King James bijbel werkt goed tegen geestelijke strijd

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Noah88
Verkenner
Verkenner
Berichten: 38
Lid geworden op: 20 aug 2014 14:31

King James bijbel werkt goed tegen geestelijke strijd

Berichtdoor Noah88 » 16 nov 2014 12:50

Heb ervaren dat de bijbel echt goed werkt in de strijd van het denken, mn hoofd zat vol met strijd twijfel angsten en gedoe, heb veel gedachten die niet leuk zijn, maar heb wel ervaren als ik de audio bijbel ga luisteren ik helemaal tot "rust die alle verstand te boven ga" kom .
Er is echte kracht in Gods woord, als ik week niet bijbel luister of lees ben ik veel onrustiger en vervelender.

Heb een King James gedownload, goed om mn Engels te verbeteren en om Gods woord in mn hartje te krijgen ipv andere zaken.

Het woord van God als wapen, een zwaard als ik me niet vergis.

Zijn er meer die ervaren dat ze uit hun strijd komen ?

Gebruikersavatar
Jan
Kapitein
Kapitein
Berichten: 882
Lid geworden op: 10 sep 2014 09:14

Re: King James bijbel werkt goed tegen geestelijke strijd

Berichtdoor Jan » 16 nov 2014 13:59

Zeker weten Noah. Het is een levend Woord en krachtig om elke leugen te weerleggen. Om rust door te ontvangen. Om door te groeien. Bidden en Bijbellezen he, zo ontzettend nodig elke dag. Daar is zo'n mooi liedje van... hoe gaat dat ook alweer..

http://www.youtube.com/watch?v=0dPxJjXCtl4
Who is He, this King of kings? The Lord of the heavenly armies, He is the King of glory.
Who is this King of glory? The Lord Jesus strong and mighty!

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: King James bijbel werkt goed tegen geestelijke strijd

Berichtdoor Boerin » 17 nov 2014 20:40

Noah88 schreef:Heb ervaren dat de bijbel echt goed werkt in de strijd van het denken, mn hoofd zat vol met strijd twijfel angsten en gedoe, heb veel gedachten die niet leuk zijn, maar heb wel ervaren als ik de audio bijbel ga luisteren ik helemaal tot "rust die alle verstand te boven ga" kom .
Er is echte kracht in Gods woord, als ik week niet bijbel luister of lees ben ik veel onrustiger en vervelender.

Heb een King James gedownload, goed om mn Engels te verbeteren en om Gods woord in mn hartje te krijgen ipv andere zaken.

Het woord van God als wapen, een zwaard als ik me niet vergis.

Zijn er meer die ervaren dat ze uit hun strijd komen ?

Ja, vooral teksten over wie je bent in Christus. Het Woord zet vrij, werkt soms nog effectiever dan bevrijdingsgebed. Vroeger zette ik de hele nacht teksten op m'n hoofd met een koptelefoon en dat bleef doorgaan als ik in slaap viel en overdags de hele dag teksten uitzoeken en uitspreken. Toen had ik RSI en na een jaar uitspreken dat ik genezen was geloofde ik het en was het weg. Laatst dacht ik: Waarom doe ik dat alleen met genezing? Waarom niet met wie je bent in Christus? Werkt ook zeer effectief, Neil Andersen heeft er een lijst van.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

mohamed

Re: King James bijbel werkt goed tegen geestelijke strijd

Berichtdoor mohamed » 17 nov 2014 20:43

Wat betekent vrijzetten? Voor zover ik weet zet je een auto in zijn vrij, maar een mens niet hoor.

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: King James bijbel werkt goed tegen geestelijke strijd

Berichtdoor Boerin » 17 nov 2014 20:50

mohamed schreef:Wat betekent vrijzetten? Voor zover ik weet zet je een auto in zijn vrij, maar een mens niet hoor.

Nou bijvoorbeeld had ik vroeger dwanggedachten en toen zei Jezus: Ik verklaar je vrij in Mijn liefde en toen was het over.
Vrij zetten is dat je niet meer hoeft te doen wat je niet wenst.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Gebruikersavatar
BladeStraight
Luitenant
Luitenant
Berichten: 739
Lid geworden op: 13 okt 2014 14:45

Re: King James bijbel werkt goed tegen geestelijke strijd

Berichtdoor BladeStraight » 18 nov 2014 11:34

Ik lees zelf erg graag de KJV, op sommige vlakken is die vertaling beter dan de Statenvertaling. Zelf vind ik de bekende tekst Jesaja 64:6 erg treffend "But we are all as an unclean thing, and all our righteousnesses are as filthy rags; and we all do fade as a leaf; and our iniquities, like the wind, have taken us away." Dat treft mij toch altijd meer dan het "wegwerpelijk kleed" van de SV.
“You contribute nothing to your salvation except the sin that made it necessary.”
― Jonathan Edwards

Noah88
Verkenner
Verkenner
Berichten: 38
Lid geworden op: 20 aug 2014 14:31

Re: King James bijbel werkt goed tegen geestelijke strijd

Berichtdoor Noah88 » 25 nov 2014 18:10

De audiobijbel opent ook het geweten lijkt wel, na uurtje audiobijbel kijk ik anders tegen mn gedrag aan.


3 websites die een gratis King James audio bijbel delen

http://mp3.bibleforums.org/kjv/EntireBible.tar.gz

http://c569624.r24.cf2.rackcdn.com/zip/kjv.zip

http://server.firefighters.org/kjv/kjv.zip


Ongeveer 850 MB groote en 67 uur voorleestijd



Grappig plaatje gezien in een boekje over geestelijke strijd

Afbeelding


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 43 gasten

cron