Teken om ook het oude testament te luisteren of lezen.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

leesbijbel
Verkenner
Verkenner
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 apr 2015 17:57

Teken om ook het oude testament te luisteren of lezen.

Berichtdoor leesbijbel » 17 apr 2015 18:53

Toen ik uit andere religies overstapte naar de bijbel en die uren per dag ging bestuderen en luisteren( ik deed alleen het nieuwe testament omdat ik hoorde dat die nu telt), had ik op gegeven moment wel 10 keer het hele nieuwe testament gehad , had ervaren dat het Woord leeft, als je je helemaal geeft aan God heb ik ook ervaren dat de Bijbel echt is, heb sterk geloof gekregen door de hoeveelheid tijd en daardoor veel verhoringen als ik bad dat ik last had van zaken die niet goed waren.

Na een tijd kreeg ik steeds vermaningen dat ik het Oude testament ook eens moest gaan luisteren, had 3 versies op mn mp3 speler , maar dan alleen de 27 NT boeken, die ongeveer 18 uur duurt.

Heb ik het de fout gemaakt door te denken dat alleen het nieuwe testament nog van belang is.

Gebruikersavatar
Cathy
Majoor
Majoor
Berichten: 1543
Lid geworden op: 13 sep 2002 17:18
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Re: Teken om ook het oude testament te luisteren of lezen.

Berichtdoor Cathy » 17 apr 2015 19:55

leesbijbel schreef:Heb ik het de fout gemaakt door te denken dat alleen het nieuwe testament nog van belang is.

Misschien is dit voor jou de goede weg; eerst uitgebreid het NT en dan nu het OT.
Je zult merken dat het je geloofsleven zal verrijken wanneer je steeds meer de verbanden zult gaan zien tussen het OT en het NT.
Samen bidden, samen zoeken,
naar het plan van onze Heer.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Teken om ook het oude testament te luisteren of lezen.

Berichtdoor Chaya » 18 apr 2015 13:39

leesbijbel schreef:
Heb ik het de fout gemaakt door te denken dat alleen het nieuwe testament nog van belang is.

Nog niet. :wink:
Meestal wordt aan een onkerkelijk iemand een Nieuw Testament uitgereikt, omdat dit makkelijker te lezen is.
Maar het O.T. is net zo belangrijk. In het Oude is alles een voorafschaduwing (zo heet dat) van al het Nieuwe wat nog komt.
Alles begint bij de schepping, Genesis 1. Maar veel gebeurtenissen zijn heel belangrijk zoals bijvoorbeeld de lijn der geslachten, waaruit de Heere Jezus geboren wordt.
Of het verhaal van de zondvloed, het verhaal van Jona, het verhaal van Lot en de vernietiging van Sodom En Gomorra.
De toren van Babel.

leesbijbel schreef:Na een tijd kreeg ik steeds vermaningen dat ik het Oude testament ook eens moest gaan luisteren, had 3 versies op mn mp3 speler , maar dan alleen de 27 NT boeken, die ongeveer 18 uur duurt.

Hoe kreeg je die vermaningen, een stem in je hoofd of zei iemand dit tegen je?

En welke Bijbel lees of beluister je? Het is helemaal niet raar als je begint met een eenvoudige, zoals de kinderbijbel of de Bijbel in de gewone taal bijvoorbeeld.
En ga je naar een kerk, want daar kun je uitleg krijgen over de Bijbel.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten