Dit geslacht vaart niet uit dan door bidden en vasten

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Korinthe
Verkenner
Verkenner
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 okt 2014 17:09

Dit geslacht vaart niet uit dan door bidden en vasten

Berichtdoor Korinthe » 04 okt 2014 09:55

Moet je bij bepaalde "fouten gedachten / stoornis/ verslaving" vasten om bevrijd te worden van die rotzooi, hoorde in verschillende getuigenissen dat mensen genezen zijn van een geestesziekte of verslaving door bidden en vasten.

Statenvertaling schrijft hierover
Mattheüs 17:21 Maar dit geslacht vaart niet uit, dan door bidden en vasten.

Marcus 9:29 En Hij zeide tot hen: Dit geslacht kan nergens door uitgaan, dan door bidden en vasten.

Gebruikersavatar
Jan
Kapitein
Kapitein
Berichten: 882
Lid geworden op: 10 sep 2014 09:14

Re: Dit geslacht vaart niet uit dan door bidden en vasten

Berichtdoor Jan » 04 okt 2014 13:09

Het vasten kan je helpen om je meer op God te richten in je gebeden. Elke keer als je honger krijgt wordt je eraan herinnerd wat je doel is, God zoeken in gebed. Vasten kun je echter niet elke dag doen. Maar bidden en Bijbellezen wel. Dus ontwikkel een leven waarin je die ingrediënten hebt.

"4 Maar Hij antwoordde en zei: Er staat geschreven: De mens zal niet van brood alleen leven, maar van elk woord dat uit de mond van God komt. " (Mat. 4)

Er is veel moois te ontdekken in het woord van God zodat we dagelijks opgebouwd kunnen worden en negatieve gedachten bestreden zullen worden. Dit is meer lange termijn denken i.p.v. een snelle "fix".
Who is He, this King of kings? The Lord of the heavenly armies, He is the King of glory.
Who is this King of glory? The Lord Jesus strong and mighty!

Anoniem_89

Re: Dit geslacht vaart niet uit dan door bidden en vasten

Berichtdoor Anoniem_89 » 04 okt 2014 18:43

Ik zou zelf ook wel eens willen vasten.

Ik moet dan altijd denken aan Jesaja 58:6-12 waar ik kippenvel van krijg :)
6 Is dit niet het vasten dat Ik verkies: de boeien der goddeloosheid los te maken, de banden van het juk te ontbinden, verdrukten vrij te laten en elk juk te verbreken? 7 Is het niet, dat gij voor de hongerige uw brood breekt en arme zwervelingen in uw huis brengt, ja, als gij een naakte ziet, dat gij hem bekleedt en u niet onttrekt aan uw eigen vlees en bloed? 8 Dan zal uw licht doorbreken als de dageraad en uw wond zich spoedig sluiten; uw heil zal voor u uit gaan, de heerlijkheid des HEREN zal uw achterhoede zijn. 9 Als gij dan roept, zal de HERE antwoorden; als gij om hulp roept, zal Hij zeggen: Hier ben Ik. Wanneer gij uit uw midden het juk wegdoet, het wijzen met de vinger en het spreken van boosheid nalaat, 10 wanneer gij de hongerige schenkt wat gij zelf begeert en de verdrukten verzadigt, dan zal in de duisternis uw licht opgaan en uw donkerheid zal zijn als de middag. 11 En de HERE zal u voortdurend leiden, u in dorre streken verzadigen en uw gebeente krachtig maken; dan zult gij zijn als een besproeide hof en als een bron, waarvan het water niet teleurstelt. 12 En de uwen zullen de overoude puinhopen herbouwen, de grondvesten van vorige geslachten zult gij herstellen, en men zal u noemen: Hersteller van bressen, Herbouwer van straten.

Wat er allemaal beloofd wordt..
- Het licht zal doorbreken
- Onze wond zal zich sluiten (genezing)
- De heerlijkheid van de Heer zal onze achterhoede zijn
- Als wij Hem aanroepen, zal Hij ons antwoorden, Hij zal zichzelf openbaren
- In het donker zal Zijn majesteit zichtbaar worden
- Hij zal ons voortdurend leiden
- Ons in dorre streken verzadigen en ons gebeente krachtig maken
- Wij zullen zijn als een besproeide hof en als een bron waarvan het water niet teleurstelt.
- Oude puinhopen herbouwen, van de vorige generaties zaken herstellen
- Wij zullen hersteller van bressen en herbouwer van straten genoemd worden.

Gebruikersavatar
BladeStraight
Luitenant
Luitenant
Berichten: 739
Lid geworden op: 13 okt 2014 14:45

Re: Dit geslacht vaart niet uit dan door bidden en vasten

Berichtdoor BladeStraight » 21 okt 2014 16:10

Bedankt voor het vestigen van mijn aandacht hierop. Ik vrees dat ik niet bekend was met de tekst uit Jesaja, waar inderdaad prachtige dingen worden gezegd. Jammer genoeg is hier (te) weinig aandacht voor in de moderne kerk, zowel gereformeerd als niet-gereformeerd, terwijl ik denk dat de puriteins/gereformeerde traditie van een aantal eeuwen geleden hier dichterbij stond.
“You contribute nothing to your salvation except the sin that made it necessary.”
― Jonathan Edwards

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Dit geslacht vaart niet uit dan door bidden en vasten

Berichtdoor Boerin » 21 okt 2014 19:49

Dat geldt niet alleen voor bevrijding van een persoon, maar ook van een land. We zagen laatst weer eens die film Transformations, waar hele steden gered werden door gebed en vasten. Wat zou er gebeurd zijn als ze te lui waren geweest om te bidden en vasten? Niks.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Anoniem_89

Re: Dit geslacht vaart niet uit dan door bidden en vasten

Berichtdoor Anoniem_89 » 22 okt 2014 23:19

Ja het inderdaad jammer dat ze er in de kerken vandaag de dag zo weinig aandacht aan besteden.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 75 gasten

cron