Christelijk schelden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Jan
Kapitein
Kapitein
Berichten: 882
Lid geworden op: 10 sep 2014 09:14

Re: Christelijk schelden

Berichtdoor Jan » 10 okt 2014 13:29

rotterdam schreef:
quote="Jan"
Jij bent geen evangelist en jij neemt verstandelijk alle Bijbelteksten die je kan gebruiken in jouw missie. /quote

@Jan, ik heb met grote interesse al je bespiegelingen gelezen.
Toch even een vraagje ;
Zijn dit standpunten die ondersteund worden door een bepaalde kerk ? of leer - dogma ?
Of is dit uitsluitend jouw persoonlijke mening als eenling ?


Als eerste is dat niet mijn quote maar die van Bambi.

Als tweede kan ik niet zeggen dat ik grote interesse bij jou gemerkt heb. Het tegendeel is waar, je liegt.
Opmerkingen als "gaap" en andere afwijzende denigrerende woorden heb je geschreven zoals:

"Het is absoluut onmogelijk dit soort extremisme met argumenten te bestrijden.
Toen de farao van Egypte besloot om alle Joodse jongetjes te doden - zijn er dan argumenten ?
Trouwens "argumenten" dat betekend vaak op refoweb dat er een bombardement van Bijbelteksten neerdaalt. Hij of zij met de meeste teksten is de winnaar.
M.i. is "gij zult de Naam van de Heere uw God niet ijdel (=zinloos) gebruiken" van toepassing.
T.a.v. deze Jan Soldaat is er maar ene zinvolle vraag "voeren we hem af in een dwangbuis of onder een spanlaken"."

Dus je bekijkt het maar Rotterdam.
Who is He, this King of kings? The Lord of the heavenly armies, He is the King of glory.
Who is this King of glory? The Lord Jesus strong and mighty!

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Christelijk schelden

Berichtdoor Teus » 11 okt 2014 12:28

@Jan, ik stop met deze discussie maar nog ff het volgende;

Beste Jan, ik weet niet of je het in de gaten hebt, je zit te wroeten in mijn relatie met God en daar kan ik niet zo best tegen en God zal je zeker ter verantwoording roepen. Jij weet niet wat God mij persoonlijk beloofd heb.
Het staat overigens in de bijbel als algemene belofte aan een ieder die Hem erkent als Heer en Meester door Zijn Bloed dat God een verbond, het genadeverbond aangaat, met een ieder die in Hem geloofd. God zal een belofte, een verbond, nooit herroepen.

Je zegt dat je geloofd, ik heb niet 1x iets over de Liefde van God vernomen, alleen over Zijn straffen.
Je hebt God niet 1x de eer gegeven en je ziet de Grootheid van God niet.

Jan, verder constateer ik dat je het totaal niet begrijpt wat God in de Bijbel te vertellen heeft. En ook de reacties op dit topic van anderen begrijp je totaal niet.
Weet je wat echt beste is voor jou te doen? Je zelfingenomenheid, eigen interpretaties en tevens de doctrine en waar jet het opgelopen heeft, met hulp van God afleggen. Hem vragen of Hij je wilt vullen met de Heilige Geest en dat je naar Hem op mag zien door de kracht van Die Heilige Geest en alles van Hem mag verwachten voor hulp om te doen wat God van je wilt dat je doet. Je kracht en wijsheid mag putten uit de gaven van Die Grote Koning. Anders kun je beter stil houden want je houdt mensen van God af als je op deze maniet verder gaat.

Veel zegen Jan, ik zal voor je bidden.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Gebruikersavatar
Jan
Kapitein
Kapitein
Berichten: 882
Lid geworden op: 10 sep 2014 09:14

Re: Christelijk schelden

Berichtdoor Jan » 11 okt 2014 12:41

Bambi schreef:Nee Jan, er is een groot verschil tussen mensen waarschuwen en vertellen dat mensen niet op een Christelijk forum horen (waar je zelf ook maar te gast bent) omdat ze niet leven volgens Bijbelse maatstaven.
En je hoeft niet met Bijbelteksten te komen uit het Nieuwe-Testament, waar mensen uit de Gemeente gezet moesten worden als ze niet naar Gods regels leven.
Want in de eerste Gemeente kwamen de mensen samen om bovenal Avondmaal te vieren en elkaar door de Geest ingegeven boodschappen door te geven.


Weet je waar ze zich in de eerste gemeenten ook mee bezig hielden? Iets waar jij een hekel aan hebt. Onderwijs, natuurlijk vanuit de Schriften en niet vanuit wetteloze fantasie.

God in Hand 17 schreef: 10 En meteen stuurden de broeders Paulus en Silas 's nachts weg naar Berea. Die gingen, toen zij daar gekomen waren, naar de synagoge van de Joden.
11 En dezen waren edeler van gezindheid dan die in Thessalonica, want zij ontvingen het Woord met grote bereidwilligheid en onderzochten dagelijks de Schriften om te zien of die dingen zo waren.
12 Velen dan van hen geloofden, en van de aanzienlijke Griekse vrouwen en mannen niet weinigen.



God in Hand. 2 schreef:41 Zij dan, die zijn woord aanvaardden, lieten zich dopen en op die dag werden ongeveer drieduizend zielen toegevoegd. 42 En zij bleven volharden bij het onderwijs der apostelen en de gemeenschap, het breken van het brood en de gebeden.


God in Hand. 11 schreef:25 En Barnabas vertrok naar Tarsus om Saulus te zoeken; en toen hij hem gevonden had, bracht hij hem naar Antiochië.
26 En het gebeurde dat zij een heel jaar met de gemeente samenkwamen en een grote menigte onderwezen en dat de discipelen voor het eerst in Antiochië christenen genoemd werden.


Dus naar tegenwoordig overgezet, mag je mensen alleen kerkelijk gezien weren van het Avondmaal en van Kerkelijke ambten.


Waar staat dat? Dat staat nergens in de Bijbel.

En NIET zoals jouw missie is, te verwijderen van een Christelijk forum, of totaal er niet mee te praten, omdat jij hen niet als Christelijk broeder ziet.
Dat heeft dus niets met een Bijbelse opdracht te maken, of met een door de Geest geleide opdracht te maken, maar iets wat echt uit jouw zondige menselijke brein ontsproten is.


Jij bent juist diegene die onwettige zaken verzint terwijl ik bij alles het Woord gebruik.

Het principe van afzondering, heiligheid/apartheid is door heel de Bijbel heen te vinden. Het houdt direct verband met Gods uitverkiezing, met Gods geboden volgen, met anders zijn dan de wereld.
Heldere voorbeelden kun je zien in Gods handelen met het volk Israel. Zij moesten anders zijn dan de omliggende volken. Zowel wat godsdienst betreft, waaronder dus de wetten. En zowel wat vermenging betreft dus men kon niet zomaar met iedereen trouwen. Dezelfde principes zien we ook in het N.T. terug in de Christelijke gemeente.

Een paar voorbeelden van Gods wil voor diegenen die Hem liefhebben en Zijn geboden willen volgen:

God in Ps. 1 schreef:1 Welzalig de man
die niet wandelt in de raad van de goddelozen,
die niet staat op de weg van de zondaars,
die niet zit op de zetel van de spotters,

2 maar die zijn vreugde vindt in de wet van de HEERE
en Zijn wet dag en nacht overdenkt.


Is de atheïst hetzelfde als een goddeloze? En in hun raad wandelen... maar blijven luisteren naar hun goddeloze argumenten?
Is een homoseksueel een zondaar? Kunnen we aan hun wegen wennen als we hun manier van leven tolereren in ons midden?
Zijn de atheïsten (agnosten blijkbaar ook vaak) spotters te noemen? Moeten we hun nabijheid zoeken?
Waar moeten we dan wel mee bezig zijn en onze vreugde in vinden? De WET v.d. Heer! Dat moet dag en nacht in onze gedachten zijn. Zie o.a. Deut. 6.

God in Deut. 6 schreef:4 Luister, Israël! De HEERE, onze God, de HEERE is één!
5 Daarom zult u de HEERE, uw God, liefhebben met heel uw hart, met heel uw ziel en met heel uw kracht.
6 Deze woorden, die ik u heden gebied, moeten in uw hart zijn.


We moeten niet wennen aan de wegen van de ongelovigen.

God in Spr. 22 schreef:24 Ga niet om met een opvliegend man,
en laat u niet in met een driftig iemand,
25 anders raakt u gewend aan zijn paden
en haalt u een valstrik over uzelf.


En overal waar Christenen samenkomen kan er geen tolerantie zijn voor hen die zeggen een broeder of zuster te zijn maar in zonde leven.

God in 1 Kor. 5 schreef:11 Maar nu heb ik u geschreven dat u zich niet moet inlaten met iemand die, terwijl hij een broeder wordt genoemd, een ontuchtpleger is, of een hebzuchtige, of een afgodendienaar, of een lasteraar, of een dronkaard, of een rover. Met zo iemand moet u zelfs niet eten.
12 Het is toch niet aan mij om hen die buiten zijn te oordelen? Oordeelt u immers niet alleen hen die binnen zijn?
13 Maar hen die buiten zijn, oordeelt God. En doe de kwaaddoener uit uw midden weg.


Is niet zo verschillend van al die keren dat er in het O.T. gesproken wordt over 'het kwaad uit uw midden wegdoen'. Paulus was als Schriftgeleerde dan ook zeer bekend met al die geboden. We doen er goed aan hier acht op te slaan, er zorgvuldig mee om te gaan.
Who is He, this King of kings? The Lord of the heavenly armies, He is the King of glory.
Who is this King of glory? The Lord Jesus strong and mighty!

Bambi

Re: Christelijk schelden

Berichtdoor Bambi » 11 okt 2014 12:56

Er waren er meer die het niet snapten, dat waren ook mensen die alle Bijbelteksten letterlijk (met hun eigen verstand) bij elkaar zochten:
Marcus 2:
15 En het geschiedde, als Hij aanzat in deszelfs huis, dat ook vele tollenaren en zondaren aanzaten met Jezus en Zijn discipelen; want zij waren velen, en waren Hem gevolgd.
16 En de Schriftgeleerden en de Farizeën, ziende Hem eten met de tollenaren en zondaren, zeiden tot Zijn discipelen: Wat is het, dat Hij met de tollenaren en zondaren eet en drinkt?

Gebruikersavatar
Jan
Kapitein
Kapitein
Berichten: 882
Lid geworden op: 10 sep 2014 09:14

Re: Christelijk schelden

Berichtdoor Jan » 11 okt 2014 13:00

Teus schreef:@Jan, ik stop met deze discussie maar nog ff het volgende;

Beste Jan, ik weet niet of je het in de gaten hebt, je zit te wroeten in mijn relatie met God en daar kan ik niet zo best tegen en God zal je zeker ter verantwoording roepen. Jij weet niet wat God mij persoonlijk beloofd heb.


Teus, wel de feiten eerlijk weergeven. Jij begon met het persoonlijke vragen stellen over mijn relatie met God. Je vraagt meerdere keren of ik weet van Gods liefde en genade. Waar of niet waar? Vervolgens geef ik je daar antwoord op en stel ik op mijn beurt jou een paar vragen.
En daar kan je dan niet zo best tegen zeg je...
Dat vind ik merkwaardig. God zal mij nu ter verantwoording roepen maar... jou niet? En wat heb ik dan verkeerd gedaan? Als jij overtuigt bent van je eigen redding kan ik daar toch niets van af doen? Waar ben je bang voor, waar kan je niet tegen?

