het Abrahamitiesche verbond

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: het Abrahamitiesche verbond

Berichtdoor schaapje » 14 dec 2017 21:02

@ereunao

Je schrijft "het is dus zaak om de diepere geestelijke laag van het O.T. te ontdekken en dat is het werk van de geestelijke mens.

Als je die gave hebt is dat het werk van de Heilige Geest, want zonder Hem kan je niets ontdekken.

Overigens lees ik de berichten met graagte, als het niet te lang en ingewikkeld geschreven wordt.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: het Abrahamitiesche verbond

Berichtdoor rotterdam » 14 dec 2017 21:56

hans0166 schreef:vanuit de eerste hemel zullen zij vol ontzetting moeten toezien dat de anderen naar de zevende mogen.....


wond’re wereld

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: het Abrahamitiesche verbond

Berichtdoor rotterdam » 14 dec 2017 22:06

Jesaja40 schreef:Beste rotterdam, het is gewoon een feit waar ik zelf ook tegen aan loop als ik personen spreek uit de geref. gezinte. Dat heeft niets met enige zelfingenomenhied te maken. Velen uit de geref. gezinte zeggen gewoon: maar dat heb ik van mijn predikant geleerd. Net als ereunao ga ik er vanuit dat dit de gemiddelde kerkganger betreft. Natuurlijk zijn er ook kerkgangers met meer bagage en kennis en gelet op de vele gesprekken die ik heb gevoerd in vele tientallen jaren constateer ik dat er erg weinig kerkgangers zijn met wat meer bagage die zeer leergierig zijn.
.


Dat deze mensen het van hun predikant geleerd hebben, daar is uiteraard niets op tegen.
Ook jij en de andere schrijvers hebben het niet zelf bedacht.
Zoals de wijze prediker al zei "niets nieuws onder de zon".

Een voorbeeld ; Ereunao schrijft ; Ik wel, maar de gemiddelde kerkganger in de geref. gezindte niet! Wan het geloof reikt nooit verder dan de belijdenis en in de 3F.v.E. vind je over deze zaken geen woord. Die weten niets van het verschil tussen de 7e en de 8e dag; het scheelt daar slechts een nachtje slapen! Begrijpen ook niet waarom het Loofhuttenfeest het enige feest is dat een 8e dag heeft. Dat is bij hen allemaal inlegkunde !

Dit bewijst een aantal dingen ;
1) deze man verheft zich boven de gemiddelde kerkganger
2) hij spreekt uitsluitend over de geref. gezindte - waarschijnlijk ligt daar ook zijn eigen oorsprong of hij komt nooit verder dan Nederland.
3) wereldwijd zijn we met 2 miljard zusters en broeders - neem van mij aan, nog geen 1% begrijpt dit gebabbel.

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: het Abrahamitiesche verbond

Berichtdoor mona » 14 dec 2017 22:31

schaapje schreef:Overigens lees ik de berichten met graagte, als het niet te lang en ingewikkeld geschreven wordt.


Geldt ook voor mij.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

ereunao

Re: het Abrahamitiesche verbond

Berichtdoor ereunao » 15 dec 2017 12:09

Als je die gave hebt is dat het werk van de Heilige Geest, want zonder Hem kan je niets ontdekken.schaapje[


Daar heb je helemaal gelijk in; God alleen de eer! Maar daar ga ik mij hier niet op beroepen om mijn geloofwaardigheid te promoten. Ik probeer hier de breedte en diepte van Gods Woord te verklaren, als het Woord het niet doet zal niets daartoe in staat zijn! gr: ereunao

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: het Abrahamitiesche verbond

Berichtdoor MoesTuin » 15 dec 2017 12:18

ereunao schreef:Daar heb je helemaal gelijk in; God alleen de eer! Maar daar ga ik mij hier niet op beroepen om mijn geloofwaardigheid te promoten. Ik probeer hier de breedte en diepte van Gods Woord te verklaren, als het Woord het niet doet zal niets daartoe in staat zijn! gr: ereunao

Ik vind het erg verhelderend....

In deze topic plaatste ik een overdenking, het komt er wel op neer al de verwarring die er is, maar ook het belang van het zelf onderzoek van de schriften, niet alles voor zomaar waar aan te nemen.....

herstel.....(vorige post ging link plaatsen mis)

viewtopic.php?f=31&t=27039&start=165



MoesTuin
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

ereunao

Re: het Abrahamitiesche verbond

Berichtdoor ereunao » 15 dec 2017 13:37

Link:Nou Moes Tuin, van mij wordt verlangd dat ik geen al te lange berichten schrijf en dat is ook een van de eisen die ik mijzelf stel. Maar jij breekt hier op dit punt alle records! Maar ik heb er wegens gebrek aan tijd en geduld eens even vluchtig naar gekeken en geloof dat ik het er in hoofdzaak wel mee eens kan zijn. Overigens verhef ik mij boven niemand, zoals hier gesuggereerd wordt. Want zo iemand met melk tevreden is en niet naar meer verlangt kiest hij er zelf en tot zijn eigen schade voor om een kind in de Schriften. te blijven! :) gr: ereunao

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: het Abrahamitiesche verbond

Berichtdoor MoesTuin » 15 dec 2017 16:25

ereunao schreef:Link:Nou Moes Tuin, van mij wordt verlangd dat ik geen al te lange berichten schrijf en dat is ook een van de eisen die ik mijzelf stel. Maar jij breekt hier op dit punt alle records! Maar ik heb er wegens gebrek aan tijd en geduld eens even vluchtig naar gekeken en geloof dat ik het er in hoofdzaak wel mee eens kan zijn. Overigens verhef ik mij boven niemand, zoals hier gesuggereerd wordt. Want zo iemand met melk tevreden is en niet naar meer verlangt kiest hij er zelf en tot zijn eigen schade voor om een kind in de Schriften. te blijven! :) gr: ereunao

Eens
Bij tijd, aanbevolen om door te nemen.
Het is wel lang, maar het wordt eenvoudig uiteengezet alles.
Verhelderend......
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: het Abrahamitiesche verbond

Berichtdoor rotterdam » 15 dec 2017 18:39

ereunao schreef: Overigens verhef ik mij boven niemand, zoals hier gesuggereerd wordt. Want zo iemand met melk tevreden is en niet naar meer verlangt kiest hij er zelf en tot zijn eigen schade voor om een kind in de Schriften. te blijven! :) gr: ereunao


Indirect reageren is weinig stijlvol.

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: het Abrahamitiesche verbond

Berichtdoor hans0166 » 16 dec 2017 08:30

ereunao schreef: Overigens verhef ik mij boven niemand, zoals hier gesuggereerd wordt. Want zo iemand met melk tevreden is en niet naar meer verlangt kiest hij er zelf en tot zijn eigen schade voor om een kind in de Schriften. te blijven! :)


en hier doe je het gewoon weer...

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: het Abrahamitiesche verbond

Berichtdoor schaapje » 16 dec 2017 12:34

hans0166 schreef:en hier doe je het gewoon weer...

Wat de waarheid schrijven ? :)nico
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: het Abrahamitiesche verbond

Berichtdoor mona » 16 dec 2017 12:34

Ik meen dat er wel ergere, en meer onware dingen op dit forum zijn geschreven.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: het Abrahamitiesche verbond

Berichtdoor pindas83 » 16 dec 2017 13:21

mona schreef:Ik meen dat er wel ergere, en meer onware dingen op dit forum zijn geschreven.


Nou ik vind het anders nogal denigrerend en arrogant overkomen die praat. Het doet overkomen alsof de mannen drie treetjes hoger op de ladder staan dan die onwetende, melkdrinkende, gereformeerde kerkgangers.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: het Abrahamitiesche verbond

Berichtdoor schaapje » 16 dec 2017 13:27

pindas83 schreef:Nou ik vind het anders nogal denigrerend en arrogant overkomen die praat. Het doet overkomen alsof de mannen drie treetjes hoger op de ladder staan dan die onwetende, melkdrinkende, gereformeerde kerkgangers.

Haha misschien is dat wel zo qua kennis, maar als mens hoeft dat natuurlijk niet zo te zijn, en denk ook dat dat niet bedoeld wordt.
Ik heb die kennis niet ,.... jij wel dan?
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: het Abrahamitiesche verbond

Berichtdoor Chaya » 16 dec 2017 13:33

pindas83 schreef:Nou ik vind het anders nogal denigrerend en arrogant overkomen die praat. Het doet overkomen alsof de mannen drie treetjes hoger op de ladder staan dan die onwetende, melkdrinkende, gereformeerde kerkgangers.

En so what?
Als melkdrinkende gelovige is het juist fijn om je op te kunnen trekken aan een eikenboom in de genade.
Het is geen kenmerk van de ware Godsvrucht als iemand meteen zo boos in de verdediging schiet.
Dan ga je onder iemand staan, ipv erboven.
Persoonlijk lees ik liever een kritische reactie van iemand zoals Mortlach, dan die eindeloze zogenoemde theologische schrijfsels, die veel te lang zijn voor een forum en dan ook nog gelardeerd met liedjes. Ik sla die over.
Want, niet het vele is goed, maar het goede is veel!
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten