Numero 10:29-32, Hobab en de wolkkolom

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

panther95
Verkenner
Verkenner
Berichten: 11
Lid geworden op: 31 jul 2013 19:35

Numero 10:29-32, Hobab en de wolkkolom

Berichtdoor panther95 » 11 jul 2015 22:13

Hallo,
ik was in de Bijbel aan het lezen en kwam in Numeri 10 een stuk tegen dat ik nog niet eerder had gelezen, maar waarvan ik me afvroeg hoe ik het moest interpreteren. Mozes vraagt daar aan Hobab om gids te zijn, terwijl God toch de weg wees door de wolkkolom? Er zit een mooie boodschap in dat we ook op het inzicht van mensen mogen vertrouwen, maar hoe ik het moet plaatsen weet ik nog niet helemaal.
Bedankt en groet

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3142
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Re: Numero 10:29-32, Hobab en de wolkkolom

Berichtdoor johannes1 » 17 jul 2015 15:15

Ik denk dat het een de ander niet uitsluit. De Heere leidde Mozes en het volk door de woestijn d.m.v. de wolkkolom. Deze liet hen zien welke kant zij opgingen. En Hobab was als gids in de woestijn. Hij wist waarschijnlijk hoe je het beste door de woestijn kon gaan.

Om even een beeld te schetsen. Of je nu in Breda of in Tilburg staat. De zon staat op de zelfde punt. En zo kan het ook met de wolkkolom zijn geweest. Het volk zal waarschijnlijk zigzaggend door de woestijn zijn gegaan en niet 1 rechte lijn. Hobab zorgde er voor dat ze heuvels en dergelijke ontweken om zo de makkelijkste pad te volgen, maar ze gingen wel met de wolkkolom mee.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 gasten