Wonderen

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

coby5
Sergeant
Sergeant
Berichten: 338
Lid geworden op: 09 nov 2016 10:15

Re: Wonderen

Berichtdoor coby5 » 16 nov 2017 22:24

Marnix schreef:Nee mee eens. Natuurlijk mag je bidden om genezing en ik geloof in wonderen. Het mooie van dat "I don't know" is dat je ook ruimte laat de mogelijkheid dat er niet altijd genezing is. Dat is een betere houding dan die van "God wil niet dat je ziek bent, ziekte komt van de duivel en niet van God want Hij is goed, dus als je ziek bent kan je altijd genezen. Als je maar wil. " Of "denk je echt dat het lijden van God komt? Nee. En je lijdt? Dan doe je iets niet goed." Of "we gaan allemaal een keer dood maar God wil niet dat je dood gaat aan kanker"

Dan wordt er te weinig ruimte gelaten voor het feit dat mensen ziek blijven en dit niet per definitie is omdat ze zelf niet goed geloven, naar de verkeerde kerk gaan, niet naar bepaalde bijeenkomsten of wat dan ook. Dan kan je beter "I don't know" zeggen als mensen niet genezen en vragen waarom.

Ja. Vroeger werd er in mijn kerk gepreekt: God wil altijd dat je gezond bent. Maar ja, soms is het iemands tijd.

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Wonderen

Berichtdoor naamloos » 16 nov 2017 23:55

Veendam schreef:De conclusie is dus niet dat dit een conclusiegeloof is, maar dat God Zijn Woord houdt, ALTIJD !!!!!!
Wat heb je er aan dat er bepaalde beloften in de Bijbel staan en je kijkt om je heen en ziet het niet was ook je vraag.
Nou, dan zou ik maar WEL de Bijbel er bij pakken en lezen hoe God over bepaalde zaken denkt en niet eerst om je heen kijken.

Met het gedeelte dat ik zeg dat de BIDDER moet zeggen dat hij wellicht niet genoeg geloof had bedoel ik dat niet letterlijk
Wat er in de Bijbel staat dat weet ik zo langzamerhand wel: De tekenen die de gelovigen ZULLEN volgen. Het gelovig gebed van de oudsten dat de lijder gezond ZAL maken. De belofte dat het je goed ZAL gaan en lang ZULT leven op aarde als je je vader en moeder eert ...
Ik ben een realist, geen biblicist (ik geloof ook niet dat we God daar een dienst mee bewijzen).
Als de werkelijkheid niet overeen komt met wat er staat dan is mijn conclusie dat God een en ander ook wel niet zo letterlijk bedoelt heeft.
Als ik feiten in het hier en nu zie en ervaar hoef ik niet in de Bijbel te gaan zoeken of dat klopt. Dat verandert niks aan de zaken.
Veendam schreef:Met het gedeelte dat ik zeg dat de BIDDER moet zeggen dat hij wellicht niet genoeg geloof had bedoel ik dat niet letterlijk, omdat er nergens in de Bijbel staat dat wij een groot geloof nodig hebben om bepaalde zaken te doen, het kleingelovige wordt niet het geloof zelf mee bedoeld en de mate daarvan maar de mate van het VERTROUWEN wat wij hebben in God.
Wanneer je gelooft dat Jezus de Zoon van God is, en dat Hij voor jouw zonden is gestorven en jou dus in de positie heeft gezet van HEILIGE terwijl je eerst een verloren zondaar was, en in de goot van de dood lag..... hoe groot is dan je GELOOF ???
Is dat gelijke groot als iemand die exact datzelfde gelooft en iedere zieke die door hem worden aangeraakt geneest ?
JA HET GELOOF is het zelfde geloof !!
Je kunt van alles en nog wat geloven (zin en onzin, goed en kwaad ect. ect.) En je kunt op verschillende manieren geloven (a. Ik geloof het wel maar weet het niet zeker. b. Iets voor waar aannemen. c. In iets of iemand geloven in de zin van vertrouwen).
Geloven op zich zegt dus helemaal niets, dat is algemeen. Het gaat om wát je gelooft, en op welke manier.
Het (c)geloof wat ik in Jezus Christus en Zijn verlossingswerk heb is helemaal niet hetzelfde (a)'geloof' van genezing door aanraking en/of gebed.
Veendam schreef:Het enigste verschil is dat de laatstgenoemde veel ervaring heeft dat God ook doet wat Hij zegt en verder niets.
Dit voorbeeld wilde ik alleen zetten als tegenhanger van de kreet die mensen vroeger om de oren kregen van Jij geneest niet omdat Jij te weinig geloof hebt. Dat antwoord is niet Bijbels en gewoon afschuiven naar iemand anders.


Nu we het over eens zijn dat genezing dus niet iets is wat een formule is, van dit is het systeem en het werkt altijd, zijn we afgestapt van onze manier van menselijk denken.
Het enigste wat je dan kunt doen is op de beloften gaan staan die God heeft gegeven en Hem vertrouwen.
Simpel, en effectief........ tenzij........
Je weer komt met de vraag van waarom die persoon wel en die niet geneest.
Willem Ouweneel gaf een antwoord op deze vraag waar ik de volle 100 % achter sta:
I DON'T KNOW !!!
En juist omdat we dat niet weten, en omdat de ervaring leert dat lang niet iedereen geneest hoef je de BIDDER geen klein geloof te verwijten (al dan niet letterlijk bedoelt). Het is gewoon realistisch om het open te houden, want met de BIjbelse beloften krijg je het niet rond.
Je begint stellig dat de beloften ALTIJD!!!!! in vervulling gaan, en eindigt van harte met I DON'T KNOW.
Ook jij krijgt theorie en praktijk niet op 1 lijn. Ik ook niet, daarom ga ik niet enkel van de theorie uit.
Als ik voor een zieke bid, dan geloof ik dat God genezen kan maar ik weet niet of Hij het doen zal.
En, neem me niet kwalijk, maar ik stap niet van onze manier van menselijk denken af. Ik ben een mens, dus ik kan per definitie niet anders dan menselijk denken. Daar lijkt me ook niets mis mee.
Misschien was Jakobus wel wat te enthousiast, of hebben de overschrijvers een foutje gemaakt o.i.d. Dat komt mij heel wat aannemelijker over dan stug volhouden dat het toch echt écht waar is, terwijl je voor je ogen het tegenovergestelde ziet gebeuren.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

coby5
Sergeant
Sergeant
Berichten: 338
Lid geworden op: 09 nov 2016 10:15

Re: Wonderen

Berichtdoor coby5 » 17 nov 2017 10:15

Ik had een keer RSI. Moest stoppen met werken en in de WIA of hoe dat heet. Ze baden in de kerk. Pijn weg.
Ik ging weer werken en voelde wat pijn: klaag, zeur, ongeloof spreken. Pijn was er gewoon weer.
Toen heb ik een jaar lang uren per dag die teksten over genezing opgezocht en over mezelf uitgesproken. Ik ben genezen door de striemen van Jezus. Maar ik geloofde het niet echt, want ik voelde nog steeds die pijn en kon niet werken. Na een jaar was m'n geloof gebouwd. Ging naar een genezingsdienst. Doe iets wat je niet kon doen. Ik ramde heel hard op die vloer. Pijn weg. Genezen. Hahahahaha dat gezicht van die bedrijfsarts toen ik het vertelde. Hij geloofde er geen klap van.

Gebruikersavatar
Cathy
Majoor
Majoor
Berichten: 1543
Lid geworden op: 13 sep 2002 17:18
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Re: Wonderen

Berichtdoor Cathy » 17 nov 2017 10:26

Veendam schreef:Ja de duivel is uit de lucht komen vallen, dat staat gewoon in de Bijbel.
hij is op aarde geworpen door God omdat hij aan God gelijk wilde zijn.
Staat gewoon in de Bijbel hoor en er staat bij dat een derde deel van de engelen zijn meegesleurd in de val van de duivel.

Je begrijpt vast wel dat ik dat niet bedoel.
Samen bidden, samen zoeken,
naar het plan van onze Heer.

Gebruikersavatar
Radical
Sergeant
Sergeant
Berichten: 343
Lid geworden op: 30 jul 2017 18:48

Re: Wonderen

Berichtdoor Radical » 17 nov 2017 10:48

Waarom houden jullie het niet simpeler

Jezus is de perfecte Theologie een blauwdruk van de Vader toch, Hij doet niets anders dan Hij de Vader zag doen toch,

Hij kwam om de wil van de vader te doen, toch

en wat deed jezus tijdens zijn bediening ???

verkondigden het evangelie van het koninkrijk,

genas de zieken

dreef demonen uit

en nog meer maar dat later want we zouden het simpel houden..

Hij sprak erover en demonstreerde dit, Vader zoals in de hemel ook op aarde en dat U wil moge geschiedde "" ZIJN WIL""

Hij leerde zijn discipelen dat, en die deden hem na, en dit lukte ook

en als het niet lukte gingen ze dat aan hem vragen, ""WAAROM NIET jEZUS .WAAROM LUKTE HET WEL BIJ U EN NIET BIJ ONS""

en Jezus legt je dat dan uit, en dat kan een hele boel redenenen hebben.

Fijne dag :D
Jezus nam wat ik had verdiend, en ik kreeg wat Hij had verdiend

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Wonderen

Berichtdoor naamloos » 17 nov 2017 11:54

Radical schreef:Waarom houden jullie het niet simpeler

Jezus is de perfecte Theologie een blauwdruk van de Vader toch, Hij doet niets anders dan Hij de Vader zag doen toch,

Hij kwam om de wil van de vader te doen, toch

en wat deed jezus tijdens zijn bediening ???

verkondigden het evangelie van het koninkrijk,

genas de zieken

dreef demonen uit

en nog meer maar dat later want we zouden het simpel houden..

Hij sprak erover en demonstreerde dit, Vader zoals in de hemel ook op aarde en dat U wil moge geschiedde "" ZIJN WIL""

Hij leerde zijn discipelen dat, en die deden hem na, en dit lukte ook

en als het niet lukte gingen ze dat aan hem vragen, ""WAAROM NIET jEZUS .WAAROM LUKTE HET WEL BIJ U EN NIET BIJ ONS""

en Jezus legt je dat dan uit, en dat kan een hele boel redenenen hebben.


Fijne dag :D
Heel simpel, inderdaad. kHeb het ook gevraagd ''waarom niet Jezus?'' Maar Hij legt helemaal niets uit, ik kreeg/krijg gewoon geen antwoord.
En nu? Te klein geloof? Gods stem niet verstaan? Een antwoord uit de Bijbel bij elkaar puzzelen?
Laten we het maar gewoon simpel houden: we hebben God niet in onze broekzak.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
Radical
Sergeant
Sergeant
Berichten: 343
Lid geworden op: 30 jul 2017 18:48

Re: Wonderen

Berichtdoor Radical » 17 nov 2017 12:14

naamloos schreef:Heel simpel, inderdaad. kHeb het ook gevraagd ''waarom niet Jezus?'' Maar Hij legt helemaal niets uit, ik kreeg/krijg gewoon geen antwoord.
En nu? Te klein geloof? Gods stem niet verstaan? Een antwoord uit de Bijbel bij elkaar puzzelen?
Laten we het maar gewoon simpel houden: we hebben God niet in onze broekzak.


Nee niet onze broekzak geheel juist.. Maar Hij is wel onze vader, onze Herder, we mogen toch wel voor zijn troon komen om te vragen om een brood, heb ik het nog niet over de situatie hoe Jezus ons leert vragen (bidden), die bijna onbeschoft lijken "" die vrouw bij die rechter, en die mensen die s,nachts bij de buren gingen aankloppen voor eten""

Ik ken jou persoonlijke situatie niet en ik weet ook niet of jij dit wilt delen, maar met welke vraag loop, je ?

Je weet zelf dat er opmerkelijke verhalen staan, en heel diverse pallet aan situatie,s voordat iemand een wonder ontving.

misschien kan ik je ermee helpen :D
Jezus nam wat ik had verdiend, en ik kreeg wat Hij had verdiend

coby5
Sergeant
Sergeant
Berichten: 338
Lid geworden op: 09 nov 2016 10:15

Re: Wonderen

Berichtdoor coby5 » 17 nov 2017 16:38

naamloos schreef:Heel simpel, inderdaad. kHeb het ook gevraagd ''waarom niet Jezus?'' Maar Hij legt helemaal niets uit, ik kreeg/krijg gewoon geen antwoord.
En nu? Te klein geloof? Gods stem niet verstaan? Een antwoord uit de Bijbel bij elkaar puzzelen?
Laten we het maar gewoon simpel houden: we hebben God niet in onze broekzak.

Als het allemaal niet zoveel uitmaakt kun je zo denken ja. Als je vader bijna dood gaat terwijl ie nog niet bekeerd is, dan ga ik God niet vragen: is het Uw wil Heer dat hij geneest? Wilt U hem alstublieft genezen? Dat is gewoon: Opzouten duivel!
Lol hij zei een keer: dat is niet bidden wat jullie doen. Dat is bevelen. Had ie goed gezien.

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Wonderen

Berichtdoor naamloos » 17 nov 2017 17:44

coby5 schreef:Als het allemaal niet zoveel uitmaakt kun je zo denken ja. Als je vader bijna dood gaat terwijl ie nog niet bekeerd is, dan ga ik God niet vragen: is het Uw wil Heer dat hij geneest? Wilt U hem alstublieft genezen? Dat is gewoon: Opzouten duivel!
Lol hij zei een keer: dat is niet bidden wat jullie doen. Dat is bevelen. Had ie goed gezien.
Nou ja, dan zou ik mn vader 'bevelen' dat ie zich rap moest gaan bekeren. Maar kankercellen zijn geen duiveltjes die je weg kunt jagen hoor.
Maar goed, of het nu wel of niet veel uitmaakt; het is en blijft een feit dat we God niet in onze broekzak hebben.
De een geneest door handoplegging en gebed, de ander niet. De een geneest door chemotherapie, de ander niet. De een wordt ziek, de ander niet. Je kunt bidden, dokteren, psychologiseren, aan bevrijdingspastoraat doen, en weet ik wat je nog meer verzinnen kunt.
Ik vind het allemaal oke, maar het is niet 'je gooit er een kwartje in en dan komt er vanzelf het gewenste resultaat uit'.
Dat blijf ik conclusiegeloof noemen, wat in veel gevallen nog niet eens werkt ook.
De patiënt én de bidder blijven achter met een te-weinig-geloof-kater. Of ze worden zoet gehouden met 'het staat er wel en het is écht waar hoor, maar we weten niet waarom het niet werkt. Ons menselijke verstand hè!'
Daar kan ik nou toevallig niks mee. Als God zijn woord aan mensen geeft dan neem ik aan dat het ook geschikt is voor ons menselijk verstand.
Als je gedaan hebt, en doet, wat je kunt maar de zieke geneest niet, dan hoeft niemand bij mij aan te komen over beloftes die God ALTIJD!!!!! vervuld, of over te weinig geloof o.i.d. En I DON'T KNOW klinkt goed, maar is geen logische conclusie uit de aangehaalde teksten, want die conclusie is makkelijk zat. Alleen, die conclusie klopt niet, en dáárom zeggen we I DON'T KNOW!
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

coby5
Sergeant
Sergeant
Berichten: 338
Lid geworden op: 09 nov 2016 10:15

Re: Wonderen

Berichtdoor coby5 » 17 nov 2017 18:26

naamloos schreef:Nou ja, dan zou ik mn vader 'bevelen' dat ie zich rap moest gaan bekeren. Maar kankercellen zijn geen duiveltjes die je weg kunt jagen hoor.
Maar goed, of het nu wel of niet veel uitmaakt; het is en blijft een feit dat we God niet in onze broekzak hebben.
De een geneest door handoplegging en gebed, de ander niet. De een geneest door chemotherapie, de ander niet. De een wordt ziek, de ander niet. Je kunt bidden, dokteren, psychologiseren, aan bevrijdingspastoraat doen, en weet ik wat je nog meer verzinnen kunt.
Ik vind het allemaal oke, maar het is niet 'je gooit er een kwartje in en dan komt er vanzelf het gewenste resultaat uit'.
Dat blijf ik conclusiegeloof noemen, wat in veel gevallen nog niet eens werkt ook.
De patiënt én de bidder blijven achter met een te-weinig-geloof-kater. Of ze worden zoet gehouden met 'het staat er wel en het is écht waar hoor, maar we weten niet waarom het niet werkt. Ons menselijke verstand hè!'
Daar kan ik nou toevallig niks mee. Als God zijn woord aan mensen geeft dan neem ik aan dat het ook geschikt is voor ons menselijk verstand.
Als je gedaan hebt, en doet, wat je kunt maar de zieke geneest niet, dan hoeft niemand bij mij aan te komen over beloftes die God ALTIJD!!!!! vervuld, of over te weinig geloof o.i.d. En I DON'T KNOW klinkt goed, maar is geen logische conclusie uit de aangehaalde teksten, want die conclusie is makkelijk zat. Alleen, die conclusie klopt niet, en dáárom zeggen we I DON'T KNOW!

Hij begreep niks meer. Hij is genezen en gelooft nu ook.
Ik neem gewoon het Woord hoe het er staat en ja na zoveel ervaringen heb je dan: soms is het iemands tijd. Maar verder, ik ga niet zeggen dat de Bijbel niet waar is want de omstandigheden zijn zo. Als het er staat is het zo. Wij zijn heilig gemaakt. Ik ben met Christus gekruisigd. Ik zei een keer tegen God: nou mooie tekst hoor, maar ik merk er niet veel van. Is dan het Woord niet waar omdat ik het niet merk?
Je moet je verstand vernieuwen met het Woord, niet het Woord aanpassen aan je onvernieuwde verstand of de omstandigheden.

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Wonderen

Berichtdoor naamloos » 17 nov 2017 19:10

coby5 schreef:Hij begreep niks meer. Hij is genezen en gelooft nu ook.
Nou, dat is natuurlijk geweldig! :D
coby5 schreef:Ik neem gewoon het Woord hoe het er staat en ja na zoveel ervaringen heb je dan: soms is het iemands tijd. Maar verder, ik ga niet zeggen dat de Bijbel niet waar is want de omstandigheden zijn zo. Als het er staat is het zo. Wij zijn heilig gemaakt. Ik ben met Christus gekruisigd. Ik zei een keer tegen God: nou mooie tekst hoor, maar ik merk er niet veel van. Is dan het Woord niet waar omdat ik het niet merk?
Tja, dat is natuurlijk een geloofskwestie die je niet controleren kunt. Dat ligt anders bij ziekte en dood, ook op jonge leeftijd.
Als er staat dat het gelovig gebed van de oudsten de lijder gezond zal maken en het gebeurt niet, dan is het geloof van de oudste niet goed genoeg of de belofte klopt niet. Ik zie geen derde mogelijkheid als je de Bijbel voor letterlijk waar houdt.
En hoe verklaar je dan dat deze mevrouw geneest http://geengrappengod.nl/ maar als diezelfde persoon voor een ander bid dan gebeurt er niets. Was zijn geloof ervoor of erna opeens minder?
En al die mensen die hun ouders hoog achten maar toch jong gestorven zijn, of aan van alles en nog wat gebrek hebben?
Blijf je dan toch volhouden, alleen omdat het er staat, dat het hen goed gaat (ook al worden ze bijv. door een pedo misbruikt, of hebben ze een ernstige chronische ziekte); en dat ze toch lang zullen leven op aarde ondanks dat er een aantal dood zijn ?
Volgens mij is het niet de bedoeling om tegen de feiten in te geloven, dat vind ik een soort van 'over de top'.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Wonderen

Berichtdoor Johan100 » 17 nov 2017 19:22

3parels schreef: Heel aanlokkelijk ook, want alles zal je goed gaan (geen miskramen en vroeggeboortes want dat staat in Exodus, geen ziekte, je bedrijf zal floreren enz)... Dat wil iedereen toch wel, de hemel op aarde. De predikers van dit welvaartevangelie leven vaak zelf in weelde en luxe, de portemonnees van de mensen worden leeggeroofd en ze worden met leugens naar huis gestuurd.

Joyce Meyer schijnt er daar één van te zijn.
https://www.rd.nl/kerk-religie/welvaart ... n-1.373416
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

3parels
Mineur
Mineur
Berichten: 136
Lid geworden op: 15 mei 2015 17:48

Re: Wonderen

Berichtdoor 3parels » 17 nov 2017 20:07

Veendam schreef:
Soms wordt iemand niet genezen en dan krijgt de zieke het antwoord: Je gelooft niet genoeg.....
Dit is echt heel fout, omdat er bijvoorbeeld staat in de Bijbel dat het gelovig gebed van de oudsten de lijder gezond zal maken.
Er staat niet dat het geloof van de zieke hem of haar gezond zal maken.
Wanneer je over iemand zijn leven gezondheid uit spreekt en deze geneest niet, dan moet je niet met het verwijt komen van JIJ gelooft niet genoeg, maar dan zou je eerder moeten zeggen van IK ZELF vertrouw God dus waarschijnlijk niet genoeg.

Genezen wij dan zelf ?
Nee omdat wij niet een ander kunnen genezen. Wat er gebeurd is dat Gods kracht door ons heen stroomt naar de zieke toe en dat daardoor de zieke geneest.

Hoe moet ik hiermee aankomen bij onze vrienden die hun kindje verloren, waar ontzettend veel voor is gebeden en ook in groot geloof pleitend op Gods beloften! Sorry maar was er dan geen geloof genoeg door de bidders in de beloften van God?? Dus nu ligt het aan de bidders en niet aan de zieke. Heeft Jan Zijlstra nog heel wat geloof nodig. Trouwens wat mij ook opviel vanlaatst is dat er in Handelingen niet dat staat dat alle gelovigen ook massaal wonderen en tekenen gingen doen, maar alleen de apostelen. Handelingen 5: 12. Hun bediening was dus anders dan die van de gelovigen in de gemeente.

Tongentaal:
Hierover zijn veel misverstanden, ook hier op dit forum.
Het moet vertaald worden en anders moeten ze zich stilhouden .......
Er bestaat een verschil in spreken in tongen en bidden in tongen.
Het spreken in tongen is tot opbouw van de GEMEENTE, en omdat het een andere taal is dan die wij allemaal spreken moet het daarom uitgelegd worden omdat wij er anders niks van snappen. Ook is er een maximum aan verbonden hoevaak dit in dezelfde samenkomst mag plaatsvinden.
Het bidden in tongen is iets wat past in het persoonlijk gebedsleven van een gelovige. Het spreken in tongen kom ik nooit meer tegen eigenlijk, ik heb nog nooit iemand gehoord die spontaan arabisch begon te spreken of armeens, wat toch een teken was op de Pinksterdag. Die manier van in tongen spreken kom ik eigenlijk niet tegen. Maar het voor zichzelf een soort taal bidden tijdens de gebeden wel. Waarom hoor ik het spreken in tongen dan niet meer, waarom hebben we nog tolken nodig? Dan denk ik: in Nederland in het asielzoekerscentrum heb je het spreken in tongen nodig, zo bereikte de Heer nl op de Pinksterdag 3000 mensen, daar is het voor bedoeld: om de ander te kunnen bereiken in zijn eigen taal. In de Nederlandse gemeente heb je dat niet nodig, kun je gewoon Nederlands spreken.
Daarom hoeft dit ook niet vertaald te worden omdat de gelovige ZICHZELF sticht (EN DUS NIET DE GEMEENTE). Dit geldt alleen als hij alleen bid!! En niet in groepen!

Doordat het voorkomt dat er in de Gemeente mensen in tongen gaan BIDDEN (stichten ZICHZELF dus) en het er meer zijn dan het maximale aantal die mogen SPREKEN in tongen verwijst met alles naar de prullenmand omdat er te veel mensen zijn die dit doen dus dan kan het dus ook niet van God zijn. Als mensen in de groep gaan bidden kun je toch helemaal niet meebidden en dan ook nog door elkaar, sorry dat kan ik niet eerbiedig of stichtelijk vinden. Zit je samen voor een herleving of opwekking te bidden of voor noden van anderen, maar zij bidden in tongen en zij stichten alleen zichzelf! Ik vind dat echt niet kunnen. Waarom kun je je tongengebed niet beperken tot je binnenkamer? Bij mij kwam het echt dwingend over. 'Ik bid uit de Geest, dus jij moet dit aangenaam vinden. Je mag me niet vragen wat het betekent want dan sta je de HG tegen." Ik vind dat echt niet kunnen. Sticht jezelf wanneer je alleen bent, sticht de ander wanneer je samen bent. Dat lijkt me veel Bijbelser.

Persoonlijk denk ik dat het bidden in tongen iets is wat juist NIET in de samenkomst zou moeten plaatsvinden. Hiervoor zijn veel Bijbelse onderbouwingen voor te noemen maar dat doe ik nu even niet. Precies!! Dat ben ik wel met je eens. En laat je tong eens toetsen! Er zijn zat mensen die in tongen bidden, die zelf denken vanuit de Geest te bidden maar dat echt niet van God is.

Is tongentaal voor alle gelovigen, omdat er in de Bijbel staat God geeft aan wie Hij wil ?
Als je kijkt naar het gedeelte over de wapenrusting dan slaan de mensen vaak het laatste stuk over omdat ze niet goed weten wat ze daar mee moeten.
Er staat namelijk: Bidt DAARBIJ (dus BIJ DE GEHELE WAPENRUSTING) met aanhoudend bidden in de Geest....Dat is dus het bidden in tongen. .... Welke Bijbeltekst wil je hiervoor aandragen: bidden in de Geest is geen tongentaal hoor. De discipelen stonden niet te bidden toen ze op de Pinksterdag de menigte toespraken. Ze SPRAKEN! En iedereen kon hen verstaan.
Het kan niet zo zijn dat God iets vraagt van alle gelovigen maar dan niet de toerusting hiervoor geeft.
God vraagt nooit iets van een gelovige wanneer God daarvoor niet het gereedschap geeft om het werk te doen.
Zo is het ook met het bidden in de Geest, oftewel het bidden in tongen. Ook iemand die geen tongentaal spreekt kan bidden in de Geest, gelukkig maar anders zou alleen de charismatische christen kunnen bidden in de Geest en dat is echt niet waar dus. Bidden in de Geest is bidden wat de Geest je ingeeft... dat is ook een heel intens gebed waarin je ook geleid wordt... daarin is tongentaal geen voorwaarde. Als het zo'n belangrijke gave was zou Paulus niet zeggen dat het de minste gave was. En waarom zou je tongentaal dan moeten toetsen als het allemaal van God zou komen?? Er is zat tongentaal dat gewoon vloeken zijn. Dat is dus van de satan, echte namaak dus zonder dat je het door hebt. Ik zou dat risico niet willen lopen zelf.

Puntsgewijs heb ik nu een aantal zaken genoemd die in deze topic aan de orde kwamen en ik hoop dat er wat meer duidelijkheid is gecreeërd hierover.
Het is een visie en geen waarheid... Visies die ik al zo vaak gehoord heb en waar mensen mij mee hebben opgedrongen. Jij MOET in tongen kunnen spreken! Anders bid je niet door de Heilige Geest. Bid er maar om. Nou ik heb het aan God gevraagd. 'Heere, als het Uw wil is dat ik in tongen spreek of bid laat het me dan doen!' Er kwam niks. Het bidden in tongen is voor mij alleen maar een aanstoot geworden omdat mensen het niet wilden uitleggen, in de groep door elkaar baden en het andere mensen opdrongen.
De HEERE is mijn licht en mijn heil, voor wie zou ik vrezen? De HEERE is mijn levenskracht, voor wie zou ik angst hebben?

coby5
Sergeant
Sergeant
Berichten: 338
Lid geworden op: 09 nov 2016 10:15

Re: Wonderen

Berichtdoor coby5 » 17 nov 2017 20:39

naamloos schreef:Ja, daar schieten we wat mee op. Gewoon het probleem verplaatsen.
Ik vind dat conclusiegeloof gewoon biblicisme. Er staat x, dus als y daar niet op volgt dan .... :!:
Er staan wel meer dingen in de Bijbel die lang niet altijd gebeuren, bijvoorbeeld Efeze 6: 2-3.
Als ik wil weten of er nog wonderen gebeuren, dan duik ik niet met mn neus in de Bijbel. Maar ik kijk gewoon om me heen.
Want wat heb je er aan als er in de Bijbel staat dat je zult genezen op het gelovige gebed, en een goed en lang leven zult hebben als je je pa en ma eert; terwijl je in werkelijkheid ziek bent, aan alles te kort hebt en al vroeg in je leven te horen krijgt dat je terminaal bent.

Soms volgt er een 'medisch wonder' op gebed, dus ja het gebeurt nog. Maar een ander blijft gewoon ziek als diezelfde persoon voor hem bid.
Het lijkt me vreemd om dan te stellen dat die bidder op dan niet genoeg geloof had, terwijl het even daarvoor nog 'werkte'.
http://geengrappengod.nl/

Zijlstra heeft er ooit een boek over geschreven. 50 redenen
Die man genas niet toen Jezus op de berg der verheerlijking was omdat de discipelen ongeloof hadden.
Soms kon Jezus geen enkel wonder doen vanwege hun ongeloof. Aan Hem lag het niet.
De mensen genazen niet direct in de schaduw van Petrus. Zijn geloof moest nog groeien. Op het meer was het nog niet zo groot.
Soms is het iemands tijd. Wigglesworth wekte zijn vrouw op. Later ging ze weer dood. Hij wekte haar weer even op, maar God zei: laat haar gaan. Het is haar tijd.
Nog wat. De discipelen hadden eenheid, de eerste gemeente had alles gemeenschappelijk. Ze baden en vastten weet ik hoe veel en dan verwacht ik zeker dat ik een week chips eet en tv kijk, even bekvecht met iemand van een andere denominatie, ff 2 minuten voor iemand bid en hoep hetzelfde effect als bij Petrus na jaren.
En dan nog, Paulus liet iemand ziek achter.
De kerk in z'n geheel is nog niet volwassen en volmaakt.

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Wonderen

Berichtdoor naamloos » 17 nov 2017 20:43

3parels schreef:Het is een visie en geen waarheid... Visies die ik al zo vaak gehoord heb en waar mensen mij mee hebben opgedrongen. Jij MOET in tongen kunnen spreken! Anders bid je niet door de Heilige Geest. Bid er maar om. Nou ik heb het aan God gevraagd. 'Heere, als het Uw wil is dat ik in tongen spreek of bid laat het me dan doen!' Er kwam niks. Het bidden in tongen is voor mij alleen maar een aanstoot geworden omdat mensen het niet wilden uitleggen, in de groep door elkaar baden en het andere mensen opdrongen.
Tja, en dan komt Markus 16 om de hoek kijken:17 Degenen die tot geloof zijn gekomen, zullen herkenbaar zijn aan de volgende tekenen: in mijn naam zullen ze demonen uitdrijven, ze zullen spreken in onbekende talen, 18 met hun handen zullen ze slangen oppakken en als ze een dodelijk gif drinken zal dat hun niet deren, en ze zullen zieken weer gezond maken door hun de handen op te leggen.

"Nou", zo werd mij gezegd, "zie je wel het staat er, punt."
Uhhmm, nee voor mij geen punt, want volgens Bijbelwetenschappers is Markus 16: 9-20 een latere toevoeging.
En verder heb ik me ook wel eens met mn rug tegen de muur gevoeld als alle tongen-tekseten op tafel kwamen.
Toen heb ik maar gewoon tegen God gezegd dat ik heus zijn gave(n) niet wil afslaan, maar dat ik niet weet wat ik er mee aan moet.
Dat ik me volslagen idioot voel om als een baby te gaan zitten brabbelen, maar dat ik het heus wel eventjes wilde proberen.
Toen heb ik in mn uppie een poging gedaan, maar ik kreeg heel sterk de gedachte: doe jij maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.
En daar kon ik wel mee eens zijn. Dus voor mij gewoon de hollandse tong, en daar zit geen woord frans bij!
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten