Het verlangen naar God in relatie tot het leven op aarde

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

krid
Sergeant
Sergeant
Berichten: 329
Lid geworden op: 26 jun 2015 10:06

Re: Het verlangen naar God in relatie tot het leven op aarde

Berichtdoor krid » 05 aug 2017 11:35

Radical schreef:Voor degene die geloven zijn alle dingen mogelijk, de grote vraag is dan hoe krijg ik dit geloof, kan ik dit zelf opkrikken zoals een spierbal, en dan iemand genezen ?


Door het aan te nemen. We HEBBEN dit geloof. Al zouden we het geloof als een mosterdzaadje hebben. Er zijn twee krachten: geloof en ongeloof. Een gelovige kan ongeloof hebben (zoals Petrus, maar ook de andere volgelingen). Het is als het ware dat we een gewicht door een os laten verplaatsen, door het aan het gewicht te binden. Dat gaat heel gemakkelijk. Maar, als er een tweede os aan het gewicht wordt gebonden dat een tegengestelde kracht uitoefent, dan kunnen we nog zo hard aan het gewicht trekken, en er gebeurt niks.

Zo werkt geloof ook. We kunnen heel hard onze "best" doen, maar, als de tegengestelde kracht (ongeloof) net zo groot is, dan gebeurt er niks. Wat moeten we doen? "Hemelse Vader, kom ons ongeloof te hulp!", is een simpel gebed. We moeten de geloofswetten leren kennen, ontdekken EN toepassen. Sommige mensen denken dat het arrogant is een genezing te proclameren. We verdienen niks, maar, we hebben er wel recht op. Waarom? Omdat God het ons - door Christus - gegeven heeft. God is betrouwbaar. Wat HIJ belooft, doet HIJ. Noach bouwde een ark in vertrouwen op God. Hij kon erop vertrouwen dat de ark goed was, waterdicht en Noach en zijn familie zou redden. Zo mogen we nu ook op Gods beloftes vertrouwen. Als Jezus zegt dat HIJ alles doet wat wij in ZIJN Naam begeren, opdat de Vader in de Zoon verheerlijkt wordt, dan betekent dit dat HIJ ALLES doet. Als we in Petrus lezen dat we door ZIJN striemen genezen zijn, dan betekent dit dat we al genezing ontvangen hebben.

Wat moeten we doen? Het Woord tot ons nemen, deze teksten belijden, keer op keer. Ik ken iemand die eens letterlijk op Gods Woord ging staan, hij ging letterlijk op de Bijbel staan, omdat zijn dochter erg ziek was. Hij beroepte zich op Gods Woord, hij sprak simpel de woorden: "Hemelse Vader, ik sta op uw Woord. U heeft het beloofd, ik geloof het". Zijn dochter werd genezen. We moeten afscheid nemen van ons ongeloof. God wil dat we volledig op HEM vertrouwen, op niemand of op niets anders. Zo simpel is het.
Wij verkondigen het evangelie, en Christus bevestigt het Woord door tekenen, genezingen en wonderen!

Gebruikersavatar
Radical
Sergeant
Sergeant
Berichten: 343
Lid geworden op: 30 jul 2017 18:48

Re: Het verlangen naar God in relatie tot het leven op aarde

Berichtdoor Radical » 05 aug 2017 11:37

Teus schreef: dan laat Hij je een boek schrijven terwijl ik helemaal geen lezer ben laat staan een schrijver. Dan laat Hij je werk doen wat nog nooit iemand van mijn leeftijd gedaan heeft maar bij Hem is alles mogelijk. Dan brengt Hij mensen op je pad die je mag helpen tot Hem te brengen. Als je naar Hem opziet zal je een wijs hart bekomen.


Je maakt me wel nieuwsgierig met je opmerking over je boek ??
Jezus nam wat ik had verdiend, en ik kreeg wat Hij had verdiend

Gebruikersavatar
Radical
Sergeant
Sergeant
Berichten: 343
Lid geworden op: 30 jul 2017 18:48

Re: Het verlangen naar God in relatie tot het leven op aarde

Berichtdoor Radical » 05 aug 2017 12:00

krid schreef:Door het aan te nemen. We HEBBEN dit geloof. Al zouden we het geloof als een mosterdzaadje hebben. Er zijn twee krachten: geloof en ongeloof. Een gelovige kan ongeloof hebben (zoals Petrus, maar ook de andere volgelingen). Het is als het ware dat we een gewicht door een os laten verplaatsen, door het aan het gewicht te binden. Dat gaat heel gemakkelijk. Maar, als er een tweede os aan het gewicht wordt gebonden dat een tegengestelde kracht uitoefent, dan kunnen we nog zo hard aan het gewicht trekken, en er gebeurt niks.

Zo werkt geloof ook. We kunnen heel hard onze "best" doen, maar, als de tegengestelde kracht (ongeloof) net zo groot is, dan gebeurt er niks. Wat moeten we doen? "Hemelse Vader, kom ons ongeloof te hulp!", is een simpel gebed. We moeten de geloofswetten leren kennen, ontdekken EN toepassen. Sommige mensen denken dat het arrogant is een genezing te proclameren. We verdienen niks, maar, we hebben er wel recht op. Waarom? Omdat God het ons - door Christus - gegeven heeft. God is betrouwbaar. Wat HIJ belooft, doet HIJ. Noach bouwde een ark in vertrouwen op God. Hij kon erop vertrouwen dat de ark goed was, waterdicht en Noach en zijn familie zou redden. Zo mogen we nu ook op Gods beloftes vertrouwen. Als Jezus zegt dat HIJ alles doet wat wij in ZIJN Naam begeren, opdat de Vader in de Zoon verheerlijkt wordt, dan betekent dit dat HIJ ALLES doet. Als we in Petrus lezen dat we door ZIJN striemen genezen zijn, dan betekent dit dat we al genezing ontvangen hebben.

Wat moeten we doen? Het Woord tot ons nemen, deze teksten belijden, keer op keer. Ik ken iemand die eens letterlijk op Gods Woord ging staan, hij ging letterlijk op de Bijbel staan, omdat zijn dochter erg ziek was. Hij beroepte zich op Gods Woord, hij sprak simpel de woorden: "Hemelse Vader, ik sta op uw Woord. U heeft het beloofd, ik geloof het". Zijn dochter werd genezen. We moeten afscheid nemen van ons ongeloof. God wil dat we volledig op HEM vertrouwen, op niemand of op niets anders. Zo simpel is het.


Ik ben blij zoveel enthousiasme (geestdrift) te zien op dit Refo web, je begint met "" door het aan te nemen"" en daarna we HEBBEN dit geloof,

je ontvangt geloof als een gave (gift) voor een bepaalde situatie van God zoals jij het zelf zegt (aannemen) geleid door de heilige Geest, dit is niet uit onszelf opdat wij zouden kunnen roemen, het heeft dus niet met onszelf te maken, je verlangd er naar en je ontvangt het, altijd vanuit de relatie,

even praktisch hoeveel bergen heb je al verzet en begin misschien eerst eens bij een paperclip!!
snap je, het is niet iets wat te organiseren of te oefenen is, en dat die man genade kreeg voor genezing voor zijn dochter Amen, maar denk je dat dit een systeem is.. ""op je bijbel staan""

Jezus zelf genas mensen steeds weer op een andere manier, het zat hem niet in het spugen, of het dak slopen, of twee keer roepen ""zoon van david heb medelijden"" nee in een relatie met God zoals Jezus deze had, luisteren naar Hem en geloof ontvangen, en dan zijn alle dingen mogelijk zonder enige grens .. Waarom denk je dat jezus het voorbeeld geeft van het mosterd zaadje omdat het niets voorsteld juist daarom, "" als je geloof hebt als een olifant" nee als een heel heel klein zaadje, dan kun jij een berg verzetten.

Zoek eerst zijn Koninkrijk door zijn gerechtigheid en alles waar jij naar verlangd krid zal jou gegeven worden, 100%

De verlangens van jou hart. blinden gaan zien, kreupelen zullen gaan lopen,

God is goed !!
Jezus nam wat ik had verdiend, en ik kreeg wat Hij had verdiend

krid
Sergeant
Sergeant
Berichten: 329
Lid geworden op: 26 jun 2015 10:06

Re: Het verlangen naar God in relatie tot het leven op aarde

Berichtdoor krid » 05 aug 2017 13:40

Radical schreef:even praktisch hoeveel bergen heb je al verzet en begin misschien eerst eens bij een paperclip!!
snap je, het is niet iets wat te organiseren of te oefenen is, en dat die man genade kreeg voor genezing voor zijn dochter Amen, maar denk je dat dit een systeem is.. ""op je bijbel staan""


Nee, "op je Bijbel staan" is geen systeem. Geloof is het systeem, en dat kan op verschillende manieren tot uiting komen. Deze man is een broeder in geloof, die inmiddels miljoenen mensen onderwijst. Het begon met een klein kerkje.

Radical schreef:Jezus zelf genas mensen steeds weer op een andere manier, het zat hem niet in het spugen, of het dak slopen, of twee keer roepen ""zoon van david heb medelijden"" nee in een relatie met God zoals Jezus deze had, luisteren naar Hem en geloof ontvangen, en dan zijn alle dingen mogelijk zonder enige grens .. Waarom denk je dat jezus het voorbeeld geeft van het mosterd zaadje omdat het niets voorsteld juist daarom, "" als je geloof hebt als een olifant" nee als een heel heel klein zaadje, dan kun jij een berg verzetten.


"Zoon van David", heb medelijden is een grappig voorbeeld. De vrouw deed zich voor als jodin. Daarom noemde zij Hem ook "Zoon van David". Jezus negeerde haar. De tweede keer stelde ze de vraag op een andere manier, waarop Jezus haar direct genas, tot verbazing van de omstanders. Het toont dat wij onszelf niet anders hoeven voor te doen. We hebben geen rituelen nodig, geen mooie woorden, slechts geloof. Over die bergen hoef jij je geen zorgen te maken.

Radical schreef:Zoek eerst zijn Koninkrijk door zijn gerechtigheid en alles waar jij naar verlangd krid zal jou gegeven worden, 100%


Inderdaad, al die andere dingen. Voor mij is het heel "gewoon". Eigenlijk is het raar dat er Christenen zijn die dit ongewoon vinden. Kerken zouden plaatsen moeten zijn waar mensen lichamelijke, emotionele, psychische genezing ontvangen, waar ze gezegend worden, in alle opzichten. Opvallend is dat wanneer er over geld of genezing gesproken wordt, dat velen zich ergeren. De Bijbel leert ons dat we niet onwetend moeten zijn aangaande de geestelijke gaven. Dat is nogal wat! Weet je hoeveel Christenen onwetend zijn?? Als iemand van een brug springt, sterft hij of zij misschien wel. De zwaartekracht doet echt wel zijn werk, of je wel of geen kennis hebt van deze wet. Zo zijn er ook geloofswetten (ik heb het NIET over de tien geboden of de wet van Mozes), waar de meesten vrijwel geen kennis van hebben. Het is van groot belang deze wetten te kennen en te gebruiken. Doe jij dat?

Radical schreef:De verlangens van jou hart. blinden gaan zien, kreupelen zullen gaan lopen, God is goed !!


We maken het letterlijk mee! Gelukkig maar, en alle eer komt uitsluitend Jezus Christus toe! Onthoud die NAAM, de Naam boven alle Namen: Jezus Christus!
Wij verkondigen het evangelie, en Christus bevestigt het Woord door tekenen, genezingen en wonderen!

Gebruikersavatar
Radical
Sergeant
Sergeant
Berichten: 343
Lid geworden op: 30 jul 2017 18:48

Re: Het verlangen naar God in relatie tot het leven op aarde

Berichtdoor Radical » 05 aug 2017 14:31

krid schreef:
Inderdaad, al die andere dingen. Voor mij is het heel "gewoon". Eigenlijk is het raar dat er Christenen zijn die dit ongewoon vinden. Kerken zouden plaatsen moeten zijn waar mensen lichamelijke, emotionele, psychische genezing ontvangen, waar ze gezegend worden, in alle opzichten.


Ik vind wel dat je generaliseert, bijna alle Kerken (koninklijke families) die ik ken en dat zijn er heel wat, vinden dit ook volstrekt normaal, dus een koe is een dier maar niet alle dieren zijn koeien..

krid schreef:Opvallend is dat wanneer er over geld of genezing gesproken wordt, dat velen zich ergeren.


Ook deze reactie, geeft aan dat je geen onderdeel ben van een koninklijke familie die zijn blij om te geven, en deelnemer zijn van wat God op aarde doet door zijn geliefde zonen en dochters heen..
Ik denk dat je het hebt over weeshuizen, een gebouw vol met wezen..

krid schreef:De Bijbel leert ons dat we niet onwetend moeten zijn aangaande de geestelijke gaven. Dat is nogal wat! Weet je hoeveel Christenen onwetend zijn??

geen flauw idee jij wel ??

krid schreef:Het is van groot belang deze wetten te kennen en te gebruiken. Doe jij dat?


Geloofs wetten, Mmmm zoals ik je al uitgelegd had gaat het mij om die ene wet "" de liefde van christus"" die staat geschreven in mijn hart, en omdat ik zoveel liefde ontvang, geef ik deze graag door, rondgaande goed doende, leven in overvloed de wet van Christus,

Zijn opdracht, wek doden op, genees de zieken, drijf demonen uit, verkondig het goede nieuws van het Koninkrijk..
daar ben ik dagelijks mee bezig, ik leef daarin. maar moet eerlijk toegeven de eerste opdracht wek doden op nog niet gerealiseerd, ik heb mensen gesproken die opgestaan zijn ook die gebeden hadden en waar het bij gebeurt was, een ding had die laatste groep gemeen een ongekende dosis passie.

vertel me eens ik begrijp uit jou onderstaande reactie en dat dit te organiseren is door wetmatigheid ( vb.zwaartekracht) misschien meer effect heeft misschien kan ik nog wat van je leren !!

krid schreef:We maken het letterlijk mee! Gelukkig maar, en alle eer komt uitsluitend Jezus Christus toe! Onthoud die NAAM, de Naam boven alle Namen: Jezus Christus!
Jezus nam wat ik had verdiend, en ik kreeg wat Hij had verdiend

krid
Sergeant
Sergeant
Berichten: 329
Lid geworden op: 26 jun 2015 10:06

Re: Het verlangen naar God in relatie tot het leven op aarde

Berichtdoor krid » 05 aug 2017 16:20

Radical schreef:Ik vind wel dat je generaliseert, bijna alle Kerken (koninklijke families) die ik ken en dat zijn er heel wat, vinden dit ook volstrekt normaal, dus een koe is een dier maar niet alle dieren zijn koeien..


Dan ken je weinig kerken. Er zijn kerken die alle wonderen afkeuren, omdat ze niet in deze bedeling zouden passen. Er zijn ook groeperingen die alle genezingen duivels noemen. Ik ga daar verder niet op in, je kunt zelf opzoeken welke groepering wat vindt.

Radical schreef:Ook deze reactie, geeft aan dat je geen onderdeel ben van een koninklijke familie die zijn blij om te geven, en deelnemer zijn van wat God op aarde doet door zijn geliefde zonen en dochters heen.. Ik denk dat je het hebt over weeshuizen, een gebouw vol met wezen..


Ik denk niet dat je dat kunt beoordelen. Ik kijk verder dan mijn familie. Ik zie families waar het anders aan toe gaat, families die zichzelf ook kerk noemen, en waar zeker (veel?) broeders en zusters te vinden zijn.

Radical schreef:vertel me eens ik begrijp uit jou onderstaande reactie en dat dit te organiseren is door wetmatigheid ( vb.zwaartekracht) misschien meer effect heeft misschien kan ik nog wat van je leren !!


Als alle mensen direct genezen, valt jou niks meer te leren. Als niet iedereen geneest, betekent dit dat je de juiste wetmatigheden nog niet volledig begrepen hebt. Ik weet zeker dat jij bij die tweede groep hoort. Het ontdekken van alle geloofswetten en vooral het gebruiken daarvan is een levenslang project. Beantwoord maar eens de vraag waarom bepaalde mensen niet genezen, terwijl het wel degelijk jouw opdracht is zieken te genezen!? Als je die vraag juist beantwoordt, heb je misschien weer iets geleerd.
Wij verkondigen het evangelie, en Christus bevestigt het Woord door tekenen, genezingen en wonderen!

Gebruikersavatar
Radical
Sergeant
Sergeant
Berichten: 343
Lid geworden op: 30 jul 2017 18:48

Re: Het verlangen naar God in relatie tot het leven op aarde

Berichtdoor Radical » 07 aug 2017 14:03

krid schreef:Als alle mensen direct genezen, valt jou niks meer te leren. Als niet iedereen geneest, betekent dit dat je de juiste wetmatigheden nog niet volledig begrepen hebt. Ik weet zeker dat jij bij die tweede groep hoort. Het ontdekken van alle geloofswetten en vooral het gebruiken daarvan is een levenslang project. Beantwoord maar eens de vraag waarom bepaalde mensen niet genezen, terwijl het wel degelijk jouw opdracht is zieken te genezen!? Als je die vraag juist beantwoordt, heb je misschien weer iets geleerd.


Ik had je al proberen duidelijk te maken dat door ""geloof"" een (niet de enige) manier is om mensen te genezen.

Het ontdekken van geloofs wetten en zoals jij ze vergelijkt met de Wet van de zwaartekracht zijn heel eenvoudig, als je werkt volgens een bepaald systeem dit begrijpt kun je het eindeloos herhalen.

Ik sprak over relatie, organisme, geloof een gift is, gegeven wordt door De Heilige Geest, geen wetmatigheid dus, Ik doe wat ik de vader zie doen dat was de reactie, vanuit een relatie genas en bevrijde hij mensen.

Als ik geloof ontvang, geneest iedereen waar ik voor bid, ik op deze manier afhankelijk blijf, beschermd mij voor hoogmoed en trots, en vertrouw op Hem, dat als ik groei (geestelijk) ik vanzelf meer wonderen en tekenen zal gaan zien.

Papa neemt me aan de hand mee, in oa.een groot genezings avontuur, waar ik mag leren de Hemel op Aarde te demonstreren, zoals Jezus dat ook deed.
Jezus nam wat ik had verdiend, en ik kreeg wat Hij had verdiend

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Het verlangen naar God in relatie tot het leven op aarde

Berichtdoor pindas83 » 07 aug 2017 16:57

"Als alle mensen direct genezen, valt jou niks meer te leren"? "Genezingsavontuur"??

Je zou zeggen dat het om diegene moet gaan die ziek is en om God die de eer krijgt, genezing of geen genezing.
Maar blijkbaar is genezing dus niet afhankelijk van of God dit wil maar of gebedsgenezer 'X' nog iets te leren valt of niet?! :shock:

Mij bekruipt de gedachte dat het jullie als 'genezers' wel erg om jullie zelf is te doen, of zie ik dat verkeerd?

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Het verlangen naar God in relatie tot het leven op aarde

Berichtdoor gravo » 07 aug 2017 17:30

@krid
Even een medische nieuwsgierigheid mijnerzijds. Behelzen de genoemde genezingen ook amputaties? We zouden veel geld kunnen besparen als genezingen de benodigde protheses zouden kunnen vervangen. Ik denk maar eens aan oorlogsgebieden en zo.
Mijn vraag heel praktisch: werk het nu eens verder uit, die geloofsgenezingen. Tot nut van 't algemeen en tot hulp van de geamputeerden in het bijzonder. Het klinkt namelijk veelbelovend.
Dank u,

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Gebruikersavatar
Radical
Sergeant
Sergeant
Berichten: 343
Lid geworden op: 30 jul 2017 18:48

Re: Het verlangen naar God in relatie tot het leven op aarde

Berichtdoor Radical » 07 aug 2017 17:43

pindas83 schreef:"Als alle mensen direct genezen, valt jou niks meer te leren"? "Genezingsavontuur"??

Je zou zeggen dat het om diegene moet gaan die ziek is en om God die de eer krijgt, genezing of geen genezing.
Maar blijkbaar is genezing dus niet afhankelijk van of God dit wil maar of gebedsgenezer 'X' nog iets te leren valt of niet?! :shock:

Mij bekruipt de gedachte dat het jullie als 'genezers' wel erg om jullie zelf is te doen, of zie ik dat verkeerd?


Ik denk dat je even terug moet kijken naar mijn reactie's waar ik juist heb aangeven dat het om geloof door genade gaat, Geloof in het volbrachte werk van Onze Heer en Redder en Zaligmaker Jezus Christus, geen andere naam dan deze, toch kun jij niet om de grote opdracht heen, voor de mensen jood/heiden die samen de kerk vormen, door een wedergeboren geestvervulde christen heen, om het evangelie van het koninkrijk te brengen, en uit passie voor onze grote Koning doen we dat graag, en dit leven noem ik een avontuur !!, mensen van demonen bevrijden, zieken de handen op leggen, het evangelie uitleggen, en natuurlijk allemaal in zijn Naam en door geloof en genade, (hoe denk je anders)

wat ik ook heb aangeven dat God het werk in mij belangrijker schijnt te vinden dan door mij, Wie ben ik ?? Mijn zoonschap, als erfgenaam, volwassen in geloof, mijn relatie met Hem, Zijn stem verstaan, is een proces, wat doet het met mij als er iemand geneest, of je vet gezegend wordt..

en laten we even duidelijk zijn over zijn wil ..

joh 10.10 10De dief komt alleen maar om te stelen, te slachten en te vernietigen; Ik ben gekomen, opdat zij leven zouden bezitten en wel in overvloed. 11Ik ben de goede herder. De goede herder geeft zijn leven voor zijn schapen.


maar dat is weer een andere discussie..

in rom 1.4 Of veracht gij de rijkdom van zijn goedertierenheid, verdraagzaamheid en lankmoedigheid, en beseft gij niet, dat de goedertierenheid Gods u toe boetvaardigheid leidt?

en wat dacht je van jacobus 1v 12 Zalig de mens die standhoudt in de beproeving. Heeft hij de toets doorstaan, dan zal hij de zegekrans van het leven ontvangen, die God beloofd heeft aan wie Hem liefhebben. 13 Niemand mag zeggen, als hij bekoord (verzocht, verleid ) wordt: Ik word door Gods toedoen bekoord. God brengt niemand in verzoeking, zo min als Hijzelf door het kwade kan worden bekoord. 14 Wordt iemand bekoord, dan is het altijd door het trekken en lokken van zijn eigen begeerte. 15 Daarna, als de begeerte bevrucht is, baart zij de zonde; en de zonde, eenmaal volgroeid, baart de dood. 16 Geliefde broeders, laat u niet misleiden: 17 elke goede gave, elk volmaakt geschenk daalt neer van boven, van de Vader der hemellichten, bij wie geen verandering is of verduistering door omwenteling.

God is een goede Vader die geen steen geeft als je hem om een brood vraagt =D>
Jezus nam wat ik had verdiend, en ik kreeg wat Hij had verdiend


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 16 gasten