De verwachting van de wederkomst in de Bijbel

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Radical
Sergeant
Sergeant
Berichten: 343
Lid geworden op: 30 jul 2017 18:48

Re: De verwachting van de wederkomst in de Bijbel

Berichtdoor Radical » 11 aug 2017 08:49

ereunao schreef:Ik kom hier nog even terug op Matt.24:34 waar het preterisme haar hele theologie aan ophangt:. Het was dus idd. die generatie die de verwoesting van stad en tempel meegemaakt heeft, maar de profetie van ‘de dag des Heren‘ is daarmee niet uitgeput. Want er bestaat geen volledige en definitieve vervulling voor de komst van de Messias in heerlijkheid. Want zowel voor ons als voor Israël geldt: ‘Het is Zijn komst die ons heil volmaakt’.We zien dat duidelijk bij de profetie van Daniël 9:27, die had ook reeds een eerste vervulling in de tijd van de Makkabeeën. Toch geeft Jezus die in Matt. 24:15 en Mark.13:14 door naar de toekomst .

Ik hoop dat het zo iets duidelijker is gr: ereunao


het is weer bijzonder hoe slecht je op de hoogte bent van het preterisme, vergeleken met de dispensatie leer (futurisme leer) die jij aanhangt, die juist altijd met mat 24 aankomen om te bewijzen dat dit allemaal geestelijk gezien moet worden, je maakt progressie..

(Ik ben trouwens wedergeboren, en een geest vervulde Christen die een eschatologie aanhangt als partial preterist, zoals jij de dispensatie leer aanhangt en een futurist bent)

Als ik zelf begin uit te leggen waar ik voor sta, begin ik meestal in genesis met het plan van God voor de mensheid op deze aarde. H 1v26
En God zei: "Laten We mensen maken, mensen die op Ons lijken. Ze zullen heel erg op Ons lijken. Ze moeten zorgen voor de vissen in de zee, de vogels in de lucht, het vee, de kruipende dieren en voor de hele aarde." 27 En God maakte de mens. Hij maakte hem zó, dat hij heel veel op Hem leek. De mens leek heel erg op Hem. Hij maakte een man en een vrouw. 28 God zegende hen en zei tegen hen: "Krijg veel kinderen, zodat er heel veel mensen komen. Ga over de hele aarde wonen en heers over de aarde. Zorg voor de vissen in de zee, de vogels in de lucht en de kruipende dieren. 29 Jullie mogen eten van alle planten, bomen en vruchten. 30 Maar alle grote dieren, alle vogels en alle kruipende dieren mogen van het gras eten." Dat gebeurde. 31 En God keek naar alles wat Hij gemaakt had en het was heel goed.

en leg dan vervolgens uit dat dit plan met de mensheid niet verandert is, en ga zo door God's woord heen, om te laten zien, dat het Koninkrijk waar Jezus veelvuldig over sprak, Waar Hij Koning van is ""vandaag"" en zijn heerschappij geen einde kent !!
Jezus nam wat ik had verdiend, en ik kreeg wat Hij had verdiend

ereunao

Re: De verwachting van de wederkomst in de Bijbel

Berichtdoor ereunao » 11 aug 2017 10:13

Geen commentaar' ik stop ermee 'zie 'het Abrahamitische verbond

Gebruikersavatar
Radical
Sergeant
Sergeant
Berichten: 343
Lid geworden op: 30 jul 2017 18:48

Re: De verwachting van de wederkomst in de Bijbel

Berichtdoor Radical » 11 aug 2017 18:05

Om het wat duidelijker te krijgen allemaal, het gaat hier dus om twee verschillende stromingen eschatologie (leer eindtijd) in het Christelijke geloof, het Preterisme en het futurisme, ook in deze twee van vier hoofdstromingen, zitten weer detailverschillen (kom daar later op terug) ik zelf ben dus een partial preterist die gelooft dat Jezus ook gaat komen maar dan op een totaal andere manier.
op dit moment staat er op https://cip.nl/61948-koornstra-vs-ouweneel-is-jezus-nou-wel-of-niet-teruggekeerd-in-het-jaar-70/GxlXCAMPBHogbUtMQEhOdBUU

een leuke discussie die de verschillen allemaal nog wat helderder maken ..
Groet en zegen,
Radical.
Laatst gewijzigd door Radical op 12 aug 2017 04:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Jezus nam wat ik had verdiend, en ik kreeg wat Hij had verdiend

ereunao

Re: De verwachting van de wederkomst in de Bijbel

Berichtdoor ereunao » 11 aug 2017 21:12

moderator:
Verwijderd door mod vanwege plagiaat.*


Mee eens! IK wist allang dat dit allemaal kopiëer en plakwerk moest zijn; hij had die meterslange postings als reactie soms al binnen 2u na het bericht van zijn opponent klaar!

Maar ik vraag hier opnieuw:Waarom wordt hij met en anderen zonder opgaaf van redenen gewist?

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: De verwachting van de wederkomst in de Bijbel

Berichtdoor hans0166 » 11 aug 2017 22:24

ereunao schreef:moderator:


Mee eens! IK wist allang dat dit allemaal kopiëer en plakwerk moest zijn; hij had die meterslange postings als reactie soms al binnen 2u na het bericht van zijn opponent klaar!

Maar ik vraag hier opnieuw:Waarom wordt hij met en anderen zonder opgaaf van redenen gewist?



gedraag je toch niet als klein verongelijkt kind. Ook op jouw posten is wel iets aan te merken. Een beetje meer structuur in de opmaak zou het allemaal een stuk leesbaarder maken.
Of eens stoppen met constant ondertekenen
of eens beter quoten
..
..
en voor ter verantwoording roepen van een moderator is een aparte topic.

ereunao

Re: De verwachting van de wederkomst in de Bijbel

Berichtdoor ereunao » 12 aug 2017 08:26

hans:0166
gedraag je toch niet als klein verongelijkt kind. Ook op jouw posten is wel iets aan te merken. Een beetje meer structuur in de opmaak zou het allemaal een stuk leesbaarder maken.
Of eens stoppen met constant ondertekenen
of eens beter quoten
en voor ter verantwoording roepen van een moderator is een aparte topic.


Pardon! Wie het er inhoudelijk niet mee eens is kan dat hier vrijuit zeggen, maar wij hebben allemaal onze eigen stijl en inkleding. Het is kinderachtig om daarin te blijven hangen. Dan zou ik mij op mijn beurt wel kunnen storen aan de onzinnige nicknames die ik hier tegenkom.
En dat het qouten mij niet altijd even goed afgaat, ik ben een man van 82 jr, is dat nu werkelijk zo storend? En het was in mijn tijd heel gebruikelijk om een brief of bericht af te sluiten met je naam en vr.gr.
En wat die aparte topic aan gaat: Goede omgangsvormen, zoals in een beschaafd land gebruikelijk zijn ook wat waard. Als ik op deze topic voor het oog van alle lezers een blijk van afkeuring krijg dan is het niet meer dan redelijk dat hij dat ook hier motiveert En als ik het ook daar niet me eens ben dan is het idd. tijd om naar die andere topic te gaan
Laatst gewijzigd door ereunao op 12 aug 2017 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: De verwachting van de wederkomst in de Bijbel

Berichtdoor pindas83 » 12 aug 2017 08:58

ereunao schreef:Dan zou ik mij op mijn beurt wel kunnen storen aan de onzinnige nicknames die ik hier tegenkom.


Niet aan die van mij hè erenao?! Is met zorg uitgekozen!

ereunao schreef:En dat het qouten mij niet altijd even goed afgaat, ik ben een man van 82 jr, is dat nu werkelijk zo storend?


Refoweb: Christelijke jongerencommunity met ruim een miljoen unieke bezoekers per jaar. :wink:

Gebruikersavatar
Cathy
Majoor
Majoor
Berichten: 1543
Lid geworden op: 13 sep 2002 17:18
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Re: De verwachting van de wederkomst in de Bijbel

Berichtdoor Cathy » 12 aug 2017 10:21

ereunao schreef:Mee eens! IK wist allang dat dit allemaal kopiëer en plakwerk moest zijn; hij had die meterslange postings als reactie soms al binnen 2u na het bericht van zijn opponent klaar!

off-topic
Maar het kan toch zo zijn dat hij van zichzelf kopieert en plakt en een beetje aanpast? Ik kopieer ook wel eens iets van mijn eigen blog.
Volgens mij is het niet verboden om van jezelf te 'plagiëren' wanneer je voor jezelf alles al eens 'op een rijtje' hebt geschreven.

Refoweb: Christelijke jongerencommunity met ruim een miljoen unieke bezoekers per jaar.
:D ik denk, dat zeker in de bovenste helft, er veel meer ouderen zijn die lezen en reageren.

/off-topic
Samen bidden, samen zoeken,
naar het plan van onze Heer.

ereunao

Re: De verwachting van de wederkomst in de Bijbel

Berichtdoor ereunao » 12 aug 2017 10:47

Cathy"
Maar het kan toch zo zijn dat hij van zichzelf kopieert en plakt en een beetje aanpast? Ik kopieer ook wel eens iets van mijn eigen blog.
Volgens mij is het niet verboden om van jezelf te 'plagiëren' wanneer je voor jezelf alles al eens 'op een rijtje' hebt geschreven.


Jawel maar als de mod dat zegt dan heeft hij het natuurlijk herkend als het werk van een ander, anders uit hij zo'n zware beschuldiging niet.
pindas83:
Niet aan die van mij hè erenao?! Is met zorg uitgekozen!

Dat kan best zijn, maar het moet ook voor anderen begrijpelijk zijn, anders moet je het desgevraagd kunnen verklaren. Wat mijn nickname betreft, die is in ieder geval relevant . Want wij zijn hier met de Bijbel bezig en ereunao is het Gr. woord voor onderzoek(er) zie Joh 5:39. En Hans is ook een gewone naam, maar wie die cijfercode achter zijn naam begrijpt mag het zeggen. Bij Jes.40 is dat anders; hij is een Jood en daar staat: 'Troost troost Mijn volk'

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: De verwachting van de wederkomst in de Bijbel

Berichtdoor pindas83 » 12 aug 2017 11:30

ereunao schreef:Dat kan best zijn, maar het moet ook voor anderen begrijpelijk zijn, anders moet je het desgevraagd kunnen verklaren. Wat mijn nickname betreft, die is in ieder geval relevant . Want wij zijn hier met de Bijbel bezig en ereunao is het Gr. woord voor onderzoek(er) zie Joh 5:39. En Hans is ook een gewone naam, maar wie die cijfercode achter zijn naam begrijpt mag het zeggen. Bij Jes.40 is dat anders; hij is een Jood en daar staat: 'Troost troost Mijn volk'


Ik eet graag pinda's tijdens het 'refowebben'.

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: De verwachting van de wederkomst in de Bijbel

Berichtdoor Pcrtje » 12 aug 2017 13:09

ereunao schreef:Wat mijn nickname betreft, die is in ieder geval relevant . Want wij zijn hier met de Bijbel bezig en ereunao is het Gr. woord voor onderzoek(er) zie Joh 5:39.
Da's niet helemaal correct, trouwens. Ereunao (ερευνάω) is Grieks voor 'ik onderzoek'. Onderzoek is ereuna (έρευνα) en onderzoeker is ereunetes (ἐρευνητής). Maar dit even voor de formele juistheid. ;)
"Een libelle zweeft over het water..."

ereunao

Re: De verwachting van de wederkomst in de Bijbel

Berichtdoor ereunao » 12 aug 2017 13:45

pinas83:
Ik eet graag pinda's tijdens het 'refowebben'.


Nou,als dat zorgvuldig uitgekoze moet heeten dan vind ik dat nogal banaal.

portje:bedankt voor je correctie; het mag dan grammaticaal niet helemaal kloppen, maar de link is in ieder geval duidelijk

Gebruikersavatar
Radical
Sergeant
Sergeant
Berichten: 343
Lid geworden op: 30 jul 2017 18:48

Re: De verwachting van de wederkomst in de Bijbel

Berichtdoor Radical » 12 aug 2017 16:32

ereunao schreef:hans:0166


Pardon! Wie het er inhoudelijk niet mee eens is kan dat hier vrijuit zeggen, maar wij hebben allemaal onze eigen stijl en inkleding. Het is kinderachtig om daarin te blijven hangen. Dan zou ik mij op mijn beurt wel kunnen storen aan de onzinnige nicknames die ik hier tegenkom.
En dat het qouten mij niet altijd even goed afgaat, ik ben een man van 82 jr, is dat nu werkelijk zo storend? En het was in mijn tijd heel gebruikelijk om een brief of bericht af te sluiten met je naam en vr.gr.
En wat die aparte topic aan gaat: Goede omgangsvormen, zoals in een beschaafd land gebruikelijk zijn ook wat waard. Als ik op deze topic voor het oog van alle lezers een blijk van afkeuring krijg dan is het niet meer dan redelijk dat hij dat ook hier motiveert En als ik het ook daar niet me eens ben dan is het idd. tijd om naar die andere topic te gaan


Geachte Meneer Ereunao, ik wist niet dat u al 82 was, en ik vind dat u het heel goed doet, ik lees duidelijk dat u een kind van God bent, gered door het kruis op golgotha waar Jezus stierf en leed voor onze zonde, dat is toch geweldig het mooiste wat er is, en ik geloof dat ook !! dus we zijn broers.. 8>)
Alleen ik ben nog niet zo oud en wijs als u, dus gun mij de tijd, om achter alle waarheden te komen die u al ontdekt heeft.

Als u vind dat ik te scherp naar u bent geweest dan bied ik hierbij mijn verontschuldigingen aan, en hoop dat u mij kan vergeven..

Groet en Zegen,
Radical.

Ps. onder een andere naam, andere Forum had ik ook stukken geplaatst, maar wel uit eigen hoed, dit is ondertussen al besproken met de moderator maar wel bedankt voor je oplettendheid `ereunetes´

"De vreugde des Heren is mijn kracht"
Jezus nam wat ik had verdiend, en ik kreeg wat Hij had verdiend

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: De verwachting van de wederkomst in de Bijbel

Berichtdoor pindas83 » 12 aug 2017 19:41

ereunao schreef:pinas83:


Nou,als dat zorgvuldig uitgekoze moet heeten dan vind ik dat nogal banaal.

portje:bedankt voor je correctie; het mag dan grammaticaal niet helemaal kloppen, maar de link is in ieder geval duidelijk


Dat mag u vinden mr. ereunao!
Verscheidenheid is een mooi iets. Zo drukt de één zich banaal uit terwijl de ander het met de spelling weer niet zo nauw neemt.
Ach, iedere gek heeft z'n gebrek zei mijn moeder wel eens!

pindas83

ereunao

Re: De verwachting van de wederkomst in de Bijbel

Berichtdoor ereunao » 12 aug 2017 21:46

Radical, ik aanvaard graag en v/h je verontschuldigingen. Maar niet mijn leeftijd maar mijn bewijzen uit de Schrift hadden je moeten overtuigen. Want die Schrift leert ons dat er arme, wijze jongelingen en oude, dwaze koningen kunnen zijn.( Pred.4:12) Maar nu spreek je opeens van alle waarheden die ik al ontdekt zou hebben die jij nog niet weet. Ik zie hierin dan ook geen reden om de discussie met jou voort te zetten.


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten