Wonderen van Jezus

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Wonderen van Jezus

Berichtdoor Boerin » 07 sep 2014 22:44

Afbeelding
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

mohamed

Re: Wonderen van Jezus

Berichtdoor mohamed » 07 sep 2014 22:47

In het eerste gedeelte (wat je wilde schrappen) staat.

1 Ik roep er dan vóór alles toe op dat smekingen, gebeden, voorbeden en dankzeggingen gedaan worden voor alle mensen,
2 voor koningen en allen die hooggeplaatst zijn, opdat wij een rustig en stil leven zullen leiden, in alle godsvrucht en waardigheid.
3 Want dat is goed en welgevallig in de ogen van God, onze Zaligmaker,
4 Die wil dat alle mensen zalig worden en tot kennis van de waarheid komen.
5 Want er is één God. Er is ook één Middelaar tussen God en mensen, de mens Christus Jezus.
6 Hij heeft Zich gegeven als een losprijs voor allen. Dit is het getuigenis op de door God bestemde tijd.
7 Daartoe ben ik aangesteld als prediker en apostel ( ik zeg de waarheid in Christus, ik lieg niet), als een leraar van de heidenen in geloof en waarheid.
8 Ik wil dan dat de mannen op alle plaatsen bidden met opheffing van heilige handen, zonder toorn en meningsverschil.


Ik lees niks over bidden om genezing van zieken in dit verband. En leg mij eens uit wat bidden zonder toorn en meningsverschil is. Dat is wat ik wil gaan doen omdat jij zei dat dit voor ons geldt.

Weet je het niet Boerin? Lees dan hier een informatief artikel over bidden in het vroege christendom. Het is net een evangelische huisgemeente. ;)

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Wonderen van Jezus

Berichtdoor Boerin » 07 sep 2014 23:02

mohamed schreef:Ik lees niks over bidden om genezing van zieken in dit verband. En leg mij eens uit wat bidden zonder toorn en meningsverschil is. Dat is wat ik wil gaan doen omdat jij zei dat dit voor ons geldt.

Daar gaat het ook niet over. Rotterdam kwam ineens met Jezus die bad dat de Vader hen vergaf en bij bidden voor redding en genezing hebben mensen nog steeds een vrije wil. Ik heb ook een vrije wil. Ik kan ook tv gaan kijken ipv bidden voor mensen en me uitstrekken naar de gaven, maar God krijgt de schuld dat Hij tegenwoordig tevreden is met minder dan in Handelingen. Hoe vaak ik niet hoor: God is toch almachtig? Nou waarom laat Hij Zich niet aan ons zien dan zodat we Hem kunnen volgen? Je zegt: jij bidt, het gaat om jou. Nee, Hij wil een ieder van ons gebruiken zoals Hij Zijn eigen lichaam op aarde gebruikte, maar we kijken maar naar de hemel en denken dat Hij alles Zelf wel doet en ons niet nodig heeft, want dat is hoogmoedig om te denken.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

mohamed

Re: Wonderen van Jezus

Berichtdoor mohamed » 07 sep 2014 23:18

Ik zeg niet dat God ons niet nodig heeft, maar ik geloof niet dat hij zijn plan wijzigt omdat wij ergens voor bidden en daarom zie ik de meerwaarde er niet van. Als iemand geneest is dat mooi, maar was dat niet gebeurd zonder gebed? Lijkt me stug.

Ik geloof veelmeer dat we de Vader dienen door anderen lief te hebben in onze naaste omgeving. Noem dat dan maar mijn gebed, mijn intenties om goed te doen (hoewel ik daarin nauwelijks slaag). ;)

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: Wonderen van Jezus

Berichtdoor rotterdam » 08 sep 2014 07:25

Boerin schreef:Maar wat heeft bidden dat God iemand vergeeft of redt nou te maken met bidden dat God iemand geneest als ie niet wil dat je voor 'm bidt of dat God hem geneest? Iemand kan nee zeggen.


Als je de overeenkomst niet ziet, weet ik het verder ook niet.
Een mens kan wel "nee" zeggen tegen zijn of haar redding maar niet tegen zijn of haar genezing ?
Da's toch raar ? Heeft Lazarus gevraagd om zijn opwekking ?
En Paulus op weg naar Damascus ? Was dat "vrije wil" van Paulus ?

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Wonderen van Jezus

Berichtdoor Boerin » 08 sep 2014 09:01

rotterdam schreef:Als je de overeenkomst niet ziet, weet ik het verder ook niet.
Een mens kan wel "nee" zeggen tegen zijn of haar redding maar niet tegen zijn of haar genezing ?
Da's toch raar ? Heeft Lazarus gevraagd om zijn opwekking ?
En Paulus op weg naar Damascus ? Was dat "vrije wil" van Paulus ?

Lazarus was dood. Niet iedereen wil gered worden en niet iedereen wil genezen worden. Waarom kregen die andere Farizeeën niet zo'n mooie ervaring als Paulus? Misschien omdat ze Hem toch niet moesten.
Ik heb mensen gezien die niet wilden dat je voor ze bad voor genezing. Ze werden pislink als je het vroeg. De vader van m'n ex was compleet genezen, de dokters zeiden dat het een wonder was en dan vroeg hij die andere mensen op de kamer of hij voor hen mocht bidden. Nou wegwezen moest ie. Een katholieke man was er blij mee, de rest niet. Ik had twee collega's met prostaatkanker, een atheist en een gelovige. Voor de atheist mocht ik bidden (gewoon thuis) en die genas, de gelovige joeg ons nog net het huis niet uit.
Er was een vrouw in een rolstoel en een evangelist wilde er naartoe gaan, maar God zei: Niet doen. Nou dat vond ie raar, wie wil er nu niet genezen worden? Dus hij vroeg of hij voor haar mocht bidden en ze zei: Nee, het bevalt me prima zo. M'n hele leven heb ik voor die man van me kunnen zorgen, nu rijdt hij me maar mooi rond.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

mohamed

Re: Wonderen van Jezus

Berichtdoor mohamed » 08 sep 2014 09:26

Nu suggereer je dat als je voor iemand mag bidden die persoon ook geneest? Jij ijdel mens mens, word wakker en ruik de koffie. Terminale mensen genezen niet, die gaan dood. Ga maar naar het kerkhof er liggen genoeg, wek ze maar op als je kan, bluffer!

En nogmaals: lees ook de andere helft van 1 Timotheus 2 een keer en wat daar staat over vrouwen, want je gaat je boekje compleet te buiten zelfs als dat voor deze tijd zou gelden.

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Wonderen van Jezus

Berichtdoor Boerin » 08 sep 2014 09:33

Je hebt helemaal gelijk. Ik doe er het zwijgen maar toe hier in deze kerk. Mocht je geinteresseerd zijn in de theologie achter dat wij bidden in Zijn Naam verwijs ik je naar m'n voorganger annex ex. Doeii!!
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

mohamed

Re: Wonderen van Jezus

Berichtdoor mohamed » 08 sep 2014 09:38

Nou wie weet, jij eet nog immer uit zijn hand maar ik trek dat onvaste voedsel niet echt. :mrgreen:

Verder wil ik ook geen woorden meer van jou noch van je geloofsgenoten, ik wil bewijzen, want praatjes vullen geen gaatjes.

De oplettende lezer ziet overigens dat evangelicale christenen alleen het slechte van me aannemen. Want terwijl ze op geen enkel gemaakt punt zijn ingegaan, wordt er steevast gereageerd als ik het zat ben genegeerd te worden en venijnig word. De punten die ik heb gemaakt zijn nota bene bevestigd door Faramir en Pcrtje. Kennelijk hebben evangelicalen gewoon lak aan de bijbel, want bij monde van twee getuigen zal elke zaak bestaan.

Maar als hij niet naar u luistert, neem er dan nog een of twee met u mee, opdat in de mond van twee of drie getuigen elk woord vaststaat. (Mat 18,6)

Ik vind het vervelend dat enerzijds de bijbel wordt geclaimd als bewijs voor de juistheid van iemands leer en dat anderzijds die hele leer totaal niet strookt met wat er staat. Dat vind ik huichelachtig en huichelaars maken me kwaad.

De gemaakte punten blijven liggen:
- Faramir, Pcrtje en ik getuigen tegen hedendaagse wonderen 1:1 zetten met de wonderen gedaan door Jezus en de apostelen
- indien de eerste eeuw representatief is voor nu, waarom staan vrouwen dan dominant met de handen omhoog te bidden? (1 Tim 2, 8-9)
- waarom wordt er selectief omgegaan met het projecteren van teksten op het heden?

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4550
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Wonderen van Jezus

Berichtdoor naamloos » 08 sep 2014 10:19

mohamed schreef:Nou wie weet, jij eet nog immer uit zijn hand maar ik trek dat onvaste voedsel niet echt. :mrgreen:

Verder wil ik ook geen woorden meer van jou noch van je geloofsgenoten, ik wil bewijzen, want praatjes vullen geen gaatjes.

De oplettende lezer ziet overigens dat evangelicale christenen alleen het slechte van me aannemen. Want terwijl ze op geen enkel gemaakt punt zijn ingegaan, wordt er steevast gereageerd als ik het zat ben genegeerd te worden en venijnig word. De punten die ik heb gemaakt zijn nota bene bevestigd door Faramir en Pcrtje. Kennelijk hebben evangelicalen gewoon lak aan de bijbel, want bij monde van twee getuigen zal elke zaak bestaan.

Maar als hij niet naar u luistert, neem er dan nog een of twee met u mee, opdat in de mond van twee of drie getuigen elk woord vaststaat. (Mat 18,6)

Ik vind het vervelend dat enerzijds de bijbel wordt geclaimd als bewijs voor de juistheid van iemands leer en dat anderzijds die hele leer totaal niet strookt met wat er staat. Dat vind ik huichelachtig en huichelaars maken me kwaad.

De gemaakte punten blijven liggen:
- Faramir, Pcrtje en ik getuigen tegen hedendaagse wonderen 1:1 zetten met de wonderen gedaan door Jezus en de apostelen
- indien de eerste eeuw representatief is voor nu, waarom staan vrouwen dan dominant met de handen omhoog te bidden? (1 Tim 2, 8-9)
- waarom wordt er selectief omgegaan met het projecteren van teksten op het heden?
1 Jij gebruikt te pas en te onpas: zalig zij die niet zien en toch geloven. Maar nu effe niet, want nu wil je bewijzen.
Die zijn er zat, hier genoemd ook.
2 Er is zeker op de gemaakte 'punten' ingegaan, lees maar terug.
3 Wij hebben net zo goed twee, drie en meer getuigen. Wat nu?
4 Faramir, prctje en jij getuigen tegen de feiten in.
5 een christen is vrij, of ik m'n handen omhoog doe maakt heel niet uit. Als je zo'n letterknecht bent kun je je beter druk maken over mannen die dat niet doen.
Bovendien staat er niet bij da vrouwen dat niet mogen, blijkbaar mochten die kiezen.
6 Waarom vertik jij het om op 1 Kor 12 in te gaan. Dat was niet voor de eerste eeuw bestemd, en ook niet alleen voor apostelen.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

mohamed

Re: Wonderen van Jezus

Berichtdoor mohamed » 08 sep 2014 10:28

Ja ik weet dat vrouwen graag willen bidden maar het mag niet op basis van 1 Tim 2. Want aangezien jij punten uit Paulus zijn brieven op het heden gaat projecteren moet je wel consequent zijn.

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4550
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Wonderen van Jezus

Berichtdoor naamloos » 08 sep 2014 10:36

mohamed schreef:Ja ik weet dat vrouwen graag willen bidden maar het mag niet op basis van 1 Tim 2. Want aangezien jij punten uit Paulus zijn brieven op het heden gaat projecteren moet je wel consequent zijn.
Onzin, daar staat heel geen verbod om te bidden.
En op een andere plaats zegt Paulus: Bidt zonder ophouden ect.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Faramir

Re: Wonderen van Jezus

Berichtdoor Faramir » 08 sep 2014 10:39

naamloos schreef:Onzin, daar staat heel geen verbod om te bidden.
En op een andere plaats zegt Paulus: Bidt zonder ophouden ect.

Staat er ook bij dat hij daarmee vrouwen bedoeld?

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4550
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Wonderen van Jezus

Berichtdoor naamloos » 08 sep 2014 10:44

Faramir schreef:Staat er ook bij dat hij daarmee vrouwen bedoeld?
De brieven zijn gericht aan de gelovigen, en ik geloof.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Wonderen van Jezus

Berichtdoor Boerin » 08 sep 2014 10:49

De vrouwen moesten zwijgen als de gemeente bijeenkwam in een grote samenkomst. Tijdens de huisbijeenkomst had een ieder iets. Die Priscilla en Aquila deden het samen, z'n vrouw had geen pleister op haar mond en dat ze nooit bad. Timotheus gaat niet over handoplegging of bidden in de kerk, maar gewoon zelf thuis bidden. In Hem is man noch vrouw en ik ben een zoon. Dag! Veel plezier verder. Als je ergens op ingaat moet je je kop houden maar naar een voorganger van de Word of Faith ga je niet luisteren, sowieso naar geen enkele voorganger, want je weet toch alles beter. Veel plezier ermee.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 gasten