De leer van Paulus

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4549
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

De leer van Paulus

Berichtdoor naamloos » 11 dec 2014 12:04

Menheffrin schreef:De leer van Jezus wordt niet uitgelegd door Paulus. Paulus was niet geïnteresseerd in wat Jezus te zeggen had.
Je zei dat je dit graag wilde uitleggen in een nieuw topic, ga je gang!
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
Jan
Kapitein
Kapitein
Berichten: 882
Lid geworden op: 10 sep 2014 09:14

Re: De leer van Paulus

Berichtdoor Jan » 11 dec 2014 12:07

Waarom moet zo'n overduidelijke lastering enige ruimte gegeven worden?
Het Bijbelse getuigenis over Paulus is volkomen helder.

Rom. 1 schreef: 1 Paulus, een dienstknecht van Jezus Christus, een geroepen apostel, afgezonderd tot het Evangelie van God,


1 Kor. 1 schreef: 1 Paulus, een geroepen apostel van Jezus Christus door de wil van God, en Sosthenes, de broeder,
2 aan de gemeente van God die in Korinthe is, aan de geheiligden in Christus Jezus, geroepen heiligen, met allen die de Naam van onze Heere Jezus Christus aanroepen, in elke plaats, zowel hun als onze Heere:


Gal. 1 schreef: 1 Paulus, een apostel – geroepen, niet vanwege mensen, ook niet door een mens, maar door Jezus Christus en God de Vader, Die Hem uit de doden opgewekt heeft –
2 en al de broeders die bij mij zijn, aan de gemeenten van Galatië:
3 genade zij u en vrede van God de Vader en van onze Heere Jezus Christus,


Ook de twaalf apostelen bevestigen Paulus als een broeder. Zoals in Handelingen. En ook in Petrus:

2 Petr. 3 schreef: 14 Daarom, geliefden, terwijl u deze dingen verwacht, beijver u om onbevlekt en smetteloos door Hem bevonden te worden in vrede
15 en beschouw het geduld van onze Heere als zaligheid; zoals ook onze geliefde broeder Paulus, naar de wijsheid die hem gegeven is, u geschreven heeft,
16 zoals ook in alle brieven, wanneer hij deze dingen ter sprake brengt. Daaronder zijn sommige zaken die moeilijk te begrijpen zijn, die de onkundige en onstandvastige mensen verdraaien, tot hun eigen verderf, net als de andere Schriften.
Who is He, this King of kings? The Lord of the heavenly armies, He is the King of glory.
Who is this King of glory? The Lord Jesus strong and mighty!

Menheffrin
Mineur
Mineur
Berichten: 109
Lid geworden op: 08 nov 2014 12:48

Re: De leer van Paulus

Berichtdoor Menheffrin » 11 dec 2014 12:15

naamloos schreef:Je zei dat je dit graag wilde uitleggen in een nieuw topic, ga je gang!


Dankjewel Naamloos. Ik zal graag uitleggen waar die opmerking van mij nu precies vandaan komt. Dat kan ik helaas nu niet doen, want er moet ook nog gewerkt worden. Vanavond kom ik hier op terug.

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4549
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: De leer van Paulus

Berichtdoor naamloos » 11 dec 2014 12:39

Jan schreef:Waarom moet zo'n overduidelijke lastering enige ruimte gegeven worden?
Jouw lasterlijke post' krijgen op dit forum ook de ruimte, dus niet klagen :-oo

Ik ben het niet eens met wat Menheffrin hier schreef, maar ik schort mn oordeel nog even op tot na zijn uitleg.

P.S. Ik zie nu dat Mona al een topic had geopend in het open forum, sorry voor de dubbel.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
Jan
Kapitein
Kapitein
Berichten: 882
Lid geworden op: 10 sep 2014 09:14

Re: De leer van Paulus

Berichtdoor Jan » 11 dec 2014 13:11

Jan schreef:Waarom moet zo'n overduidelijke lastering enige ruimte gegeven worden?


naamloos schreef:Jouw lasterlijke post' krijgen op dit forum ook de ruimte, dus niet klagen :-oo


Als ik ergens gelasterd heb wil ik het graag horen dan kan ik me nl. bekeren.

Dit is toch wat laster is:
rondvertellen van slechte dingen over iemand, zonder dat je daar bewijs voor hebt
beschamende leugens over iemand vertellen

Dat heb ik niet gedaan dacht ik. Dus.. dan ben jij diegene die mij nu aan het belasteren bent nietwaar?
Who is He, this King of kings? The Lord of the heavenly armies, He is the King of glory.
Who is this King of glory? The Lord Jesus strong and mighty!

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3651
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Re: De leer van Paulus

Berichtdoor henkie » 11 dec 2014 13:25

Ok, dan gaan we verder in het topic van Mona.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 100 gasten