Kinderdoop: graag jullie hulp

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Kinderdoop: graag jullie hulp

Berichtdoor MoesTuin » 18 nov 2017 11:28

na blz 181 zou het goed zijn Romeinen 8 eens te lezen waarmee ik hier samenvattend plaats vers 31 en 32

31 Wat zullen wij dan tot deze dingen zeggen? Zo God voor ons is, wie zal tegen ons zijn?
32 Die ook Zijn eigen Zoon niet gespaard heeft, maar heeft Hem voor ons allen overgegeven, hoe zal Hij ons ook met Hem niet alle dingen schenken?


.....het gaat verder dan de kinderdoop..... geloofsdoop.....waterdoop.....onderdompeling......

dat we maar niet blijven hangen, goed om te worstelen onderzoeken, maar niet om er in te blijven hangen, maar kom er ook uit met Hem.
Als er nieuwe mensen in dit topic komen voor het eerst prima, maar volgens mij is alles al benoemt.
Ga verder de weg in Geloof in Hem.
Vele Wegen (zie d e plaat van Bunyan) leiden tot de Vader (soms zelfs met omwegen)
Houdt de blik op Christus alleen! (niet op enkel doop en de weg hoe en wat het zou moeten horen, we komen er toch niet uit op aarde en wat mooi als we straks in de Hemel allemaal één zijn in de herkenning in Christus alleen, hoe mooi als dit al een ietse pietse pietsie al lukt hier op aarde)
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: Kinderdoop: graag jullie hulp

Berichtdoor rotterdam » 18 nov 2017 13:35

naamloos schreef:Wéér eens quasi onnozel vragen naar de bekende weg. Je snapt het prima hoor (het antwoord is je al tientallen keren gegeven), maar je bent het er alleen niet mee eens. En heus @rotterdam, dat mag! Gun jij ons dat ook?


Ja hoor ik gun je onnozelheid van harte

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Kinderdoop: graag jullie hulp

Berichtdoor naamloos » 18 nov 2017 14:20

rotterdam schreef:Ja hoor ik gun je onnozelheid van harte
Met mn intelligentie heb je duidelijk meer moeite! :lol: :lol: :lol:
Dat wij het zelden eens zijn komt omdat ik niet voor onredelijkheid vatbaar ben.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Kinderdoop: graag jullie hulp

Berichtdoor hans0166 » 23 nov 2017 10:23

Veendam schreef:Gesleept uit de bekende kerkgeschiedenis waar mensen aflaten konden kopen zodat hun zonden van het verleden maar ook soms zelfs voor de toekomst tegen betaling van geld werden weggedaan door de katholieke kerk


ah... de bekende kerkgeschiedenis, het is maar 4 tot 500 jaar geleden, maar gelukkig hebben "jullie" toen geen misstappen gekend?... typisch gedrag.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Kinderdoop: graag jullie hulp

Berichtdoor MoesTuin » 23 nov 2017 10:37

andre1980 schreef:Beste mensen,

Kinderdoop

Zelf vind ik dit een lastig onderwerp

Zouden jullie mij willen helpen met deze vragen? Ik zou hier erg mee geholpen zijn.

Groet,
André


André...ben je geholpen na bijna 200 pagina's
Dan kan er een slotje op dit topic naar ik hoop.
Zelf ben ik na een aantal pagina s 163 tot 175 al geholpen en is het me helder
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Kinderdoop: graag jullie hulp

Berichtdoor elbert » 23 nov 2017 10:53

Ik heb het idee dat Andre afgehaakt is (gezien het gebrek aan reactie van zijn kant). Dat kan zijn omdat hij al geholpen is. Of het van de wal in de sloot is, laat ik maar in het midden.
Maar het idee om een slotje op dit topic te doen, lijkt me daarom wel een goede. Dicht dus.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten