Doden opwekken, zieken genezen, demonen uitdrijven: geldt deze opdracht nog?

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Doden opwekken, zieken genezen, demonen uitdrijven: geldt deze opdracht nog?

Berichtdoor Chaya » 01 sep 2017 14:40

Radical schreef:Rustig aan jongens niet bij ons in de kerk niet teveel actie "" ik heb een broertje dood"" ik begin steeds beter te begrijpen waarom er zoveel jongeren weglopen bij jullie stromingen, en jij wast je handen in onschuld, als jullie de Heilige geest niet gaan toelaten in jullie leven,samenkomsten, gezinnen dan vrees ik het ergste Laat de Heilige geest toe zoals Hij het wil

Wat verwacht jij van een kerk, elke week een genezingsspektakel of zo?
En hoe laat je de Heilige Geest toe in je leven, of hoe verhinder je hem? Leg mij dat eens uit.
En wat je met "jullie stromingen" bedoelt, is me ook niet duidelijk.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Radical
Sergeant
Sergeant
Berichten: 343
Lid geworden op: 30 jul 2017 18:48

Re: Doden opwekken, zieken genezen, demonen uitdrijven: geldt deze opdracht nog?

Berichtdoor Radical » 01 sep 2017 15:22

Chaya schreef:Wat verwacht jij van een kerk, elke week een genezingsspektakel of zo?
En hoe laat je de Heilige Geest toe in je leven, of hoe verhinder je hem? Leg mij dat eens uit.
En wat je met "jullie stromingen" bedoelt, is me ook niet duidelijk.


Bedankt Chaja voor je reactie ( en nog even om op bambi terug te komen dat het een het andere niet hoeft uit te sluiten ik ben Ontzettend dankbaar voor iedereen die geneest,ook door dokters en welke wetenschappelijke techniek dan ook)

Je gebruikt het woord spektakel en dat heb ik al voldoende uitgelegd, maar je eigenlijke vraag is er een over de Heilige geest !

Hoe laat je de heilige geest toe in je leven ? De heilige geest is dichterbij je dan je denkt, ik zelf heb een heel persoonlijke relatie met Hem,
begin s''morgens met bijv. goede morgen Heilige geest, omdat ik me van bewust bent dat Hij er is, soms voelbaar soms niet, maar Hij is er

Wat hem erg aantrekt is dat ik In geloof wandel, (en dit uitspreek) dat ik jezus verhoog, mijn papa ( onze Vader) eer en heilig, dat ik tijd neem voor zijn woord, en luister naar zijn stem en gehoorzaam ben. ""zomaar een paar dingen"" weet je dat als ik dit schrijf zo blij en gelukkig ben door hem.

Hoe je hem verhinderd is alles opposit aan alles hier boven, Hem negeer, dingen bedenk die niet boven zijn, ongeloof en twijfel aan het volbrachte werk van jezus, Mijn vader niet als een liefhebbend vergevende alles voor ons over gehad hebbende papa, niet geholpen door hem de bijbel lees en religieus wordt en veel verwarring daardoor krijg en doorgeef,

Maar de allerbelangrijkste graadmeter is mijn hart, De heilige Geest geeft mij een bovennatuurlijke blijdschap, vrede, door te weten dat ik volledig rechtvaardig ben door het offer van Jezus,

ondanks moeilijke omstandigheden, kan ik deze vreugde altijd ervaren, aan de andere kant als ik de Heilige Geest bedroefd merk ik dit gelijk,
wanneer soms op een verjaardag (zoals vanavond) praat ik met iemand, en je weet nooit wie, Legt Hij het om mijn hart om iets te delen, en soms doe ik dat niet.. eigenwijs schaamte ik weet het niet, je ziet hier op dit forum hoe pinkster mensen soms benaderd worden ha ha
maar als ik dan sorry zeg (oprecht) is er morgen weer een nieuwe dag !!
"" dus verjaardag ik kom eraan "" ha ha

wat een interpretatie van het woord kerk inhoud voor jou weet ik niet, voor mij zijn dat wedergeboren geestvervulde mensen die samenkomen om God te aanbidden en de heilige geest door mensen heen te laten werken, en dat is steeds weer anders, maar wij zoeken en verlangen wel heel sterk naar zijn manifeste aanwezigheid, want daar draait het volgens ons om ..
Jezus nam wat ik had verdiend, en ik kreeg wat Hij had verdiend

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Doden opwekken, zieken genezen, demonen uitdrijven: geldt deze opdracht nog?

Berichtdoor Chaya » 01 sep 2017 15:35

Radical schreef:Hoe laat je de heilige geest toe in je leven ? De heilige geest is dichterbij je dan je denkt, ik zelf heb een heel persoonlijke relatie met Hem,
begin s''morgens met bijv. goede morgen Heilige geest, omdat ik me van bewust bent dat Hij er is, soms voelbaar soms niet, maar Hij is er

Voelbaar snap ik niet en is m.i. ook niet bijbels.
Radical schreef:Wat hem erg aantrekt is dat ik In geloof wandel, (en dit uitspreek) dat ik jezus verhoog, mijn papa ( onze Vader) eer en heilig, dat ik tijd neem voor zijn woord, en luister naar zijn stem en gehoorzaam ben. ""zomaar een paar dingen"" weet je dat als ik dit schrijf zo blij en gelukkig ben door hem.

Waarom schrijf je Zijn Naam dan met een kleine letter?
Radical schreef:wat een interpretatie van het woord kerk inhoud voor jou weet ik niet, voor mij zijn dat wedergeboren geestvervulde mensen die samenkomen om God te aanbidden en de heilige geest door mensen heen te laten werken, en dat is steeds weer anders, maar wij zoeken en verlangen wel heel sterk naar zijn manifeste aanwezigheid, want daar draait het volgens ons om ..

Het is wel heel veel Heilige Geest, als ik jou zo lees.
Hebben ze het bij jullie niet over een Drieënig God? Vader - Zoon - Heilige Geest
In een kerk zitten allerlei soorten mensen. Gelovigen en ongelovigen, wedergeboren en onbekeerden.
De bevindelijk gereformeerden gaan naar de kerk om God te eren en naar Zijn Woord te luisteren. En de gemeenschap der Heiligen te ervaren.
Jezus ging ook heel regelmatig naar de Tempel.
Paulus zegt dat de kerkelijke gemeente te vergelijken is met een lichaam. Eén steen is niks, die kun je zo weg laten rollen. Maar alle stenen tezamen, vormen een stevig gebouw.
De discipelen kwamen ook heel vaak bijeen, lazen en baden tezamen, gebruikten de maaltijd met elkaar.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Radical
Sergeant
Sergeant
Berichten: 343
Lid geworden op: 30 jul 2017 18:48

Re: Doden opwekken, zieken genezen, demonen uitdrijven: geldt deze opdracht nog?

Berichtdoor Radical » 01 sep 2017 16:18

Chaya schreef:Voelbaar snap ik niet en is m.i. ook niet bijbels.

Mmm vraag dat later maar eens aan die 120 man in die bovenzaal, en ze zagen eruit of ze dronken waren of het niet voelbaar is, echt een aanrader !!

Chaya schreef:Waarom schrijf je Zijn Naam dan met een kleine letter?

omdat ik dat vergat ( mug/kameel) maar ik zal mijn best doen !!

Chaya schreef:Het is wel heel veel Heilige Geest, als ik jou zo lees.
Hebben ze het bij jullie niet over een Drieënig God? Vader - Zoon - Heilige Geest

Wij hebben het over de Vader de Zoon en De heilige Geest, ik kan jou ook vragen waarom hebben jullie het zo weinig over de heilige Geest want Hij is echt niet minder dan Jezus en de Vader ??

Chaya schreef:In een kerk zitten allerlei soorten mensen. Gelovigen en ongelovigen, wedergeboren en onbekeerden.
De bevindelijk gereformeerden gaan naar de kerk om God te eren en naar Zijn Woord te luisteren. En de gemeenschap der Heiligen te ervaren.
Jezus ging ook heel regelmatig naar de Tempel.
Paulus zegt dat de kerkelijke gemeente te vergelijken is met een lichaam. Eén steen is niks, die kun je zo weg laten rollen. Maar alle stenen tezamen, vormen een stevig gebouw.
De discipelen kwamen ook heel vaak bijeen, lazen en baden tezamen, gebruikten de maaltijd met elkaar.


paulus begint zijn brieven altijd vb. col VAN PAULUS, door Gods wil apostel van Christus Jezus, en onze broeder Timóteüs, 2aan de gemeente van Kolosse, onze broeders in het geloof en in Christus.
of kor VAN PAULUS, door Gods wil geroepen tot apostel van Christus Jezus, en onze broeder Sóstenes 2aan de kerk Gods te Korinte, aan hen die, geheiligd in Christus Jezus, tot een heilig leven zijn bestemd, samen met allen die allerwegen de naam aanroepen van Jezus Christus, hun Heer en de onze.
dit waren gelovigen geen onbekeerden..

in de tijd van Jezus op aarde voor het kruis waren er nog geen christenen laat staan kerken , die ontstonden pas na de uitstorting van jawel De Heilige geest en kwam ten volle opgang na 70 na Chr

en verder ben ik het met je eens,

wat is er dat jullie zo moeite hebben met de uitingen van de Heilige Geest
Bedenk dit Jezus de zoon van God vanaf zijn geboorte toch (immanuel God met ons) amen, wanneer begon Hij zijn bediening, nadat de Heilige geest Hem gedoopt had..

zonder deze gebeurtenis in jou leven wordt het heel moeilijk om kerk te zijn..
Jezus nam wat ik had verdiend, en ik kreeg wat Hij had verdiend

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Doden opwekken, zieken genezen, demonen uitdrijven: geldt deze opdracht nog?

Berichtdoor Marnix » 03 sep 2017 19:55

Klopt. De vraag is alleen of alles echt is. En of er wel goed mee om wordt gegaan. Wat dat betreft heeft men vooral moeite met mensen. Als ze dingen horen als: je geneest nu want God wil niet dat je ziek bent. Ziekte, verdwijn, God wil het. En ze genezen niet. Wat klopt er dan niet? Ik kom dat in de Bijbel niet tegen. En wat je dan al snel krijgt is: Aan God kan het niet liggen, aan mij ook niet dus zal het wel aan jou liggen. En sowieso met het welvaartsevangelie dat jij brengt (wie gelooft krijgt hier en nu voorspoed want het evangelie is een blijde boodschap, als je ziek bent wil God je altijd genezen etc) ben ik extra kritisch omdat dat geen Bijbelse boodschap is. En dat wordt het wel gevaarlijk als men alles als werk van de Geest gaat bestempelen.

Overigens zou je nog reageren op een paar vragen van vorige week?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Doden opwekken, zieken genezen, demonen uitdrijven: geldt deze opdracht nog?

Berichtdoor Marnix » 03 sep 2017 20:04

Marnix schreef:En hoe zit het dan precies met de mensen die een beroep op Jezus doen en niet genezen? Die ken ik ook wel.

En waar lees je precies in de Bijbel dat God wil dat iedereen hier en nu geneest?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Doden opwekken, zieken genezen, demonen uitdrijven: geldt deze opdracht nog?

Berichtdoor elbert » 04 sep 2017 10:12

Radical schreef:Als jij een beeld van de vader hebt, die gierig, is zuinig misschien, kan ik je manier van denken wel volgen, ik heb een ander beeld !!
Dat beeld (van een gierige Vader) heb ik dus niet. Maar mijn beeld van de Vader is wel dat Hij alleen bijzondere tekenen geeft als dat nodig is ter bevestiging van het Woord. Bij jou krijg ik het idee dat mensen vooral bekeerd moeten worden door wonderen en dat het Woord van God er maar een beetje bij hangt. Uiteindelijk gaat het er bij de uitbreiding van Gods Koninkrijk niet om hoeveel tekenen en wonderen er verricht worden (dat zit allemaal maar aan de buitenkant), maar of het Woord in je hart komt. Als een wonder daarbij kan helpen, prima, maar dat is wel de uitzondering. Gewoonlijk komen mensen tot geloof doordat ze geraakt worden door het Woord van God.
Radical schreef:Ik heb ook een geweldige Christelijke toekomstverwachting, het verschil zat hem in de de eschatologie, jij gaf aan geen dispensatie (futurist) leer aan te hangen, maar je reactie,s horen in deze stroming thuis, voor mij helemaal prima hoor ..
(...)
Uit het eerste gedeelte van jou reactie blijkt dat je behoorlijke hyper calvinistische trekjes heb ( zie topic calvinisme)
Je bent iemand die anderen graag in hokjes indeelt blijkbaar. Ik ben noch een dispensationalist, noch een hypercalvinist. Ik ben wel gereformeerd, dat wel, maar dat is wat anders dan hypercalvinist.
Radical schreef:naar aanleiding van het tweede gedeelte wil ik dit zeggen: Heb jij wel eens gevisualiseerd hoe het er aan toe ging bij Jezus ???
Wie niet? Maar Jezus verrichtte vele wonderen en toch geloofden er maar weinig mensen in Hem.
Joh. 12:37 Maar hoewel Hij zoveel tekenen in hun bijzijn gedaan had, geloofden zij niet in Hem;

Waarom? Omdat de mensen Hem vooral volgden vanwege de wonderen die Hij deed en niet vanwege Zijn boodschap. Dat zorgde ervoor dat diezelfde mensen Hem op een gegeven moment massaal verlieten en Hem zelfs lieten kruisigen. Dat zou toch te denken moeten geven als je zo enthousiast bent over wonderen en tekenen als evangelisatiemiddel.

Op een gegeven moment vroeg Jezus zelfs aan zijn discipelen: "jullie willen toch ook niet bij Mij weggaan?". Wat antwoordde Petrus toen? Zei hij: "maar we hebben toch zoveel wonderen en tekenen gezien?" Nee, dat zei Petrus niet. Petrus antwoordde: "Heere, naar wie zullen wij heen gaan? U hebt woorden van eeuwig leven." (Joh. 6:69)
Het meest effectieve middel tot evangelisatie is nog steeds de verkondiging van het Evangelie. Dat is niet mijn mening, dat zegt de Bijbel ook.
Radical schreef:Rustig aan jongens niet bij ons in de kerk niet teveel actie "" ik heb een broertje dood"" ik begin steeds beter te begrijpen waarom er zoveel jongeren weglopen bij jullie stromingen, en jij wast je handen in onschuld, als jullie de Heilige geest niet gaan toelaten in jullie leven,samenkomsten, gezinnen dan vrees ik het ergste Laat de Heilige geest toe zoals Hij het wil
De Heilige Geest werkt vooral door de verkondiging van het Woord van God. Als het Woord van God niet blijft hangen in je hart, verandert er niks, ook al leg je nog zoveel nadruk op andere zaken. Nu ben ik zelf lid van een gemeente die jij misschien oersaai vindt, maar waar wel vele jongeren tot geloof in de levende God komen. Waarom? Omdat ze overdonderd worden door Gods liefde die middels Zijn Woord tot hen komt.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Radical
Sergeant
Sergeant
Berichten: 343
Lid geworden op: 30 jul 2017 18:48

Re: Doden opwekken, zieken genezen, demonen uitdrijven: geldt deze opdracht nog?

Berichtdoor Radical » 05 sep 2017 15:54

Marnix schreef:Marnix schreef:
En hoe zit het dan precies met de mensen die een beroep op Jezus doen en niet genezen? Die ken ik ook wel.

En waar lees je precies in de Bijbel dat God wil dat iedereen hier en nu geneest?


Als je God niet ziet als een goede Vader, als een goede herder is dit misschien moeilijk te geloven Op de topic calvinisme had ik het een
en ander uitgelegd dat het griekse denken behoorlijk veel invloed heeft gehad op calvijn,

Voor mij is Hij de beste Papa van de hele wereld Ha ha, En Hij geeft me de verlangens van mijn hart, Hij wil dat het mij wel gaat, een leven van overvloed (joh 10-10)
Hij is zo blij met me en ik hou zoveel van hem, Vader , Zoon Heilige geest , het onze Vader een soort van familie ""onze vader"" en Hij gaf zijn Zoon (uiteraard) met wederzijds goedkeuren om naar deze wereld te komen

""Zie, de maagd zal zwanger worden en een zoon ter wereld brengen
en men zal Hem de naam Immanuël geven.
Dat is in vertaling: God met ons.""

en weet je marnix, zoveel hield Hij van ons..

Jezus’ volbrachte werk aan het kruis is ‘perfect in elk opzicht, volmaakt in elk aspect’. Het maakt niet uit vanuit welk gezichtspunt je het kruis bekijkt. Het is volmaakt. Niets is buiten beschouwing gelaten. Hij gaf ons alles, wat tot leven en godsvrucht strekt (2 Petr. 1:3) – en dat beslaat zo ongeveer alles! Er is in alles voorzien door Jezus’ offerdood aan het kruis – alles wat je ooit nodig zult hebben, in tijd en eeuwigheid, of het nu geestelijk is of lichamelijk, financieel of materieel, emotioneel of relationeel. Er is voorzien door dat ene offer. Hij heeft voor altijd hen volmaakt, die geheiligd worden (Hebr. 10:14). Zie je opnieuw het woord ‘volmaakt’, deze keer als een werkwoord in de voltooide tijd?


Ik ben me erop gaan richten te begrijpen wat God voor mij heeft gedaan door Jezus’ offer aan het kruis. Ik begon in te zien dat Jezus aan het kruis niet alleen mijn zonden had gedragen, maar ook mijn ziekten en mijn pijn, zodat ik door zijn wonden genezing kon ontvangen. De boodschap van Jesaja 53:4-5 was niet mis te verstaan en overduidelijk:

Nochtans, onze ziekten heeft Hij op zich genomen, en onze smarten gedragen; wij echter hielden Hem voor een geplaagde, een door God geslagene en verdrukte. Maar om onze overtredingen werd Hij doorboord, om onze ongerechtigheden verbrijzeld; de straf die ons de vrede aanbrengt, was op Hem, en door Zijn striemen is ons genezing geworden.

het staat er echt, het woord gered worden houd zoveel meer in dan "" alleen naar de hemel gaan of niet meer naar de Hel hoeven te gaan "" wat overigens ook waarheid is

maar zoveel meer Heeft jezus voor ons, voor jou gedaan, waarom omdat HIj zoveel van jou houd ... omhelzing-smile
Jezus nam wat ik had verdiend, en ik kreeg wat Hij had verdiend

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Doden opwekken, zieken genezen, demonen uitdrijven: geldt deze opdracht nog?

Berichtdoor Marnix » 05 sep 2017 16:52

Bedankt voor je reactie. Het is alleen geen antwoord op mijn vragen.

Zou je gewoon even kort die vragen willen beantwoorden?

- Wil God iedereen die ziek is genezen?

- Ik ken gelovigen die ziek zijn, geloven dat God ze kan genezen maar die niet genezen. Hoe kan dat?

En een derde:

- Waarom overlijden er nog christenen, ook aan ziekte?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Radical
Sergeant
Sergeant
Berichten: 343
Lid geworden op: 30 jul 2017 18:48

Re: Doden opwekken, zieken genezen, demonen uitdrijven: geldt deze opdracht nog?

Berichtdoor Radical » 05 sep 2017 18:49

Marnix schreef:Bedankt voor je reactie. Het is alleen geen antwoord op mijn vragen.

Zou je gewoon even kort die vragen willen beantwoorden?


als ik het kort hou geef je weer aan dat je het niet begrijpt, maar goed we gaan het proberen

Marnix schreef:- Wil God iedereen die ziek is genezen?


Ja

Marnix schreef:- Ik ken gelovigen die ziek zijn, geloven dat God ze kan genezen maar die niet genezen. Hoe kan dat?


Ik ken die gelovige die jij kent niet, en elke situatie is Uniek, Maar mijn Vader is een goede vader die het Goede geeft aan zijn kinderen, er zijn veel redenen die Jezus zelf aangeeft een blokkade kunnen zijn, maar ik kan je er geen antwoordt hierop geven, wil wel graag een keer met je mee, en dan weet ik het ""misschien "" wel ..

En een derde:

Marnix schreef:- Waarom overlijden er nog christenen, ook aan ziekte?


Het zelfde antwoord al hier boven..

waar we in verschillen is het volgende, ik lees de evangeliën en handelingen en zie en lees dat Jezus de dingen die hij doet, Het de vader ziet doen ''correct'' Dus gezalfd door De Heilige geest, zegt Hij als je MIj Gezien hebt heb je de vader gezien '' correct'' 25% van de evangelie spreekt Jezus over het evangelie van het Koninkrijk en demonstreert het effect hiervan, "" doden staan op , zieken genezen, en demonen worden uitgedreven..

Dit wil ik altijd als voorbeeld nemen Paulus noemt dit '' bedenk dan de dingen die boven zijn'' Ik wil me laten leiden Door de Heilige geest en wandelen in geloof, en niet in aanschouwen, en okay soms zak ik door het water maar ik stap wel uit, leg nooit het balletje bij degene waar ik voor bid.. en zeker niet bij God, dus hou het bijmezelf.

Het is hetzelfde als ik mensen het evangelie uitleg, ik spreek in geloof, ik bid in geloof, wil God niet dat mensen gered worden, nee natuurlijk niet, wil ik het niet nee ook niet , maar aan hoe meer mensen ik het vertel hoe meer mensen er gered worden, dat weet ik zeker..
Jezus nam wat ik had verdiend, en ik kreeg wat Hij had verdiend

Gebruikersavatar
Race406
Majoor
Majoor
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 mar 2004 13:04
Locatie: Wierden
Contacteer:

Re: Doden opwekken, zieken genezen, demonen uitdrijven: geldt deze opdracht nog?

Berichtdoor Race406 » 05 sep 2017 19:12

Radical schreef:Er zijn veel redenen die Jezus zelf aangeeft een blokkade kunnen zijn.
Dus als iemand die dodelijk ziek is niet geneest, dan ligt het altijd aan die persoon zelf? Even heel open en persoonlijk: Dat ik niet genees van mijn diabetes, clusterhoofdpijn en dat ik nog steeds worstel met de gevolgen van een burnout, dat ligt aan mezelf? Je wordt vriendelijk bedankt.... :shock: ](*,) :( Gelukkig ken ik een ándere God. Één Die voorop gaat in alle moeiten van het leven. Één Die best een héél moeilijke weg met mij/ons gaat. Een weg die ik niet altijd (en misschien ook wel heel vaak) niet snap en waar ik het vaak ook helemaal niet mee eens ben. Maar WEL een God (MIJN God!!!!!!!!) Die er altijd bij is en me opvangt! Ik bid je een gezonde relatie met en beeld van deze God toe. En ik bid je tevens vanuit de grond van mijn hart toe dat je mag worden verlost van die dwaalleer en die dwaalleraren waar je nu onder gebukt gaat. Ook al zie je dat zelf (nog) niet in....
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Gebruikersavatar
Radical
Sergeant
Sergeant
Berichten: 343
Lid geworden op: 30 jul 2017 18:48

Re: Doden opwekken, zieken genezen, demonen uitdrijven: geldt deze opdracht nog?

Berichtdoor Radical » 05 sep 2017 19:43

Race406 schreef:Dus als iemand die dodelijk ziek is niet geneest, dan ligt het altijd aan die persoon zelf? Even heel open en persoonlijk: Dat ik niet genees van mijn diabetes, clusterhoofdpijn en dat ik nog steeds worstel met de gevolgen van een burnout, dat ligt aan mezelf? Je wordt vriendelijk bedankt.... :shock: ](*,) :( Gelukkig ken ik een ándere God. Één Die voorop gaat in alle moeiten van het leven. Één Die best een héél moeilijke weg met mij/ons gaat. Een weg die ik niet altijd (en misschien ook wel heel vaak) niet snap en waar ik het vaak ook helemaal niet mee eens ben. Maar WEL een God (MIJN God!!!!!!!!) Die er altijd bij is en me opvangt! .


Ik gaf aan Race dat Jezus vaak aangaf waarom er geen genezing plaatsvond, zoals in zijn eigen woonplaats, (als je de tekst niet weet zoek ik ze graag voor je op) en zo zijn er nog meerdere voorbeelden te noemen waarin jezus onderwijs gaf over het ''evangelie van het koninkrijk ''

en gaf ook aan dat als je wel naar Jezus toe ging iedereen genas of bevrijding kreeg, zonder enige uitzondering duizenden mensen werden genezen.. dat zul je toch met me eens moeten zijn..

Ik gaf aan in het hier en nu zeker te weten dat God goed is, een liefhebbende vader is Joh 10 v 10 leven in overvloed wil en volgens het Onze Vader de wil van de Vader weet ""zoals in de hemel zoook op aarde'""

en nu wordt je persoonlijk en dat vind ik top "" Dat ik niet genees van mijn diabetes, clusterhoofdpijn en dat ik nog steeds worstel met de gevolgen van een burnout""

Jezus ging voorop nam de ziekten, de vervloekingen, afwijzingen, zonde, pijn , schuld, en ga zo nog maar ff door opzich waarom zou Hij dit gedaan hebben om ons een miserabel leven te bezorgen, ik denk het niet !!

We geven God overal de schuld van en begrijpen werkelijk niet wat er hier gebeurt op aarde en in jou leven en in jou gezin..

in de topic calvinisme heb ik het een en ander uitgelegd over dit onderwerp ben benieuwd wat je ervan vind ??
Jezus nam wat ik had verdiend, en ik kreeg wat Hij had verdiend

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Doden opwekken, zieken genezen, demonen uitdrijven: geldt deze opdracht nog?

Berichtdoor Marnix » 05 sep 2017 20:05

Helder. Maar waarom gaan er dan nog christenen dood? Volgens mij omdat God een betere plek voor ze heeft bedacht en ze daar naartoe gaan. Daar worden ze nooit meer ziek en is er geen dood en pijn meer. Dat is dan toch een veel betere plek? Is de nieuwe (vernieuwde) hemel en aarde dan soms niet veel meer het antwoord op de gebeden om genezing? Niet dat er hier geen wonderen en genezingen zijn, maar uiteindelijk sterft iedereen toch.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Radical
Sergeant
Sergeant
Berichten: 343
Lid geworden op: 30 jul 2017 18:48

Re: Doden opwekken, zieken genezen, demonen uitdrijven: geldt deze opdracht nog?

Berichtdoor Radical » 05 sep 2017 20:20

Marnix schreef:Helder. Maar waarom gaan er dan nog christenen dood? Volgens mij omdat God een betere plek voor ze heeft bedacht en ze daar naartoe gaan. Daar worden ze nooit meer ziek en is er geen dood en pijn meer. Dat is dan toch een veel betere plek? Is de nieuwe (vernieuwde) hemel en aarde dan soms niet veel meer het antwoord op de gebeden om genezing? Niet dat er hier geen wonderen en genezingen zijn, maar uiteindelijk sterft iedereen toch.


Marnix
ik heb deze studie zelf gemaakt en maakt alles duidelijker hoop ik !!

wat zijn de gevolgen van deze gedachten gang !! het komt hierop neer - heeft God alles onder controle, of heeft Hij alles onder zijn hoede? Calvinisten, arminianen en open-theisten zijn het er allemaal over eens dat God soeverein is.

Echter, calvinisten nemen het standpunt in dat absolute soevereiniteit van God heet, wat zeggen wil dat God alle dingen onder controle heeft; Hij heeft de absolute beheersing over de gebeurtenissen in de wereld. Het positieve hiervan is, dit betekent dat gelovigen op Gods soevereiniteit kunnen steunen en geloven dat alle dingen voor hen ten goede zullen meewerken. God heeft overal een bedoeling mee en Hij zal zijn zorg geven bij al hun problemen in het leven.
Calvinisten leggen sterk de nadruk op het steunen op God, dat ze geloven dat God alles volkomen onder controle heeft

Maar deze gedachtegang betekent dat wanneer er een tragedie plaatsvindt, God alles onder controle heeft. Mensen verklaren dit door dingen te zeggen als: 'Gods werken zijn ondoorgrondelijk', of Alles heeft zijn reden'. De logische conclusie van uitdrukkingen als deze is dat een tragedie een oordeel van God is. Het probleem van de doctrine van absolute soevereiniteit is, dat als God alles onder controle heeft, Hij ook het kwaad dat plaatsvindt beheerst. Dit schept een erg duister en verwarrend beeld van een God die zegent, voorziet, beschermt, geneest enzovoort, maar die ook achter abortus, verkrachting, moord, incest, genocide, oorlog en ieder ander kwaad zit.

Het calvinisme rechtvaardigt zich door te zeggen dat, omdat God volkomen soeverein is en in een tijdloze zone leeft, zelfs tragedies en het kwaad onderdeel zijn van zijn voorbeschikte plan. Zelfs de duivel, de vader van alle kwaad, wordt gezien als een marionet voor Gods soevereine wil.
Dit betekent dat het weerstaan van de duivel in feite hetzelfde is als het weerstaan van God
Met andere woorden, calvinisten kunnen logischerwijs niet worstelen met overheden, machten, wereldbeheersers van de duisternis en de boze geesten in de hemelse gewesten (zoals Efez. 6:12 zegt) als zij geloven dat God degene is die kwade gebeurtenissen regisseert gezien van de verwarring die het schept over het karakter van God is het probleem met de leerstelling van absolute soevereiniteit dat dit moeilijk terug te vinden is in de Schrift. In plaats van het idee dat God alles en iedere gebeurtenis onder controle heeft, krijgen we het idee dat God alles onder zijn hoede heeft. Dit lijkt op elkaar, maar het verschil heeft grote implicaties. Wanneer we zeggen dat God alles onder zijn hoede heeft, dan bedoelen we dat Hij almachtig is en autoriteit heeft over het hele universum en alles daar binnen. Het betekent echter niet dat Hij alle situatie´s beheerst. Met andere woorden, als God alles onder zijn hoede heeft (maar niet onder controle) dan zijn mensen in staat om tegen Gods wil in te handelen.
Mensen kunnen door de duivel beinvloed worden om kwaad te doen, en God heeft er geen deel aan. Als God alle onder zijn hoede heeft, betekent dit dat Hij als een koning op de troon zit, terwijl er een heleboel dingen in zijn land gebeuren, goed en slecht. Het land zit vol met ambassadeurs, met mensen die een relatie met Hem hebben, maar ook met rebellen, demonen en satan.

Hij zit op de troon als de ultieme autoriteit en Hij is almachtig, maar Hij is niet degene die de oorzaak is van alles wat er in het land plaatsvindt. Dit is het verschil tussen de dingen onder controle of onder de hoede hebben. Als God alles onder controle heeft, dan betekent dit dat mensen niet de vrijheid hebben om keuzes te maken. Vrijheid impliceert het vermogen om te kunnen kiezen, om uit eigen wil de goede of de verkeerde keuze te maken- en niet omdat het voorbestemd was.

De logische implicaties van het idee dat God alles onder controle heeft is een stevig argument tegen de doctrine. Bijvoorbeeld, als iemand voorbestemd is om te zondigen betekent dit dat God degene is die de zonde veroorzaakte. Als dat waar is, kan de persoon moeilijk verantwoordelijk gehouden worden voor die zonde.

Maar, volgens het calvinisme zal die persoon naar de hel gestuurd worden voor de zonde waarvoor hij door God was voorbestemd om te plegen. Het probleem van absolute soevereiniteit komt neer op het feit dat het gewoon niet logisch is en het heeft ervoor gezorgd dat veel mensen die nadenken atheist zijn geworden omdat ze zo'n soort God niet konden accepteren.

Degenen die geloven dat God alles onder zijn hoede heeft maar niet alles onder controle, komen tot een volkomen andere conclusie ten opzichte van het kwaad- vaak genaamd de warfare world (de wereldvisie van strijd). Wanneer zij ergens in de wereld kwaad zien, dan geloven zij dat dit het resultaat is van mensen die door de duivel beinvloed werden om slechte keuzes te maken tegen Gods wil.

Maar omdat zij geloven dat God alles onder zijn hoede heeft en dat zij de ambassadeurs zijn, geloven ze dat zij de autoriteit hebben om er iets tegen het kwaad te doen ze kunnen mensen genezen en stormen bevelen op houden, mensen uit de dood laten opstaan enzovoort. Deze gedachtegang verandert de vraag met ``waarom liet God dit gebeuren?' in waarom lieten wij dit gebeuren?

wij worden zo 'eigenaar' en krijgen persoonlijke verantwoordelijkheid, gebaseerd op de overtuiging dat de hemel van de Heer is en dat Hij de aarde aan de mensheid gegeven heeft (zie Ps. 115:16).
Hij heeft de aarde aan zijn mensen gegeven om er eigenaar van te zijn, erover te heersen en om ambassadeurs te zijn die Zijn hemel op brengen aarde brengen

In dit scenario is de duivel in werkelijkheid een rebel die eigen baas is, die tegen Gods wil in handelt; wij moeten hem weerstaan en ervoor zorgen dat hij zich onderwerpt aan Gods wil. Dit komt overeen met het Schriftuurlijke patroon, waar Jezus zijn apostelen trainde om de Kerk te leren om de zieken te genezen en demonen uit te werpen.

De mensen zijn op een hele wezenlijke manier bij dit proces betrokken; ze zijn niet alleen maar marionetten die wachten op de soevereine wil van God. Ze de autoriteit gekregen hebben om te handelen.
De implicatie van deze autoriteit is dat God zijn mensen werkelijk een mate van zeggenschap gegeven heeft, wat betekent dat Hij niet overal de zeggenschap over kan hebben.

Volgens de 'warfare view' zijn wij ambassadeurs, zijn onze vijanden nog steeds hier en zijn we in staat van oorlog totdat op een bepaald punt in de toekomst iedere knie zich zal buigen voor Christus
Een andere implicatie van deze discussie tussen onder controle en der Zijn hoede is de kwestie van Gods wil voor onze levens. Als we God zien als een controlerende God, dan zullen we ons voortdurend afvragen of datgene wat we doen wel Gods wil voor ons is. Als Jezus de deur is en de weide is zijn Koninkrijk, dan zullen we, wanneer we als zijn schapen zijn wei binnen komen, van Hem verwachten dat Hij ieder voorbestemd sprietje gras voor ons zal plukken zodat we ze één voor één op eten. In tegenstelling daarmee hebben degenen die geloven dat God alles onder de hoede heeft de overtuiging dat zijzelf de persoonlijke vrijheid en autoriteit hebben om beslissingen te nemen, zolang die beslissingen maar op één lijn staan met het wezen en de bedoeling van Gods Koninkrijk. ze geloven dat God hun vertelt, als schapen in de wei van Gods Koninkrijk dat zij van al het gras binnen de wei mogen eten. Met andere woorden,

het is legitiem dat mensen keuzemogelijkheden hebben en het zo kunnen dat er niet maar één goed antwoord is. Volgens deze visie is de wil van God niet een rigide, gedetailleerd plan voor iemands leven, maar een manier van met God leven en bij Hem zijn. We zien deze werkelijkheid in de manier waarop de bijbel over de wil van God spreekt. Paulus schreef bijvoorbeeld in 1Tess. 5:16-18: "Verblijd u altijd. Bid zonder ophouden. Dank God in alles. Want dit is de wil van God in Christus Jezus voor u"(HSV).

Hier wordt Gods wil in algemene principes uitgedrukt, die in alle scenario's van iemands leven kunnen worden toegepast. Het gaat hier niet over waar we naartoe moeten verhuizen, of wie we moeten trouwen, maar over gewoonten en gebruiken die deel zouden moeten uitmaken van ieder seizoen van iemands leven. In deze verzen zegt God dat Hij wil dat we met Hem communiceren en gelukkig en tevreden zijn.
Iedere goede bruidegom zou voor zijn bruid precies deze drie dingen willen zo zegt ook 1 Petrus 2:15 "God wil namelijk dat u door het goede te doen onwetende dwazen de mond snoert. Met andere woorden, het is Gods wil voor ons dat we met zo'n integriteit en karakter leven dat we onverstandige en dwaze mensen het zwijgen opleggen. Filippenzen 2:13 zegt: "...want het is God die zowel het willen als het handelen bij u teweegbrengt, omdat het hem behaagt." Hieruit leren we dat God werkelijk in ons is, en deze 'staat van zijn' volgens Zijn wil uitwerkt.

Het gaat niet alleen over handelingen en keuzes, maar over de staat van zijn die Hij in ons aan het scheppen is. Zo zegt ook Romeinen 12:2: En wordt niet gelijkvormig aan deze wereld, maar wordt hervormd door de vernieuwing van uw denken, opdat gij moogt erkennen wat de wil van God is, het goede, welgevallige en volkomene (NBG 51) Opnieuw zien we hier dat Gods wil voor ons het grote plaatje is niet de details. Zijn wil voor ons is dat ons denken vernieuwd wordt. Dit perspectief op Gods wil wordt ondersteund door Jacobus 1:5, waar staat: "Komt een van u wijsheid tekort? Vraag God erom en hij, die aan iedereen geeft, zonder voorbehoud en zonder verwijt, zal u wijsheid geven." Dit gaat niet over het niet kennen van de wil van God, maar over het nodig hebben van wijsheid om onze eigen beslissingen te kunnen nemen

Wanneer we binnen de wil van God leven, als staat van zijn', dan kunnen we wijsheid vinden om onze dagelijkse beslissingen te nemen. De discipelen en de eerste gelovigen waren duidelijk het voorbeeld voor deze manier van leven. Ze maakten zich geen zorgen of ze wel de juiste beslissing namen, maar gingen volgens het groen licht principe' te werk.

Met andere woorden, om de metafoor van een verkeerslicht te gebruiken, het licht staat op groen, tenzij het op rood springt

We zien in Handelingen 16:6,7 Ze trokken door Frygië en de landstreek Galatie, omdat ze door de heilige Geest werden verhinderd Gods woord in Asia te verkondigen. Toen ze bij de grens van Mysië kwamen, wilden ze doorreizen naar Bitynie, maar dat stond de Geest van Jezus hun niet toe Hun zendingsreis werd verhinderd door de Geest van Jezus.

Ze begonnen hun reis niet met aan God te vragen waar ze naar toe moesten gaan. Ze besloten gewoon ergens heen te gaan en als Hij tussenbeide zou komen zouden ze ergens anders naar toe gaan. God had gezegd dat ze het evangelie moesten verkondigen en dat deden ze.

Ze leefde vanuit het perspectief van die grotere wil, zonder zorgen over de details wáár ze dat moesten doen. Te midden van die levensstijl gaf God hun soms specifieke leiding, zoals met het bovenstaande verhaal en dit verhaal dat later in het hoofdstuk komt Daar kreeg Paulus 's nachts een visioen, waarin een man uit Macedonië hem toeriep: "Steek over naar Macedonië en kom ons te hulp!' Toen Paulus dit visioen had gezien, wilden we meteen naar Macedonië vertrekken, omdat we eruit opmaakten dat God ons geroepen had om aan de mensen daar het evangelie te verkondigen (Hand. 16:9-10) Ze vertrouwden erop dat als ze de verkeerde weg insloegen, dat God hun de weg kon versperren of weer de goede kant op zou leiden. Wij kunnen met hetzelfde vertrouwen leven. Dit te weten stelt ons in staat om volgens het 'groen licht principe' te werken en er voor te gaan, en God te vertrouwen om ons te stoppen als we de verkeerde richting in zouden gaan
Jezus nam wat ik had verdiend, en ik kreeg wat Hij had verdiend

Gebruikersavatar
Race406
Majoor
Majoor
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 mar 2004 13:04
Locatie: Wierden
Contacteer:

Re: Doden opwekken, zieken genezen, demonen uitdrijven: geldt deze opdracht nog?

Berichtdoor Race406 » 05 sep 2017 21:28

Radical schreef:Ik gaf aan Race dat Jezus vaak aangaf waarom er geen genezing plaatsvond, zoals in zijn eigen woonplaats, (als je de tekst niet weet zoek ik ze graag voor je op) en zo zijn er nog meerdere voorbeelden te noemen waarin jezus onderwijs gaf over het ''evangelie van het koninkrijk ''

en gaf ook aan dat als je wel naar Jezus toe ging iedereen genas of bevrijding kreeg, zonder enige uitzondering duizenden mensen werden genezen.. dat zul je toch met me eens moeten zijn..

Ik gaf aan in het hier en nu zeker te weten dat God goed is, een liefhebbende vader is Joh 10 v 10 leven in overvloed wil en volgens het Onze Vader de wil van de Vader weet ""zoals in de hemel zoook op aarde'""

en nu wordt je persoonlijk en dat vind ik top "" Dat ik niet genees van mijn diabetes, clusterhoofdpijn en dat ik nog steeds worstel met de gevolgen van een burnout""

Jezus ging voorop nam de ziekten, de vervloekingen, afwijzingen, zonde, pijn , schuld, en ga zo nog maar ff door opzich waarom zou Hij dit gedaan hebben om ons een miserabel leven te bezorgen, ik denk het niet !!

We geven God overal de schuld van en begrijpen werkelijk niet wat er hier gebeurt op aarde en in jou leven en in jou gezin..

in de topic calvinisme heb ik het een en ander uitgelegd over dit onderwerp ben benieuwd wat je ervan vind ??
Blijft staan dat je dus eigenlijk nog steeds zegt dat wanneer iemand niet geneest, hij of zij te weinig geloof heeft.... En dat gaat mij te ver. Als je weet hoevaak ik gebeden heb om genezing...
En je kunt de tijd waarin Jezus leefde niet 1 op 1 overzetten naar deze tijd. En Jezus is God. Hij kan genezen. En wij niet. Tenminste niet iedereen krijgt zomaar die gave. Dan ruk je teksten uit zijn verband.
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 24 gasten