Ik weet inderdaad niet wat God jou persoonlijk beloofd heeft. Wel weet ik dat jij niet belangrijker bent dan een ander. Dat jij niet speciaal bent maar net zo nietig als Jan of Piet. Dus zul je net als Jan of Piet jezelf moeten voegen naar Gods woord. Wat is daar eigenlijk mis mee?

Het staat overigens in de bijbel als algemene belofte aan een ieder die Hem erkent als Heer en Meester door Zijn Bloed dat God een verbond, het genadeverbond aangaat, met een ieder die in Hem geloofd. God zal een belofte, een verbond, nooit herroepen.


Er staan een heleboel dingen in de Bijbel. Als je het één wel geloofd maar het ander niet, krijg je een verwrongen beeld van Gods beloften. God verbreekt inderdaad nooit Zijn beloften. Maar wij wel. Wij zijn de zwakste schakel helaas.

Je zegt dat je geloofd, ik heb niet 1x iets over de Liefde van God vernomen, alleen over Zijn straffen.
Je hebt God niet 1x de eer gegeven en je ziet de Grootheid van God niet.


Zo, nogal wat verwijten maak je me. Ben ik je vijand geworden Teus? Waarom?
Ik denk dat het liefde is om jou op die Teksten te wijzen waar je je niet prettig bij voelt.
Hoop dat je het gaat begrijpen...

Jan, verder constateer ik dat je het totaal niet begrijpt wat God in de Bijbel te vertellen heeft. En ook de reacties op dit topic van anderen begrijp je totaal niet.
Weet je wat echt beste is voor jou te doen? Je zelfingenomenheid, eigen interpretaties en tevens de doctrine en waar jet het opgelopen heeft, met hulp van God afleggen. Hem vragen of Hij je wilt vullen met de Heilige Geest en dat je naar Hem op mag zien door de kracht van Die Heilige Geest en alles van Hem mag verwachten voor hulp om te doen wat God van je wilt dat je doet. Je kracht en wijsheid mag putten uit de gaven van Die Grote Koning. Anders kun je beter stil houden want je houdt mensen van God af als je op deze maniet verder gaat.

Veel zegen Jan, ik zal voor je bidden.


Als je vind dat ik in jouw relatie met God aan het wroeten ben en dat verkeerd is... waarom doe je dan hetzelfde naar mij toe? Het is niets anders dan dubbelhartigheid, dat is blindheid. Waarin ben je nog meer blind Teus? Ben je blind voor die Teksten die ik je laat zien zoals uit Hebreeën? Maar die Teksten zijn door de Heilige Geest geïnspireerd om ons voor dwalingen te behoeden, dat is ook de liefde van God.
Who is He, this King of kings? The Lord of the heavenly armies, He is the King of glory.
Who is this King of glory? The Lord Jesus strong and mighty!

Bambi

Re: Christelijk schelden

Berichtdoor Bambi » 11 okt 2014 13:04

Bambi schreef:Dus naar tegenwoordig overgezet, mag je mensen alleen kerkelijk gezien weren van het Avondmaal en van Kerkelijke ambten.

Jan schreef:Waar staat dat? Dat staat nergens in de Bijbel.

Als je beseft dat mensen in de 1e gemeente allemaal van het Jodendom of het heidendom Christen geworden waren, dan begrijp je ook dat zij allemaal wedergeboren waren.
En daar gaat het in het volgende tekstgedeelte ook over:
Jan schreef:1Kor.5
11 Maar nu heb ik u geschreven dat u zich niet moet inlaten met iemand die, terwijl hij een broeder wordt genoemd, een ontuchtpleger is, of een hebzuchtige, of een afgodendienaar, of een lasteraar, of een dronkaard, of een rover. Met zo iemand moet u zelfs niet eten.
12 Het is toch niet aan mij om hen die buiten zijn te oordelen? Oordeelt u immers niet alleen hen die binnen zijn?
13 Maar hen die buiten zijn, oordeelt God. En doe de kwaaddoener uit uw midden weg.

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Christelijk schelden

Berichtdoor Boerin » 11 okt 2014 13:15

Paulus zegt dat je niet moet omgaan met broeders die in zonde leven, dus dan moet je niet posten op een forum waar die bozo's zitten ipv ze van een forum af proberen te krijgen. Ik zei een keer tegen m'n voorganger dat er mensen op fora zitten om anderen te bekeren. LOL Nederland op z'n smalst zei ie.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

mohamed

Re: Christelijk schelden

Berichtdoor mohamed » 11 okt 2014 20:14

Hoewel het goedbedoeld is, komt het willen bekeren van mensen soms wat dwangmatig over. Immers, wie zijn wij om een ander te leren? Wanneer een persoon niet dood wil zal die vanzelf op zoek gaan naar God. Tegen zo iemand zeggen 'bekeer u' is als wat zout toevoegen aan een soep die een ander heeft gemaakt en zeggen: 'heb ik niet heerlijk gekookt?' :roll:

Gebruikersavatar
Jan
Kapitein
Kapitein
Berichten: 882
Lid geworden op: 10 sep 2014 09:14

Re: Christelijk schelden

Berichtdoor Jan » 12 okt 2014 11:19

Bambi schreef:Dus naar tegenwoordig overgezet, mag je mensen alleen kerkelijk gezien weren van het Avondmaal en van Kerkelijke ambten.

Jan schreef:Waar staat dat? Dat staat nergens in de Bijbel.


Bambi schreef:Als je beseft dat mensen in de 1e gemeente allemaal van het Jodendom of het heidendom Christen geworden waren, dan begrijp je ook dat zij allemaal wedergeboren waren.
En daar gaat het in het volgende tekstgedeelte ook over:


1Kor.5 schreef: 1 Men hoort algemeen dat er hoererij onder u voorkomt, en wel zo'n vorm van hoererij waarvan zelfs onder de heidenen geen sprake is, namelijk dat iemand de vrouw van zijn vader heeft.
2 En u doet zich zo gewichtig voor. Kunt u niet beter treuren, om dan hem die deze daad begaan heeft, uit uw midden weg te doen?
3 Ik heb, hoewel afwezig met het lichaam, maar aanwezig met de geest, namelijk reeds besloten – alsof ik aanwezig was – om hem die dat zo gedaan heeft,
4 in de Naam van onze Heere Jezus Christus, als u en mijn geest bijeengekomen zijn, in de kracht van onze Heere Jezus Christus,
5 over te geven aan de satan, tot verderf van het vlees, opdat de geest behouden zal worden op de dag van de Heere Jezus.
6 Uw roem is niet goed. Weet u niet dat een klein beetje zuurdeeg het hele deeg doorzuurt?
7 Verwijder dan het oude zuurdeeg, opdat u een nieuw deeg zult zijn. U bent immers ongezuurd, want ook ons Paaslam is voor ons geslacht: Christus.
8 Laten wij dus feestvieren, niet met oud zuurdeeg, ook niet met zuurdeeg van slechtheid en boosaardigheid, maar met ongezuurde broden van oprechtheid en waarheid.
9 Ik heb u geschreven in de brief dat u zich niet moet inlaten met ontuchtplegers.
10 Echter, niet in het algemeen met de ontuchtplegers van deze wereld, of met de hebzuchtigen, of rovers, of afgodendienaars, want dan zou u uit de wereld moeten gaan.
11 Maar nu heb ik u geschreven dat u zich niet moet inlaten met iemand die, terwijl hij een broeder wordt genoemd, een ontuchtpleger is, of een hebzuchtige, of een afgodendienaar, of een lasteraar, of een dronkaard, of een rover. Met zo iemand moet u zelfs niet eten.
12 Het is toch niet aan mij om hen die buiten zijn te oordelen? Oordeelt u immers niet alleen hen die binnen zijn?
13 Maar hen die buiten zijn, oordeelt God. En doe de kwaaddoener uit uw midden weg.


Ja de eerste Christenen waren wedergeboren. Behalve de valse broeders, zoals die dood neervielen aan de voeten van Petrus omdat ze tegen de Heilige Geest gelogen hadden. Of misschien waren ze wel wedergeboren maar vielen ze om geldzucht en eerzucht van het geloof af.
Door hun dood ontstond er grote vrees onder die Christenen. Ontzag, eerbied, respect. (Hand. 5)
Tegenwoordig zou Petrus door velen een hater genoemd worden, een man zonder liefde en zelf niet bekeerd die op Gods stoel ging zitten om te veroordelen en door de macht van demonen mensen vermoorde.... Oh, hoe zijn de tijden veranderd he. Tegenwoordig maakt 'de god van liefde en genade' nooit meer mensen dood... als we sommige populaire evangelisten moeten geloven. En mensen op dit forum die alleen van Gods liefde willen horen maar nooit van de toorn, de vrees, ontzag.

Ondertussen heb je nog steeds niet bewezen vanuit de Schriften wat je steeds roept nl. dat de onbekeerde zondaren wel onderdeel waren van de eerste Christen gemeenten maar alleen geen deel mochten nemen aan het gemeenschapsmaal en alleen geen ambten mochten vervullen. Het tegendeel kun je wel in de Bijbel vinden nl. dat ze geen lid konden worden of blijven als ze niet de vruchten van bekering toonden.
De bewijslast ligt bij jou. Kun je de bewijzen niet leveren dan blijven het jouw eigen verzinsels. En als het blijkt dat je het maar uit je duim gezogen hebt... wat ga je er dan aan doen?
Who is He, this King of kings? The Lord of the heavenly armies, He is the King of glory.
Who is this King of glory? The Lord Jesus strong and mighty!

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Christelijk schelden

Berichtdoor Teus » 12 okt 2014 11:32

Jan schreef: Teus, wel de feiten eerlijk weergeven. Jij begon met het persoonlijke vragen stellen over mijn relatie met God. Je vraagt meerdere keren of ik weet van Gods liefde en genade. Waar of niet waar? Vervolgens geef ik je daar antwoord op en stel ik op mijn beurt jou een paar vragen.
En daar kan je dan niet zo best tegen zeg je...
Dat vind ik merkwaardig. God zal mij nu ter verantwoording roepen maar... jou niet? En wat heb ik dan verkeerd gedaan? Als jij overtuigt bent van je eigen redding kan ik daar toch niets van af doen? Waar ben je bang voor, waar kan je niet tegen?


Eerlijk weergeven? Je scherst de situatie verkeerd.
Ik vind het altijd mooi om vragen te krijgen maar dat gebeurt op dit forum eigenlijk niet, 1 keer heb ik een mooi gesprek gehad met iemand over geloven.
Dat was het probleem niet, over mijn relatie met God maak je me uit voor leugenaar en wat ik over jou schreef kan “gewoon”, we zijn niet altijd gevuld met de Heilige Geest en we lopen niet altijd op onze toppen van het geloof, dat is het verschil.
Waar ik niet tegen kan is dat mijn Hemelse Vader beledigd wordt.

Waar het omgaat, als ik met mijn kleinkind een eindje ga wandelen en hij klimt op een hek dan zeg ik “kom er maar van af, straks val je en dat doet pijn en moeten we allebei huilen”
Als het jou overkomt zou jij zeggen “kom van dat hek af, anders krijg je een pak voor je billen!
Dit was de kern van de discussie.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Bambi

Re: Christelijk schelden

Berichtdoor Bambi » 12 okt 2014 13:18

Jan schreef:Ondertussen heb je nog steeds niet bewezen vanuit de Schriften wat je steeds roept nl. dat de onbekeerde zondaren wel onderdeel waren van de eerste Christen gemeenten maar alleen geen deel mochten nemen aan het gemeenschapsmaal en alleen geen ambten mochten vervullen. Het tegendeel kun je wel in de Bijbel vinden nl. dat ze geen lid konden worden of blijven als ze niet de vruchten van bekering toonden.
De bewijslast ligt bij jou. Kun je de bewijzen niet leveren dan blijven het jouw eigen verzinsels. En als het blijkt dat je het maar uit je duim gezogen hebt... wat ga je er dan aan doen?

Pubers die geen zin meer hebben om naar de kerk te gaan, omdat ze niet (meer) geloven en dus toch niet wedergeboren zijn, zullen wel blij met jou zijn.
Want volgens jou mogen ze niet eens meer naar de kerk.

Gebruikersavatar
Jan
Kapitein
Kapitein
Berichten: 882
Lid geworden op: 10 sep 2014 09:14

Re: Christelijk schelden

Berichtdoor Jan » 13 okt 2014 09:46

Jan schreef:Ondertussen heb je nog steeds niet bewezen vanuit de Schriften wat je steeds roept nl. dat de onbekeerde zondaren wel onderdeel waren van de eerste Christen gemeenten maar alleen geen deel mochten nemen aan het gemeenschapsmaal en alleen geen ambten mochten vervullen. Het tegendeel kun je wel in de Bijbel vinden nl. dat ze geen lid konden worden of blijven als ze niet de vruchten van bekering toonden.
De bewijslast ligt bij jou. Kun je de bewijzen niet leveren dan blijven het jouw eigen verzinsels. En als het blijkt dat je het maar uit je duim gezogen hebt... wat ga je er dan aan doen?


Bambi schreef:Pubers die geen zin meer hebben om naar de kerk te gaan, omdat ze niet (meer) geloven en dus toch niet wedergeboren zijn, zullen wel blij met jou zijn.
Want volgens jou mogen ze niet eens meer naar de kerk.


Wat schiet je er mee op om d.m.v. een verwijt de vraag te ontwijken?

Maar als antwoord op jouw vraag:
Jonge mensen die bij hun ouders leven en niet meer naar de kerk willen gaan is voor mij het teken dat er iets mis is met de opvoeding. Het lijkt me dat ouders vaak falen om hun geloof voor te leven. Om te laten zien door de dagelijkse praktijk dat het enorm waardevol is.
Het is niet redelijk om mij te verwijten dat ik die pubers dan niet in de kerk wil hebben. Er is een verschil tussen de benadering van volwassenen en onvolwassen mensen en er lijken me hier andere zaken te spelen.
ik zou in deze situatie eerder de ouders aanspreken. En zeer kritisch gaan kijken naar wat voor een kerk het is, of het stelselmatig pubers afstoot of dat het af en toe gebeurd.
Zelf wilde ik ook niet meer naar de kerk van mijn ouders gaan. Ze gaven me geen goed voorbeeld, waren niet consequent in de opvoeding, zowel wat geloof betreft en ook andere zaken. Het was hun traditie waarin ze me gedwongen hebben om in mee te gaan. Ook al meenden ze dat het goed voor me was heeft het me weinig goeds opgeleverd.
Who is He, this King of kings? The Lord of the heavenly armies, He is the King of glory.
Who is this King of glory? The Lord Jesus strong and mighty!

Gebruikersavatar
Jan
Kapitein
Kapitein
Berichten: 882
Lid geworden op: 10 sep 2014 09:14

Re: Christelijk schelden

Berichtdoor Jan » 13 okt 2014 09:59

Teus schreef:Dat was het probleem niet, over mijn relatie met God maak je me uit voor leugenaar en wat ik over jou schreef kan “gewoon”, we zijn niet altijd gevuld met de Heilige Geest en we lopen niet altijd op onze toppen van het geloof, dat is het verschil.
Waar ik niet tegen kan is dat mijn Hemelse Vader beledigd wordt.


Een leugenaar noem ik je niet, de Hemelse Vader beledig ik al helemaal niet.
Wel ben ik het grondig met je oneens als je zegt dat er vele wegen naar God toe zijn, vele 'bedelingen'. De weg is smal, de poort nauw, weinigen zullen hem vinden. Laten we daarom ernstig onderzoeken of we wel op die ene juiste weg wandelen.
Dat dit ons dan niet altijd een even fijn gevoel zal opleveren moeten we maar accepteren als iets dat nu eenmaal nodig is. Nietwaar?

Waar het omgaat, als ik met mijn kleinkind een eindje ga wandelen en hij klimt op een hek dan zeg ik “kom er maar van af, straks val je en dat doet pijn en moeten we allebei huilen”
Als het jou overkomt zou jij zeggen “kom van dat hek af, anders krijg je een pak voor je billen!
Dit was de kern van de discussie.


We zijn niet allemaal precies hetzelfde geschapen en zullen dus niet altijd dezelfde benadering toepassen.
Who is He, this King of kings? The Lord of the heavenly armies, He is the King of glory.
Who is this King of glory? The Lord Jesus strong and mighty!

mohamed

Re: Christelijk schelden

Berichtdoor mohamed » 13 okt 2014 10:22

Doordat kerkgang voor jullie ouders zo belangrijk is en jullie pubers de waarde niet zien, creëer je een strijd als je hen verplicht toch te gaan. De enige tempel waar in de bijbel nadrukkelijk over staat geschreven dat God er woonde is met toestemming van God tot tweemaal toe afgebroken en niet weer herbouwd.

Trek daar je lering uit en vertel je kinderen: luister, als jullie niet naar de kerk willen geeft niet, als jullie maar geloven. Want sinds het jaar 70 en de vernietiging van de tweede tempel is Gods genade daarbuiten zichtbaar, dus als Mozes niet naar de Berg wil komen... de Berg is al naar Mozes gekomen, want God is in jullie. En Gods heilige Berg is Christus.

Bambi

Re: Christelijk schelden

Berichtdoor Bambi » 13 okt 2014 10:31

Jan schreef:Wat schiet je er mee op om d.m.v. een verwijt de vraag te ontwijken?

Maar als antwoord op jouw vraag:
Jonge mensen die bij hun ouders leven en niet meer naar de kerk willen gaan is voor mij het teken dat er iets mis is met de opvoeding. Het lijkt me dat ouders vaak falen om hun geloof voor te leven. Om te laten zien door de dagelijkse praktijk dat het enorm waardevol is.
Het is niet redelijk om mij te verwijten dat ik die pubers dan niet in de kerk wil hebben. Er is een verschil tussen de benadering van volwassenen en onvolwassen mensen en er lijken me hier andere zaken te spelen.
ik zou in deze situatie eerder de ouders aanspreken. En zeer kritisch gaan kijken naar wat voor een kerk het is, of het stelselmatig pubers afstoot of dat het af en toe gebeurd.
Zelf wilde ik ook niet meer naar de kerk van mijn ouders gaan. Ze gaven me geen goed voorbeeld, waren niet consequent in de opvoeding, zowel wat geloof betreft en ook andere zaken. Het was hun traditie waarin ze me gedwongen hebben om in mee te gaan. Ook al meenden ze dat het goed voor me was heeft het me weinig goeds opgeleverd.

Dus als ik het goed begrijp zeg je:
Als mensen niet (meer) geloven, of zich niet aan Bijbelse regels houden, moeten ze volgens jou uit de kerk en van een Christelijk forum geweerd worden.
Maar als ze als pubers niet (meer) geloven, en/of zich niet aan Bijbelse regels willen houden, dan ligt het aan de kerk of aan de ouders.

En later maken ze dan zelf een groei door, waardoor ze wel goed gaan geloven en leven?
Of gaan ze dan op hun eigen manier een traditie creëren en die op dezelfde manier bij anderen, (zelfs wildvreemden op een forum) instampen, net zoals vroeger in die foute kerk en door de verkeerde opvoedende ouders?


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 gasten