Het verlangen naar God in relatie tot het leven op aarde

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Het verlangen naar God in relatie tot het leven op aarde

Berichtdoor MoesTuin » 21 aug 2016 10:27

Chaya schreef: Ik heb aan vele sterfbedden inmiddels gestaan en een mens moet ook losgemaakt maken van zijn geliefden.
Ik heb het niet over geld en goed!


Geliefde zuster in Christus
Het is zeker waar en moeilijk om wat je lief is op aarde los te moeten laten.
Het kan ook heel vast zitten in de mensen.
Maar in geloof in Christus is dit mogelijk want onze God die een Vader wilt zijn voor alle mensen in rijke en oneindige Genade alleen laat inzien tot diep in het hart en ziel van de mens, dat als het moment van sterven (mocht het gegeven worden dat dit niet onverwacht is, maar er tijd nog is, genade tijd om tot het besef te komen, mocht dat er nog niet zijn geweest of gegeven)

We zullen elkaar na de dood niet meer zo zeer herkennen zoals we hier op aarde dit kennen, maar we zullen elkaar herkennen in Christus alleen, als we in Hem geborgen mogen zijn en in Geloof in Hem alleen zijn gestorven en bij Hem Thuis mogen zijn.
Dit is iets wat we ons niet kunnen voorstellen en geen voorstelling van kunnen maken, maar het zal ongekend Groots zijn iets wat alles overtreft en we in ons denken nu totaal niet bijkunnen.

O hier op aarde heb ik het ook nog zo naar mijn zin, en dat mag ook zeer zeker, we mogen nu ook genieten van Gods schepping en tegelijk zuchten onder de moeiten en tekorten en de ongemakken van het leven hier op deze gebroken aarde ook, maar de Toekomst die wacht....
Als eens die dag komen zal..... dan is alles goed en pas helemaal volmaakt en daar zie ik zeker naar uit omdat die dag er zeker aan gaat komen (dat is de Zekerheid)

https://www.youtube.com/watch?v=5JRf1DbyXU8

1.
Lichtstad met uw paarlen poorten,
Wond're stad zo hoog gebouwd
Nimmer heeft men op deez' aarde,
Ooit uw heerlijkheid aanschouwd.

Koor.
Daar zal ik mijn Heer ontmoeten,
Luist'ren naar zijn liefdestem.
Daar geen rouw meer en geen tranen
In het nieuw Jeruzalem.

2.
Heilig oord vol licht en glorie
Waar de boom des levens bloeit
En de stroom van levend water
Door de gouden godsstad vloeit.

3.
Schoon tehuis voor moede pelgrims
Komend uit de zand-woestijn,
Waar zij rusten van hun werken
Bij de springende fontein.

4.
Wat een vreugde zal dat wezen
Straks vereend te zijn met Hem
In die stad met paarlen poorten
In het nieuw Jeruzalem.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
Radical
Sergeant
Sergeant
Berichten: 343
Lid geworden op: 30 jul 2017 18:48

Re: Het verlangen naar God in relatie tot het leven op aarde

Berichtdoor Radical » 31 jul 2017 15:30

Teus schreef:Ik heb nog een leven naast dit forum hoor.
Als we onderscheid maken tussen de natuurlijke en de wedergeboren mens, is het inderdaad zo dat bij de laatste het verlangen naar de nabijheid van God groeit.
Psalm 42 verwoordt dit:
't Hijgend hert, der jacht ontkomen,
Schreeuwt niet sterker naar 't genot
Van de frisse waterstromen,
Dan mijn ziel verlangt naar God.
Ja, mijn ziel dorst naar den HEER;
God des levens, ach, wanneer
Zal ik naad'ren voor Uw ogen,
In Uw huis Uw naam verhogen?


Wat ik eerder ook al zei, we mogen het aardse leven niet verachten of onbelangrijk vinden. God's kinderen hebben hier op aarde ook een taak te vervullen, de een daadwerkelijk in Zijn koninkrijk als prediker, of ouderling, de ander als aanhoudende bidder.
Dat schreef ik ook al maar is nog steeds geen antwoord op mijn vraag.
Wanneer iemand een oprecht verlangen heeft naar de komst van de Heere Jezus beseft hij ook heel goed en oprecht dat er ook nog andere zaken belangrijk zijn op deze wereld omdat hij weet wat mensen missen. Juist daardoor ziet hij of zij deze belangen. Deze persoon wil ook dat bij anderen het verlangen te zien is. Dat hij kan vertellen hoe het is te leven met Jezus en het verlangen naar Hem. Dat God ons iets geweldigs voorbereid heeft en daar te mogen leven en altijd bij Hem te mogen zijn.


Je zegt het, op de bodem.
Bij God's kinderen kan het ook wel eens dor en doods zijn, tijdelijk.


Dat sluit verlangen naar Jezus niet uit.

God is de Heerser van hemel en aarde, satan noemt Hij de wereld heerser. Al het goede komt van God, het verkeerde komt van satan. Dat is wat er speelt in ons leven en ook de keuze, kiezen we voor God of voor satan, er is niets wat er tussen zit. God komt tot ons en satan komt tot ons maar naar wie luisteren we?

God wil dat we in afhankelijk van Hem leven, doen wat Hij te kennen geeft te doen. Dit alles is tot Zijn eer, dat is onze taak hier, te leven, te werken tot Zijn eer.
Je kunt je inzetten tot bekering van kinderen familie en vrienden, dat is geweldig mooi en krijgt daar altijd vreugde wanneer je je daar voor inzet, niet als je erop wacht dat het gebeurd. Het is tenslotte tot Gods eer als je verteld hoe het is een kind van God te zijn en wat Hij er voor gedaan heeft. Niet als je vertelt dat het beroerd is in de hel. Je verteld het evangelie om mensen tot God te brengen en niet om ze uit de hel te houden.

Dan kun je het verlangen hebben naar het behalen van het diploma van een kind of de geboorte van een kind. Je wil dat eerst meemaken voordat Jezus op de wolken verschijnt maar stel je Hem dan boven alles?
Een persoonlijk verlangen naar de Heere Jezus is voor God de grootste eer voor Zijn Zoon.
God zal dat nooit belemmeren alleen maar de weg daarvoor open maken. (Dit antwoord verlangde ik van je.)Als je het maar zien wil.
Alleen, er is iemand die dat juist niet wil. hij zal niet zeggen dat je familie nog bekeerd moet worden maar wel dat je die geboorte nog ff af moet wachten, dat is toch leuk. En ook dat diploma, er moet dan toch een feestje gevierd worden. Van het een komt het ander, nog ff dan ben je 25 jaar op de zaak en wat dacht je van die functie die vrij komt, misschien wel wat voor jou, dat moet je wel eerst ff meemaken hoor. Alles afleiding gericht tegen het verlangen naar Jezus, en we luisteren erna.

Heb jij wel eens het verlangen om God te ontmoeten Chaya?
Hoe is jou leven met Jezus, of ken je Hem nog niet?


Ik ben nieuw op dit Forum, en lees vol verbazing, al jullie reactie's, ik wil jullie graag een vraag stellen, wat was de primaire boodschap van jezus ?
het evangelie van het koninkrijk !!
wat hield dit in ? dat Hij stierf aan het kruis onze zonde weg nam, verzoening bracht, (amen) en dan gelijk naar de hemel willen gaan

nee volstrekt niet, Hij is koning en wij zijn op aarde om zijn koninkrijk op aarde te preken en te demonstreren, Hij is in ons, bij ons. wij zijn al geestelijke hemelburgers (mits je natuurlijk wedergeboren bent)
wij zijn al overgaan van het koninkrijk van de duisternis, naar het koninkrijk van het licht..
Jezus is de deur, een deur is een mogelijkheid om van de ene naar de andere plaats te komen, een koninklijke geestelijke familie, niet langer wezen maar nu zonen en dochters, om te regeren met Christus, dat is waar de schepping op wacht (rom 8 )

en het beheer over deze aarde plan A genesis h1 v 25 26God sprak: `Nu gaan Wij de mens maken, als beeld van Ons, op Ons gelijkend; hij zal heersen over de vissen van de zee, over de vogels van de lucht, over de tamme dieren, over alle wilde beesten en over al het gedierte dat over de grond kruipt.' 27En God schiep de mens als zijn beeld; als het beeld van God schiep Hij hem; man en vrouw schiep Hij hen.* 28God zegende hen, en God sprak tot hen: `Wees vruchtbaar en word talrijk; bevolk de aarde en onderwerp haar; heers over de vissen van de zee, over de vogels van de lucht, en over al het gedierte dat over de grond kruipt.' 29En God sprak: `Hierbij geef Ik alle zaadvormende gewassen op de hele aardbodem aan u, en alle bomen met zaaddragende vruchten; zij zullen u tot voedsel dienen. 30Maar aan alle wilde beesten, aan alle vogels van de lucht en aan alles wat over de grond kruipt, aan al wat dierlijk leven heeft, geef Ik al het groene gewas als voedsel. Zo gebeurde het. 31God bezag alles wat Hij gemaakt had, en Hij zag dat het heel goed was. Het werd avond en het werd ochtend; dat was de zesde dag.

Dat plan is nooit veranderd.
misschien geeft deze uitleg wat meer duidelijkheid over onze relatie met God
https://www.ontdekgod.nl/hoop-toekomst/
Jezus nam wat ik had verdiend, en ik kreeg wat Hij had verdiend

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: Het verlangen naar God in relatie tot het leven op aarde

Berichtdoor rotterdam » 31 jul 2017 16:32

Radical schreef:Ik ben nieuw op dit Forum, en lees vol verbazing, al jullie reactie's, ik wil jullie graag een vraag stellen, wat was de primaire boodschap van jezus ?
het evangelie van het koninkrijk !!
wat hield dit in ? dat Hij stierf aan het kruis onze zonde weg nam, verzoening bracht, (amen) en dan gelijk naar de hemel willen gaan

nee volstrekt niet, Hij is koning en wij zijn op aarde om zijn koninkrijk op aarde te preken en te demonstreren, Hij is in ons, bij ons. wij zijn al geestelijke hemelburgers (mits je natuurlijk wedergeboren bent)


Je bent nieuw hier - laat ik je een beetje "op weg" helpen.
Het is de bedoeling hier op dit forum om, als je een vraag stelt, op het antwoord te wachten en dit niet zelf te geven. :D

Gebruikersavatar
Radical
Sergeant
Sergeant
Berichten: 343
Lid geworden op: 30 jul 2017 18:48

Re: Het verlangen naar God in relatie tot het leven op aarde

Berichtdoor Radical » 31 jul 2017 17:27

rotterdam schreef:Je bent nieuw hier - laat ik je een beetje "op weg" helpen.
Het is de bedoeling hier op dit forum om, als je een vraag stelt, op het antwoord te wachten en dit niet zelf te geven. :D


je hebt volkomen gelijk, mijn nederige excuses :-#
Jezus nam wat ik had verdiend, en ik kreeg wat Hij had verdiend

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Het verlangen naar God in relatie tot het leven op aarde

Berichtdoor Teus » 01 aug 2017 01:28

Radical schreef:Ik ben nieuw op dit Forum, en lees vol verbazing, al jullie reactie's, ik wil jullie graag een vraag stellen, wat was de primaire boodschap van jezus ?
het evangelie van het koninkrijk !!
wat hield dit in ? dat Hij stierf aan het kruis onze zonde weg nam, verzoening bracht, (amen) en dan gelijk naar de hemel willen gaan

nee volstrekt niet, Hij is koning en wij zijn op aarde om zijn koninkrijk op aarde te preken en te demonstreren, Hij is in ons, bij ons. wij zijn al geestelijke hemelburgers (mits je natuurlijk wedergeboren bent)
wij zijn al overgaan van het koninkrijk van de duisternis, naar het koninkrijk van het licht..
Jezus is de deur, een deur is een mogelijkheid om van de ene naar de andere plaats te komen, een koninklijke geestelijke familie, niet langer wezen maar nu zonen en dochters, om te regeren met Christus, dat is waar de schepping op wacht (rom 8 )

en het beheer over deze aarde plan A genesis h1 v 25 26God sprak: `Nu gaan Wij de mens maken, als beeld van Ons, op Ons gelijkend; hij zal heersen over de vissen van de zee, over de vogels van de lucht, over de tamme dieren, over alle wilde beesten en over al het gedierte dat over de grond kruipt.' 27En God schiep de mens als zijn beeld; als het beeld van God schiep Hij hem; man en vrouw schiep Hij hen.* 28God zegende hen, en God sprak tot hen: `Wees vruchtbaar en word talrijk; bevolk de aarde en onderwerp haar; heers over de vissen van de zee, over de vogels van de lucht, en over al het gedierte dat over de grond kruipt.' 29En God sprak: `Hierbij geef Ik alle zaadvormende gewassen op de hele aardbodem aan u, en alle bomen met zaaddragende vruchten; zij zullen u tot voedsel dienen. 30Maar aan alle wilde beesten, aan alle vogels van de lucht en aan alles wat over de grond kruipt, aan al wat dierlijk leven heeft, geef Ik al het groene gewas als voedsel. Zo gebeurde het. 31God bezag alles wat Hij gemaakt had, en Hij zag dat het heel goed was. Het werd avond en het werd ochtend; dat was de zesde dag.

Dat plan is nooit veranderd.
misschien geeft deze uitleg wat meer duidelijkheid over onze relatie met God
https://www.ontdekgod.nl/hoop-toekomst/



Welkom op dit forum Radical.

Jou eerste reactie verbaast mij ook.
Wat je schrijft is voor mij geen duidelijke uitleg wat betreft de relatie met God.
Het één sluit je door het andere uit.
Het is overigens niet het evangelie “van” het Koninkrijk maar “voor” het Koninkrijk.
Het evangelie is het werk van Jezus aan het kruis, door de Genade en de Liefde van God.
Je spreekt over Gods Plan wat een opdracht voor de mens is maar dat is wat anders dan een relatie met Hem te hebben.


Wat je schrijft en zoals je het schrijft doen we het uit gehoorzaamheid. Een relatie met God ontstaat uit liefde door de kracht van de Heilige Geest, het is een liefdesrelatie, dan doe je het uit liefde voor God door Hemzelf gegeven, mooi hé.

Een kind van God is tevens een “onderdeel” van Zijn Plan maar dat wil niet zeggen dat dat plaats maakt voor het verlangen naar Hem.
Je kunt je werk doen en toch verlangen om weer bij je vrouw te zijn.
Lees in dit boek hoe een relatie met God kan zijn. http://www.dagelijkslevenmetgod.nl en tevens werken aan Zijn Koninkrijk.

Het gaat altijd en in de eerste plaats om Hem Radical, Jezus zegt “Indien iemand tot Mij komt en niet haat zijn vader, en moeder, en vrouw, en kinderen, en broeders, en zusters, ja, ook zelfs zijn eigen leven, die kan Mijn discipel niet zijn”.

Door een relatie met Hem kun je leren Wie Hij is, dan pas kun je over Hem vertellen.
Je kan ook geen auto”s repareren als je er geen verstand van hebt, toch?
Wanneer je een nauwe relatie met Jezus hebt werkt Hijzelf het verlangen in je om Hem te ontmoeten. Dat neemt niet weg dat we hier een taak hebben, zoals ik al zei, die volvoer je uit liefde voor Hem.

Je schrijft “wat hield dit in ? dat Hij stierf aan het kruis onze zonde weg nam, verzoening bracht, (amen) en dan gelijk naar de hemel willen gaan”
Weet jij hoelang het geleden is dat de schrijvers ,die je bedoelt op dit forum, tot bekering gekomen zijn?

Maar....je hebt geen verlangen om Hem te ontmoeten?
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Gebruikersavatar
Radical
Sergeant
Sergeant
Berichten: 343
Lid geworden op: 30 jul 2017 18:48

Re: Het verlangen naar God in relatie tot het leven op aarde

Berichtdoor Radical » 01 aug 2017 07:40

Je schrijft “wat hield dit in ? dat Hij stierf aan het kruis onze zonde weg nam, verzoening bracht, (amen) en dan gelijk naar de hemel willen gaan”
Weet jij hoelang het geleden is dat de schrijvers ,die je bedoelt op dit forum, tot bekering gekomen zijn?

Maar....je hebt geen verlangen om Hem te ontmoeten?


Ik probeer vanuit mijn relatie met God ( Vader, Zoon, Heilige Geest) te begrijpen wat hier allemaal (forum) geschreven wordt, over Hem en ik moet erg mijn best doen om het allemaal te begrijpen.
Ik besef dat jullie allemaal zo ontzettend kostbaar zijn, waardevol in zijn ogen, en Zijn hart, en ook dankbaar ben om te mogen leren, hoe jullie over bepaalde zaken denken.
tegelijkertijd beseffende, dat ik dagelijks zelf ook steeds meer geworteld en gegrondvest mag raken in zijn liefde, die alle verstand te boven gaat, dus zeker de mijne.

Op de vraag:""Weet jij hoelang het geleden is dat de schrijvers ,die je bedoelt op dit forum, tot bekering gekomen zijn?""

moet ik proberen te begrijpen en me steeds afvragen, wat zal hij bedoelen, ''bekering" wat letterlijk betekend op andere gedachten komen, zoals paulus dit zo mooi omschrijft in efe en cor en col, bolwerken slechtten, die niet overeenkomen met de waarheid, en die onder de heerschappij van Christus moeten brengen. "bedenk dan de dingen die boven zijn'' gelijk gaat er een scala aan teksten voorbij..

Maar nee ik denk dat hij eigenlijk bedoelt geen bekering, maar redding, sterven aan je oude ik, je zondige natuur, wat een eenmalige actie is.
wedergeboorte zal hij dat bedoelen..

Begrijp je dat het voor mij heel moeilijk is, om hier te communiceren en omdat ik merk een heel andere perceptie, of hermeneutiek toepas.
op zich ben ik er wel nieuwsgierig naar, maar wil niemand kwetsen, of frustreren.

maar als je zo een andere taal spreekt, of begrip hebt dan is dat erg lastig, mijn verlangen is dat ik een ander altijd hoger acht dan mijzelf, en uiteindelijk draait het om de liefde.. dus ik blijf het nog een poosje proberen, maar hoop op jou begrip..

Wat jou laatste opmerking, aangaat over de ontmoeting met Jezus, de Vader, en de heilige Geest, wordt weer heel lastig, maar zal dat aan de hand van een paar bijbelteksten proberen te doen..

ik weet niet wat jou voorkeur is wat vertaling aangaat, maar deze zijn in de willibrord 75

H1v13Hij heeft ons ontrukt aan het domein van de duisternis en overgebracht naar het koninkrijk van zijn geliefde Zoon, 14in wie onze bevrijding verzekerd is en onze zonden vergeven zijn.
en verder in v9 Want in Christus is de Godheid in heel haar volheid lijfelijk aanwezig, 10en in Hem hebt gij deel aan die volheid. Hij is het hoofd waaraan alle heerschappijen en machten onderworpen zijn. 11In Hem zijt gij ook besneden, niet in een fysieke zin, door een lichamelijke ingreep, maar met de Christus-besnijdenis: 12de doop. In de doop zijt gij met Hem begraven, maar ook met Hem verrezen, door uw geloof in de kracht van God die Hem uit de dood deed opstaan. 13Ook u die dood waart ten gevolge van uw zonden en uw morele onbehouwenheid heeft God weer levend gemaakt met Hem. Hij heeft ons al onze zonden vergeven. 14Hij heeft de oorkonde met haar bezwarende bepalingen, die tegen ons getuigde, verscheurd. Hij heeft haar vernietigd en aan het kruis genageld. 15Hij heeft de heerschappijen en de machten ontwapend en publiek ten toon gesteld. Hij heeft over hen getriomfeerd door het kruis.

en wat dacht je van efe h2 17En Hij is gekomen en Hij heeft vrede verkondigd aan u die veraf waart en vrede aan hen die dichtbij waren. 18Want door Hem hebben wij beiden in een Geest de toegang tot de Vader. 19Zo zijt gij dus geen vreemdelingen en ontheemden meer, maar medeburgers van de heiligen en huisgenoten van God, 20gebouwd op het fundament van de apostelen en profeten, terwijl de sluitsteen Christus Jezus zelf is, 21die het hele bouwwerk in zijn voegen houdt. In Hem groeit het uit tot een heilige tempel in de Heer. 22In Hem wordt ook gij mee opgebouwd tot een woonstede van God, in de Geest.

Het besef is denk ik het verschil, ik ben al reeds een huisgenoot, een geliefde zoon, en allemaal door Jezus, gerechtvaardigd, gereinigd, begunstigd,vergeven, uitermate geliefd, geheiligd, deze teksten zijn bedoeld voor de tijd op aarde niet voor straks, ik maak al reeds uit van een koninklijke familie..en is dit iets wat ik verdiend heb nee volstrekt niet, ik kan alleen roemen op Hem

zo staan er heel veel teksten (hoofd), maar voor mij ook een ervaring (hart), hoe het is om een relatie te hebben Met God die zich steeds meer verdiept en groeit..

net zoals in mijn relatie met mijn vrouw en hoe we Hem door middel van de bijbel begrijpen op dezelfde manier bekijken als een huwelijksrelatie. Deze relatie groeit en verdiept zich altijd, een echtgenoot zou nooit op het punt mogen komen waarop hij zegt: Dit is wat ik van mijn vrouw begrijp. Dat is alles wat ik moet weten, dus zet alsjeblieft geen vraagtekens bij de manier waarop ik haar zie.

Ik hoop het je zo iets duidelijker gemaakt te hebben.. over het begrip ontmoeting met hem
Jezus nam wat ik had verdiend, en ik kreeg wat Hij had verdiend

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Het verlangen naar God in relatie tot het leven op aarde

Berichtdoor Teus » 01 aug 2017 23:10

Het is niet zo dat je interpretatie over bekeren afwijkt van de wezenlijke betekenis daarvan. Zoals je zelf zegt betekent bekeren omkeren of wenden tot. Het is wat we zelf kunnen, God roept ons ook op om ons te bekeren. Wanneer iemand zich oprecht tot God bekeert volg altijd Genade van God en daardoor de wedergeboorte. Ik denk dat daarom bekeren begrepen wordt als wedergeboren

Je bent een gezegend mens Radical, prijs God!
Wat je hier boven schrijf is meer wie we zijn in Christus. Het geeft o.a. weer hoe God naar ons kijkt. Gods relatie jegens ons, in de positie waarin Hij Zelf ons gebracht heeft door Zijn Liefde en Trouw en het Bloed van Zijn Zoon Jezus Christus.

Ik bedoel een persoonlijke ontmoeting, bang om te sterven.
Ik heb vorige maand mijn broer naar het graf gebracht, tijdens de begrafenis werd ik met jaloersheid omgeven. Dat kan nooit van ons zelf zijn, dat bewerkt de Heilige Geest in ons.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Gebruikersavatar
Radical
Sergeant
Sergeant
Berichten: 343
Lid geworden op: 30 jul 2017 18:48

Re: Het verlangen naar God in relatie tot het leven op aarde

Berichtdoor Radical » 02 aug 2017 08:56

Teus schreef:Het is niet zo dat je interpretatie over bekeren afwijkt van de wezenlijke betekenis daarvan. Zoals je zelf zegt betekent bekeren omkeren of wenden tot. Het is wat we zelf kunnen, God roept ons ook op om ons te bekeren. Wanneer iemand zich oprecht tot God bekeert volg altijd Genade van God en daardoor de wedergeboorte. Ik denk dat daarom bekeren begrepen wordt als wedergeboren.


Okay bedankt voor je uitleg, dus als iemand zich bekeerd, zou je ook kunnen zeggen, hij is wedergeboren klopt dit zo.

Teus schreef:Je bent een gezegend mens Radical, prijs God!.
Wat je hier boven schrijf is meer wie we zijn in Christus. Het geeft o.a. weer hoe God naar ons kijkt. Gods relatie jegens ons, in de positie waarin Hij Zelf ons gebracht heeft door Zijn Liefde en Trouw en het Bloed van Zijn Zoon Jezus Christus.


De vernieuwing van denken, wij praten daar over zoals een kind volwassen moet worden, en in zijn doen en laten steeds meer op zijn vader zal gaan lijken, dit volgt na dat je dus wedergeboren bent, krijgt een goddelijke natuur, maar het kost tijd om volwassen te worden en dit hangt dan weer af van de omstandigheden waar het kind opgroeit, (oa. geestelijk voedsel)

Teus schreef:Ik bedoel een persoonlijke ontmoeting, bang om te sterven.
Ik heb vorige maand mijn broer naar het graf gebracht, tijdens de begrafenis werd ik met jaloersheid omgeven. Dat kan nooit van ons zelf zijn, dat bewerkt de Heilige Geest in ons.


gecondoleerd met je broer Teus, ik zegen je met veel sterkte liefde en wijsheid.

Ik heb de zelfde motieven als paulus wat staat in fil h1 v20 Dit is mijn vurig verlangen en mijn vaste hoop: dat ik in niets beschaamd zal staan, en dat Christus in volle openbaarheid zoals steeds ook nu zal worden verheerlijkt in mijn persoon, of ik leven moet of sterven. 21 Want voor mij is leven Christus en sterven winst. 22 Maar blijf ik leven, dan wacht mij vruchtbare arbeid. Daarom weet ik niet wat ik moet kiezen. 23 Ik word naar twee kanten getrokken: ik verlang heen te gaan om met Christus te zijn, want dat is verreweg het beste. 24 Maar voor u is het nuttiger dat ik nog hier blijf. 25En omdat ik hiervan overtuigd ben, weet ik ook dat ik zal blijven leven en gespaard zal blijven voor u allen, tot uw vooruitgang en de vreugde van uw geloof. 26 Dan zult gij, wanneer ik weer bij u kom, een nieuwe reden hebben om op mij te roemen in Christus Jezus.

Ik heb een lieve vrouw vier kinderen werk fulltime in de hulpverlening, en ben deelgenoot van een prachtige geestelijke koninklijke familie, waar we veel bekeringen, wonderen genezingen bevrijdingen zien.

Ik geloof in het onze vader dat zijn koninkrijk gekomen is en ik daar deel van uit maak: 1 petr 9Maar Gij zijt een uitverkoren geslacht, een koninklijke priesterschap, een heilige natie, Gods eigen volk, bestemd om de roemruchte daden te verkondigen van Hem die u uit de duisternis heeft geroepen tot zijn wonderbaar licht:

Heel veel redenen om het evangelie van het koninkrijk te brengen, Ik heb veel ontmoetingen met God en zijn Glorie op aarde gehad en steeds ben ik daar weer erg onder de indruk van, maar natuurlijk volledig opgaan in die heerlijkheid is verreweg het allerbeste (dus begrijp paulus zijn dilemma)

Maar die Gij geldt voor jou ook Teus..
Jezus nam wat ik had verdiend, en ik kreeg wat Hij had verdiend

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Het verlangen naar God in relatie tot het leven op aarde

Berichtdoor Teus » 03 aug 2017 09:11

Radical schreef:Okay bedankt voor je uitleg, dus als iemand zich bekeerd, zou je ook kunnen zeggen, hij is wedergeboren klopt dit zo.

Zeker, God laat geen oprechte bidders staan, Zijn verlangen is dat iedereen zich bekeerd, dat niet één mens verloren gaat.

Radical schreef:gecondoleerd met je broer Teus, ik zegen je met veel sterkte liefde en wijsheid.

Dank je, Radical. We hebben Hem altijd nodig, vooral in deze situaties.

Radical schreef:Ik heb de zelfde motieven als paulus wat staat in fil h1 v20 Dit is mijn vurig verlangen en mijn vaste hoop: dat ik in niets beschaamd zal staan, en dat Christus in volle openbaarheid zoals steeds ook nu zal worden verheerlijkt in mijn persoon, of ik leven moet of sterven. 21 Want voor mij is leven Christus en sterven winst. 22 Maar blijf ik leven, dan wacht mij vruchtbare arbeid. Daarom weet ik niet wat ik moet kiezen. 23 Ik word naar twee kanten getrokken: ik verlang heen te gaan om met Christus te zijn, want dat is verreweg het beste. 24 Maar voor u is het nuttiger dat ik nog hier blijf. 25En omdat ik hiervan overtuigd ben, weet ik ook dat ik zal blijven leven en gespaard zal blijven voor u allen, tot uw vooruitgang en de vreugde van uw geloof. 26 Dan zult gij, wanneer ik weer bij u kom, een nieuwe reden hebben om op mij te roemen in Christus Jezus.

M.i. hebben we weinig te kiezen, wanneer we het ene voor het andere stellen doen we God te kort. Wanner je mag zien dat God je gebruikt voor Zijn koninkrijk springt je hart op van vreugde maar ook wanneer je bedenkt altijd bij Hem te mogen zijn.


Radical schreef:Maar die Gij geldt voor jou ook Teus..

Jazeker! Prijst Hem! Ik ben een deel van Zijn Koninkrijk en ook een onderdeel van Zijn Plan.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Gebruikersavatar
Radical
Sergeant
Sergeant
Berichten: 343
Lid geworden op: 30 jul 2017 18:48

Re: Het verlangen naar God in relatie tot het leven op aarde

Berichtdoor Radical » 03 aug 2017 10:54

Teus schreef:
Jazeker! Prijst Hem! Ik ben een deel van Zijn Koninkrijk en ook een onderdeel van Zijn Plan.


Kun je mij dat nog iets meer toelichtten "" deel van zijn koninkrijk"". Het Rijk van de Koning, hoe jij daar persoonlijk invulling aan geeft, en ik ben ook benieuwd hoe de gemiddelde refo dat ziet, heb jij enig idee ??

1 Is jezus koning ?
2 Koning der koningen wie zijn dat ?
3 Wie zijn deze mensen ""9 Maar jullie zijn door God uitgekozen. Jullie zijn een uitgekozen volk, een koninkrijk van priesters, een volk dat bij God hoort en dat zijn eigendom is"" 1 petr 2
4 geldt de opdracht van jezus "" wek doden op genees de zieken en drijf demonen uit en verkondig het evangelie van het koninkrijk"" ook voor nu

zomaar een paar vragen ben reuze benieuwd naar je reactie, broeder Teus alvast bedankt

Ps. geef wel even aan of dit jou persoonlijke visie is, of de algemene refo visie..
Jezus nam wat ik had verdiend, en ik kreeg wat Hij had verdiend

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Het verlangen naar God in relatie tot het leven op aarde

Berichtdoor Teus » 04 aug 2017 19:08

Radical schreef:Kun je mij dat nog iets meer toelichtten "" deel van zijn koninkrijk"". Het Rijk van de Koning, hoe jij daar persoonlijk invulling aan geeft, en ik ben ook benieuwd hoe de gemiddelde refo dat ziet, heb jij enig idee ??


Wij zijn Hemelburgers, eigenlijk horen wij hier niet. Ik begrijp het niet maar God ziet Zijn kinderen als Jezus, Hij ziet Jezus in ons. Als Hij naar Jezus kijkt ziet Hij Zijn kinderen. We zijn zo belangrijk voor God, Hij heeft ons naar Zijn Eigen beeld gemaakt. We zijn een nieuwe schepping geworden Radical, onsterfelijk door het bloed van Jezus. Hoe ik daar invulling aan geef? Ik probeer me met al mijn gebreken uit te strekken naar Gods Wil. Ik probeer in afhankelijkheid te leven en smeek God een hart te geven wat verstaat wat Hij me door de kracht van de Heilige Geest te zeggen heeft, opdat ik mag weten wat Hij wil dat ik doe. Dan gebeuren er wonderen, dan laat Hij je afstand doen van dingen waar je aan gehecht bent, dan laat Hij je een boek schrijven terwijl ik helemaal geen lezer ben laat staan een schrijver. Dan laat Hij je werk doen wat nog nooit iemand van mijn leeftijd gedaan heeft maar bij Hem is alles mogelijk. Dan brengt Hij mensen op je pad die je mag helpen tot Hem te brengen. Als je naar Hem opziet zal je een wijs hart bekomen.

Hoe en op welke manier is dat voor jou?

Radical schreef:1 Is Jezus koning ?

Ja, Hij is koning over oprecht gelovigen die op Hem vertrouwen, helaas wordt dat nog vaak beschaamd. Maar... bij Hem is vergeving.
Straks, na de grote verdrukking, zal Hij op aarde regeren en wij, de gelovigen, met Hem. Ik wordt burgemeester van Veenendaal.



Radical schreef:2 Koning der koningen wie zijn dat ?

….want Heere der heren is Hij en Koning der koningen – zal hen overwinnen, en zij die samen met Hem zijn, geroepenen, uitverkorenen en gelovigen.


Radical schreef:3 Wie zijn deze mensen ""9 Maar jullie zijn door God uitgekozen. Jullie zijn een uitgekozen volk, een koninkrijk van priesters, een volk dat bij God hoort en dat zijn eigendom is"" 1 petr 2

Zij, die door de Liefde en Trouw van God en het bloed van Jezus Christus behouden zijn.


Radical schreef:4 geldt de opdracht van jezus "" wek doden op genees de zieken en drijf demonen uit en verkondig het evangelie van het koninkrijk"" ook voor nu

Ja, dat geldt nu nog. Jezus laat mensen nooit iets doen als zij het niet kunnen. Ons geloof en vertrouwen is vaak te klein.

Zo zie ik het Radical
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Gebruikersavatar
Radical
Sergeant
Sergeant
Berichten: 343
Lid geworden op: 30 jul 2017 18:48

Re: Het verlangen naar God in relatie tot het leven op aarde

Berichtdoor Radical » 04 aug 2017 21:19

Teus schreef:Wij zijn Hemelburgers, eigenlijk horen wij hier niet. Ik begrijp het niet maar God ziet Zijn kinderen als Jezus, Hij ziet Jezus in ons. Als Hij naar Jezus kijkt ziet Hij Zijn kinderen. We zijn zo belangrijk voor God, Hij heeft ons naar Zijn Eigen beeld gemaakt. We zijn een nieuwe schepping geworden Radical, onsterfelijk door het bloed van Jezus. Hoe ik daar invulling aan geef? Ik probeer me met al mijn gebreken uit te strekken naar Gods Wil. Ik probeer in afhankelijkheid te leven en smeek God een hart te geven wat verstaat wat Hij me door de kracht van de Heilige Geest te zeggen heeft, opdat ik mag weten wat Hij wil dat ik doe. Dan gebeuren er wonderen, dan laat Hij je afstand doen van dingen waar je aan gehecht bent, dan laat Hij je een boek schrijven terwijl ik helemaal geen lezer ben laat staan een schrijver. Dan laat Hij je werk doen wat nog nooit iemand van mijn leeftijd gedaan heeft maar bij Hem is alles mogelijk. Dan brengt Hij mensen op je pad die je mag helpen tot Hem te brengen. Als je naar Hem opziet zal je een wijs hart bekomen.


Dit is echt fijn om te horen, Papa is trots op je, je bent een echte broer..

Teus schreef:Hoe en op welke manier is dat voor jou?


ik heb helaas te lang goedbedoelde christenen om mij heen gehad, en veel te lang geworsteld met onderwerpen zoals oa. de doop, oude/nieuwe natuur,gaven van de geest, genezingen, bevrijdingen, liefde, kracht, wijsheid, Papa, onderscheid van de diverse verbonden, aanbidding, en als laatste het evangelie en deelnemer zijn van een Koninklijke Familie, erfgenaam om samen met Christus te regeren, met deze laatste ben ik stapje voor stapje aan het ontdekken wat dit inhoed, hoe mega groot dit is Pfff.


Teus schreef:Ja, Hij is koning over oprecht gelovigen die op Hem vertrouwen, helaas wordt dat nog vaak beschaamd. Maar... bij Hem is vergeving.
Straks, na de grote verdrukking, zal Hij op aarde regeren en wij, de gelovigen, met Hem. Ik wordt burgemeester van Veenendaal.


Hier hebben we wel een verschillende eschatologie over.

Teus schreef:Ja, dat geldt nu nog. Jezus laat mensen nooit iets doen als zij het niet kunnen. Ons geloof en vertrouwen is vaak te klein.


voor mij is geloof door genade een gift, ik verlang er sterk naar om meer van dit soort geloof te ontvangen, ( om bergen te verzetten )

Dit is allemaal fijn om te horen, onze gemeente is drie weken dicht ivm met vakantie, ik overweeg om morgen naar een messiasbelijdende gemeente te gaan
vanmiddag in een restaurant een liberale jood tegengekomen, op dit forum in gesprek geweest met diversen mensen (joden) kan niet toevallig zijn Ha ha

Heb jij een koninklijke familie (kerk) in veenendaal waar jij bij betrokken bent.
Jezus nam wat ik had verdiend, en ik kreeg wat Hij had verdiend

krid
Sergeant
Sergeant
Berichten: 329
Lid geworden op: 26 jun 2015 10:06

Re: Het verlangen naar God in relatie tot het leven op aarde

Berichtdoor krid » 04 aug 2017 21:26

Radical schreef:voor mij is geloof door genade een gift, ik verlang er sterk naar om meer van dit soort geloof te ontvangen, ( om bergen te verzetten ).


Zijn er volgens jou geloofswetten? Ik geloof bijvoorbeeld dat wij de autoriteit van Jezus Christus ontvangen hebben. Er zijn natuurwetten, er zijn geloofswetten. Electriciteit is een mooi voorbeeld. Als wij licht in ons huis willen, drukken we slechts een schakelaar in. We zouden ook allerlei rituelen kunnen uithalen, maar, die hebben geen zin. Het is simpel het juiste knopje indrukken. Zo werkt het ook in de geestelijke wereld. We moeten onze autoriteit gebruiken en uitoefenen. We hebben, door Christus, de macht over de duistere machten. Geloof je dat? Als je dat echt gelooft en toepast, kan je stormen bestraffen, bergen verzetten, demonen uitdrijven, zieken genezen. Veel mensen geloven dit niet, sommigen worden zelfs kwaad als ik dit beweer, maar, het is de waarheid.
Wij verkondigen het evangelie, en Christus bevestigt het Woord door tekenen, genezingen en wonderen!


Gebruikersavatar
Radical
Sergeant
Sergeant
Berichten: 343
Lid geworden op: 30 jul 2017 18:48

Re: Het verlangen naar God in relatie tot het leven op aarde

Berichtdoor Radical » 05 aug 2017 10:01

krid schreef:Zijn er volgens jou geloofswetten? Ik geloof bijvoorbeeld dat wij de autoriteit van Jezus Christus ontvangen hebben. Er zijn natuurwetten, er zijn geloofswetten. Electriciteit is een mooi voorbeeld. Als wij licht in ons huis willen, drukken we slechts een schakelaar in. We zouden ook allerlei rituelen kunnen uithalen, maar, die hebben geen zin. Het is simpel het juiste knopje indrukken. Zo werkt het ook in de geestelijke wereld. We moeten onze autoriteit gebruiken en uitoefenen. We hebben, door Christus, de macht over de duistere machten. Geloof je dat? Als je dat echt gelooft en toepast, kan je stormen bestraffen, bergen verzetten, demonen uitdrijven, zieken genezen. Veel mensen geloven dit niet, sommigen worden zelfs kwaad als ik dit beweer, maar, het is de waarheid.


Amen, ik ben het helemaal met je eens, en hoe andere reageren op geloof ( zieken genezen demonen uitdrijven en derg) , zal niet anders zijn dan in de tijd van jezus of later bij zijn discipelen.

Een van de eerste optredens bij de aankondiging in zijn eigen dorp (luc 4) Hij was net gezalfd (bekachtigd) door de heilige Geest, en ze willen Hem net buiten het dorp over de klif heen duwen Ha ha dus als ze kwaad worden ik zou zeggen goed bezig !! Als je met Jezus wandelt en je komt nooit geen duivel tegen moet je je meer zorgen gaan maken..

Er zijn meer mogelijkheden dat mensen gered, genezen en bevrijd worden maar nu over ""geloof""

Je sprak over geloofswetten !!

Voor degene die geloven zijn alle dingen mogelijk, de grote vraag is dan hoe krijg ik dit geloof, kan ik dit zelf opkrikken zoals een spierbal, en dan iemand genezen ?

Ik geloof van niet, wat bedoel ik ""het geloof van Christus"" is wat mijn aangaat een gift, Jezus zelf doet alleen de dingen die Hij zijn Vader zag doen, de vader en ik zijn een, in die eenheid (relatie) wordt er geloof geschonken, om de dingen te doen zoals jezus ze deed of zelfs nog grotere (zoals hij zelf zei)

Ik zie het als een proces van een volwassen christen worden, Hij neemt je mee op avontuur, hij geeft je voor een situatie geloof, maar dan, wat doet jou karakter er mee, stel je voor dat iedereen genas die jij de handen oplegt, wat zou dat met jou doen, binnen een uur een heel ziekenhuis leeg de meest vreselijke ziekten verdwenen, wat doet dit met jou ??

Hij vind het werk wat Hij doet in Jou belangrijker dan zijn werk door jou.

Je spreekt ook over Autoriteit, en in zijn naam hebben we die, maar ook hierin moeten we leren te groeien, alleen wat roepen in ""jezus naam"", zal vaak niet werken en ons beschaamd doen staan (Jezus kennen we en van Paulus hebben we gehoord maar wie ben jij) als we gaan beseffen wie we zijn, onze status in Christus (en dat is een groei proces) zullen we dezelfde uitwerking hebben als jezus op elke ziekte en elke demon,

Maar onderschat niet zijn vunzige streken, intimidatie, leugens, Ik weet niet of je dit al een keer meegemaakt hebt, als de duivel door iemand spreekt en zich als hem gedraagt ??, de eerste keer toen ik dit meemaakte, was er een die het huis uit ging bij die man, en dat was ik Ha ha
(ik schrok me helemaal wild, deze gebeurtenis heeft me overigens wel een enorm verlangen gegeven om Jezus beter te leren kennen)
wat belangrijk is een relatie en samenwerking met de heilige geest en door hem met de Vader en de Zoon,

Anders wordt het zo'n amerikaanse western aan de voorkant mooie gevels maar de rest gebakken lucht, en dat werkt niet, daar prikt de duivel zo door heen, dus ook hier weer in groeien,

En laat je door niets tegenhouden, religie haat dit, omdat ze dit zelf nooit gedaan hebben, en tongentaal sticht krachtig je geloof, liefde, kracht en wijsheid..

God is Goed :D

succes Radical.
Jezus nam wat ik had verdiend, en ik kreeg wat Hij had verdiend


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten