De verwachting van de wederkomst in de Bijbel

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

etnik
Verkenner
Verkenner
Berichten: 32
Lid geworden op: 08 apr 2017 08:34

Re: De verwachting van de wederkomst in de Bijbel

Berichtdoor etnik » 19 apr 2017 22:25

@ etnik:
Helaas geeft je antwoord me niet erg veel duidelijkheid. ik zal proberen even wat concreter te zijn:

Is Zach. 14:4 al in vervulling gegaan of moet dat nog in vervulling gaan.
Als het in vervulling is gegaan, wanneer dan?


Beste Dalethvav,

Ik zou niet weten wanneer dat in vervulling moet zijn gegaan, maar ik had gedacht dat je dat wel uit mijn antwoord zou kunnen afleiden. Denk jij dat het al in vervulling gegaan is?

mvg Etnik

Gebruikersavatar
dalethvav
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1332
Lid geworden op: 08 mei 2006 14:19
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Re: De verwachting van de wederkomst in de Bijbel

Berichtdoor dalethvav » 20 apr 2017 07:23

etnik schreef:Beste Dalethvav,

Ik zou niet weten wanneer dat in vervulling moet zijn gegaan, maar ik had gedacht dat je dat wel uit mijn antwoord zou kunnen afleiden. Denk jij dat het al in vervulling gegaan is?

mvg Etnik

Nee, ik denk ook dat dit nog niet in vervulling is gegaan. Ik meende uit je postings te begrijpen (met name over "dit geslacht") dat je ervan uitging dat "alle" profetieën al vervuld waren. Vandaar m'n vraag.
Excuus dat ik je verkeerd geïnterpreteerd heb.
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

ereunao

Re: De verwachting van de wederkomst in de Bijbel

Berichtdoor ereunao » 20 apr 2017 10:52

dalethvav:

Nee, ik denk ook dat dit nog niet in vervulling is gegaan. Ik meende uit je postings te begrijpen (met name over "dit geslacht") dat je ervan uitging dat "alle" profetieën al vervuld waren. Vandaar m'n vraag.
Excuus dat ik je verkeerd geïnterpreteerd heb.


Precies, dat is nog steeds niet vervuld en wordt ook pas bij de wederkomst vervuld. Dus niet bij de hemelvaart en ook niet op de pinksterdag. Want toen is het Koninkrijk in de verborgen gestalte van het kruis gekomen. En dat zal zo blijven tot de Koning geopenbaard wordt. ‘Maar nu zien wij nog niet dat Hem alle dingen onderworpen zijn’.Hebr.2:8. Bij Zijn komst vergaat deze wereld niet, zoals de traditie wil, maar wordt het Koninkrijk geopenbaard met kracht en majesteit.Zach.14 vinden wij terug in het parallelle hst. 19 van de Apocalyps waar de wederkomst beschreven wordt ‘met al de heiligen met u o.Heere’.Zach.14:5. Zo en zo alleen vallen de dingen op zijn plaats, alle verdraaide theologie ten spijt, al blijven er natuurlijk ook zo nog vele vragen over. Want wij weten wel wat de Heere zal doen, maar niet in details hoe Hij het gaat invullen. Daarom moeten wij altijd voorzichtig wezen met het nieuws van de dag de profetie in te lezen. En met die ‘sommigen’van Matt.16:28 bedoelt de Heere de 3 discipelen die Hij meegenomen heeft op de heilige berg. Hij heeft zich dus niet vergist in de tijd, want daar hebben zij idd. een voorspel van het Koninkrijk gezien.
Gr; ereunao

etnik
Verkenner
Verkenner
Berichten: 32
Lid geworden op: 08 apr 2017 08:34

Re: De verwachting van de wederkomst in de Bijbel

Berichtdoor etnik » 20 apr 2017 23:21

Nee, ik denk ook dat dit nog niet in vervulling is gegaan. Ik meende uit je postings te begrijpen (met name over "dit geslacht") dat je ervan uitging dat "alle" profetieën al vervuld waren. Vandaar m'n vraag.
Excuus dat ik je verkeerd geïnterpreteerd heb.


De passage betreffende "dit geslacht" heeft betrekking op Mattheus, waarin Jezus verhaalt, of de woorden worden Hem in de mond gelegd door de evangelieschrijver, dat de verwoesting van de tempel in Jeruzalem, gevolgd wordt door de verdrukking en kort daarna Zijn wederkomst. Mijn enige constatering is dat deze passage in het NT niet is uitgekomen.

In het OT wordt meermaals melding gemaakt over de Dag des Heeren. In het Christendom wordt dit vertaald naar de wederkomst van Christus. Ik weet dat geen van beide, hetzij de joodse, hetzij de christelijke versie, niet heeft plaatsgevonden.

etnik
Verkenner
Verkenner
Berichten: 32
Lid geworden op: 08 apr 2017 08:34

Re: De verwachting van de wederkomst in de Bijbel

Berichtdoor etnik » 20 apr 2017 23:36

Zo is het ook in Matt.24. eerst spreekt Hij van de a.s. verwoesting van stad en tempel in het jaar 70, maar dat was slechts een aanvankelijke voorvervulling van wat er in de eindtijd tijdens de gr.verdrukking onder de a-christ zal gebeuren. Want vs 29 bewijst duidelijk dat Jezus dit aan Zijn wederkomst verbind


@ eurenao

Jij geeft aan dat er meer lagen zijn in elke tekst, en dat in een adem meerdere perioden en vervullingen aangegeven kunnen worden. Bij jouw bovenstaande redenering ga je in de fout bij "want". Je laat je daar namelijk niet leiden door de tekst. Jezus verbindt de verdrukking aan Zijn wederkomst, dus moet de verdrukking een andere zijn dan de verdrukking die uit alle poriën van de tekst spuit, zo is jouw redenering. In feite biedt de tekst geen bewegingsruimte, maar je probeert deze te nemen om de zaken kloppend te krijgen.

ereunao

Re: De verwachting van de wederkomst in de Bijbel

Berichtdoor ereunao » 21 apr 2017 09:36

etnik:
Jij geeft aan dat er meer lagen zijn in elke tekst, en dat in een adem meerdere perioden en vervullingen aangegeven kunnen worden. Bij jouw bovenstaande redenering ga je in de fout bij "want". Je laat je daar namelijk niet leiden door de tekst. Jezus verbindt de verdrukking aan Zijn wederkomst, dus moet de verdrukking een andere zijn dan de verdrukking die uit alle poriën van de tekst spuit, zo is jouw redenering. In feite biedt de tekst geen bewegingsruimte, maar je probeert deze te nemen om de zaken kloppend te krijgen.etnik.


Om het profetisch woord te verstaan zullen wij ons toch moeten gewennen aan die lagen in de vervulling. De bijbel is een oosters boek en staat vaak haaks op ons strak logisch en chronologisch denken. Het is het woord van de levende God die aan tijd noch plaats gebonden is en bij wie verleden, heden en toekomst als een geheel tegenwoordig zijn. De kairos is alleen in onze beleving uitgerekt in de gemeten tijd ( chronos ) De vervulling voltrekt zich in een golfbeweging als bij vloed op het strand. Na iedere golf trekt het water zich even terug om bij de volgende weer net iets hoger terug te keren. Zo is het hier ook; je noemde de “Dag des Heren.’ Die staat in de Schrift voor de oordelen en gerichten Gods over de aarde. Deze wereld heeft al vele voorproefjes van die dag gekend terwijl de eigenlijke dag nog in de toekomst ligt. Zo is het ook met de a-christ, hij is alreeds in de wereld, maar in persoon moet hij nog komen 1Joh.2:19; 2Thess.2:3.En deze golfbeweging zien wij overal in de Schrift, ik noemde reeds Jes.7:14, de profetie van Immanuel. Dat kind werd in de tijd van Achaz als een teken voor hem geboren, maar bij Matt. slaat het op de geboorte van de messias. ‘Uit Egypte heb Ik mijn zoon geroepen‘ Hos.11:1. Bij Hos gaat het over de roeping van Israël uit Egypte, bij Matt. op de terugkeer van het Kind naar Israël.

Elia was Elia, d.w.z. dat hij Elia geweest zou zijn als ze hem aangenomen hadden. Matt.11:14 v.g.l.m.Joh.1:21.maar nu vereist de definitieve vervulling het optreden van de 2 getuigen in Openb.11. Zo is het ook met Matt. 10:23. Die zending wordt pas voleindigd door de 144000 in Openb.7 en die 2 getuigen. En zo zou ik door kunnen gaan. Je moet die strakke chronologie loslaten en de Schrift volgen, anders kom je hier nooit uit. Het gaat in Matt. 24 over hetzelfde thema, de tijd spelt hier geen rol omdat het hier om een interval in de profetie gaat zoals ik al eerder uitgelegd. gr.ereunao

etnik
Verkenner
Verkenner
Berichten: 32
Lid geworden op: 08 apr 2017 08:34

Re: De verwachting van de wederkomst in de Bijbel

Berichtdoor etnik » 22 apr 2017 09:31

@eurenao
Om het profetisch woord te verstaan zullen wij ons toch moeten gewennen aan die lagen in de vervulling. De bijbel is een oosters boek en staat vaak haaks op ons strak logisch en chronologisch denken.


Je blijft de vraag over de tekst ontwijken. Blijkbaar heeft het geen enkele zin om een tekst te lezen. Immers je kunt een halve zin zomaar uit de context lichten.

Bijvoorbeeld:

Stel de tekst is:

Ik kreeg een cadeautje van mijn moeder. Op die dag ging ik naar mijn broer.

Stel ik heb wel een cadeautje gehad van mijn moeder, maar ik ben nooit naar mijn broer gegaan. Dan neem jij de vrijheid te zeggen dat het een Oosters boek is. Ik kan net zo goed 2000 jaar later naar mijn broer gaan. Dat in die tekst staat dat het op dezelfde dag was heeft geen enkele betekenis.

Je moet die strakke chronologie loslaten en de Schrift volgen, anders kom je hier nooit uit.


Jij volgt de Schrift volgens mij helemaal niet. Jij volgt je vooraannames en probeert aan de hand daarvan de zaken kloppend te krijgen, ook al houdt dit in dat je de tekst loslaat. Nogmaals mijn verzoek om uit de tekst te halen dat de verdrukking van de Romeinen een andere is dan de verdrukking waar jij op doelt. Dat je constant de vraag ontwijkt doet mij vermoeden dat je er eigenlijk geen raad mee weet.

ik noemde reeds Jes.7:14, de profetie van Immanuel. Dat kind werd in de tijd van Achaz als een teken voor hem geboren, maar bij Matt. slaat het op de geboorte van de messias. ‘Uit Egypte heb Ik mijn zoon geroepen‘ Hos.11:1. Bij Hos gaat het over de roeping van Israël uit Egypte, bij Matt. op de terugkeer van het Kind naar Israël.


Dit is ook exact de reden waarom vaak maar enkele zinnetjes uit een passage uit het OT op Jezus van toepassing kunnen zijn, en de context niet klopt. Ook niet mbt andere zaken die gezegd worden in het OT over de Messias. Dan wordt gezegd dat de niet kloppende zaken nog niet vervulde profetien van Jezus zijn. Maar de vraag is of dat zo is. Immers, zoals jij aangeeft heeft de "profetie" met name betrekking op de eigen tijd.

ereunao

Re: De verwachting van de wederkomst in de Bijbel

Berichtdoor ereunao » 22 apr 2017 11:08

etnilk:
Je blijft de vraag over de tekst ontwijken. Blijkbaar heeft het geen enkele zin om een tekst te lezen. Immers je kunt een halve zin zomaar uit de context lichten.


Alleen het uitgangspunt, n.a.v de vraag van de discipelen, m.i. tot vs.15, is de a.s.verwoesting door de Romeinen, daar vloeit het naadloos over naar de gr.verdrukking onder de a-christ van de eindtijd. Want Dan.9 spreekt van de gruwel der verwoesting in de heilige plaats. En dat is de tempel. Maar de Romeinen hebben de tempel nooit ontheiligd door er het beeld van de a-christ in te zetten en een varken op het altaar te offeren zoals Antiochus Epiphanes die een type van de a-christ was in de tijd van de Makkabeeën. Hier zien wij ook weer de gelaagdheid van de profetie. Want ook dat was een voorvervulling, want Jezus geeft deze profetie door naar de eindtijd.vs15. En ook Paulus doet dat in 2Thess.2.


Bijvoorbeeld:

Stel de tekst is:

Ik kreeg een cadeautje van mijn moeder. Op die dag ging ik naar mijn broer.
Stel ik heb wel een cadeautje gehad van mijn moeder, maar ik ben nooit naar mijn broer gegaan. Dan neem jij de vrijheid te zeggen dat het een Oosters boek is. Ik kan net zo goed 2000 jaar later naar mijn broer gaan. Dat in die tekst staat dat het op dezelfde dag was heeft geen enkele betekenis.
Jij volgt de Schrift volgens mij helemaal niet. Jij volgt je vooraannames en probeert aan de hand daarvan de zaken kloppend te krijgen, ook al houdt dit in dat je de tekst loslaat. Nogmaals mijn verzoek om uit de tekst te halen dat de verdrukking van de Romeinen een andere is dan de verdrukking waar jij op doelt. Dat je constant de vraag ontwijkt doet mij vermoeden dat je er eigenlijk geen raad mee weet.


Dit voorbeeld gaat niet op, dit gaat over het intermenselijke verkeer; maar de stijl van de profetie is een heel andere.

Dit is ook exact de reden waarom vaak maar enkele zinnetjes uit een passage uit het OT op Jezus van toepassing kunnen zijn, en de context niet klopt. Ook niet mbt andere zaken die gezegd worden in het OT over de Messias. Dan wordt gezegd dat de niet kloppende zaken nog niet vervulde profetien van Jezus zijn. Maar de vraag is of dat zo is. Immers, zoals jij aangeeft heeft de "profetie" met name betrekking op de eigen tijd.


Je vind dezelfde stijl in de messiaanse psalmen, de dichter vlucht tot God met zijn verdrukking en intense lijden, maar het gaat er tegelijk ver boven uit naar het lijden van de Messias. Alles past niet op de dichter,soms alleen op de Messias zie b.v. ps. 22, 72 en 89. Maar het is lastig om precies aan te geven waar het een in het ander overgaat. Vast staat wel dat er geen totale, definitieve vervulling van de profetie bestaat voor de komst van de Messias bij de zevende bazuin. Zie Openb.10:7 en 11:15.gr:ereunao

etnik
Verkenner
Verkenner
Berichten: 32
Lid geworden op: 08 apr 2017 08:34

Re: De verwachting van de wederkomst in de Bijbel

Berichtdoor etnik » 24 apr 2017 18:43

@eurenao

2tess2 geeft weer aan dat men in die tijd Christus snel terug verwachtte en dat dat gedachtegoed ook veelvuldig op papier verscheen. Onder eigen kringen wel te verstaan.

Wat betreft matt 24: Je doet weer hetzelfde. Ontkennen wat de tekst zegt, omdat het niet strookt met jouw definitie. Laat maar zien waar deze "naadloze" overgang zit. Dwz noem de tekstelementen die deze keuze rechtvaardigen. Heb je behoudens het argument: Het kan niet zo zijn want het strookt niet met mijn idee van de eindtijd of antichrist nog andere elementen?

Mvg etnik

ereunao

Re: De verwachting van de wederkomst in de Bijbel

Berichtdoor ereunao » 24 apr 2017 21:37

etnik;
2tess2 geeft weer aan dat men in die tijd Christus snel terug verwachtte en dat dat gedachtegoed ook veelvuldig op papier verscheen. Onder eigen kringen wel te verstaan.

Wat betreft matt 24: Je doet weer hetzelfde. Ontkennen wat de tekst zegt, omdat het niet strookt met jouw definitie. Laat maar zien waar deze "naadloze" overgang zit. Dwz noem de tekstelementen die deze keuze rechtvaardigen. Heb je behoudens het argument: Het kan niet zo zijn want het strookt niet met mijn idee van de eindtijd of antichrist nog andere elementen?


Hoor eens etnik, ik kan je hier wel op wijzen en wat ik zeg ook bewijzen, maar ik kan het je het inzicht in de profetie niet leren, dat is Gods werk. Dat Jezus in Matt.24:15 op de profetie van Daniël wijst bewijst duidelijk dat het hier niet over de Romeinen gaat. Want die hebben nooit de tempel ontheiligd, ze bemoeiden zich nooit met de godsdienst van de door hen onderworpen volken. Hand.18:14-17; Joh.18:31. Ze lieten hun vazalkoning Herodes zelfs toe de tempel te restaureren en te verfraaien. Joh.2:20. En wat 2Thess.2 aangaat, het is waar dat zelfs de apostelen toen nog niet wisten dat het nog eeuwen zou duren. Want die komst was voor hen verbonden aan de bekering van Israël en de wederoprichting aller dingen bij Zijn komst.zie Hand.3:17-21. En als zij het vanaf het begin geweten hadden zou dat hun ijver om door hun prediking Israël tot bekering te brengen verflauwd hebben. De Thess.brieven behoren tot de eerste brieven van Paulus. De verborgenheid der Gemeente is pas in zijn latere bediening, toen het duidelijk was dat ook de Joden in de verstrooiing zich niet bekeerden, aan hem geopenbaard. God werkt gefaseerd, trapsgewijs, ook in de vervulling van de profetieën. Daarom gaat ook dat voorbeeld van jou niet op; de verjaardag van een moeder en het bezoek aan een broer zijn menselijke tijden en gelegenheden. Maar het gaat hier over Gods kairos in relatie tot de heilsgeschiedenis, het grote reddingsplan van God tot verlossing van de mensheid en zijn hele Schepping. Hier zou ik veel meer over kunnen zeggen, maar voor ditmaal wil ik het hierbij laten en verwijs naar mijn topic ‘de Apocalyps’.gr: ereunao

etnik
Verkenner
Verkenner
Berichten: 32
Lid geworden op: 08 apr 2017 08:34

Re: De verwachting van de wederkomst in de Bijbel

Berichtdoor etnik » 25 apr 2017 18:13

@eurenao

Jij zegt: ik kan je het inzicht in de profetie niet leren, dat is Gods werk.

Vervolgens zeg je: En als zij het van te voren hadden geweten, hadden zij minder gepassioneerd geevangeliseerd. Oftewel God heeft hen bewust een schijnbelofte voorgehouden, zodat ze beter hun best deden. Heb je dat van jezelf of niet?

De Romeinen hebben overigens na de vernietiging van de tempel in 70 ad, in 132-136 na Christus, een standbeeld van de keizer en een van Jupiter op de Tempelberg geplaatst en de religieuze boeken op de tempelberg verbrand. Als dat geen ontheiliging is weet ik het ook niet meer. Dus jouw bewering dat de romeinen dit niet zouden kunnen zijn vind ik niet heel sterk

Tevens zijn de meeste historici en bijbelkenners het erover eens dat het hier om de Romeinse vernietiging gaat. Zij onderkennen tevens het probleem, dat alles aaneengeschakeld is tot de Wederkomst in een en dezelfde generatie.

Mvg Peter

ereunao

Re: De verwachting van de wederkomst in de Bijbel

Berichtdoor ereunao » 25 apr 2017 20:01

etnik:
Jij zegt: ik kan je het inzicht in de profetie niet leren, dat is Gods werk.
Vervolgens zeg je: En als zij het van te voren hadden geweten, hadden zij minder gepassioneerd geevangeliseerd. Oftewel God heeft hen bewust een schijnbelofte voorgehouden, zodat ze beter hun best deden. Heb je dat van jezelf of niet?


God heeft ze geen schijnbelofte voorgehouden, maar het voor hen verborgen gehouden zolang Hij dat nodig keurde.zie Joh.16:12 en Hand 1:7.

De Romeinen hebben overigens na de vernietiging van de tempel in 70 ad, in 132-136 na Christus, een standbeeld van de keizer en een van Jupiter op de Tempelberg geplaatst en de religieuze boeken op de tempelberg verbrand. Als dat geen ontheiliging is weet ik het ook niet meer. Dus jouw bewering dat de romeinen dit niet zouden kunnen zijn vind ik niet heel sterk.[/quote]

Dat is wel waar, maar dat staat los van het verbranden van stad en tempel in 70 ad. Want dat was een strafgericht van de Koning die zijn krijgsheiren gezonden heeft om de doodslagers te vernielen en hun stad in brand te steken Matt.22:7. Maar Jezus verwijst in Matt 24:15 naar Dan.9. En daar gaat het duidelijk over de a-christ die niet door God, maar door de draak geinspireerd wordt.Openb 13 en de verwoesting over de gruwelijke vleugel ziet op de beschermende vleugels van de cherubim boven de ark die hier een gruwelijke vleugel geworden is. En de Romeinen zouden de tempel graag gespaard hebben; Titus was geen barbaar , maar een beschaafde Romein en die tempel gold in die dagen als een wereldwonnder. Maar de laatste strijd is uit de hand gelopen tegen de bedoeling van Titus De Romeinen zoude dat nooit gedaan hebben als de Joden zich aan het gezag van de keizer onderworpen hadden. Maar ze waren al die opstanden meer dan zat, daarom hebben ze tenslotte een einde aan het volksbestaan van Israël gemaakt. En omdat het juist de religie van de Joden met hun valse messiasverwachting was die hen tot opstand aanvuurde hebben ze getracht ook hun religie te vernietigen.

Tevens zijn de meeste historici en bijbelkenners het erover eens dat het hier om de Romeinse vernietiging gaat. Zij onderkennen tevens het probleem, dat alles aaneengeschakeld is tot de Wederkomst in een en dezelfde generatie.[/quote]

Precies, het is het profetisch perspectief waarin gebeurtenissen waar historisch eeuwen tussen kunnen liggen als in een blik samengavat worden dat hier een cruciale rol speelt. De messiaanse profetie ligt in heel de Schrift verspreid als de steentjes van een mozaïek, de stukjes van een legpuzzel. Daarom moeten zij niet alleen bij elkaar gebracht, maar ook op de juiste plaats t.o.v. elkaar neergelegd worden om een duidelijk beeld te krijgen En dat geldt zeker ook voor Matt.24. En dan is het best mogelijk dat het jr.70 als een 1e aanzet van de gr.verdrukking in de eintdijd gezien wordt, maar het gaat er beslist niet in op. gr: ereunao

Dies

Re: De verwachting van de wederkomst in de Bijbel

Berichtdoor Dies » 10 mei 2017 19:13

Ereunao schreef:Dat Jezus in Matt.24:15 op de profetie van Daniël wijst bewijst duidelijk dat het hier niet over de Romeinen gaat. Want die hebben nooit de tempel ontheiligd, ze bemoeiden zich nooit met de godsdienst van de door hen onderworpen volken.

In de context is kennelijk sprake van toekomstprofetie, gericht op de verwoesting van de tempel in 70AD.

In de Talmoed wordt vermeld dat Titus de tempel schond door het voorhangsel door te snijden, daar liep vervolgens bloed uit. Ook wordt vermeld dat Titus ontucht pleegde met een vrouw liggend op een Thorarol.
Dergelijke passages in de Talmoed zijn niet altijd bedoeld als een verslag van wat er letterlijk plaatsvond.
Het kan ook een manier van zeggen zijn om uitdrukking te geven aan afgoderij die door Titus in de tempel werd bedreven. Afgoderij wordt in de Schrift vaak hoererij genoemd.

(Bron: Strack Billerbeck, Kommentar zum NT aus Talmud und Midrasch, I, S.945 ff)

ereunao

Re: De verwachting van de wederkomst in de Bijbel

Berichtdoor ereunao » 10 mei 2017 19:54

Dies:
In de context is kennelijk sprake van toekomstprofetie, gericht op de verwoesting van de tempel in 70AD.
In de Talmoed wordt vermeld dat Titus de tempel schond door het voorhangsel door te snijden, daar liep vervolgens bloed uit. Ook wordt vermeld dat Titus ontucht pleegde met een vrouw liggend op een Thorarol.
Dergelijke passages in de Talmoed zijn niet altijd bedoeld als een verslag van wat er letterlijk plaatsvond.
Het kan ook een manier van zeggen zijn om uitdrukking te geven aan afgoderij die door Titus in de tempel werd bedreven. Afgoderij wordt in de Schrift vaak hoererij genoemd.


Dat weet ik ook wel Dies, maar het heeft tegelijk nog een diepere laag naar een eindtijdelijke vervulling. Want Jezus verwijst hier naar de gr. verdrukking door de a-christ die naadloos aansluit op Zijn wederkomst. Matt.24: 29,30. Want, zoals eerder gezegd, er bestaat geen volledige, definitieve vervulling van de profetie voor de komst van de Messias in heerlijkheid bij de 7e bazuin.zie Openb.10:7 en 11:15 vglm. Dan 7:13.14. gr:ereunao

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: De verwachting van de wederkomst in de Bijbel

Berichtdoor Johan100 » 10 mei 2017 20:05

Als je Matt. 24:29 leest, dan lees je dat de grote verdrukking vooraf gaat aan Zijn wederkomst.
Matt. 24:15 spreekt over de gruwel der verwoesting, waarvan gesproken is door Daniel, tijdens de grote verdrukking, voor de wederkomst vindt dit dus plaats. De kanttekeningen verwijzen hier ook naar de Romeinse verwoestingen. Dat lijkt me wel een grote misser.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten