Goddeloze plaatsen bestraft

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Goddeloze plaatsen bestraft

Berichtdoor Chaya » 03 mar 2015 16:54

N.a.v. Jeremia 7 vers 32
Daarom zie, de dagen komen, spreekt de HEERE, dat het niet meer zal geheten worden Tofeth, noch dal des zoons van Hinnom, maar Moorddal; en zij zullen hen in Tofeth begraven, omdat er geen plaats zal zijn.

God straft niet alleen mensen, maar ook soms de plaatsen waar de zonden bedreven wordt. Denk aan Sodom en Gomorra, maar ook Tofeth, een vrij onbekende plaats.
Er was afgoderij en daarom zal het nu een begraafplaats worden.

De tekst begint met het woord: daarom, en dat geeft aan dat het oordeel zal komen vanwege de Molochdienst die in Tofeth bedreven werd.
Omdat er geen plaats zal zijn, dit kan betekenen dat er zoveel doden dat er geen plaats meer is om hen te begraven, of de plaats Tofeth zal helemaal gevuld zijn met dode lichamen.

De joden geloofden dat het aanraken van een lijk je onrein maakt, dus de plaats werd onrein. Later zouden hier ook de arme mensen uit de stad en misdadigers worden begraven of gewoon neergelegd, als prooi voor aaseters en verscheurende dieren.
Dit dal werd tot een zinnebeeld van de hel: het werd Gehenna, dal van Hinnom genoemd.
De joden noemden de duivel de prins van Gehenna.

In zijn algemeenheid wordt graag uitgegaan van het beeld van God als Liefde, vergeving, maar God is ook een God van verterend vuur.
God duldt geen afgodendienaars.

Ook geeft de Heere geen rekenschap van Zijn daden.
Een vriend van Job zei: "Zie, God is groot, en wij begrijpen het niet; er is ook geen onderzoeking van het getal van Zijn jaren. Er is ook geen doorgronding van Zijn verstand.

Heeft iemand nog een waardevolle toevoeging aan dit gedeelte?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
BladeStraight
Luitenant
Luitenant
Berichten: 739
Lid geworden op: 13 okt 2014 14:45

Re: Goddeloze plaatsen bestraft

Berichtdoor BladeStraight » 03 mar 2015 21:51

Als God geen afgodendienaars duld, waarom zijn er dan zoveel staten met een niet christelijke religieuze cultuur?
“You contribute nothing to your salvation except the sin that made it necessary.”
― Jonathan Edwards

Bambi

Re: Goddeloze plaatsen bestraft

Berichtdoor Bambi » 04 mar 2015 06:34

Chaya schreef:N.a.v. Jeremia 7 vers 32
Daarom zie, de dagen komen, spreekt de HEERE, dat het niet meer zal geheten worden Tofeth, noch dal des zoons van Hinnom, maar Moorddal; en zij zullen hen in Tofeth begraven, omdat er geen plaats zal zijn.

God straft niet alleen mensen, maar ook soms de plaatsen waar de zonden bedreven wordt. Denk aan Sodom en Gomorra, maar ook Tofeth, een vrij onbekende plaats.
Er was afgoderij en daarom zal het nu een begraafplaats worden.

De tekst begint met het woord: daarom, en dat geeft aan dat het oordeel zal komen vanwege de Molochdienst die in Tofeth bedreven werd.
Omdat er geen plaats zal zijn, dit kan betekenen dat er zoveel doden dat er geen plaats meer is om hen te begraven, of de plaats Tofeth zal helemaal gevuld zijn met dode lichamen.

De joden geloofden dat het aanraken van een lijk je onrein maakt, dus de plaats werd onrein. Later zouden hier ook de arme mensen uit de stad en misdadigers worden begraven of gewoon neergelegd, als prooi voor aaseters en verscheurende dieren.
Dit dal werd tot een zinnebeeld van de hel: het werd Gehenna, dal van Hinnom genoemd.
De joden noemden de duivel de prins van Gehenna.

In zijn algemeenheid wordt graag uitgegaan van het beeld van God als Liefde, vergeving, maar God is ook een God van verterend vuur.
God duldt geen afgodendienaars.

Ook geeft de Heere geen rekenschap van Zijn daden.
Een vriend van Job zei: "Zie, God is groot, en wij begrijpen het niet; er is ook geen onderzoeking van het getal van Zijn jaren. Er is ook geen doorgronding van Zijn verstand.

Heeft iemand nog een waardevolle toevoeging aan dit gedeelte?

Dat was in het Oude-Testament zo, in het Nieuwe-Testament niet meer.
Het enige wat in het Nieuwe-Testament verwoest is, wat voorspeld is en wat moest gebeuren, is de tempel.
Wat ook logisch is, want vanaf de uitstorting van de Heilige Geest is er geen aardse tempel meer nodig, als woonplaats voor God, want God woont vanaf die tijd dmv de Heilige Geest in het lichaam van de gelovige.

Wat ik me afvraag is: "Wat is het toch dat de gelovigen zo graag willen dat God de zonden en zondige plaatsen nog tijdens het leven bestraft?
Hebben die gelovigen niets geleerd van de genade voor hun eigen zonden, of voelen ze zelf zich beter dan anderen?
Hebben ze niets geleerd van Paulus, die juist de heidenen die afgoden hadden, op zocht in navolging van de Heere Jezus en hen doordat hij de liefde van God voor de zondaars voelde, hen in alle ernst en liefde probeerde tot bekering aan te manen en hen de liefde van God te laten zien?"

Hetgeen waar meer aandacht voor gevraagd kan worden is naar mijn inziens:
Waarom voelen de gelovigen niet de liefde van God voor zondaars, maar alleen maar afkeuring en hoogmoed dat ze beter zijn?
Er is dus meer mis met de gelovigen, die de liefde en genade van God gevoeld hebben voor de zondaar die ze zelf zijn, dan met de ongelovigen, die de liefde en genade van God nog niet kennen.
Dus als we het dan over straffen van de goddeloosheid hebben, denk ik dat de gelovigen de hand maar eens in eigen boezem moeten steken en beseffen dat ze zelf nog veel missen.

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: Goddeloze plaatsen bestraft

Berichtdoor Arco » 04 mar 2015 13:32

Bambi schreef:Dat was in het Oude-Testament zo, in het Nieuwe-Testament niet meer.
Het enige wat in het Nieuwe-Testament verwoest is, wat voorspeld is en wat moest gebeuren, is de tempel.
Wat ook logisch is, want vanaf de uitstorting van de Heilige Geest is er geen aardse tempel meer nodig, als woonplaats voor God, want God woont vanaf die tijd dmv de Heilige Geest in het lichaam van de gelovige.


In de tijd van het Nieuwe Testament, zo aan het begin van onze jaartelling, was geen Joodse machthebber aan het bewind (joods gaat qua definitie een beetje mank, maar het gaat om het punt dat een buitenlandse machthebber aan het bewind was). Hierdoor werd de Torah niet op het regeringsniveau ten uitvoer gebracht. Dit heeft ervoor gezorgd dat het Nieuwe Testament geen melding maakt van verwoesting van afgoderij.

Dat de Tempel is verwoest is vooral het gevolg van het feit dat het volk Israël de Messias niet hebben aangenomen. Ze hebben precies 40 jaar gehad om dat te doen, daarvan maakt zelfs de Talmoed in zekere zin melding. Toch komt er nog een Tempel, de zogenaamde derde tempel, zoals Ezechiël heeft geprofeteerd. Hoe moet je deze tempel zien, als de tempel niet nodig is?
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

Gebruikersavatar
Cathy
Majoor
Majoor
Berichten: 1543
Lid geworden op: 13 sep 2002 17:18
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Re: Goddeloze plaatsen bestraft

Berichtdoor Cathy » 04 mar 2015 14:38

Chaya schreef:De joden noemden de duivel de prins van Gehenna.

Mag ik vragen waar dit op gebaseerd is?

Arco schreef:Toch komt er nog een Tempel, de zogenaamde derde tempel, zoals Ezechiël heeft geprofeteerd. Hoe moet je deze tempel zien, als de tempel niet nodig is?

Misschien heeft dat te maken met de nog-niet-erkenning van Jezus als Messias en alles wat daar verder mee samenhangt?
(uitstorting Heilige Geest, inwoning in mensenharten)
Samen bidden, samen zoeken,
naar het plan van onze Heer.

Bambi

Re: Goddeloze plaatsen bestraft

Berichtdoor Bambi » 04 mar 2015 15:29

Arco schreef:Dat de Tempel is verwoest is vooral het gevolg van het feit dat het volk Israël de Messias niet hebben aangenomen. Ze hebben precies 40 jaar gehad om dat te doen, daarvan maakt zelfs de Talmoed in zekere zin melding. Toch komt er nog een Tempel, de zogenaamde derde tempel, zoals Ezechiël heeft geprofeteerd. Hoe moet je deze tempel zien, als de tempel niet nodig is?

Lees dit maar:

Efezeiërs 2:
17 En komende, heeft Hij door het Evangelie vrede verkondigd u, die verre waart, en dien, die nabij waren.
18 Want door Hem hebben wij beiden den toegang door een Geest tot den Vader.
19 Zo zijt gij dan niet meer vreemdelingen en bijwoners, maar medeburgers der heiligen, en huisgenoten Gods;
20 Gebouwd op het fondament der apostelen en profeten, waarvan Jezus Christus is de uiterste Hoeksteen;
21 Op Welken het gehele gebouw, bekwamelijk samengevoegd zijnde, opwast tot een heiligen tempel in den Heere;
22 Op Welken ook gij mede gebouwd wordt tot een woonstede Gods in den Geest.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23588
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Goddeloze plaatsen bestraft

Berichtdoor Marnix » 04 mar 2015 16:06

Jezus is de tempel. God woont in Hem. Hij zegt dat Hij de tempel in drie dagen zal afbreken en weer opbouwen en daarmee doelt Hij op zich zichzelf. Daarom scheurt het voorhangsel als Hij sterft. De tempel is overbodig geworden, God woont niet alleen meer onder Zijn volk maar IN mensen. Door Hem worden ook wij tempels van Hem. Want wie bouwt de nieuwe tempel volgens Zacharia 6? De spruit die zal opschieten uit de tronk van Israel. Dat gaat zoals we weten over Jezus. Als Jezus de tempel bouwt, waarom is het dan niet gebeurt? Omdat Hij aangeeft dat het om Hem gaat. De nieuwe tempel is geen plek, niet gebonden aan een stad maar is daar waar de Geest woont.

Waarom de nieuwe tempel zo uitvoerig beschreven is in Ezechiel weet ik niet. Wel weet ik dat we daar ook lezen dat God zegt dat het geen tijdelijke plek meer is maar de plek waar Hij voor eeuwig zal wonen onder Zijn volk. Als het om een fysieke tempel zou gaan zou dat niet kloppen met wat we verder in de Bijbel lezen, dat Hij terug zal komen en er een nieuwe hemel en aarde zal zijn (waar geen tempel meer is want God woont onder Zijn volk)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Bambi

Re: Goddeloze plaatsen bestraft

Berichtdoor Bambi » 04 mar 2015 16:44

De Heere Jezus is de hoeksteen, de fundamentsteen die als eerst werd gelegd bij de bouw van de tempel.
Zach.4:7 Wie zijt gij, o grote berg? Voor het aangezicht van Zerubbabel zult gij worden tot een vlak veld; want hij zal den hoofdsteen voortbrengen met toeroepingen: Genade, genade zij denzelven!

•Ps.118:22 De steen, dien de bouwlieden verworpen hadden, is tot een hoofd des hoeks geworden.

•Matt.21:42 Jezus zeide tot hen: Hebt gij nooit gelezen in de Schriften: De steen, dien de bouwlieden verworpen hebben, deze is geworden tot een hoofd des hoeks; van den Heere is dit geschied, en het is wonderlijk in onze ogen?


En die tempel wordt verder opgebouwd met de gelovigen.
En dat staat ook in Efeziërs 2.
20 Gebouwd op het fondament der apostelen en profeten, waarvan Jezus Christus is de uiterste Hoeksteen;
21 Op Welken het gehele gebouw, bekwamelijk samengevoegd zijnde, opwast tot een heiligen tempel in den Heere;
22 Op Welken ook gij mede gebouwd wordt tot een woonstede Gods in den Geest.

Marnix schreef:Waarom de nieuwe tempel zo uitvoerig beschreven is in Ezechiel weet ik niet.

Denk dat het geestelijk bedoeld wordt, dat is tenminste wat ik van Paulus begrijp:
1 Korinthiërs 3:
10 Naar de genade Gods, die mij gegeven is, heb ik als een wijs bouwmeester het fondament gelegd; en een ander bouwt daarop. Maar een iegelijk zie toe, hoe hij daarop bouwe.
11 Want niemand kan een ander fondament leggen, dan hetgeen gelegd is, hetwelk is Jezus Christus.
12 En indien iemand op dit fondament bouwt: goud, zilver, kostelijke stenen, hout, hooi, stoppelen;
13 Eens iegelijks werk zal openbaar worden; want de dag zal het verklaren, dewijl het door vuur ontdekt wordt; en hoedanig eens iegelijks werk is, zal het vuur beproeven.
14 Zo iemands werk blijft, dat hij daarop gebouwd heeft, die zal loon ontvangen.
15 Zo iemands werk zal verbrand worden, die zal schade lijden; maar zelf zal hij behouden worden, doch alzo als door vuur.
16 Weet gij niet, dat gij Gods tempel zijt, en de Geest Gods in ulieden woont?
17 Zo iemand den tempel Gods schendt, dien zal God schenden; want de tempel Gods is heilig, welke gij zijt.

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Goddeloze plaatsen bestraft

Berichtdoor Boekenlezer » 04 mar 2015 17:47

Chaya schreef:God straft niet alleen mensen, maar ook soms de plaatsen waar de zonden bedreven wordt. Denk aan Sodom en Gomorra, maar ook Tofeth, een vrij onbekende plaats.
Er was afgoderij en daarom zal het nu een begraafplaats worden.

Een plaats kan je moeilijk straffen, aangezien een plaats geen bewustzijn heeft. Ik zou dan eerder zeggen: die plaats wordt tot een monument gemaakt van Gods toorn. Een teken voor de zondaars. Dat lijkt mij een logischere duiding.

Chaya schreef:In zijn algemeenheid wordt graag uitgegaan van het beeld van God als Liefde, vergeving, maar God is ook een God van verterend vuur.
God duldt geen afgodendienaars.

Dat is inderdaad een gevaarlijke neiging in de menselijke natuur, om God naar eigen wensen zich voor te stellen. Dat kan heel ongemerkt gaan!
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

mohamed

Re: Goddeloze plaatsen bestraft

Berichtdoor mohamed » 04 mar 2015 23:51

@ Bambi, dat de gelovigen nu de tempel van God zijn ben ik helemaal met je eens en dat is ook niet zo raar want de Bijbel is er heel duidelijk over.

Lees de eerste brief aan de Korintiërs 12 vers 27:
Welnu, u bent het lichaam van Christus, en ieder van u is van dit lichaam een onderdeel.

Of de brief aan de Efeziërs 3,3-6:
Mij is in een openbaring het mysterie onthuld waarover ik hiervoor in het kort heb geschreven. Aan de hand daarvan kunt u zich, wanneer u dat leest, een beeld vormen van mijn inzicht in dit mysterie van Christus. Het is onder vorige generaties niet aan de mensen onthuld, maar nu door de Geest geopenbaard aan zijn heilige apostelen en profeten: de heidenen delen door Christus Jezus ook in de erfenis, maken deel uit van hetzelfde lichaam en hebben ook deel aan de belofte, op grond van het evangelie.

Uit bovenstaande citaten komt duidelijk naar voren dat de gelovigen het lichaam van Christus zijn en lees met dat in gedachten nu het volgende wat Jezus zei:

‘Breek deze tempel af, en in drie dagen laat Ik hem herrijzen!’ (Joh 2,19b)

De gelovigen zijn niet alleen de tempel van God, maar ook de verrijzenis van lichaam van Christus.

mohamed

Re: Goddeloze plaatsen bestraft

Berichtdoor mohamed » 04 mar 2015 23:57

Marnix schreef:Waarom de nieuwe tempel zo uitvoerig beschreven is in Ezechiel weet ik niet. Wel weet ik dat we daar ook lezen dat God zegt dat het geen tijdelijke plek meer is maar de plek waar Hij voor eeuwig zal wonen onder Zijn volk. Als het om een fysieke tempel zou gaan zou dat niet kloppen met wat we verder in de Bijbel lezen, dat Hij terug zal komen en er een nieuwe hemel en aarde zal zijn (waar geen tempel meer is want God woont onder Zijn volk)

Nee, dat staat er niet, er staat:

'Is er enig verband tussen de tempel van God en de afgoden? Wij zijn de tempel van de levende God. God heeft zelf gezegd: Ik zal onder hen wonen en met hen omgaan. Ik zal hun God zijn en zij zullen mijn volk zijn.'

Denk ook aan Openbaring 22,21:
'Maar een tempel zag ik niet in de stad, want God, de Heer, de Almachtige, is haar tempel, met het lam.'

Kortom, onder het nieuwe verbond is er geen fysieke tempel meer, daar is de Bijbel glas- en glashelder over, punt!

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Goddeloze plaatsen bestraft

Berichtdoor Boerin » 05 mar 2015 00:32

Chaya schreef:N.a.v. Jeremia 7 vers 32
Daarom zie, de dagen komen, spreekt de HEERE, dat het niet meer zal geheten worden Tofeth, noch dal des zoons van Hinnom, maar Moorddal; en zij zullen hen in Tofeth begraven, omdat er geen plaats zal zijn.

God straft niet alleen mensen, maar ook soms de plaatsen waar de zonden bedreven wordt. Denk aan Sodom en Gomorra, maar ook Tofeth, een vrij onbekende plaats.
Er was afgoderij en daarom zal het nu een begraafplaats worden.

De tekst begint met het woord: daarom, en dat geeft aan dat het oordeel zal komen vanwege de Molochdienst die in Tofeth bedreven werd.
Omdat er geen plaats zal zijn, dit kan betekenen dat er zoveel doden dat er geen plaats meer is om hen te begraven, of de plaats Tofeth zal helemaal gevuld zijn met dode lichamen.

De joden geloofden dat het aanraken van een lijk je onrein maakt, dus de plaats werd onrein. Later zouden hier ook de arme mensen uit de stad en misdadigers worden begraven of gewoon neergelegd, als prooi voor aaseters en verscheurende dieren.
Dit dal werd tot een zinnebeeld van de hel: het werd Gehenna, dal van Hinnom genoemd.
De joden noemden de duivel de prins van Gehenna.

In zijn algemeenheid wordt graag uitgegaan van het beeld van God als Liefde, vergeving, maar God is ook een God van verterend vuur.
God duldt geen afgodendienaars.

Ook geeft de Heere geen rekenschap van Zijn daden.
Een vriend van Job zei: "Zie, God is groot, en wij begrijpen het niet; er is ook geen onderzoeking van het getal van Zijn jaren. Er is ook geen doorgronding van Zijn verstand.

Heeft iemand nog een waardevolle toevoeging aan dit gedeelte?

We zitten nu in het genadetijdperk heb ik altijd gehoord en dan is dat niet meer. Ik weet het niet hoor, in ieder geval kunnen landen maar beter niet tegen Israel opstaan, want die gaan geoordeeld worden.
Het is wel allemaal erg toevallig:
https://heavenawaits.wordpress.com/natu ... ng-israel/
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Goddeloze plaatsen bestraft

Berichtdoor Chaya » 05 mar 2015 10:09

BladeStraight schreef:Als God geen afgodendienaars duld, waarom zijn er dan zoveel staten met een niet christelijke religieuze cultuur?

Denk je dat God een machteloos toeschouwer is? Deze wereld gaat naar een einde, nu nog gebeurt alles onder de toelating Gods, de wereld wil niets van Hem weten, erkent Hem ook niet. Zoals in de dagen van Baäl buigt men nu ook vaak voor een afgod (geld, seks, roem).
Bambi schreef:Dat was in het Oude-Testament zo, in het Nieuwe-Testament niet meer.

Zo kunnen we de Bijbel niet uit elkaar trekken. Na het N.T. zijn nog veel plaatsen omgekeerd en verwoest, dat kun je dan zien als een natuurverschijnsel of ramp. Maar zien we de Hand van de Heere er ook in?
Boekenlezer schreef:Een plaats kan je moeilijk straffen, aangezien een plaats geen bewustzijn heeft. Ik zou dan eerder zeggen: die plaats wordt tot een monument gemaakt van Gods toorn. Een teken voor de zondaars. Dat lijkt mij een logischere duiding.

Ja dat is zo.
In de verwoeste plaats was geen plaats meer voor leven, maar heerste enkel de dood.
Je kunt niet alles uit het O.T. afdoen als zijnde het oude verbond, het staat er allemaal in ter lering, om geestelijke lessen uit te trekken.
Als je denkt dat God dit in 2015 niet meer zal doen, sus je jezelf in een slaap. De gelovigen en de ongelovige zullen tezamen de laatste dagen ingaan. En we weten nooit precies wanneer dit is. De tekenen wijzen er wel op, maar dan nog weten we niet hoe lang het zal duren.
Eén dag is bij God duizend jaar immers.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23588
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Goddeloze plaatsen bestraft

Berichtdoor Marnix » 05 mar 2015 10:26

mohamed schreef:Nee, dat staat er niet, er staat:

'Is er enig verband tussen de tempel van God en de afgoden? Wij zijn de tempel van de levende God. God heeft zelf gezegd: Ik zal onder hen wonen en met hen omgaan. Ik zal hun God zijn en zij zullen mijn volk zijn.'

Denk ook aan Openbaring 22,21:
'Maar een tempel zag ik niet in de stad, want God, de Heer, de Almachtige, is haar tempel, met het lam.'

Kortom, onder het nieuwe verbond is er geen fysieke tempel meer, daar is de Bijbel glas- en glashelder over, punt!


Wat staat er niet?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Bambi

Re: Goddeloze plaatsen bestraft

Berichtdoor Bambi » 05 mar 2015 10:44

Chaya schreef:Zo kunnen we de Bijbel niet uit elkaar trekken. Na het N.T. zijn nog veel plaatsen omgekeerd en verwoest, dat kun je dan zien als een natuurverschijnsel of ramp. Maar zien we de Hand van de Heere er ook in?

Vraag het eens aan mijn moeder, die met de watersnoodramp tot 2 keer toe aan de dood is ontsnapt.
Terwijl al hun dieren zijn verdronken.
Wat hebben die dieren gedaan, dat ze gestraft werden met de dood?

Het grote verschil tussen het Oude-Testament en het Nieuwe-Testament is de Heere Jezus.
Niet alleen voor de zondige kerkmensen, maar ook voor ongelovige zondaar die nog tot geloof kan komen.
En als je het Nieuwe-Testament leest, zie je dat God pas straft na de wederkomst.
Voor die tijd zullen het onkruid en de tarwe samen opgroeien.
En God verzoekt niet, dat komt door de begeerte van de mens zelf.
Dat zie je nu ook bijv. in het midden oosten, waar door de begeerten van IS hele gebieden verwoest worden.
En in de Oekraïne.

Het is alleen zo opvallend dat mensen die het meest roepen over de zondekennis en dat God zondaars in dit leven straft, zichzelf blijkbaar minder zondaar vinden dan anderen.
Terwijl zondekennis toch juist de mens laat zien en voelen, dat ze niets beter zijn dan anderen en dankbaar zijn dat ze daarvoor vergeving hebben ontvangen.
En dat anderen ook gunnen.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 90 gasten