Johan:
Johan:
1.Ik heb dat wel onderbouwd, volgens mij gaat het om de hemelvaart.
2. Dus mijn conclusie is dat het hier om de Pinksterdag gaat.
We gaan vooruit; eerst kwam het water hem tot aan de knieën ,toen tot aan de lendenen. Nu nog 1000 ellen en dan leert hij zwemmen! ( Eech.47;5 ) Vooral niet bang worden hoor, met Gods Woord kun je niet verdrinken; je kunt er wel in verdrinken, maar dat is zalig!
Nu gaat het dus opeens over de pinksterdag, nog een stap verder dan is hij bij de wederkomst van Dan. 2:44 en 7:13,14! Want daar komt Hij met de wolken des hemels en daar, en niet eerder, wordt Hem het Koninkrijk en de heerschappij over al de volken gegeven. Zie ook Openb. 19:11-20:6 en 11:15.-17 en ook Luk.19:11,12.
etnik:
1.Wat betreft naadloos: Kun je misschien de tekst citeren, en het daarmee duiden?
2.Wat wil je zeggen met Zach 12: 10-13?
Wat betreft Hand 2 en Joel. Het een zou naar het ander kunnen verwijzen, voor een paar regeltjes. Jouw strategie is bij elke profetie: Alles wat nog niet uitgekomen is, ook al is het in de context verbonden, moet nog in een (verre) toekomst plaatsvinden. Is dat juist?
1.Dan.9:27: En hij zal velen het verbond versterken een week; en in de helft der week zal hij het slachtoffer en het spijsoffer doen ophouden, en over den gruwelijken vleugel zal een verwoester zijn, ook tot de voleinding toe, die vastelijk besloten zijnde, zal uitgestort worden over den verwoeste.
Matt.24:15: Wanneer gij dan zult zien den gruwel der verwoesting, waarvan gesproken is door Daniël, den profeet, staande in de heilige plaats; (die het leest, die merke daarop!)
Die ‘hij’ is de a-christ die zich in de tempel Gods als God laat aanbidden. 2 Thess.2:4 en die halve week vinden wij terug in Openb.11, 1260 dagen, 42 maanden.
2.Ja, dat is juist, daarom past Paulus in Hebr.10 de belofte van een nieuw verbond op Joodse christenen toe omdat de verzoening dezelfde is, maar het is geen vervulling in de context van Jer.31.En Petrus in Hand de profetie van Joël omdat het om de uitstorting van dezelfde Geest gaat, daarom noemde ik ook Zach.12:10-13:1. Die citaten zijn dus wel terecht, maar geen vervulling in de context;de profetie is dus daarmee niet uitgeput.Want bij Joël en Zach.12 ziet het uitstorten van de Geest op het berouw en bekering van Israël, je moet het dus allebei laten staan.
De messiaanse profetie ligt in heel de Schrift verspreid als de steentjes van een mozaïek, de stukjes van een legpuzzel. Daarom moeten zij niet alleen bij elkaar gebracht, maar ook op de juiste plaats neergelegd worden om een duidelijk beeld te krijgen. En daar mankeert het nu juist aan als wij de komst van het Koninkrijk met kracht aan de hemelvaart of de pinksterdag i.p.v. aan de wederkomst verbinden. Want met pinksteren is het wel gekomen in de betoning des Geestes en der kracht, maar in de gestalte van de Gekruisigde.
1Kor.2:1: En ik, broeders, als ik tot u ben gekomen, ben niet gekomen met uitnemendheid van woorden, of van wijsheid, u verkondigende de getuigenis van God.
Want ik heb niet voorgenomen iets te weten onder u, dan Jezus Christus, Die gekruisigd.
(In zwakheid, maar leeft door de kracht Gods. 2Kor.13:4.)
1 Kor.2:2,3: En ik was bij ulieden in zwakheid, en in vreze, en in vele beving.
2 Tim.2:12: Indien wij verdragen, wij zullen ook met Hem heersen; indien wij Hem verloochenen, Hij zal ons ook verloochenen
Het grote keerpunt ligt dus bij de wederkomst in kracht en majesteit. 2 Petr.1:16:
‘Want wij zijn geen kunstelijk verdichte fabelen nagevolgd, als wij u bekend gemaakt hebben de kracht en toekomst van onzen Heere Jezus Christus, maar wij zijn aanschouwers geweest van Zijn majesteit’.
. gr: ereunao