Doden opwekken, zieken genezen, demonen uitdrijven: geldt deze opdracht nog?

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Doden opwekken, zieken genezen, demonen uitdrijven: geldt deze opdracht nog?

Berichtdoor Marnix » 05 sep 2017 22:20

Maar Radical, als je stelt dat je een kant op mag gaan en God je wel terechtwijst als je de verkeerde kant op gaat, is als iemand die gelooft en ziek blijft of sterft, dan niet zo'n terechtwijzing? Dan God soms niet hier geneest maar mensen thuishaalt en brengt naar een plek waar geen ziekte en dood meer bestaat?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Doden opwekken, zieken genezen, demonen uitdrijven: geldt deze opdracht nog?

Berichtdoor gravo » 06 sep 2017 00:13

@ Radical
Wat een onbegrip en onkunde tref ik bij je aan als je het over calvinisme hebt.

Om het kort en goed te zeggen: de wereld is een oord van zonde en kwaad. Dat kwaad moeten we allereerst bij onszelf zoeken. De oorsprong van het kwaad blijft echter mysterieus. Alle verwarring, angst, worsteling, zoeken en tasten van de mens heeft te maken met het kwaad. Wij zoeken een Paradijs. Wij zoeken harmonie, verzoening, vrede en liefde. Want wij kunnen de zaak zelf niet meer op orde krijgen. Als we verschrikkelijk ons best doen en bijna zover zijn dat we denken geen onderdeel meer van het kwaad te zijn, ontstaat er opeens een aardverschuiving of een overstroming, waarmee toch weer duizenden levens verloren gaan. Oftewel: het kwaad heeft vele gezichten en laat zich niet wegdenken. Het calvinisme is daarmee eerlijk en duidelijk in haar beoordeling van dit leven, deze wereld en ons eigen hart. Die beoordeling is niet positief. Het calvinisme is zelfs zo eerlijk om te melden dat zonde en kwaad blijven bestaan, ook nadat we tot geloof zijn gekomen. Het zou oneerlijk en naïef zijn om iets anders rond te bazuinen.

Het is juist vanuit deze bittere, maar terechte constatering van de werkelijkheid, dat wij ons geheel en al overgeven aan God. Want in Hem vinden wij alles wat wij missen. Hij is Vrede, Liefde, Genade, Schuilplaats, Troost en louter Goedheid. Op geen enkele manier laat God Zich in met het kwaad, laat staan dat Hij er de veroorzaker van is. Daarom hebben wij geen enkele twijfel omtrent God. Hij is volmaakt goed. Daarom richten wij ons in ons geloof alleen maar op Hem. Wij geloven dat Hij ons niet bedriegt. De enige betrouwbare. Als dat zo is, is het ook geen probleem om Hem alle macht toe te vertrouwen, ja het bestuur over ons hele leven. Wij vertrouwen er immers op dat Hij alleen het goede zal doen? Dan is soevereiniteit, voorbeschikking, leiding, regering een garantie in plaats van een risico. Wij geven God alle vrijheid, omdat wij weten en merken dat die vrijheid in onze handen gevaarlijk is. Er is geen enkel mens, geen enkele kracht, geen enkele god, idee, koning of keizer die een werkelijk alternatief is om mij geheel en al aan toe te vertrouwen. God moet het doen. Dat is onze enige hoop en onze enige kans.
Wij hebben God lief boven alles en onze naaste als onszelf. Door Jezus Christus, onze Heer, die met God en de Heilige Geest leeft en regeert tot in de eeuwen der eeuwen.

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Bambi

Re: Doden opwekken, zieken genezen, demonen uitdrijven: geldt deze opdracht nog?

Berichtdoor Bambi » 06 sep 2017 00:46

Radical schreef:Wanneer we binnen de wil van God leven, als staat van zijn', dan kunnen we wijsheid vinden om onze dagelijkse beslissingen te nemen. De discipelen en de eerste gelovigen waren duidelijk het voorbeeld voor deze manier van leven. Ze maakten zich geen zorgen of ze wel de juiste beslissing namen, maar gingen volgens het groen licht principe' te werk.

Met andere woorden, om de metafoor van een verkeerslicht te gebruiken, het licht staat op groen, tenzij het op rood springt

We zien in Handelingen 16:6,7 Ze trokken door Frygië en de landstreek Galatie, omdat ze door de heilige Geest werden verhinderd Gods woord in Asia te verkondigen. Toen ze bij de grens van Mysië kwamen, wilden ze doorreizen naar Bitynie, maar dat stond de Geest van Jezus hun niet toe Hun zendingsreis werd verhinderd door de Geest van Jezus.

Ze begonnen hun reis niet met aan God te vragen waar ze naar toe moesten gaan. Ze besloten gewoon ergens heen te gaan en als Hij tussenbeide zou komen zouden ze ergens anders naar toe gaan. God had gezegd dat ze het evangelie moesten verkondigen en dat deden ze.

Ze leefde vanuit het perspectief van die grotere wil, zonder zorgen over de details wáár ze dat moesten doen. Te midden van die levensstijl gaf God hun soms specifieke leiding, zoals met het bovenstaande verhaal en dit verhaal dat later in het hoofdstuk komt Daar kreeg Paulus 's nachts een visioen, waarin een man uit Macedonië hem toeriep: "Steek over naar Macedonië en kom ons te hulp!' Toen Paulus dit visioen had gezien, wilden we meteen naar Macedonië vertrekken, omdat we eruit opmaakten dat God ons geroepen had om aan de mensen daar het evangelie te verkondigen (Hand. 16:9-10) Ze vertrouwden erop dat als ze de verkeerde weg insloegen, dat God hun de weg kon versperren of weer de goede kant op zou leiden. Wij kunnen met hetzelfde vertrouwen leven. Dit te weten stelt ons in staat om volgens het 'groen licht principe' te werken en er voor te gaan, en God te vertrouwen om ons te stoppen als we de verkeerde richting in zouden gaan

Dit klinkt Oud- Testamentisch en onvolwassen
"Hier zijn de regels, doe binnen die regels je eigen wil en als je te ver gaat trekt God wel aan de bel"

De Heere Jezus liet een ander beeld zien. Hij zocht vaak de stilte op om met God te praten en de hele dag door, werd Hij door de Heilige Geest geleid in alles wat Hij deed. En ben je die blinde man vergeten, die jarenlang blind was, omdat God hem wilde gebruiken om een wonder te laten zien?

Als je er vanuit gaat dat God geen plannen heeft voor mensen, dan zie je Hem ook niet waar je Hem moet zien
En ja, mensen zijn zondig en ja, dat geeft ellende omdat ze vaak hun eigen wil doen, omdat ze daar anderen en zichzelf mee kwetsen
Heb ik ook last van, zeg wel eens te snel iets en weet je, dan doe ik dat terwijl God me wel degelijk had verteld om niks te zeggen
En toen ik zwaar burnout was, liet God mensen mij helpen met mijn werk, zonder dat ik die mensen dat gevraagd had, maar alleen in gedachten tegen God had gezegd
Dus Hij had die mensen toch iets laten doen
En op dagen dat er niemand hielp en ik het extra zwaar had gehad, dan vroeg ik 's avonds aan God:" Waarom was het zo extra zwaar vandaag?" Dan gaf Hij maar 1 antwoord:" Waarom heb je niet aan Mij gedacht?" En dan moest ik tot mijn schaamte bekennen dat ik het die dag zonder Hem had gedaan en niks had gevraagd of gezegd

Je kunt ook rampen anders zien
Het 1e gebod is God liefhebben boven alles en het 2e je naaste als jezelf en je moet je hart niet op je bezittingen zetten
Neem Amerika, laatste paar maanden. Rassenrellen en haat tegen andere culturen
Dan een ramp, de orkaan
Mensen kunnen niet anders dan God liefhebben boven alles en hun naaste als henzelf
Hun bezittingen moeten ze loslaten, mensen sterven omdat het hun tijd is, was ook gebeurd zonder die ramp

Is het dan een straf? Of een zegen en een ingrijpen om het tij te keren ten goede?
Als je dan blijft hangen in global warming, zie je Hem ook niet

Gebruikersavatar
Radical
Sergeant
Sergeant
Berichten: 343
Lid geworden op: 30 jul 2017 18:48

Re: Doden opwekken, zieken genezen, demonen uitdrijven: geldt deze opdracht nog?

Berichtdoor Radical » 06 sep 2017 18:29

Marnix schreef:Maar Radical, als je stelt dat je een kant op mag gaan en God je wel terechtwijst als je de verkeerde kant op gaat, is als iemand die gelooft en ziek blijft of sterft, dan niet zo'n terechtwijzing?


een terechtwijzing ?? dus Hij is de oorzaak daarvan ??

gravo schreef:

Om het kort en goed te zeggen: de wereld is een oord van zonde en kwaad. Dat kwaad moeten we allereerst bij onszelf zoeken. De oorsprong van het kwaad blijft echter mysterieus. Alle verwarring, angst, worsteling, zoeken en tasten van de mens heeft te maken met het kwaad. Wij zoeken een Paradijs. Wij zoeken harmonie, verzoening, vrede en liefde. Want wij kunnen de zaak zelf niet meer op orde krijgen. Als we verschrikkelijk ons best doen en bijna zover zijn dat we denken geen onderdeel meer van het kwaad te zijn, ontstaat er opeens een aardverschuiving of een overstroming, waarmee toch weer duizenden levens verloren gaan. Oftewel: het kwaad heeft vele gezichten en laat zich niet wegdenken. Het calvinisme is daarmee eerlijk en duidelijk in haar beoordeling van dit leven, deze wereld en ons eigen hart. Die beoordeling is niet positief. Het calvinisme is zelfs zo eerlijk om te melden dat zonde en kwaad blijven bestaan, ook nadat we tot geloof zijn gekomen. Het zou oneerlijk en naïef zijn om iets anders rond te bazuinen.

Het is juist vanuit deze bittere, maar terechte constatering van de werkelijkheid, dat wij ons geheel en al overgeven aan God. Want in Hem vinden wij alles wat wij missen. Hij is Vrede, Liefde, Genade, Schuilplaats, Troost en louter Goedheid. Op geen enkele manier laat God Zich in met het kwaad, laat staan dat Hij er de veroorzaker van is. Daarom hebben wij geen enkele twijfel omtrent God. Hij is volmaakt goed. Daarom richten wij ons in ons geloof alleen maar op Hem. Wij geloven dat Hij ons niet bedriegt. De enige betrouwbare. Als dat zo is, is het ook geen probleem om Hem alle macht toe te vertrouwen, ja het bestuur over ons hele leven. Wij vertrouwen er immers op dat Hij alleen het goede zal doen? Dan is soevereiniteit, voorbeschikking, leiding, regering een garantie in plaats van een risico.
?

Hier ligt het weer een nuance anders en hou je Jac h 1 aan waar staat
12 Zalig is de man die verzoeking verdraagt, want als hij beproefd gebleken is, zal hij de kroon van het leven ontvangen, die de Heere beloofd heeft aan hen die Hem liefhebben.
13 Laat niemand zeggen, als hij verzocht wordt: Ik word door God verzocht. God immers kan niet verzocht worden met het kwade en Hijzelf verzoekt niemand.
14 Maar ieder mens wordt verzocht, als hij door zijn eigen begeerte wordt meegesleurd en verlokt.
15 Daarna, wanneer de begeerte bevrucht is, baart ze zonde, en wanneer de zonde volgroeid is, baart ze de dood.
16 Dwaal niet, mijn geliefde broeders!
17 Elke goede gave en elk volmaakt geschenk is van boven en daalt neer van de Vader der lichten, bij Wie er geen verandering is, of schaduw van omkeer.

Bambi schreef:Mensen kunnen niet anders dan God liefhebben boven alles en hun naaste als henzelf
Hun bezittingen moeten ze loslaten, mensen sterven omdat het hun tijd is, was ook gebeurd zonder die ramp

Is het dan een straf? Of een zegen en een ingrijpen om het tij te keren ten goede?


Mmm Mijn lieve papa laat stormen op mensen los ..

hebben jullie ooit weleens nagedacht wat jezus predikten de rode draad van zijn boodschap ??

Hoe Hij zijn discipelen trainde en onderwees over het evangelie van het koninkrijk, een boodschap aan een wereld vol van wezen, om het vaderhart te openbaren ?? een Familie het onze vader, leren met de autoriteit om te gaan en de kracht, om als Koning der koningen te regeren met Christus !!
( en geen stormen veroorzaakte maar er iets aan deed)

Kijk eens naar oa. Colosse

1 Paulus, door de wil van God een apostel van Jezus Christus, en Timotheüs, de broeder,
2 aan de heilige en gelovige broeders in Christus die in Kolosse zijn: genade zij u en vrede van God, onze Vader, en van de Heere Jezus Christus.


9 Daarom houden ook wij niet op, vanaf de dag dat wij het gehoord hebben, voor u te bidden en te smeken dat u vervuld mag worden met de kennis van Zijn wil, in alle wijsheid en geestelijk inzicht,
10 zodat u wandelt op een wijze de Heere waardig, Hem in alles behaagt, in elk goed werk vrucht draagt en groeit in de kennis van God,
11 terwijl u met alle kracht bekrachtigd wordt, overeenkomstig de sterkte van Zijn heerlijkheid, om met blijdschap in alles te volharden en geduld te oefenen.
12 Daarbij danken wij de Vader, Die ons bekwaam heeft gemaakt om deel te hebben aan de erfenis van de heiligen in het licht.
13 Hij heeft ons getrokken uit de macht van de duisternis en overgezet in het Koninkrijk van de Zoon van Zijn liefde. ""dat is voor nu""
14 In Hem hebben wij de verlossing, door Zijn bloed, namelijk de vergeving van de zonden. '' we zijn vergeven het is volbracht''
Christus, Eerstgeborene van de schepping en Hoofd van Zijn gemeente
15 Hij is het Beeld van de onzichtbare God, de Eerstgeborene van heel de schepping.
16 Want door Hem zijn alle dingen geschapen die in de hemelen en die op de aarde zijn, die zichtbaar en die onzichtbaar zijn: tronen, heerschappijen, overheden of machten; alle dingen zijn door Hem en voor Hem geschapen.
17 En Hij is vóór alle dingen, en alle dingen bestaan tezamen door Hem.
18 En Hij is het hoofd van het lichaam, namelijk van de gemeente, Hij, Die het begin is, de Eerstgeborene uit de doden, opdat Hij in allen de Eerste zou zijn.
19 Want het heeft de Vader behaagd dat in Hem heel de volheid wonen zou,
20 en dat Hij door Hem alle dingen met Zichzelf verzoenen zou, door vrede te maken door het bloed van Zijn kruis, ja door Hem, zowel de dingen die op de aarde zijn als de dingen die in de hemelen zijn.
21 En Hij heeft u, die voorheen vervreemd was en vijandig gezind, zoals bleek uit uw slechte daden, nu ook verzoend,
22 in het lichaam van Zijn vlees, door de dood, om u heilig en smetteloos en onberispelijk voor Zich te plaatsen,
en verder in hoofdstuk 2

8 Pas op dat niemand u als buit meesleept door de filosofie en inhoudsloze verleiding, volgens de overlevering van de mensen, volgens de grondbeginselen van de wereld, maar niet volgens Christus.
9 Want in Hem woont heel de volheid van de Godheid lichamelijk.
10 En u bent volmaakt geworden in Hem, Die het Hoofd is van iedere overheid en macht. ""dat is nu""
11 In Hem bent u ook besneden met een besnijdenis die niet met handen plaatsvindt, door het uittrekken van het lichaam van de zonden van het vlees, door de besnijdenis van Christus.
12 U bent immers met Hem begraven in de doop, waarin u ook met Hem bent opgewekt, door het geloof van de werking van God, Die Hem uit de doden heeft opgewekt. '' glorie glorie halleluja''
13 En Hij heeft u, toen u dood was in de overtredingen en het onbesneden zijn van uw vlees, samen met Hem levend gemaakt door u al uw overtredingen te vergeven,
14 en het handschrift dat tegen ons getuigde, uit te wissen. Dit handschrift was met zijn bepalingen tegen ons gericht, en Hij heeft dat uit het midden weggenomen door het aan het kruis te nagelen. ""er is geen veroordeling voor hen die in Christus zijn joehoe""
15 Hij heeft de overheden en de machten ontwapend, die openlijk te schande gemaakt en daardoor over hen getriomfeerd.

Jezus zijn koninkrijk is gesticht, en zijn geest uitgestort en zal uitbreiden zoal jezus voorzegt had als een zaadje van een mosterd boom klein naar groot of dar vb. van dat zuurdesem,

weet je wat 1petr h2 zegt wie we zijn ""nu''''

9 Maar u bent een uitverkoren geslacht, een koninklijk priesterschap, een heilig volk, een volk dat God Zich tot Zijn eigendom maakte; opdat u de deugden zou verkondigen van Hem Die u uit de duisternis geroepen heeft tot Zijn wonderbaar licht,
10 u, die voorheen geen volk was, maar nu Gods volk bent; u, die zonder ontferming was, maar nu in ontferming aangenomen bent

Hebben jullie dan compleet gemist waar de brief van paulus aan de romeinen over gaat rom 8 dat we nu zijn kinderen zijn en papa zeggen,
erfgenamen zijn ??

we zijn deel van een koninklijke familie geworden met Jezus aan het Hoofd een familie die je ook kerk mag noemen, om een verschil te maken ipv weg te kwijnen in ongeloof en wat het ergste nog is ... Mijn Vader ''papa de schuld te geven van alles wat er mis gaat in deze wereld Pfff

en dan nog zeggen dat calvijn en zijn griekse denken geen sporen heeft achtergelaten ... ?:|
Jezus nam wat ik had verdiend, en ik kreeg wat Hij had verdiend

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Doden opwekken, zieken genezen, demonen uitdrijven: geldt deze opdracht nog?

Berichtdoor pindas83 » 06 sep 2017 19:02

Ik kreeg nou niet direct het idee dat er mensen waren hier die God de schuld geven van allerlei ellende in de wereld.
Volgens mij wordt meestal geleerd dat de mens zelf de oorzaak is van alle ellende, direct of indirect. En de satan natuurlijk! Hoewel daar naar mijn mening vaak te snel naar wordt gewezen, alsof wijzelf niet capabel genoeg zijn de fout in te gaan ](*,) .
God houd alles in Zijn hand en kan en wil het verkeerde ten goede werken!
Het ligt dus mijns inziens een stukje genuanceerder als je ons wil doen geloven.

Gebruikersavatar
Radical
Sergeant
Sergeant
Berichten: 343
Lid geworden op: 30 jul 2017 18:48

Re: Doden opwekken, zieken genezen, demonen uitdrijven: geldt deze opdracht nog?

Berichtdoor Radical » 06 sep 2017 20:07

pindas83 schreef:Ik kreeg nou niet direct het idee dat er mensen waren hier die God de schuld geven van allerlei ellende in de wereld.
Volgens mij wordt meestal geleerd dat de mens zelf de oorzaak is van alle ellende, direct of indirect. En de satan natuurlijk! Hoewel daar naar mijn mening vaak te snel naar wordt gewezen, alsof wijzelf niet capabel genoeg zijn de fout in te gaan ](*,) .
God houd alles in Zijn hand en kan en wil het verkeerde ten goede werken!
Het ligt dus mijns inziens een stukje genuanceerder als je ons wil doen geloven.



Marnix schreef:Maar Radical, als je stelt dat je een kant op mag gaan en God je wel terechtwijst als je de verkeerde kant op gaat, is als iemand die gelooft en ziek blijft of sterft, dan niet zo'n terechtwijzing? Dan God soms niet hier geneest maar mensen thuishaalt en brengt naar een plek waar geen ziekte en dood meer bestaat?


Mmm ik kan deze niet anders uitleggen "" een terechtwijzing''' Mmm

stel ik heb kinderen waar ik van hou ik, ben een vader met liefde maar ook rechtvaardig, een kind gaat de verkeerde kant op (zonde= doel missen) ik wil natuurlijk dit niet voor mij kind, breek vervolgens zijn benen, maak hem ziek (kanker lijkt me wel effectief), schop hem voor een auto ...
want ik ben zo'n goede vader !! en dat zal mijn kind echt meer van me laten houden... Brrr

De Goedheid van God leidt tot bekering staat in Rom

en zelfs ik als een vader die in alles te kort schiet het goede geeft aan zijn kinderen ""Hoe dan des te meer zal onze vader een volmaakte papa, het Goede geven aan zijn kinderen

en wat dacht je hiervan

31 Wat zullen wij dan over deze dingen zeggen? Als God voor ons is, wie zal tegen ons zijn?
32 Hoe zal Hij, Die zelfs Zijn eigen Zoon niet gespaard maar voor ons allen overgegeven heeft, ons ook met Hem niet alle dingen schenken?
33 Wie zal beschuldigingen inbrengen tegen de uitverkorenen van God? God is het Die rechtvaardigt.
34 Wie is het die verdoemt? Christus is het Die gestorven is, ja wat meer is, Die ook opgewekt is, Die ook aan de rechterhand van God is, Die ook voor ons pleit.
35 Wie zal ons scheiden van de liefde van Christus? Verdrukking, of benauwdheid, of vervolging, of honger, of naaktheid, of gevaar, of zwaard?
36 Zoals geschreven staat: Want omwille van U worden wij de hele dag gedood, wij worden beschouwd als slachtschapen.
37 Maar in dit alles zijn wij meer dan overwinnaars door Hem Die ons heeft liefgehad.
38 Want ik ben ervan overtuigd dat noch dood, noch leven, noch engelen, noch overheden, noch krachten, noch tegenwoordige, noch toekomstige dingen,
39 noch hoogte, noch diepte, noch enig ander schepsel ons zal kunnen scheiden van de liefde van God in Christus Jezus, onze Heere.

het onze vader sluit ik mee af

Het verlangen van jezus en de wil van Vader

Onze Vader in de hemel,
uw naam worde geheiligd,

uw koninkrijk komt,
uw wil geschiede,
op aarde zoals in de hemel.
en daar is niemand zwak ziek en misselijk !!

Geef ons elke dag ons brood
en vergeef onze zonden,
zoals wij anderen vergeven.
Bewaar ons voor verzoeking
en verlos ons van de boze.

Want van U is het Koninkrijk
en de kracht en de heerlijkheid
tot in eeuwigheid.


Amen.’
(Mattheus 6:8-13)
Jezus nam wat ik had verdiend, en ik kreeg wat Hij had verdiend

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Doden opwekken, zieken genezen, demonen uitdrijven: geldt deze opdracht nog?

Berichtdoor Marnix » 06 sep 2017 20:24

Ik bedoelde niet een terechtwijzing voor de zieke maar voor de mensen die stellen dat als je oprecht gelooft, je wel moet genezen want God wil dat immers altijd. Je stelt dat je een pad kiest en als het niet goed is, God je wel terecht zal wijzen. Misschien wordt jij dan wel terechtgewezen dat het pad niet juist is als mensen niet genezen. Dat God je wil leren: mensen genezen hier niet altijd, Christenen sterven ook een keer, omdat mijn genezing veel verder en dieper gaat: Ik wil je niet een een lichaam geven dat beter is, Ik wil je een nieuw lichaam en een nieuw leven geven dat nooit meer ziek zal worden en nooit zal sterven. Dat is ook genezing en nog veel meer dan dat. Dat wil Hij ons geven. Neem die terechtwijzing dan ter harte!

Geloven dat God ons hier altijd beter wil maken en genezen is te klein denken van Hem: Hij wil ons veel meer geven. Onsterfelijkheid, eeuwig leven zonder ziekte. Dat is veel meer dan hier nog wat jaren extra krijgen. En daarom kiest God er voor soms mensen thuis te halen zonder dat Hij daarmee liefdeloos is. Integendeel, het bewijst juist Zijn diepe liefde. God kan wat een aardse vader niet kan: eeuwig leven geven. Sterven is dan ook geen straf maar een doorgang naar het eeuwig leven en de ultieme genezing en nog veel meer!
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Bambi

Re: Doden opwekken, zieken genezen, demonen uitdrijven: geldt deze opdracht nog?

Berichtdoor Bambi » 06 sep 2017 23:41

Het is maar net hoe je alles ziet Radicaal

Ik woonde in een portiekflat waar allemaal junks en alcoholisten woonden en ik was ook nog eens de enige vrouw
Er gebeurden allemaal dingen die me het gevoel gaven onveilig te zijn
Er werd van alles gesloopt, vechtpartijen, dronken bezoekers aan mijn voordeur, er werd een coffee shop in 1 appartement geopend, terwijl de echte bewoner zijn huis niet eens meer in kon, beezen tegen mijn voordeur aan, brievenbussen die leeggehaald werden, dag en nacht in en uitloop van van alles, hoofdzakelijk Noord Afrikaanse medelanders.
Ik wilde daar weg, had een urgentie verklaring aangevraagd, maar kreeg die niet

Tot er op een dag iemand de voordeur van mijn onderbuurmannen in de fik stak
Ik had binnen een week een ander huis, via de woningbouw nog wel, terwijl huizen toezeggen niet eens door de woningbouw gebeurde, maar via de woonwinkel

RaRa, wie zorgde dat die voordeuren in de fik gestoken werden?

Bambi

Re: Doden opwekken, zieken genezen, demonen uitdrijven: geldt deze opdracht nog?

Berichtdoor Bambi » 06 sep 2017 23:55

Iets anders om te bedenken

Paulus had een doorn in zijn vlees, de engelen van de duvel sloegen hem met vuisten
Hij wilde daar vanaf, zodat hij naar zijn idee, beter zijn werk kon doen, maar God besloot dat hij dat moest blijven houden om hem in afhankelijkheid van God te houden

Hier zie je dat de demonen dus een ziekte gaven met veel pijnen
Demonen kunnen veel ziektes geven
En dus ook zogenaamd laten genezen
Daarom moet je niet denken bij iedere handoplegger, dat ze vanuit de Heilige Geest genezen, maar de rest van hun werken bekijken, of ze wel geleid worden door de Heilige Geest

Grave suckers, worden overduidelijk niet geleid door de Heilige Geest en genezen dus niet door de Heilige Gest, maar door demonen op te laten houden met de ziekte te geven, geleid door die demonen

En dat mensen dan "hallelujah" gaan roepen en " Prijs de Heer" etc en duidelijk emotioneel worden, wil niet zeggen dat het van de Heilige Geest is
Demonen werken in op emoties en als je na jaren pijn verlost wordt van die pijn, geeft dat veel emoties van vreugde
Dat is iets anders dan de vreugde en liefde van God Zelf in je hart voelen, want die is zo groot, dat je hart te klein lijkt om te voelen. En die borrelt op vanuit het diepst van je hart, dat je verbaasd bent waar het vandaan komt

Je moet dus alles wat vanuit de 'Bethel church' en 'Bethel redding' en 'Bethel tv' vandaan komt weggooien, want ook al kunnen ze mooi praten, het is duidelijk onder leiding van de duvel die zich als engel van het licht voordoet.

De muziek weet ik niet. Die heb ik niet beluisterd. Die kan wel goed zijn, om mensen te lokken. Als dat zo is, hoef je die muziek niet weg te doen

Hoewel ik wel zie dat veel nummers door senior leiders worden gezongen, dus weet het ff niet
Die laatsten zingen veel van de liedjes
http://bethelredding.com/staff/senior-team

Bambi

Re: Doden opwekken, zieken genezen, demonen uitdrijven: geldt deze opdracht nog?

Berichtdoor Bambi » 07 sep 2017 03:26

Ik zal voor je bidden @radical of God je de ogen wil openen om uit die drekgoden los te komen en bid jij zelf ook of God je de gave van onderscheiding van geesten wil geven
En ik wil, bij deze, anderen ook vragen om voor je te bidden
Ik ga ga me verder niet meer verdiepen in de wereld van de duvel, dat trekt mij al teveel in het negatieve.
Als jullie ook voor mij willen bidden of ik dat weer kwijt raak, graag

Gebruikersavatar
Radical
Sergeant
Sergeant
Berichten: 343
Lid geworden op: 30 jul 2017 18:48

Re: Doden opwekken, zieken genezen, demonen uitdrijven: geldt deze opdracht nog?

Berichtdoor Radical » 07 sep 2017 07:16

Bambi schreef:Iets anders om te bedenken

Paulus had een doorn in zijn vlees, de engelen van de duvel sloegen hem met vuisten
Hij wilde daar vanaf, zodat hij naar zijn idee, beter zijn werk kon doen, maar God besloot dat hij dat moest blijven houden om hem in afhankelijkheid van God te houden

Hier zie je dat de demonen dus een ziekte gaven met veel pijnen
Demonen kunnen veel ziektes geven
En dus ook zogenaamd laten genezen
Daarom moet je niet denken bij iedere handoplegger, dat ze vanuit de Heilige Geest genezen, maar de rest van hun werken bekijken, of ze wel geleid worden door de Heilige Geest



Ik las een goed stuk jawel in het reformatorisch dagblad (ken ik niet) weet niet of dit blad door jou ook als duvels bestempeld wordt ha ha

maar je trekt overhaaste conclusies eerst even over de doorn van Paulus

De doorn in het vlees, waar Paulus in 2 Korinthe 12 over spreekt, duidt op de tegenslagen die hij ondervond, schrijft ds. F. J. Bijzet. Ondanks alle moeite en tegenslagen in zijn leven bleef de apostel toch met verwondering over Gods genade spreken.
In de rubriek ZoGezegd werd op 14 mei een stelling aangehaald van J. P. de Vries, die woensdag promoveert in Kampen. De Vries stelt dat Paulus met de „doorn in zijn vlees” (2 Kor. 12:7b-10) doelde op de beelden die hem bleven achtervolgen van zijn acties tegen de christelijke gemeente. Deze verklaring heeft echter meer te maken met gissen dan met exegetiseren. Datzelfde kan gezegd worden van al die andere verklaringen over deze beeldspraak: een oogziekte, epileptische aanvallen, verkeerde seksuele begeerten enzovoort.

Zwakheden
Laten we 2 Kor. 12:7 gewoon eens in z’n bredere context lezen. Paulus vertelt hoe hij last heeft van een doorn in z’n vlees, je kunt ook zeggen: een engel van de satan die hem met vuisten slaat. Driemaal heeft hij de Heer gevraagd of daar niet een einde aan mocht komen, maar God had laten weten dit gebed niet te zullen verhoren. „Want”, had Hij gezegd: „mijn genade is jou genoeg, want de kracht openbaart zich eerst ten volle in zwakheid” (NBG 1951).

En dan zegt de apostel bij zichzelf (vers 9 en 10): goed, als het zo ligt, dan moet ik dus ophouden te klagen over mijn zwakheden. Ik moet ermee leren leven. Meer nog: ik kan blijkbaar roemen in mijn zwakheden. Als ik er goed over nadenk, kan ik zelfs plezier hebben in mijn zwakheid, in beledigingen, nood, vervolging en ellende ter wille van Christus. Want als ik door al die dingen zwak ben, dan ben ik dus blijkbaar machtig.

En hier grijpt de apostel onmiskenbaar terug op die hele lijst moeiten en tegenslagen die hij opsomde in hoofdstuk 11 vanaf vers 23: moeiten, gevangenschap, stokslagen, doodsgevaren, geselingen, steniging, schipbreuk enzovoort. „Indien iemand zwak is, zou ik dat dan niet zijn?” vraagt Paulus daarom in 11:29. Met andere woorden: al die moeiten en de tegenstand die Paulus al verscheidene keren als apostel van de Heer Jezus Christus heeft moeten doorstaan, voelen als een doorn in z’n vlees. Daarin ervaart hij de satan, die een van zijn duivelse engelen stuurde om hem te dwarsbomen.

en verder te lezen in https://www.rd.nl/opinie/paulus-doorn-i ... e-1.612559

Ik ben zo blij met sommige dominee's

begrijp je dat dingen anders kunnen liggen dan zoals jij denkt alles begrijpt en interpreteert , en dit wist ik al voor je gebed, maar toch bedankt !!
Jezus nam wat ik had verdiend, en ik kreeg wat Hij had verdiend

Gebruikersavatar
Radical
Sergeant
Sergeant
Berichten: 343
Lid geworden op: 30 jul 2017 18:48

Re: Doden opwekken, zieken genezen, demonen uitdrijven: geldt deze opdracht nog?

Berichtdoor Radical » 07 sep 2017 07:17

En dat mensen dan "hallelujah" gaan roepen en " Prijs de Heer" etc en duidelijk emotioneel worden, wil niet zeggen dat het van de Heilige Geest is
Demonen werken in op emoties en als je na jaren pijn verlost wordt van die pijn, geeft dat veel emoties van vreugde


wauw jij durft uitspraken te doen !! mensen die Hallelujah wat overigens het zelfde betekent als prijs de Heer , en daarbij emotioneel worden zou door demonen en duvels gemotiveerd kunnen zijn ?? Mmmm volgens mij heeft jezus daar zelf een andere mening over !!

https://www.youtube.com/watch?v=Ek8p3m9HdZ4&t=3s
Jezus nam wat ik had verdiend, en ik kreeg wat Hij had verdiend

Bambi

Re: Doden opwekken, zieken genezen, demonen uitdrijven: geldt deze opdracht nog?

Berichtdoor Bambi » 07 sep 2017 07:55

Ik ga je nog 1 ding vertellen en daarna stop ik

Toen ik in het topic over popmuziek begon, kreeg ik last van aanvallen van de demonen, die wilden dat ik er mee stopte, daarom ging ik er keihard mee door, want ze wilden blijkbaar dat het zwart witte gepreekt bleef worden, of popmuziek en geen God of geen popmuziek en wel God
Toen ik die ene video bekeek, trok de duvel himself zo heftig aan me en probeerde daarbij grip te krijgen op alles wat ik in me had, dat heb ik nog nooit meegemaakt. Ik kon het stoppen dat hem dat totaal niet lukte, om mij te trekken, maar het trok me wel totaal uit balans in mezelf en nadien trilt mijn zenuwstelsel nog steeds als een espenblad
Daarom wil ik ook dat er voor me gebeden wordt

Dit is de 2e keer dat ik de duvel zelf ben tegen gekomen, ipv zijn helpers. De 1e keer in mijn droom en deze keer
Dit was zo vies kwaad, dit ging echt als een briesende belichaming van het kwaad tekeer, dat is niet in woorden uit te drukken en in die uitzinnige kwaadheid probeerde hij mij daarin te trekken

Je weet niet waar je mee te maken hebt in je onschuldig geloven dat alles wat riekt naar de Heilige Geest, omdat ze dat zeggen, dat ook daadwerkelijk is

En dan kun je blij zijn met een refo meneer die weet te vertellen dat de demonen die Paulus met vuisten sloegen niet letterlijk bedoeld werd.
Dan kan ik je 1 ding zeggen:
Dan heeft die meneer nog nooit aanvallen van demonen gehad, zoals een Paulus en zoals een Luther, anders zou hij gelijk begrijpen, wat er met die uitdrukking bedoeld wordt en het gelijk herkennen uit zijn eigen leven
En wanneer laten demonen en de duvel mensen met rust?
Ik word al beschermd als de demonen mij met vuisten slaan, schoppen mijn strot dicht willen knijpen of wat dan ook, dan voel ik ze en ook gelijk dat het van me afgenomen wordt.
Maar velen worden daar niet tegen beschermd en dat was Paulus, die kreeg er echt waarschijnlijk pijnen van.
Als ik mijn klep overal dichthoud gebeurt er niks, maar zodra ik mijn klep over het geloof opentrek, of mensen op andere dwalingen wijs, zoals complottheorieën, dus het werk van de duvel blootleg. Of weer vol vertrouwen op God ben, dan komen ze weer
Maar ook als ik wil genieten van goede popmuziek, waar geen kwaad in zit
De duvel wil me overal in tegenhouden en vooral verzwakken. En dat is niet omdat ik naar popmuziek luister, of in zijn macht ben, want dan zou hij me lekker laten genieten. Nee, ik ben dat kreng dat klein gemaakt en gehouden moet worden

Gebruikersavatar
Radical
Sergeant
Sergeant
Berichten: 343
Lid geworden op: 30 jul 2017 18:48

Re: Doden opwekken, zieken genezen, demonen uitdrijven: geldt deze opdracht nog?

Berichtdoor Radical » 07 sep 2017 14:44

Bambi schreef:Ik ga je nog 1 ding vertellen en daarna stop ik

Toen ik in het topic over popmuziek begon, kreeg ik last van aanvallen van de demonen, die wilden dat ik er mee stopte, daarom ging ik er keihard mee door, want ze wilden blijkbaar dat het zwart witte gepreekt bleef worden, of popmuziek en geen God of geen popmuziek en wel God
Toen ik die ene video bekeek, trok de duvel himself zo heftig aan me en probeerde daarbij grip te krijgen op alles wat ik in me had, dat heb ik nog nooit meegemaakt. Ik kon het stoppen dat hem dat totaal niet lukte, om mij te trekken, maar het trok me wel totaal uit balans in mezelf en nadien trilt mijn zenuwstelsel nog steeds als een espenblad
Daarom wil ik ook dat er voor me gebeden wordt

Dit is de 2e keer dat ik de duvel zelf ben tegen gekomen, ipv zijn helpers. De 1e keer in mijn droom en deze keer
Dit was zo vies kwaad, dit ging echt als een briesende belichaming van het kwaad tekeer, dat is niet in woorden uit te drukken en in die uitzinnige kwaadheid probeerde hij mij daarin te trekken

Je weet niet waar je mee te maken hebt in je onschuldig geloven dat alles wat riekt naar de Heilige Geest, omdat ze dat zeggen, dat ook daadwerkelijk is



hallo lieve bambi ik werk al meer dan 15 jaar fulltime in de hulpverlening justitie, tbs klinieken, onder dak en thuislozen, verslavingszorg, (mijn specialiteit) denk aan heroine, en cocaine, alcohol, gokken, porno, dubbele diagnose, Ggz instellingen.

bambi wat denk je, de duvel heeft een duvelse hekel aan mij, Maar Hij die in mijn woont is groter dan hij die in de wereld is, ik ben zo vaak vervloekt, verwenst, met de dood bedreigd je hebt werkelijk geen idee.. er gaat geen week voorbij dat geen serieuze confrontaties heb met duistere machten, en geloof me ze weten wie ik ben. ""in Christus"" als ik soms gewoon ergens wandel, of boodschappen doe beginnen mensen soms spontaan te manifesteren ha ha en dus zelfs prive zet ik mensen vrij in Jezus naam, elke dag ...

okay soms is het wat paulus zei staande blijven in kwade dagen, maar altijd beseffend dat als God voor mij is wie zal er dan tegen mij zijn..

ik kom dus de duvel elke dag tegen en heb geleerd mijn wapenrusting aan te houden, en bewust te zijn (geestelijke zintuigen) van wat er zich afspeelt in de geestelijke wereld om mij heen.. maar wat jezus belooft heeft is Hij nagekomen, Hij heeft mij niet achtergelaten als wees maar alles gegeven wat ik nodig heb om deze strijd te winnen, het kruis, het bloed, engelen, openbaring van papa, fijne kerk, De heilige geest, de gave die ik nodig heb oa. tongentaal, en Natuurlijk jezus die voor mij bid en pleit..

Dus Bambi je kunt de duisternis weg sturen maar ook gewoon het licht aandoen, binnenkort is er weer loft in nijkerk echt een aanrader, ik ben daar ook en wil graag bidden voor je..

Groet en zegen,
radical, je broer en medestrijder in Christus..
Jezus nam wat ik had verdiend, en ik kreeg wat Hij had verdiend

Bambi

Re: Doden opwekken, zieken genezen, demonen uitdrijven: geldt deze opdracht nog?

Berichtdoor Bambi » 07 sep 2017 16:28

Dan snap ik niet dat je graf suckers niet als leugenpredikers onderscheidt

Ik word er nog steeds misselijk van, net zo misselijk als bij alles wat demonisch is

Moet je kijken hoe gestoord en smerig, de mens die gaven wil, om zichzelf belangrijk te vinden in Gods Koninkrijk

https://goedgelovig.wordpress.com/2013/ ... zalving-2/

Als je dat doet, heb je de Heilige Geest niet in je, dat durf ik te beweren, want dan heb je een heel andere manifestatie in je hart, die daar ver boven staat en heb je alleen maar behoefte om Zijn liefde te voelen en Zijn nabijheid in je hart
Niet deze poppenkast voor gevoelentjes die het hart wil om zelf macht te hebben

Ik hoop niet dat die geloofsopleving in Nederland, ook deze dingen behelst

En de Loft, nee dank je. Heb hun facebook pagina bekeken, op andere festivals hadden ze de Bethel muzikanten
En dan dat claimen dat Jezus er is en iedere knie zich daar zal buigen
Net als de Bethelredding dus en dan zelf aleen maar aan het buigen zijn voor eigen vlees en de duvel zeker? En dat in naam van Jezus

Als ik dan kijk naar een jongen die in een musical zingt en Christen is, die straalt nederige liefde uit voor en van de Heere Jezus, bizar hè?
Maar die wordt vast van de duvel gezien, omdat hij in een musical zingt
En daarom wil de duvel dus dat popmuziek op een grote hoop gegooid wordt en als slecht gezien wordt
Dan krijgt hij er meer naar de echte duvelse werken, want ze zingen Christelijke liedjes

Griezelig hè, als je de echte werken van de duvel tegenkomt ipv alle vaste veilige hokjes, die juist een voorbereiding waren op zijn echte werk
En dan kun je zeggen dat dat niet zo is, maar lees de Bijbel
Wat was zijn echte werk in de eindtijd?
Waar waarschuwden ze allemaal voor?
Sexueel verval en de grote valse profeet( Mohammed) en alle andere wolven in schaapsklederen die de duvel navolgen en in Jezus naam allerlei wonderen deden en die van Hem gepreekt hebben. Met maar als 1 doel, mensen bij God vandaan houden en ongerechtigheid werken, dus ook verwachten dat mensen eerst alle zonden voelen en die manifestatie in het hart hebben, is er 1

Ik vertel nog een klein verhaaltje als toelichting en dan heb ik genoeg gezegd
Vroeger als er een verjaardag was, eindigde dat steevast met praten over God
Mijn vader had 5 broers waarvan 3 in de GerGem ouderling waren
En als die met hun vrouwen praatten, dan voelde ik de angst van mijn vader, want hij had dat toch niet? Hij hoorde er toch niet bij? Terwijl hij dat als kind al wel van God gehoord had.
Maar hij was maar aan het wachten op die grote zondemanifestatie in zijn hart
En weet je wat ik dan nog meer voelde?
Ik noemde het een grafgevoel en weet nu dat dat ook datzelfde gevoel is van demonen in de buurt

Denk daar maar es aan

Willen jullie wel voor me blijven bidden, ik geloof dat de duvel niet zo blij is met me en het nu zelf op me voorzien heeft
Niet dat ik bang voor hem ben hoor, hij stelt geen moer voor en gaat straks zelf voor eeuwig naar de hel en is daar als de dood voor
Dus ik ben niet zo onder de indruk van zijn opgeblazen ego en vieze spelletjes

Maar het verhaal van mijn vader heeft zoveel in me losgemaakt en zoveel verontwaardiging naar boven gehaald. 75 jaar van zijn leven zich klein laten houden en bang door de listen van dat stuk vreten die daar mensen en gedachte voor gebruikte
En ik heb zijn angst mijn hele leven moeten voelen en heb er zoveel strijd voor niks door gehad
En die zogenaamde charismatische kant doet hetzelfde, alleen aan de andere kant. Overal moeten mensen eerst iets voelen of hebben
Hou op om dat misbaksel dat zelf in zijn broek schijt macht te geven


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten