De schijnbekeringen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: De schijnbekeringen

Berichtdoor Teus » 11 apr 2015 23:13

oekaboeka schreef:Typische je eigen tekortkomingen bij een ander leggen =D> goed bezig :neeschudden:

Als je mij nu even vertel waar ik te kort kwam.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

oekaboeka
Kapitein
Kapitein
Berichten: 803
Lid geworden op: 19 nov 2014 01:19

Re: De schijnbekeringen

Berichtdoor oekaboeka » 11 apr 2015 23:18

Teus : Als je mij nu even vertel waar ik te kort kwam.

Jij citeert mij fout omdat het volgens jou niet duidelijk is aangegeven , maar waarom is dat dan mijn fout ? vind ik wel een beetje makkelijk ik wil best delen in schuld hoor , maar geef tenminste toe dat jij uiteindelijk fout geciteerd hebt.

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: De schijnbekeringen

Berichtdoor Teus » 12 apr 2015 14:22

door oekaboeka » Vr Apr 10, 2015 2:57 pm
Teus : niet omdat ze sliepen want de wijze maagden sliepen ook en daar had de bruidegom geen opmerking over.

Nee en dat lijkt ook wel logische te zijn als je begrijpt dat deze tekst tegen Joden is in de grote verdrukking , aangezien de Joden eigenlijk allemaal slapen , maar zolang ze de geschriften onderzoeken zullen ze genoeg kennis ( olie ) hebben om niet achter de anti-christ aan te lopen.

Bovenstaand is een bericht van jou.
Hieronder reageerd Marnix er op.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
door Marnix » Vr Apr 10, 2015 2:58 pm

Was het kennis en inzicht? Of Geest, geloof?

Inderdaad, allen hadden een lamp. Ze waren ook allen uitgenodigd voor de bruiloft. Maar als de bruidegom komt zijn hebben ze niet allemaal de lamp nog brandend. Ze zijn uitgedoofd, er is geen brandstof meer.

Oekaboeka schreef:Teus : niet omdat ze sliepen want de wijze maagden sliepen ook en daar had de bruidegom geen opmerking over.


Niet helemaal waar. De wijze maagden waren op tijd om met de bruidegom naar het feest te gaan, de dwaze maagden niet. Maar Jezus sluit wel af met "weest dan waakzaam, waakt dan, want jullie weten niet op welke dag en op welk tijdstip hij komt". Er is dus wel een oproep tot waken, waakzaam zijn.

Je ziet dat Marnix 'mijn” regel citeert in jou post, dan lijkt het of jij het schreef.

Hieronder heb ik niets geciteerd alleen maar gekopieerd. Het is dezelfde regel.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Oekaboeka schreef:Teus : niet omdat ze sliepen want de wijze maagden sliepen ook en daar had de bruidegom geen opmerking over.


Marnix schreef:Niet helemaal waar. De wijze maagden waren op tijd om met de bruidegom naar het feest te gaan, de dwaze maagden niet. Maar Jezus sluit wel af met "weest dan waakzaam, waakt dan, want jullie weten niet op welke dag en op welk tijdstip hij komt". Er is dus wel een oproep tot waken, waakzaam zijn.


M.i. moesten ze voor het slapen meer waken, tijdens het slapen kon het ook te laat zijn, de bruidegom kon ineens komen.
Daar gaat het juist om, ze waren niet voldoende voorbereidt omdat je niet weet wanneer hij komt.
Voor dat ze uitgenodigd werden, op weg gingen, hadden ze klaar moeten zijn, zoals de wijze maagden.
Achteraf gezien hadden ze i.p.v. slapen moeten waken maar daar gaat het niet om, we moeten altijd klaar zijn voor Zijn komst.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik bedoelde te zeggen dat als je citeert zoals onder........
Teus : niet omdat ze sliepen want de wijze maagden sliepen ook en daar had de bruidegom geen opmerking over.
…....meer kans op vergissingen is als hieronder.
Teus schreef:niet omdat ze sliepen want de wijze maagden sliepen ook en daar had de bruidegom geen opmerking over.

Ik denk dat het zo in elkaar steekt.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

oekaboeka
Kapitein
Kapitein
Berichten: 803
Lid geworden op: 19 nov 2014 01:19

Re: De schijnbekeringen

Berichtdoor oekaboeka » 12 apr 2015 15:47

Ach ja nieuwe rondes nieuwe kansen , het was gewoon onduidelijk , zand erover :D

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: De schijnbekeringen

Berichtdoor Teus » 12 apr 2015 15:48

Zo is dat.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 gasten