Welke kinderbijbel

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Mamamijn
Verkenner
Verkenner
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 feb 2016 21:16

Welke kinderbijbel

Berichtdoor Mamamijn » 21 feb 2016 21:28

Hallo mijn man en ik lezen na het eten uit het boek. Nu hebben wij een dochter van bijna 3 jaar. Ik lees wel met haar uit een dagboekje voor peuters maar we willen graag ook een mooie kinderbijbel kopen voor na het avond eten en daar voortaan uit lezen savonds. Ik heb al eens rond gekeken maar er is zo veel.
Misschien kunnen jullie me wat tips van auteurs geven.
Graag een kinderbijbel van Genesis tot openbaring met prenten en het hoeft echt niet perse voor een peuter maar dat het een bijbel is waar we de toekomst ook mee vooruit kunnen.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23571
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Welke kinderbijbel

Berichtdoor Marnix » 22 feb 2016 08:26

Bijbel voor kinderen OT/NT van Marianne Busser

Afbeelding

Luister Maar van Arie van der Veer

Afbeelding
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3142
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Re: Welke kinderbijbel

Berichtdoor johannes1 » 02 mei 2016 13:33

kijk en luister van L. Zwoferik

De kinderbijbels van Van Dam.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Gebruikersavatar
mluther
Verkenner
Verkenner
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 mei 2013 23:01

Re: Welke kinderbijbel

Berichtdoor mluther » 03 mei 2016 00:54

Hoewel ik zelf geen kinderen heb, zou ik toch graag willen reageren. Veel kinderbijbels zijn behoorlijk selectief met wat er wel en niet aanbod komt. Ik vind het mooi om te lezen dat je zegt, een kinderbijbel te willen die van Genesis t/m Openbaringen loopt.

N.a.v. wat ik gelezen heb, zou ik je graag de Bijbel in Gewone Taal (BGT) willen voorstellen. Het voordeel ervan is dat je alle Bijbel gedeelten kan lezen in een taal die behoorlijk eenvoudig/laagdrempelig is.

Op internet kwam ik na een korte zoekactie zo even nog deze website tegen: http://www.kleuteridee.nl/bijbel-2/bijbelplaten/ Zag er op het eerste gezicht goed uit. (Zo goed, dat ik 't misschien ook aan familie ga aanraden :).)

Even concreet zou je kunnen overwegen om een gedeelte uit de BGT te lezen en daarnaast bijpassende Bijbel platen te zoeken. Het makkelijkst zou om in een dergelijk geval bijv. een tablet te gebruiken (anders kost het je een hoop papier en inkt). Het neemt ongetwijfeld meer tijd in beslag, met de voorbereiding, maar je verrijkt je eigen Bijbelkennis en een kind voelt volgens mij haarscherp aan of jij de tijd neemt om iets over te brengen.

Enfin, hoewel de vraag al in februari is gesteld, ben ik benieuwd wat je gebruikt.


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten