De spotternij neemt toe

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

De spotternij neemt toe

Berichtdoor Chaya » 03 jun 2016 11:03

In de Bijbel staat geschreven:
"Aan het einde des tijds zullen er spotters komen, die naar hun eigen goddeloze begeerten zullen wandelen." Judas vers 18

en

"Dit vooral (!) moet gij weten, dat er in de laatste dagen spotters met spotternij zullen komen, die naar hun eigen begeerten wandelen, en zeggen: waar blijft de belofte van Zijn komst?" 2 Petr. 3:3

Wordt dit opgemerkt? En wordt deze tekst ter harte genomen dan?

Mensenkind, u heb Ik tot wachter over het huis Israëls aangesteld. Wanneer gij een woord uit mijn mond hoort, zult gij hen uit mijn naam waarschuwen. Als Ik tot de goddeloze zeg: Gij zult zeker sterven! en gij waarschuwt hem niet en spreekt niet om de goddeloze voor zijn goddeloze weg te waarschuwen ten einde hem in het leven te behouden, dan zal die goddeloze in zijn eigen ongerechtigheid sterven, maar van zijn bloed zal Ik u rekenschap vragen. Maar als gij de goddeloze waarschuwt en hij bekeert zich niet van zijn goddeloosheid en van zijn goddeloze weg, dan zal hij in zijn eigen ongerechtigheid sterven; maar gij hebt uw leven gered. En als een rechtvaardige zich afkeert van zijn gerechtigheid en onrecht doet, en Ik een struikelblok voor hem neerleg, dan zal hij sterven; omdat gij hem niet gewaarschuwd hebt, zal hij in zijn zonde sterven, en met de gerechte daden die hij gedaan heeft, zal geen rekening gehouden worden; maar van zijn bloed zal Ik u rekenschap vragen. Maar als gij de rechtvaardige waarschuwt, opdat hij niet zondige, en hij zondigt niet, dan zal hij zeker leven, want hij heeft zich laten waarschuwen; en gij hebt uw leven gered.
Ezech. 3 vs 17 e.v.

Dat is toch een ernstige boodschap dacht ik zo.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

leerling
Verkenner
Verkenner
Berichten: 16
Lid geworden op: 10 aug 2015 05:16

Re: De spotternij neemt toe

Berichtdoor leerling » 26 jun 2016 06:55

Ooit had ik een gesprek met iemand. Hij gaf aan: Als mensen het plaatsvervangend lijden
en sterven van Jezus niet accepteren, is dat niet aan ons te wijten.
Ik vroeg hem: Als wij, gelovigen, voor het oog van de wereld gaan hoeren en snoeren, neemt
de wereld God niet serieus. Als mensen na het sterven veroordeeld worden tot een
eeuwigheid zonder God, wie heeft dan een probleem? Hij veegde zijn straatje schoon en
antwoordde: Wij in elk geval niet. Toen kon ik mezelf niet inhouden. Ik werd boos en zei:
Als mensen veroordeeld worden vanwege onze daden, staan wij schuldig voor God.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: De spotternij neemt toe

Berichtdoor Chaya » 28 jun 2016 15:37

leerling schreef:Ooit had ik een gesprek met iemand. Hij gaf aan: Als mensen het plaatsvervangend lijden
en sterven van Jezus niet accepteren, is dat niet aan ons te wijten.
Ik vroeg hem: Als wij, gelovigen, voor het oog van de wereld gaan hoeren en snoeren, neemt
de wereld God niet serieus. Als mensen na het sterven veroordeeld worden tot een
eeuwigheid zonder God, wie heeft dan een probleem? Hij veegde zijn straatje schoon en
antwoordde: Wij in elk geval niet. Toen kon ik mezelf niet inhouden. Ik werd boos en zei:
Als mensen veroordeeld worden vanwege onze daden, staan wij schuldig voor God.

Mag ik vragen wat dit met spotten te maken heeft?
Het is meer onverschilligheid en liefdeloosheid jegens de naaste van diegene.
In feite heeft hij gelijk. Je kunt het niet aan iemand anders wijten als je verloren gaat.
Geloof is een persoonlijke zaak.
Maar nogmaals, dit valt m.i. niet onder spotten, of het moet op een denigrerende of spottende toon zijn gezegd.
Maar dat lees ik niet uit jouw posting.
Waarom werd je boos trouwens?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: De spotternij neemt toe

Berichtdoor MoesTuin » 30 jun 2016 08:44

Chaya schreef:In de Bijbel staat geschreven:
"Aan het einde des tijds zullen er spotters komen, die naar hun eigen goddeloze begeerten zullen wandelen." Judas vers 18

en

"Dit vooral (!) moet gij weten, dat er in de laatste dagen spotters met spotternij zullen komen, die naar hun eigen begeerten wandelen, en zeggen: waar blijft de belofte van Zijn komst?" 2 Petr. 3:3

Wordt dit opgemerkt? En wordt deze tekst ter harte genomen dan?



Mij rijst de kanttekening hierbij

Wanneer is het einde der tijden , de voleinding der tijden(niemand die dit weet!) Voor God is duizend jaar als 1 dag en 1 dag als duizend jaar
het einde der tijden is al begonnen, misschien wel al sinds Pinksteren.... en...... hoe lang zal het nog wel niet kunnen duren, nog duizenden jaren (voor God is duizend jaar als 1 dag en 1 dag als duizend jaar) ...... wie het weet mag het zeggen.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

krid
Sergeant
Sergeant
Berichten: 329
Lid geworden op: 26 jun 2015 10:06

Re: De spotternij neemt toe

Berichtdoor krid » 07 jul 2016 08:42

Chaya schreef:Dat is toch een ernstige boodschap dacht ik zo.


Het is een ernstige boodschap. Aan de andere kant: werd Stefanus niet vervolgd, n.b. door schriftgeleerden en ouderlingen, omdat hij tekenen en wonderen deed en over Jezus sprak? Is het nu niet net als toen? Hoeveel Christenen worden ook door mede-Christenen "vervolgd" en bespot, omdat ze hun geloof net iets anders belijden en uitvoeren als anderen? Misschien een boodschap waar we allemaal van kunnen leren. Gods Wegen zijn veel hoger dan onze Wegen. Wellicht werkt de Heilige Geest soms net iets anders dan menigeen denkt of gelooft?
Wij verkondigen het evangelie, en Christus bevestigt het Woord door tekenen, genezingen en wonderen!

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: De spotternij neemt toe

Berichtdoor schaapje » 07 jul 2016 13:11

krid schreef:
Het is een ernstige boodschap. Aan de andere kant: werd Stefanus niet vervolgd, n.b. door schriftgeleerden en ouderlingen, omdat hij tekenen en wonderen deed en over Jezus sprak? Is het nu niet net als toen? Hoeveel Christenen worden ook door mede-Christenen "vervolgd" en bespot, omdat ze hun geloof net iets anders belijden en uitvoeren als anderen? Misschien een boodschap waar we allemaal van kunnen leren. Gods Wegen zijn veel hoger dan onze Wegen. Wellicht werkt de Heilige Geest soms net iets anders dan menigeen denkt of gelooft?


Deze vergelijking gaat niet op. Stefanus werd gedood door de Joodse Schriftgeleerden die helemaal niet in Christus Jezus geloofden.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

krid
Sergeant
Sergeant
Berichten: 329
Lid geworden op: 26 jun 2015 10:06

Re: De spotternij neemt toe

Berichtdoor krid » 07 jul 2016 14:33

schaapje schreef:Deze vergelijking gaat niet op. Stefanus werd gedood door de Joodse Schriftgeleerden die helemaal niet in Christus Jezus geloofden.


Mogen we daaruit concluderen dat er ook tegenwoordig schriftgeleerden zijn die helemaal niet in Jezus geloven?
Wij verkondigen het evangelie, en Christus bevestigt het Woord door tekenen, genezingen en wonderen!

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: De spotternij neemt toe

Berichtdoor schaapje » 07 jul 2016 17:46

krid schreef:
Mogen we daaruit concluderen dat er ook tegenwoordig schriftgeleerden zijn die helemaal niet in Jezus geloven?

Zeg jij het maar.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

krid
Sergeant
Sergeant
Berichten: 329
Lid geworden op: 26 jun 2015 10:06

Re: De spotternij neemt toe

Berichtdoor krid » 07 jul 2016 18:33

schaapje schreef:Zeg jij het maar.


Ik weet het niet. Er moet toch een reden zijn waarom ouderlingen, schriftgeleerden en zelfs de hogepriester mensen vervolgden die grote wonderen en tekenen deden. Het gebeurt nu nog steeds. Heb jij een idee waar de fout ligt? Bij Jezus en Zijn volgelingen die grote tekenen deden en doen, of bij degenen die dit afwijzen?
Wij verkondigen het evangelie, en Christus bevestigt het Woord door tekenen, genezingen en wonderen!

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: De spotternij neemt toe

Berichtdoor schaapje » 07 jul 2016 19:06

krid schreef:
Ik weet het niet. Er moet toch een reden zijn waarom ouderlingen, schriftgeleerden en zelfs de hogepriester mensen vervolgden die grote wonderen en tekenen deden. Het gebeurt nu nog steeds. Heb jij een idee waar de fout ligt? Bij Jezus en Zijn volgelingen die grote tekenen deden en doen, of bij degenen die dit afwijzen?


Geef eens een voorbeeld dat snap ik waar het over gaat.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

mohamed

Re: De spotternij neemt toe

Berichtdoor mohamed » 07 jul 2016 19:22

Sinds de komst van Christus zijn vele tijdperken ten einde gekomen, zo ook het Mozaïsche tijdperk waar het in de Bijbel over gaat. Het spotten neemt niet toe, of je moet het spotten van leuke spots bedoelen als je begrijpt wat ik bedoel. Echter werd er in de jaren twintig ook volop gespot middels prenten. Er is niets nieuws onder de zon.


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten