Wonderen

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

3parels
Mineur
Mineur
Berichten: 136
Lid geworden op: 15 mei 2015 17:48

Re: Wonderen

Berichtdoor 3parels » 15 nov 2017 20:52

Radical schreef:
Als mensen niet meer eens het onderscheid kunnen maken tussen hij die steelt slacht ziek maakt en dood, of Hij die leven geeft in overvloed

lijkt me een alfa cursusje wel op zijn plaats.

Haleluja !:) 8>)


Jij kunt het onderscheid wel maken zo lijkt me... leg het dan maar eens uit! Waarom stond God toe dat Job alles kwijt raakte? Is God dan zo belust op lijden? Hij had Job toch kunnen beschermen? Als God dan leven geeft en overvloed, waarom werd Job dan melaats?
De HEERE is mijn licht en mijn heil, voor wie zou ik vrezen? De HEERE is mijn levenskracht, voor wie zou ik angst hebben?

Gebruikersavatar
Radical
Sergeant
Sergeant
Berichten: 343
Lid geworden op: 30 jul 2017 18:48

Re: Wonderen

Berichtdoor Radical » 15 nov 2017 22:57

3parels in zijn hand straks over job

Bambi schreef:Je vergeet wat dingetjes in je enthousiasme
Ten eerste genazen de Heere Jezus en de apostelen om mensen Jezus te openbaren

Kleine aanvulling Hij kwam ook om de werken van de Satan te vernietigen staat er, Mozes bracht de wet Maar Jezus bracht genade en waarheid, Hij kwam
"Want zo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat ieder die in Hem gelooft, niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft. Want God heeft Zijn Zoon niet in de wereld gezonden opdat Hij de wereld zou veroordelen, maar opdat de wereld door Hem behouden zou worden." (Johannes 3:16-17, HSV2010)

"In het Woord was het leven en het leven was het licht van de mensen..." (Johannes 1:4, HSV2010)
"Dit was het waarachtige licht, dat in de wereld komt en ieder mens verlicht." (Johannes 1:9, HSV2010).
"En het Woord is vlees geworden en heeft onder ons gewoond (en wij hebben Zijn heerlijkheid gezien, een heerlijkheid als van de Eniggeborene van de Vader), vol van genade en waarheid." (Johannes 1:14, HSV2010)

"In mijn nachtelijke visioenen zag ik dat er met de wolken van de hemel iemand kwam die eruitzag als een mens (=Jezus). Hij naderde de oude wijze en werd voor hem geleid. Hem werden macht, eer en het koningschap verleend, en alle volken en naties, welke taal zij ook spraken, dienden hem. Zijn heerschappij was een eeuwige heerschappij die nooit ten einde zou komen, zijn koningschap zou nooit te gronde gaan." (Daniël 7:13-14, NBV2004)
"... Hij zal vrede stichten tussen de volken. Zijn heerschappij strekt zich uit van zee tot zee, van de Rivier tot de einden der aarde." (Zacharia 9:10, NBV2010)

"Daarom heeft God hem hoog verheven en hem de naam geschonken die elke naam te boven gaat, opdat in de naam van Jezus elke knie zich zal buigen, in de hemel, op de aarde en onder de aarde, en elke tong zal belijden: 'Jezus Christus is Heer,' tot eer van God, de Vader." (Filippenzen 2:9-11, NBV2004)

Ik denk bambi dat de tekst niemand had ooit God gezien behalve Jezus , en die kwam om dat aan ons te openbaren, aan een wereld vol van wezen, zijn vader nu ook onze vader ""papa"" voor mij de belangrijkste is ..

Bambi schreef:Ten 2e zijn we niet op aarde om hier gelukkig te worden, maar om later in de hemel en op de nieuwe aarde gelukkig te worden en met ons leven en doen en laten, zoveel mogelijk mensen zover te krijgen, dat ze daar ook terecht komen


Bambi ik denk hier radical anders over, en ik hoop dat je mij als persoon kunt respecteren en me mening mag je op schieten ha ha,
ik zal het proberen uit te leggen..

het is een heel verhaal maar ik zal mn best doen om het zo kort en duidelijk te doen, je bent slim zat dus..

Ik geloof toen we we geestelijk geboren zijn, wij nu deelachtig zijn geworden aan zijn Goddelijke natuur, Hemel burger, deel van een ander koninkrijk, niet langer meer slaven maar nu zonen en dochters, de bruid van Christus, volg je me nog, je bent niet uitverkoren om (alleen) naar de hemel te gaan maar om de hemel op aarde te brengen, in samenwerking met de hemel, regeren met Christus Hij als Hoofd van de kerk,
begrijp je, de troon is in de hemel maar zijn voetbank staat op aarde , de hemel is veel dichterbij dan jij denkt, wij zijn het nieuwe jeruzalem, op aarde ``licht in duisternis, tempels waar God in woont, zoals Hij het altijd wilde, heerschappij moesten adam en eva uitoefenen, over de gehele aarde dat is het plan van God, en dat is nooit veranderd, het is een list vd de duvel om om in onze gedachten leugens te plaatsen, en elke verantwoordelijheid bij God neer te leggen en hopen dat je gered bent en straks zal het beter zijn, vreselijk gewoon..
en niet beseffen dat we navolgers van Christus zijn, en gaan opstaan in geloof, daar heeft de duvel echt een hekel aan


Bambi schreef:Ga niet op de stoel van God zitten, om te bepalen dat mensen gelukkiger zullen zijn, als hun lichaam perfect functioneert, of hun leven perfect is
Juist die zwakheden, maken mensen rijker in God en leert ze in volkomen afhankelijkheid van Hem te leven


vind je het hoogmoedig klinken als ik zeg dat ik met Christus gezeten ben in de hemelse gewesten ? en ook kan zeggen dat ik compleet afhankelijk ben zoals een rank aan de wijn stok, in Hem ben, maar ook Hij in Mij samen een boom !!

ik probeer alleen duidelijk te maken dat God niet ziek maakt, hoe staat het ook weer in jacobus elk goed en volmaakt geschenk komt uit de hemel, of ik bid dat het u goed gaat naar geest ziel en lichaam, of deze het goede het volmaakte en het welgevallige komt van God, zit er bij deze dingen kanker bij of een burn out ??

Dat God alle dingen laat mede werken ten goede is wat anders, maar dit zegt niets over het feit dat Hij de oorzaak is van dit kwaad , zoals je zelf eigenlijk ook al aangaf :D

Bambi schreef:Dankzij mijn burnout op burnout, (die niet veroorzaakt zijn door God maar door mensen en werk) heb ik de rijkdom van God ervaren en Zijn hulp in alles. Dat had ik niet gehad als ik gezond was en mijn leven perfect.

En als jij mensen mag genezen door de Heilige Geest, dan krijg je dat gevoel ook alleen bij de mensen die God jou aanwijst


en daar zeg ik Amen op |:)|
Jezus nam wat ik had verdiend, en ik kreeg wat Hij had verdiend

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Wonderen

Berichtdoor Veendam » 16 nov 2017 08:36

‘Daarna zal het geschieden dat Ik Mijn Geest zal uitstorten op alle vlees: uw zonen en uw dochters zullen profeteren, uw ouderen zullen dromen dromen, uw jongemannen zullen visioenen zien. Ja, zelfs op de dienaren en op de dienaressen zal Ik in die dagen Mijn Geest uitstorten. Ik zal wondertekenen geven aan de hemel en op de aarde: bloed en vuur en rookzuilen. De zon zal veranderd worden in duisternis en de maan in bloed, voor die dag van de HERE komt, die grote en ontzagwekkende. Het zal geschieden dat ieder die de Naam van de HERE aanroept, behouden zal worden. Want op de berg Sion en te Jeruzalem zal ontkoming zijn, zoals de HERE gezegd heeft, namelijk bij hen die ontkomen zijn, die de HERE roepen zal’ (Joël 2:28-32, HSV).

Dit is een gebeurtenis die nog zal gaan plaatsvinden. Dit is dus nog steeds niet gebeurd.
In het boek Joël wordt gezegt UW zonen en UW dochters zullen profeteren, UW ouderen zullen dromen dromen, UW jongemannen zullen visioenen zien.........
Dit heeft betrekking op het letterlijke volk ISRAËL !!! Op de Joden dus.

Wat we allemaal wel weten is dat de Heilige Geest is uitgestort met Pinksteren, maar dat was nog maar op een beperkte schaal.
Ook kunnen we lezen dat de Heilige Geest over de heidenen kwam en vervolgens werd in Jeruzalem besproken wat ze daar nu mee aan moesten nu het dus ook zo ging als bij de apostelen was gegaan.
Dit is dus gewoon een voorafje geweest (ik bedoel er niks verkeerds mee met deze woordkeuze) en niet de vervulling zoals die beschreven staat in het boek Joël.

Vinden er nog steeds wonderen plaats vandaag de dag of is dat alleen op de zendingsvelden ?
Mijn visie hierop is deze: Ja er gebeuren nog steeds wonderen ook vandaag ook in ons land.
Gebeuren er net zo veel wonderen als in de tijd van Jezus ?
Ik denk persoonlijk van niet, omdat de gaven van de Heilige Geest nu meer werkzaam zijn in ons leven (als het goed is)
Niet voor niets staat er in Marcus: Deze tekenen zullen de GELOVIGEN VOLGEN ........ en dan komt de opsomming van tekenen.
God is nog steeds een God van wonderen die trouw is aan wat Hij in Zijn Woord verklaart.

Nu we vastgesteld hebben dat God dus niet veranderd is dan komen we bij een andere vraag: Zijn wij veranderd ?
Ik denk dat dit een punt is wat niet snel genoemd wordt door veel mensen maar ik denk dat hier wel de kern ligt van waarom er vandaag de dag een minimaal aantal worderen gebeuren onder ons. Wanneer wij zeggen dat wonderen en tekenen hebben afgedaan dan ontkennen we deze krachtige werking van God. Verwacht je dan dat God nog steeds door zal gaan met Zijn Werking als wij niet geloven dat het nu vandaag ook mogelijk is ? Iemand die niet open staat voor de werking van de Heilige Geest zal dus in 99 % van de gevallen ook niets ervaren.

Over de tekenen die de gelovigen ZULLEN volgen: Als wij zeggen van nee dat is niet zo denk je dan dat God door je heen wil gaan werken wel op die wijze ? Ik denk van niet.
Wanneer wij bijvoorbeeld niet bij een zieke de handen opleggen en gezondheid en genezing over zijn of haar leven uitspreken denk je dan dat God het gewoon doen zal ?
Ons bidden is vaak vragen naar de bekende weg. Here God wilt u ........ terwijl God in Zijn Woord gewoon duidelijk zegt wat Hij wil.
Durf je op Gods beloften te gaan staan ?
Het bidden: Wilt u ons heden ons dagelijks brood geven, wilt u ons vergeven ?
Of passen wij toe wat er in Gods Woord staat: Eis van Mij vrijmoedig !!!

Soms wordt iemand niet genezen en dan krijgt de zieke het antwoord: Je gelooft niet genoeg.....
Dit is echt heel fout, omdat er bijvoorbeeld staat in de Bijbel dat het gelovig gebed van de oudsten de lijder gezond zal maken.
Er staat niet dat het geloof van de zieke hem of haar gezond zal maken.
Wanneer je over iemand zijn leven gezondheid uit spreekt en deze geneest niet, dan moet je niet met het verwijt komen van JIJ gelooft niet genoeg, maar dan zou je eerder moeten zeggen van IK ZELF vertrouw God dus waarschijnlijk niet genoeg.

Genezen wij dan zelf ?
Nee omdat wij niet een ander kunnen genezen. Wat er gebeurd is dat Gods kracht door ons heen stroomt naar de zieke toe en dat daardoor de zieke geneest.

Tongentaal:
Hierover zijn veel misverstanden, ook hier op dit forum.
Het moet vertaald worden en anders moeten ze zich stilhouden .......
Er bestaat een verschil in spreken in tongen en bidden in tongen.
Het spreken in tongen is tot opbouw van de GEMEENTE, en omdat het een andere taal is dan die wij allemaal spreken moet het daarom uitgelegd worden omdat wij er anders niks van snappen. Ook is er een maximum aan verbonden hoevaak dit in dezelfde samenkomst mag plaatsvinden.
Het bidden in tongen is iets wat past in het persoonlijk gebedsleven van een gelovige.
Daarom hoeft dit ook niet vertaald te worden omdat de gelovige ZICHZELF sticht (EN DUS NIET DE GEMEENTE).

Doordat het voorkomt dat er in de Gemeente mensen in tongen gaan BIDDEN (stichten ZICHZELF dus) en het er meer zijn dan het maximale aantal die mogen SPREKEN in tongen verwijst met alles naar de prullenmand omdat er te veel mensen zijn die dit doen dus dan kan het dus ook niet van God zijn. Persoonlijk denk ik dat het bidden in tongen iets is wat juist NIET in de samenkomst zou moeten plaatsvinden. Hiervoor zijn veel Bijbelse onderbouwingen voor te noemen maar dat doe ik nu even niet.

Is tongentaal voor alle gelovigen, omdat er in de Bijbel staat God geeft aan wie Hij wil ?
Als je kijkt naar het gedeelte over de wapenrusting dan slaan de mensen vaak het laatste stuk over omdat ze niet goed weten wat ze daar mee moeten.
Er staat namelijk: Bidt DAARBIJ (dus BIJ DE GEHELE WAPENRUSTING) met aanhoudend bidden in de Geest........
Dat is dus het bidden in tongen. Het kan niet zo zijn dat God iets vraagt van alle gelovigen maar dan niet de toerusting hiervoor geeft.
God vraagt nooit iets van een gelovige wanneer God daarvoor niet het gereedschap geeft om het werk te doen.
Zo is het ook met het bidden in de Geest, oftewel het bidden in tongen.

Puntsgewijs heb ik nu een aantal zaken genoemd die in deze topic aan de orde kwamen en ik hoop dat er wat meer duidelijkheid is gecreeërd hierover.

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Wonderen

Berichtdoor naamloos » 16 nov 2017 09:37

Veendam schreef:Soms wordt iemand niet genezen en dan krijgt de zieke het antwoord: Je gelooft niet genoeg.....
Dit is echt heel fout, omdat er bijvoorbeeld staat in de Bijbel dat het gelovig gebed van de oudsten de lijder gezond zal maken.
Er staat niet dat het geloof van de zieke hem of haar gezond zal maken.
Wanneer je over iemand zijn leven gezondheid uit spreekt en deze geneest niet, dan moet je niet met het verwijt komen van JIJ gelooft niet genoeg, maar dan zou je eerder moeten zeggen van IK ZELF vertrouw God dus waarschijnlijk niet genoeg.
Ja, daar schieten we wat mee op. Gewoon het probleem verplaatsen.
Ik vind dat conclusiegeloof gewoon biblicisme. Er staat x, dus als y daar niet op volgt dan .... :!:
Er staan wel meer dingen in de Bijbel die lang niet altijd gebeuren, bijvoorbeeld Efeze 6: 2-3.
Als ik wil weten of er nog wonderen gebeuren, dan duik ik niet met mn neus in de Bijbel. Maar ik kijk gewoon om me heen.
Want wat heb je er aan als er in de Bijbel staat dat je zult genezen op het gelovige gebed, en een goed en lang leven zult hebben als je je pa en ma eert; terwijl je in werkelijkheid ziek bent, aan alles te kort hebt en al vroeg in je leven te horen krijgt dat je terminaal bent.

Soms volgt er een 'medisch wonder' op gebed, dus ja het gebeurt nog. Maar een ander blijft gewoon ziek als diezelfde persoon voor hem bid.
Het lijkt me vreemd om dan te stellen dat die bidder op dan niet genoeg geloof had, terwijl het even daarvoor nog 'werkte'.
http://geengrappengod.nl/
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
Radical
Sergeant
Sergeant
Berichten: 343
Lid geworden op: 30 jul 2017 18:48

Re: Wonderen

Berichtdoor Radical » 16 nov 2017 10:55

Veendam schreef:‘Daarna zal het geschieden dat Ik Mijn Geest zal uitstorten op alle vlees: uw zonen en uw dochters zullen profeteren, uw ouderen zullen dromen dromen, uw jongemannen zullen visioenen zien. Ja, zelfs op de dienaren en op de dienaressen zal Ik in die dagen Mijn Geest uitstorten. Ik zal wondertekenen geven aan de hemel en op de aarde: bloed en vuur en rookzuilen. De zon zal veranderd worden in duisternis en de maan in bloed, voor die dag van de HERE komt, die grote en ontzagwekkende. Het zal geschieden dat ieder die de Naam van de HERE aanroept, behouden zal worden. Want op de berg Sion en te Jeruzalem zal ontkoming zijn, zoals de HERE gezegd heeft, namelijk bij hen die ontkomen zijn, die de HERE roepen zal’ (Joël 2:28-32, HSV).

Dit is een gebeurtenis die nog zal gaan plaatsvinden. Dit is dus nog steeds niet gebeurd.
In het boek Joël wordt gezegt UW zonen en UW dochters zullen profeteren, UW ouderen zullen dromen dromen, UW jongemannen zullen visioenen zien.........
Dit heeft betrekking op het letterlijke volk ISRAËL !!! Op de Joden dus.



Veendam bedankt voor goede en heldere uitleg over Tongen taal en wonderen super.

ik zit alleen met de bovenstaande quote, en ik vroeg me af of ik hier moest reageren, omdat dit misschien iets van de kracht zou ontnemen van wat je verder had geschreven, vind je het okay dat we een nieuw kopje "" Israel "" of "" de Laatste dagen"" of "" het nieuwe Jeruzalem"" behandelen..

want over deze uitleg, zou ik graag wat meer over willen weten !!
Jezus nam wat ik had verdiend, en ik kreeg wat Hij had verdiend

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23542
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Wonderen

Berichtdoor Marnix » 16 nov 2017 11:29

Radical schreef:vind je het hoogmoedig klinken als ik zeg dat ik met Christus gezeten ben in de hemelse gewesten ? en ook kan zeggen dat ik compleet afhankelijk ben zoals een rank aan de wijn stok, in Hem ben, maar ook Hij in Mij samen een boom !!

ik probeer alleen duidelijk te maken dat God niet ziek maakt, hoe staat het ook weer in jacobus elk goed en volmaakt geschenk komt uit de hemel, of ik bid dat het u goed gaat naar geest ziel en lichaam, of deze het goede het volmaakte en het welgevallige komt van God, zit er bij deze dingen kanker bij of een burn out ??

Dat God alle dingen laat mede werken ten goede is wat anders, maar dit zegt niets over het feit dat Hij de oorzaak is van dit kwaad , zoals je zelf eigenlijk ook al aangaf :D


Niemand zegt dat God de schuld is van ellende. De mens is daar de schuld van. Dat lijden niet van God komt wil echter niet zeggen dat als we maar goed genoeg geloven, we helemaal niet hoeven te lijden. Dat is je dwaling. Lees maar eens in het nieuwe testament.

Romeinen 8: Samen met Christus zijn we erfgenamen, we moeten delen in zijn lijden om ook met hem te kunnen delen in Zijn luister. Ik ben ervan overtuigd dat het lijden van deze tijd in geen verhouding staat tot de luister die ons in de toekomst wordt geopenbaard. De schepping is ten prooi gevallen aan zinloosheid en ziet uit tot ze verlost wordt en niet alleen de schepping, ook wij zien er naar uit dat we verlost worden uit ons sterfelijke bestaan. Dat is onze hoop maar als dat nu al zo zou zijn zouden we daar niet op hoeven hopen. In die hoop zijn we gered. De verlossing van al het lijden komt dus niet nu al maar als we bij Hem zijn of hij terug zou komen. Daarom gaan mensen nu nog dood. Zelfs hen die in dit leven worden genezen van ziekten zullen op een gegeven moment alsnog sterven. Omdat God iets beters met ons voor heeft. En dat stuk ontbreekt telkens in jouw "welvaartevangelie" waarbij je geen ruimte lijkt te laten voor het feit dat we eens allemaal zullen sterven. Zoals Paulus zegt in 1 Kor 15: Als we alleen voor dit leven op Christus hopen zijn we de meest beklagenswaardige mensen die er zijn.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Radical
Sergeant
Sergeant
Berichten: 343
Lid geworden op: 30 jul 2017 18:48

Re: Wonderen

Berichtdoor Radical » 16 nov 2017 11:36

Marnix schreef:Niemand zegt dat God de schuld is van ellende. De mens is daar de schuld van. Dat lijden niet van God komt wil echter niet zeggen dat als we maar goed genoeg geloven, we helemaal niet hoeven te lijden. Dat is je dwaling. Lees maar eens in het nieuwe testament.

Romeinen 8: Samen met Christus zijn we erfgenamen, we moeten delen in zijn lijden om ook met hem te kunnen delen in Zijn luister. Ik ben ervan overtuigd dat het lijden van deze tijd in geen verhouding staat tot de luister die ons in de toekomst wordt geopenbaard. De schepping is ten prooi gevallen aan zinloosheid en ziet uit tot ze verlost wordt en niet alleen de schepping, ook wij zien er naar uit dat we verlost worden uit ons sterfelijke bestaan. Dat is onze hoop maar als dat nu al zo zou zijn zouden we daar niet op hoeven hopen. In die hoop zijn we gered. De verlossing van al het lijden komt dus niet nu al maar als we bij Hem zijn of hij terug zou komen. Daarom gaan mensen nu nog dood. Zelfs hen die in dit leven worden genezen van ziekten zullen op een gegeven moment alsnog sterven. Omdat God iets beters met ons voor heeft. En dat stuk ontbreekt telkens in jouw "welvaartevangelie" waarbij je geen ruimte lijkt te laten voor het feit dat we eens allemaal zullen sterven. Zoals Paulus zegt in 1 Kor 15: Als we alleen voor dit leven op Christus hopen zijn we de meest beklagenswaardige mensen die er zijn.


Je legt me dingen in de mond die ik niet heb gezegt, ik heb geprobeerd duidelijk te maken, heel simpel "" GOD IS GOED EN DE DUIVEL IS SLECHT ""
zijn we het daar over eens ?
Jezus nam wat ik had verdiend, en ik kreeg wat Hij had verdiend

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23542
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Wonderen

Berichtdoor Marnix » 16 nov 2017 11:53

zeker. Misschien had je het daar bij moeten laten ;)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Radical
Sergeant
Sergeant
Berichten: 343
Lid geworden op: 30 jul 2017 18:48

Re: Wonderen

Berichtdoor Radical » 16 nov 2017 12:04

Marnix schreef:zeker. Misschien had je het daar bij moeten laten ;)


Zijn we het daar over eens een mooi begin :D "" God is goed en de duivel is slecht"" een fundament wat erg belangrijk is voor dit onderwerp,

wat denk je als er over lijden gesproken wordt, in de context van dat God ons laat lijden , daar ook kanker mee bedoeld zou kunnen worden ?
Jezus nam wat ik had verdiend, en ik kreeg wat Hij had verdiend

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23542
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Wonderen

Berichtdoor Marnix » 16 nov 2017 13:33

Ik geloof dat ziekte en dood het gevolg is van de zondeval. Ik geloof ook dat God werkt aan het volledige herstel van alles. Hij laat het dus niet op zijn beloop maar heeft een plan waarbij met ziekte en dood voorgoed wordt afgerekend. Tot die tijd worden mensen ziek en gaan ze dood. Het is een vreemde gedachte dat gelovigen niet dood zouden moeten gaan aan kanker maar alleen maar door ouderdom of zo. En waar ligt dan je grens? Hoe zit dat dan met een hartaanval? Of al die gelovigen die wel aan kanker overlijden? Zoals mijn gelovige vader vorige week? Hij is nu bij Hem, waar geen ziekte en dood meer is. Volkomen genezen. Hij was erbij in de afgelopen weken. Wil jij stellen dat hij niet hoeven sterven? En nee, het lijden komt niet van God. Het komt door de gebrokenheid van de wereld. En Hij verlost ons juist daarvan.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Cathy
Majoor
Majoor
Berichten: 1543
Lid geworden op: 13 sep 2002 17:18
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Re: Wonderen

Berichtdoor Cathy » 16 nov 2017 15:07

Radical schreef:Zijn we het daar over eens een mooi begin :D "" God is goed en de duivel is slecht"" een fundament wat erg belangrijk is voor dit onderwerp

Ik zou nog graag een kijkje willen onder dit fundament.
Hoe komt het dat die duivel slecht is? God heeft toch ook de duivel gemaakt? Of is ie zomaar uit de lucht komen vallen?


@ Marnix: gecondoleerd!
Wat fijn om te mogen weten dat hij het nu beter heeft.
Nu begrijp ik ook het plaatsen van dat mooie gedicht.
Samen bidden, samen zoeken,
naar het plan van onze Heer.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Wonderen

Berichtdoor Veendam » 16 nov 2017 19:14

Radical schreef:Veendam bedankt voor goede en heldere uitleg over Tongen taal en wonderen super.

ik zit alleen met de bovenstaande quote, en ik vroeg me af of ik hier moest reageren, omdat dit misschien iets van de kracht zou ontnemen van wat je verder had geschreven, vind je het okay dat we een nieuw kopje "" Israel "" of "" de Laatste dagen"" of "" het nieuwe Jeruzalem"" behandelen..

want over deze uitleg, zou ik graag wat meer over willen weten !!

Ik vind het allemaal prima, feel free zou ik zeggen.
Aan de andere kant van de zaak moet ik wel zeggen dat veel onderwerpen zeer sterk met elkaar verband houden, namelijk de positie van Israël versus de Kerk, de laatste dagen en opname wel of niet discussie, het Duizendjarig rijk is dat nu of moet dat nog komen of is dat symbolisch, verbondstheologie en kinderdoop of volwassendoop en nog veel meer onderwerpen.
Wel kan ik zeggen persoonlijk dat alles valt of staat met hoe je aankijkt tegen het Volk der Joden, ISRAEL.......
Dat bepaald meestal je positie in discussies over deze onderwerpen.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Wonderen

Berichtdoor Veendam » 16 nov 2017 19:19

Cathy schreef:Ik zou nog graag een kijkje willen onder dit fundament.
Hoe komt het dat die duivel slecht is? God heeft toch ook de duivel gemaakt? Of is ie zomaar uit de lucht komen vallen?


@ Marnix: gecondoleerd!
Wat fijn om te mogen weten dat hij het nu beter heeft.
Nu begrijp ik ook het plaatsen van dat mooie gedicht.


Ja de duivel is uit de lucht komen vallen, dat staat gewoon in de Bijbel.
hij is op aarde geworpen door God omdat hij aan God gelijk wilde zijn.
Staat gewoon in de Bijbel hoor en er staat bij dat een derde deel van de engelen zijn meegesleurd in de val van de duivel.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Wonderen

Berichtdoor Veendam » 16 nov 2017 19:40

naamloos schreef:Ja, daar schieten we wat mee op. Gewoon het probleem verplaatsen.
Ik vind dat conclusiegeloof gewoon biblicisme. Er staat x, dus als y daar niet op volgt dan .... :!:
Er staan wel meer dingen in de Bijbel die lang niet altijd gebeuren, bijvoorbeeld Efeze 6: 2-3.
Als ik wil weten of er nog wonderen gebeuren, dan duik ik niet met mn neus in de Bijbel. Maar ik kijk gewoon om me heen.
Want wat heb je er aan als er in de Bijbel staat dat je zult genezen op het gelovige gebed, en een goed en lang leven zult hebben als je je pa en ma eert; terwijl je in werkelijkheid ziek bent, aan alles te kort hebt en al vroeg in je leven te horen krijgt dat je terminaal bent.

Soms volgt er een 'medisch wonder' op gebed, dus ja het gebeurt nog. Maar een ander blijft gewoon ziek als diezelfde persoon voor hem bid.
Het lijkt me vreemd om dan te stellen dat die bidder op dan niet genoeg geloof had, terwijl het even daarvoor nog 'werkte'.
http://geengrappengod.nl/


Weer zo'n mooie uitvinding: het conclusiegeloof.
Laten we even de Bijbelse geschiedenis doornemen: God zegt tegen het Volk Israël: als je doet wat Ik zeg zal ik jullie zegenen !!
Wat zie je als het volk doet wat God welgevallig is....... God zegent hen.
Maar als het volk het niet doet dan heeft het de gevolgen te dragen van de vloek..... en wat gebeurde er keer op keer als het volk niet luisterde naar God...... de vloek, de straf, verdrukking, hongersnood en nog veel meer ellende....
En God zegt als jullie je verootmoedigen zal ik het volk herstellen...... en je ziet dat God ook dat telkens weer doet.
De conclusie is dus niet dat dit een conclusiegeloof is, maar dat God Zijn Woord houdt, ALTIJD !!!!!!
Wat heb je er aan dat er bepaalde beloften in de Bijbel staan en je kijkt om je heen en ziet het niet was ook je vraag.
Nou, dan zou ik maar WEL de Bijbel er bij pakken en lezen hoe God over bepaalde zaken denkt en niet eerst om je heen kijken.

Met het gedeelte dat ik zeg dat de BIDDER moet zeggen dat hij wellicht niet genoeg geloof had bedoel ik dat niet letterlijk, omdat er nergens in de Bijbel staat dat wij een groot geloof nodig hebben om bepaalde zaken te doen, het kleingelovige wordt niet het geloof zelf mee bedoeld en de mate daarvan maar de mate van het VERTROUWEN wat wij hebben in God.
Wanneer je gelooft dat Jezus de Zoon van God is, en dat Hij voor jouw zonden is gestorven en jou dus in de positie heeft gezet van HEILIGE terwijl je eerst een verloren zondaar was, en in de goot van de dood lag..... hoe groot is dan je GELOOF ???
Is dat gelijke groot als iemand die exact datzelfde gelooft en iedere zieke die door hem worden aangeraakt geneest ?
JA HET GELOOF is het zelfde geloof !!

Het enigste verschil is dat de laatstgenoemde veel ervaring heeft dat God ook doet wat Hij zegt en verder niets.
Dit voorbeeld wilde ik alleen zetten als tegenhanger van de kreet die mensen vroeger om de oren kregen van Jij geneest niet omdat Jij te weinig geloof hebt. Dat antwoord is niet Bijbels en gewoon afschuiven naar iemand anders.


Nu we het over eens zijn dat genezing dus niet iets is wat een formule is, van dit is het systeem en het werkt altijd, zijn we afgestapt van onze manier van menselijk denken.
Het enigste wat je dan kunt doen is op de beloften gaan staan die God heeft gegeven en Hem vertrouwen.
Simpel, en effectief........ tenzij........
Je weer komt met de vraag van waarom die persoon wel en die niet geneest.
Willem Ouweneel gaf een antwoord op deze vraag waar ik de volle 100 % achter sta:
I DON'T KNOW !!!

Het is een eerlijk antwoord en nog volkomen waar ook.... maar betekend dit dat we dan maar helemaal niets moeten doen en gewoon maar ziek moeten blijven en verbitterd moeten gaan raken ? Nee absoluut niet !!

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23542
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Wonderen

Berichtdoor Marnix » 16 nov 2017 21:52

Nee mee eens. Natuurlijk mag je bidden om genezing en ik geloof in wonderen. Het mooie van dat "I don't know" is dat je ook ruimte laat de mogelijkheid dat er niet altijd genezing is. Dat is een betere houding dan die van "God wil niet dat je ziek bent, ziekte komt van de duivel en niet van God want Hij is goed, dus als je ziek bent kan je altijd genezen. Als je maar wil. " Of "denk je echt dat het lijden van God komt? Nee. En je lijdt? Dan doe je iets niet goed." Of "we gaan allemaal een keer dood maar God wil niet dat je dood gaat aan kanker"

Dan wordt er te weinig ruimte gelaten voor het feit dat mensen ziek blijven en dit niet per definitie is omdat ze zelf niet goed geloven, naar de verkeerde kerk gaan, niet naar bepaalde bijeenkomsten of wat dan ook. Dan kan je beter "I don't know" zeggen als mensen niet genezen en vragen waarom.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten