloof dat in verdrukkingen en ondanks die verdrukkingen (en ziekten die niet genezen worden) vertrouwt op God.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Doden opwekken, zieken genezen, demonen uitdrijven: geldt deze opdracht nog?

Berichtdoor Marnix » 29 aug 2017 10:00

Precies. Met als gevaar: Als niet geneest ga je aan jezelf twijfelen. Ik heb daar wel voorbeelden van gezien. Mensen die zeker wisten dat God ze zou genezen... maar ze werden niet genezen. Sommigen lopen nog steeds met een ziekte rond, of zijn gestorven. Als je gelooft dat God altijd geneest kom je al snel uit op: Dan zal er met jou wel iets mis zijn. Maar als God niet wil dat mensen ziek worden en sterven, waarom gaat iedereen uiteindelijk dan toch dood? In Hebreen 11 lees je over geloofshelden die in geloof zijn gestorven omdat ze wisten dat God iets beters voor ze had klaargelegd. En daar keken ze naar uit.

Daarnaast is het niet waar dat Jezus iedereen genas. Hij genas zieken en onderstreepte zo Zijn boodschap dat Hij nieuw leven brengt. Maar als Petrus en Johannes naar de tempel gaan genezen ze daar een verlamde man die daar altijd zat. Hoe vaak zal Jezus daar langs zijn gelopen? Het koninkrijk is er nu al, maar God heeft voor eens een betere plek bedacht en daar mogen we naar uitkijken. Paulus (die zelf ook ergens last van had, een "doorn in zijn vlees" en God regelmatig vroeg om dat weg te nemen maar dat gebeurde niet) zegt zelf ook: Ik wil graag hier blijven omdat ik nog zoveel onder u kan doen, maar aan de andere kant wil ik heel graag bij Christus zijn, dat is het beste. We zijn hier maar vreemdelingen en bijwoners (Heb 11) en ons Vaderhuis is ergens anders.

Ik geloof in wonderen, ik geloof dat God soms op wonderlijke wijze geneest en zo Zijn macht laat zien. Maar we genezen niet allemaal en uiteindelijk sterven we en dan gaan we naar Hem, waar geen ziekte en dood, geen ellende en pijn meer is. Dat is onze bestemming, de nieuwe aarde / hemel. En dat moeten we niet uit het oog verliezen.

Ja Radical, Hij schenkt ons al die dingen die je leest in Romeinen 8. Maar misschien niet altijd op de manier die we verlangen / verwachten. Soms kunnen we vragen om genezing van ziekte, om gered te worden van de dood. En Hij brengt ons dan uiteindelijk naar een plek waar we nooit meer ziek zullen worden en nooit zullen sterven.

Ik zag een nieuwe hemel en een nieuwe aarde.
(...)
Er zal geen dood meer zijn, geen rouw, geen jammerklacht en geen pijn, want wat er eerst was is voorbij

(Openbaring 21)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Doden opwekken, zieken genezen, demonen uitdrijven: geldt deze opdracht nog?

Berichtdoor mona » 29 aug 2017 11:12

Radical,

Hoe onderscheid jij dat de tekenen en wonderen die heden ten dage gedaan worden, van God zijn of van verkeerde krachten?
Hoe doe jij je toetsing, welke middelen gebruik jij om te onderscheiden?
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Gebruikersavatar
Radical
Sergeant
Sergeant
Berichten: 343
Lid geworden op: 30 jul 2017 18:48

Re: Doden opwekken, zieken genezen, demonen uitdrijven: geldt deze opdracht nog?

Berichtdoor Radical » 30 aug 2017 10:05

schaapje schreef:Ik houd me wat in de Bijbel staat en ben tevreden met de gave die mij is gegeven.


Ik had een aantal maanden geleden al aangegeven niet opgegroeid te zijn, in een refo klimaat.
Dat ik regelmatig cliënten tegenkwam, maar mijn positie als hulpverlener is toch vaak een wat ongelijke, en ervaarde vaak veel onwetendheid.
Omdat mijn taak als hulpverlener niet is om bepaalde dogma's aan de kaak te stellen vond ik het een goed idee, om me te begeven op dit Forum, om zo meer inzicht te krijgen in de situatie waar de refo zich in bevind.. en waarom dit zo ontstaan is en de gevolgen hiervan..

Ik had een aantal geleden een goed gesprek met Hans Maat, die zich ook in jullie kringen bevind (http://www.denieuwekoers.nl/en-de-geest-sprak-tot-hans-maat-dood-de-draak
en vroeg aan hem hoe het nou kan dat Refo zich zo verzetten of geen Honger hebben naar meer van God ( Heilige Geest) Hij gaf aan dat de oudere generatie dit vaak moeilijk vind maar de jongere generatie wel meer verlangen krijgt de uitwerking en het werk van de Heilige geest.

Ik ben hem later ook nog tegengekomen op een healing conferentie (2000 man) waar Hij gebed vroeg voor zijn denominaties en als we langs de gebouwen reden met de toren en klok terug dachten aan zijn oproep en zouden blijven bidden (wat ik nog steeds doe overigens)
Ik besef nu na de verschillende gesprekken met verschillende van jullie voor wat voor een opgave deze man staat !!!

Maar Hij stond er vol van geloof en vol van de Geest, en met God zijn alle dingen mogelijk Hij heeft een enorme passie voor jullie denominaties, en zijn oproep raakte mij hart, en jullie reacties ook..
Jezus nam wat ik had verdiend, en ik kreeg wat Hij had verdiend

Gebruikersavatar
Radical
Sergeant
Sergeant
Berichten: 343
Lid geworden op: 30 jul 2017 18:48

Re: Doden opwekken, zieken genezen, demonen uitdrijven: geldt deze opdracht nog?

Berichtdoor Radical » 30 aug 2017 10:10

Bambi schreef:Ik weet niet welke vertaling je leest, maar in de mijne staat gewoon bij Romeinen 8:32 Die ook Zijn eigen Zoon niet gespaard heeft, maar heeft Hem voor ons allen overgegeven, hoe zal Hij ons ook met Hem niet alle dingen schenken?

En het hele hoofdstuk gaat wel over iets meer dan geestelijke gaven


Goed gezien Bambi teveel om hier te benoemen, maar sluit ze ook niet uit, door wat jezus voor ons gedaan heeft kon dezelfde Geest die Jezus uit de dood heeft opgewekt in ons en over ons komen, en niet ten delen, maar exact hetzelfde, en de uitwerking ervan dus ook !!

Dank u wel Heilige Geest voor u werk op aarde !!
Jezus nam wat ik had verdiend, en ik kreeg wat Hij had verdiend

Gebruikersavatar
Radical
Sergeant
Sergeant
Berichten: 343
Lid geworden op: 30 jul 2017 18:48

Re: Doden opwekken, zieken genezen, demonen uitdrijven: geldt deze opdracht nog?

Berichtdoor Radical » 30 aug 2017 10:32

elbert schreef:Dat klopt inderdaad. Maar wat wil je er mee zeggen?
Dat dit nu nog onverkort geldt?
Dus als je ziek bent en bidt tot de Heere Jezus, dat Hij je dan per definitie altijd geneest, zodat je, als je maar voortdurend bidt, nooit zult sterven?
Dat is niet het geval en wel omdat de genezingen toen Jezus op aarde wandelde, er waren om te bewijzen dat Hij de Messias is, Gods Zoon.
Nu is Jezus naar de hemel gegaan en het klopt dat wij tot Hem mogen bidden om genezing als we ziek zijn, maar Hij heeft nergens in de Bijbel gezegd: bid tot Mij en je wordt altijd en overal genezen als je een ziekte hebt. Dat staat er gewoonweg niet. Hij zegt wel dat ieder die Hem volgt, kan rekenen op verdrukking en lijden. Een dienstknecht is immers niet meer dan zijn Heer (Joh. 15:20)? Genezing is niet een doel op zich, de eer en lof van God, dat is het doel. Daarom volgen christenen hun Heer dan ook soms in lijden, verdrukking en ziekte. De apostel Paulus zegt dan ook dat we met Hem lijden (Rom. 8:17, 2 Kor. 1:5-8, Fil. 1:29), tot lof en eer van God.

Dat is een aspect van het geloofsleven dat ik niet zo terugzie in een vorm van christendom waarin een mens altijd genezen moet worden en er nooit een vuiltje aan de lucht kan zijn. Maar het is desondanks een waar geloof, een geloof met diepgang, een geloof dat beproefd wordt en toch op de Heere vertrouwt. Een geloof dat in verdrukkingen en ondanks die verdrukkingen (en ziekten die niet genezen worden) vertrouwt op God.


Ik wil je inderdaad duidelijk maken dat dit nog onverkort geld (zonder excuses)

https://www.ontdekgod.nl/gebedsgenezing/ bron

Zo’n 25 procent van de evangelien bestaat uit de geschiedschrijving van de talloze wonderen die Jezus deed. Door zoveel zieken te genezen, liet Hij enerzijds zien dat hij inderdaad de Zoon van God is. Het bevestigde zijn goddelijke gezag, zodat mensen luisteren naar zijn boodschap. Bovendien toonde Hij op deze manier hoeveel liefde en bewogenheid God heeft voor de lijdende mens en dat het niet Gods wil is dat zijn dierbare, geliefde kinderen ondraaglijk lijden door gruwelijke ziekte en pijn.

Jezus Christus genas echter niet alleen zelf vele duizenden zieken, Hij gaf ook zijn volgelingen nadrukkelijk opdracht hetzelfde te doen. Dit is wat Jezus Christus zei tegen zijn volgelingen:

“Genees de zieken en zeg tegen de mensen: Het koninkrijk van God is dicht bij u.” (Lukas 10:9)

“Ik zeg u, wie in Mij gelooft, de werken, die Ik doe, zal hij ook doen, en grotere nog dan deze, want Ik ga tot de Vader.” (Johannes 14:12)

Gebedsgenezing vandaag
Dat God vroeger grote wonderen deed, begrijpen veel mensen wel. Maar de vraag is of dit ook nog vandaag de dag gebeurt… Om antwoord op deze vraag te krijgen moeten we eerlijk durven lezen wat er in de Bijbel staat. Een centraal thema in de Bijbel is Gods verlangen om zijn geliefde kinderen te bevrijden van elk juk in hun leven en ze het leven in overvloed te geven. Dit zijn enkele citaten uit de Bijbel:

“Geliefde, ik bid, dat het u in alles wèl ga en gij gezond zijt.” (3 Johannes 1:2)

“Smaakt en ziet, dat de HERE goed is; welzalig de man die bij Hem schuilt.” (Psalm 34:9)

“Ik ben gekomen, opdat zij leven hebben en overvloed.” (Johannes 10:10)

“Hij geneest al uw kwalen, hij redt uw leven van het graf, hij kroont u met trouw en liefde, hij overlaadt u met schoonheid en geluk, uw jeugd vernieuwt zich als een adelaar.” (Psalm 103:3-5)

Nergens kun je in de Bijbel lezen dat God er vreugde in heeft om zijn geliefde kinderen ziek te maken, hun leven te vernietigen en ze ondraaglijk lijden mee te geven. Integendeel, God benadrukt doorheen de Bijbel dat Hij ons leven wil geven, vreugde, rust, geluk, enz. Hij is een goede Vader, die voor ons zorgt.

Wat zegt Jezus Christus zelf over gebedsgenezing?
Naast de algemene openbaring over het karakter van God, laat de Bijbel ons zien dat we God op volmaakte wijze kunnen leren kennen als we kijken naar Jezus Christus. Jezus Christus zei dat Hij alleen deed wat de Vader Hem toonde en dat Hij en de Vader een volmaakte eenheid zijn.

“Als je mij kent, zul je ook mijn Vader kennen.” (Johannes 14:7)

‘Ik verzeker u,’ zei Jezus tegen hen, ‘de Zoon kan niets doen uit zichzelf; hij doet alleen wat hij de Vader ziet doen. Wat hij doet, doet de Zoon ook.’ (Johannes 5:19)

De volmaakte wil van God is door niemand anders zo volkomen tot uiting gekomen als in zijn Zoon Jezus Christus. In de woorden en daden van Jezus zien we wie God is. Welnu, wat deed Jezus Christus? Lees wat de Bijbel zegt:

“Hij genas hen van alle ziekten en kwalen. Ze brachten hem ALLEN die er slecht aan toe waren, mensen met allerlei ziekten en pijnen, bezetenen, lijders aan vallende ziekte en verlamden, en hij maakte hen beter.” (Mattheus 4:23,24)

“Ze brachten verlamden, blinden, kreupelen en doofstommen mee en nog veel andere zieken en legden die aan zijn voeten neer. En hij genas hen.” (Mattheus 15:30)

“Blinden en verlamden kwamen daar bij hem en hij genas hen.” (Mattheus 21:14)

Er staat meerdere malen dat Jezus Christus allen genas die bij Hem kwamen. Niet een enkeling of enkelen, maar allen.
“Als een weldoener ging hij rond: hij genas allen die in de macht van de duivel waren.” (Handelingen 10:38)

Nergens in de Bijbel zie je dat Jezus Christus iemand niet wilde genezen. Eigenlijk kon Jezus slechts op een enkele plek niet velen genezen, en dat was in de stad van zijn jeugd, waar ze geen geloof in Hem hadden. Dat lag dus niet aan Jezus, maar aan de mensen die Hem niet erkenden als een gezondene van God.

Jezus gehoorzaamde zijn Vader. En wat deed Hij? Hij genas de zieken.
Dat is wat de Bijbel ons klaar en duidelijk laat zien. Is gebedsgenezing echter ook nog voor vandaag? Geneest Jezus ook nu de zieken? Doet God nog steeds wonderen? Het antwoord is eenvoudiger dan je misschien denkt. Jezus gaf namelijk een duidelijke opdracht aan zijn volgelingen:

“Genees de zieken en zeg tegen de mensen: Het koninkrijk van God is dicht bij u.” (Lukas 10:9)

“Ik zeg u, wie in Mij gelooft, de werken, die Ik doe, zal hij ook doen, en grotere nog dan deze, want Ik ga tot de Vader.” (Johannes 14:12)

“Zoals de Vader mij heeft uitgezonden, zo zend ik jullie uit.” (Johannes 20:21)

Jezus geeft zijn volgelingen de duidelijke opdracht om zieken te genezen. Nergens in de Bijbel staat dat God deze opdracht heeft teruggetrokken. De bewering dat deze opdracht niet voor vandaag geldt, kan op geen enkele wijze vanuit de Bijbel gestaafd worden. Integendeel, dan ga je radicaal in tegen het duidelijke geschreven Woord van God dat ons de nadrukkelijke opdracht geeft: Genees de zieken.

Gebedsgenezing is voor volgelingen van Jezus Christus een opdracht. Niet alleen lang geleden, maar ook vandaag.
Omdat gebedsgenezing zo belangrijk is, geeft God bovennatuurlijke gaven van de Geest aan zijn kinderen om zieken te genezen:

“Door die ene Geest krijgen anderen de gave om zieken te genezen of de kracht om wonderen te doen.” (1 Korinthe 12:9)

Er is een leugen in veel kerken binnengeslopen dat gebedsgenezing en wonderen niet meer voor deze tijd zijn en enkel was weggelegd voor de tijd van de apostelen uit de eerste eeuw. Die leer staat in schril contrast met wat de Bijbel leert. Niet alleen spreekt het Nieuwe Testament over Gods wil en opdracht om te genezen, ook in het Oude Testament is het duidelijk wie God is:

“Ik, de HERE, ben uw Heelmeester.” (Exodus 15:26)

God openbaart zich doorheen de Bijbel als onze Genezer
God heeft altijd mensen gebruikt om zijn genezing door te geven. In het Oude Testament gebruikte Hij zijn profeten, daarna kwam Gods wil tot uiting in Jezus Christus die vele duizenden (zelfs uit de landen rond Israel) genas. En Jezus gaf de opdracht aan hen die Hem dienen: doe hetzelfde wat Ik gedaan heb. De Vader zond Mij, nu zend Ik jullie. Ga, verkondig het koninkrijk en genees de zieken.

Dat is een hele uitdaging, die ons heel diep naar God zelf toe trekt. Het maakt ons hongerig om niet alleen woorden over God te kennen, maar om HEM ZELF te kennen en zijn kracht te ontdekken in ons leven. Religie brengt geen genezing, maar bestrijdt juist de kracht van God. Religie wil enkel woorden. Maar als we Jezus Christus gehoorzamen, worden we heel diep afhankelijk van God en weten we: het is tijd dat we ons losmaken van alles wat Jezus Christus belemmert en dat we gehoor geven aan zijn roep.
Laatst gewijzigd door Radical op 30 aug 2017 12:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Jezus nam wat ik had verdiend, en ik kreeg wat Hij had verdiend

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8819
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Doden opwekken, zieken genezen, demonen uitdrijven: geldt deze opdracht nog?

Berichtdoor elbert » 30 aug 2017 10:37

Radical schreef:Ik wil je inderdaad duidelijk maken dat dit nog onverkort geld (zonder excuses)
Dus als je maar intensief genoeg bidt, geneest Jezus je altijd, blijf je altijd gezond en ga je nooit dood?

1 Kor. 15:19 Als wij alleen voor dit leven op Christus onze hoop gevestigd hebben, zijn wij de meest beklagenswaardige van alle mensen.

Waarom zegt Paulus dit? Omdat een christen een gemakkelijk leventje krijgt als hij christen wordt? Nee, een christen heeft het in dit leven juist vaak moeilijker dan een niet-christen. Daarom zegt Paulus dit.
De echte definitieve genezing waarbij we nooit meer ziek worden, verwachten we na dit leven.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Doden opwekken, zieken genezen, demonen uitdrijven: geldt deze opdracht nog?

Berichtdoor Katlheen » 30 aug 2017 10:48

@Elbert: Ja, en als je toch niet geneest of zelfs doodgaat, dan ligt het aan verborgen zonden in je leven of heb je toch niet goed genoeg geloofd, want anders was je wel genezen.
De "radicale" keuze makers uit evangelische hoek zien doorgaans de doorn bij een ander wel, maar zijn blind voor hun eigen balken. Ik ken ze wel, de "radicale" Jezus door de strot duwers, vervuld van het eigen gelijk trekken ze als een olifant door het porseleinen geloofsleven van andere christenen, zichzelf op de borst slaande dat ze reeds bekeerd zijn (en jij, ben jij al bekeerd? is natuurlijk de ultieme godwin om zich boven de ander te verheffen).

Ik heb inmiddels afscheid genomen van mensen met dit soort destructieve kanten, het leidt niet tot Christus.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten