Totale onzin van iemand die nog niets van de Bijbel begrepen heeft. Het gaat om JE NAASTE BESCHERMEN. Het gaat om RECHT SPREKEN naar GODS HART.
Marnix schreef:Nee dat is het probleem, daar gaat het helemaal niet om. Het gaat om jouw hart, jouw gevoelens, wraak enz.
Het gaat zowel om je persoonlijke rechtvaardige wandel maar ook die van de maatschappij, Dat laatste blijkt uit Gods handelen door een volk voor Hem af te zonderen als VOORBEELD voor alle andere volken. Hij geeft aan dat volk zijn geboden. En dat belang begrijp jij (en zovelen) niet. Je begrijp Gods koninkrijk niet. Je denkt enkel in termen van je ziel behouden, eeuwig leven verkrijgen, hemel binnengaan.
Jij hoeft namelijk helemaal geen recht te spreken. Jij moet je vijand liefhebben en de wraak aan God overlaten. Aldus Paulus.
De tekstgedeelten, waaronder N.T., die het tegendeel bewijzen zijn al voorbijgekomen. Als je ze tot nu toe niet hebt willen geloven dan heeft het geen zin voor mij om ze nogmaals te herhalen.
(17) Weest niet eigenwijs. Vergeldt niemand kwaad met kwaad; hebt het goede voor met alle mensen. (18)Houdt zo mogelijk, voor zover het van u afhangt, vrede met alle mensen. (19) Wreekt uzelf niet, geliefden, maar laat plaats voor de toorn, want er staat geschreven: Mij komt de wraak toe, Ik zal het vergelden, spreekt de Here. (2.) (20)Maar, indien uw vijand honger heeft, geef hem te eten; indien hij dorst heeft, geef hem te drinken, want zo zult gij vurige kolen op zijn hoofd hopen. (21) Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.”
Zie dat het gaat om je eigen houding om de vrede te zoeken VOOR ZOVER HET VAN U AFHANGT. Dus laat je op je wang slaan (een belediging). Maar laat je niet doodschoppen. Zoveel verlangt God niet van je. Tenzij je geroepen bent als martelaar om voor het geloof te getuigen.
Maar waar heeft Paulus het over? Persoonlijke relaties, eigen vijanden, relatief kleine zaken. Het gaat niet over al die zaken die in de wetten zijn vastgelegd en betrekking hebben op criminaliteit. Dat zou een zieke uitleg zijn nl. Dat moet je zelfs een vijand meer liefhebben dan hun slachtoffers. Dat kan niet. Zie ook Jezus voorbeeld over wie je naaste is en om wie je moet geven. Jezus zegt niet dat we de misdadigers die onze naaste half doodslaan, moeten liefhebben. Nee, het medelijden is er voor hun slachtoffers.
Elke andere uitleg is krom. Zorgt er nl. voor dat er geen recht gesproken kan worden. En zorgt ervoor dat er geen oorlog mogelijk is. Terwijl beide situaties in deze harde wereld wel noodzakelijk zijn helaas.
Wat problematiek van onrecht en strafrecht betreft heb ik genoeg gezegd. Onrecht moet bestraft worden maar als Jezus al niet volmondig de doodstraf aan een overspelige vrouw bevestigt ga ik de doodstraf niet promoten hier.
Jezus zei: stenig haar. Lees het maar goed, nergens ontkracht Hij het gebod. Enkel legt Hij de nadruk op het feit dat men met vuile handen en onoprechte motieven geen heilige wetten van God kan uitvoeren. De schijnheilige sluwe Farizeeën die heel andere motieven hadden, mochten Gods wetten niet uitvoeren.
Joh. 8 schreef: 5 In de wet nu heeft Mozes ons geboden zulke vrouwen te stenigen; U dan, wat zegt U?
6 En dit zeiden zij om Hem te verzoeken, opdat zij iets hadden om Hem aan te klagen. Maar Jezus bukte en schreef met de vinger in de aarde.
7 En toen zij Hem dit bleven vragen, richtte Hij Zich op en zei tegen hen: Wie van u zonder zonde is, laat die als eerste de steen op haar werpen.
8 En opnieuw bukte Hij en schreef in de aarde.
9 Maar toen zij dit hoorden en in hun geweten overtuigd waren, gingen zij weg, de één na de ander, te beginnen bij de oudsten tot de laatsten; en Jezus werd alleen achtergelaten, en de vrouw die in het midden stond.
10 Jezus nu richtte Zich op en toen Hij niemand zag dan de vrouw, zei Hij tegen haar: Vrouw, waar zijn die aanklagers van u? Heeft niemand u veroordeeld?
11 En zij zei: Niemand, Heere. En Jezus zei tegen haar: Dan veroordeel Ik u ook niet; ga heen en zondig niet meer.
Hij stierf in plaats van mensen zodat er genade is en vergeving voor wie zich bekeren. Daarom ben ik voor straf maar tegen de doodstraf.
Ik ben ook tegen de doodstraf. Waarom? Omdat er geen rechtvaardige Godvrezende overheid bestaat. Maar die zal er wel weer komen wanneer de heiligen de wereld zullen oordelen. Die teksten zijn ook al voorbijgekomen en door jou genegeerd.
En ik denk dat Jezus hem daarom ook niet uitsprak over de overspelige vrouw. Over die wonderlijke genade hoor ik je niet. Je bent alleen maar bezig met straf, recht, wraak. En dan verdienen we allemaal de doodstraf. En zonder verdienste, uit genade worden we vrijgesproken van de doodstraf. Daarom zou je beter moeten weten.
Aan die genade doe ik niets af. Het is precies die genade waarom Jezus haar niet veroordeelt. Maar Hij zegt erbij: en ZONDIG NIET MEER. En juist dit is het wat in onze maatschappij wel gedaan wordt. De genade van Jezus wordt veranderd in LOSBANDIGHEID. Zie het hele homoseksuelen onderwerp. De vergeving wordt misbruikt om de zonden maar te blijven rechtvaardigen. Dit terwijl de doodstraf echt is. God zal die straf brengen wanneer men blijft zondigen.
Zoek het goede en niet het kwade,
opdat u leeft!
Omdat nu elke zondaar mag blijven zondigen en nooit de doodstraf ontvangt, is er geen vrees voor God meer. Men begrijpt niet meer dat er echt een eeuwig oordeel aan zit te komen. Dat kan vandaag al zover zijn als je onder een auto terecht komt.
Werd er af en toe maar iemand gedood door een godvrezende rechtvaardige overheid. Dan zouden er massa's meer mensen behouden blijven en er veel meer zegen in het land zijn i.p.v. vloek.