Verwijst het offer van Abraham naar Golgotha?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
BladeStraight
Luitenant
Luitenant
Berichten: 739
Lid geworden op: 13 okt 2014 14:45

Re: Verwijst het offer van Abraham naar Golgotha?

Berichtdoor BladeStraight » 11 feb 2015 21:37

In essentie verwijst ieder Bijbelgedeelte naar Jezus Christus en die gekruisigd, maar tegelijk moet er wel beduchtheid zijn voor inlegkunde. Ik denk dat er zeker lijnen te trekken zijn naar Christus die in onze plaats stierf (God zal Zichzelven een lam ten bandoffer voorzien, mijn zoon), zodoende zitten er zeker raakvlakken maar een 1-op-1 verwijzing is het natuurlijk niet.
“You contribute nothing to your salvation except the sin that made it necessary.”
― Jonathan Edwards

oekaboeka
Kapitein
Kapitein
Berichten: 803
Lid geworden op: 19 nov 2014 01:19

Re: Verwijst het offer van Abraham naar Golgotha?

Berichtdoor oekaboeka » 11 feb 2015 23:01

Bladestraight : In essentie verwijst ieder Bijbelgedeelte naar Jezus Christus en die gekruisigd, maar tegelijk moet er wel beduchtheid zijn voor inlegkunde. Ik denk dat er zeker lijnen te trekken zijn naar Christus die in onze plaats stierf (God zal Zichzelven een lam ten bandoffer voorzien, mijn zoon), zodoende zitten er zeker raakvlakken maar een 1-op-1 verwijzing is het natuurlijk niet.

=D> =D> mee eens

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23591
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Verwijst het offer van Abraham naar Golgotha?

Berichtdoor Marnix » 12 feb 2015 12:10

BladeStraight schreef:In essentie verwijst ieder Bijbelgedeelte naar Jezus Christus en die gekruisigd, maar tegelijk moet er wel beduchtheid zijn voor inlegkunde. Ik denk dat er zeker lijnen te trekken zijn naar Christus die in onze plaats stierf (God zal Zichzelven een lam ten bandoffer voorzien, mijn zoon), zodoende zitten er zeker raakvlakken maar een 1-op-1 verwijzing is het natuurlijk niet.


Jawel, in Hebreeën 11.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 101 gasten

cron