Wanneer wist satan dat hij verloren had?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Re: Wanneer wist satan dat hij verloren had?

Berichtdoor TheKeimpe » 16 jul 2011 14:48

Horeb, ds. Visscher zei iets anders in de Saambinder.

Ten tweede: heb je het boek gelezen? Zo nee, doe het eerst voordat je meent er iets over te kunnen zeggen.

Daarnaast:
Als ik dit lees: http://www.cip.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=23042 dan zegt hij NIET dat hij evolutionist is, maar "Geloof in evolutie verenigbaar met geloof in letterlijke Adam en Eva". Deze visie werd onder andere aangehangen door C.S. Lewis, en zijn werken worden ook geciteerd door ds. Visscher...

Horeb
Sergeant
Sergeant
Berichten: 407
Lid geworden op: 06 dec 2010 19:09

Re: Wanneer wist satan dat hij verloren had?

Berichtdoor Horeb » 16 jul 2011 14:56

TheKeimpe schreef:Horeb, ds. Visscher zei iets anders in de Saambinder.

Ten tweede: heb je het boek gelezen? Zo nee, doe het eerst voordat je meent er iets over te kunnen zeggen.

Daarnaast:
Als ik dit lees: http://www.cip.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=23042 dan zegt hij NIET dat hij evolutionist is, maar "Geloof in evolutie verenigbaar met geloof in letterlijke Adam en Eva". Deze visie werd onder andere aangehangen door C.S. Lewis, en zijn werken worden ook geciteerd door ds. Visscher...

ga eerst maar even rustig de linkjes lezen die ik gaf. ik heb zijn boek ook en het is onderin de kast verdwenen. ik had het al opgemerkt :(
het is beslist geen aanrader deze man. wolf in schaapsklederen,komt dat je bekent voor?

ik wil je trouwens niet aanvallen hoor,je doet zo gepikeerd :wink:

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Re: Wanneer wist satan dat hij verloren had?

Berichtdoor TheKeimpe » 16 jul 2011 15:00

Nee, ik ben niet gepikeerd. Ik vind het alleen jammer dat mooie boeken worden afgeraden...

De linkjes heb ik gelezen, en mijn eerdere opmerking dat hij denkt in de lijn van C.S. Lewis lijkt te kloppen. Maar waarschijnlijk lees je zijn boeken ook niet.

Horeb
Sergeant
Sergeant
Berichten: 407
Lid geworden op: 06 dec 2010 19:09

Re: Wanneer wist satan dat hij verloren had?

Berichtdoor Horeb » 16 jul 2011 15:11

TheKeimpe schreef:Nee, ik ben niet gepikeerd. Ik vind het alleen jammer dat mooie boeken worden afgeraden...

De linkjes heb ik gelezen, en mijn eerdere opmerking dat hij denkt in de lijn van C.S. Lewis lijkt te kloppen. Maar waarschijnlijk lees je zijn boeken ook niet.

hoe kan ik boeken lezen van iemand die God en Zijn souvereine schepping ontkent? waarom zou ik lezen van iemand die op allerlei fronten afwijkt van hetgeen de bijbel ons leert?

doe eens wat studie naar deze man (linkje stichting Yarah o.a.) en je zult verbaast staan in welke lijn hij leeft. nee.......ik ga dat niet lezen. ik neem dan wel een ander boekje waarvan ik zeker weet dat de inhoud goed is :)

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Wanneer wist satan dat hij verloren had?

Berichtdoor schelpje3 » 16 jul 2011 15:32

Nou Horeb, de keuze is groot genoeg :D

Riska

Re: Wanneer wist satan dat hij verloren had?

Berichtdoor Riska » 16 jul 2011 15:32

Horeb schreef:hoe kan ik boeken lezen van iemand die God en Zijn souvereine schepping ontkent? waarom zou ik lezen van iemand die op allerlei fronten afwijkt van hetgeen de bijbel ons leert?

doe eens wat studie naar deze man (linkje stichting Yarah o.a.) en je zult verbaast staan in welke lijn hij leeft. nee.......ik ga dat niet lezen. ik neem dan wel een ander boekje waarvan ik zeker weet dat de inhoud goed is :)
*zucht*
Nog even en je zegt dat TheKeimpe ongelovig is...

Horeb
Sergeant
Sergeant
Berichten: 407
Lid geworden op: 06 dec 2010 19:09

Re: Wanneer wist satan dat hij verloren had?

Berichtdoor Horeb » 16 jul 2011 17:46

Riska schreef:i]*zucht*[/i]
Nog even en je zegt dat TheKeimpe ongelovig is...


tja, het moet allemaal niet te moeilijk worden he?

"Deze rede is hard, wie kan haar horen?" , en zich omkerende gingen zij van Hem.

je begrijpt blijkbaar niet dat ik niets tegen thekeimpe heb. dat zeg ik waarempel erbij. ik kan echter wel aanwijzen wat de weg is die een mens moet gaan wil het wel zijn. en dat doe ik ook.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Re: Wanneer wist satan dat hij verloren had?

Berichtdoor TheKeimpe » 16 jul 2011 18:21

Ik heb het ook niet als een afwijzing van mijzelf ervaren. Wel ben ik nog benieuwd of Horeb boeken van C.S. Lewis leest.

Verder zijn er genoeg andere goede boeken hoor, maar wil je iets moois over de gelijkenis van de verloren zonen lezen, dan blijf ik het boek aanbevelen.

Riska

Re: Wanneer wist satan dat hij verloren had?

Berichtdoor Riska » 16 jul 2011 18:40

Horeb schreef:je begrijpt blijkbaar niet dat ik niets tegen thekeimpe heb. dat zeg ik waarempel erbij. ik kan echter wel aanwijzen wat de weg is die een mens moet gaan wil het wel zijn. en dat doe ik ook.
Dat heb ik ook geen seconde gedacht.
Mijn "zucht" is veel meer dat je zo afwijst wat niet in jouw straatje past dat het op het botte af is.

Gebruikersavatar
Jozo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 788
Lid geworden op: 01 okt 2010 12:25

Re: Wanneer wist satan dat hij verloren had?

Berichtdoor Jozo » 16 jul 2011 20:15

Persoonlijk vind ik de boeken van Keller prachtig. Ik heb ze vrijwel allemaal met groot genoegen gelezen.

Een tijdje terug hebben we in onze kerk nog een speciale tim keller avond gehouden om over zijn boeken te debatteren/discussiëren.

@ Horeb: Een andere zienswijze betekent niet direct een foute zienswijze. Ik sta er eerlijk gezegd ook verbaasd van hoe deze man leeft. Zoveel passie voor God. geweldig gewoon :D
En verder, mag je geen boeken lezen van iemand waar je het niet helemaal mee eens bent? Je kunt toch kritisch lezen?

@ The Keimpe: Klopt, deze man is inderdaad geen evolutionist, maar zegt dat evolutie (de theorie, niet de interpretatie) verenigbaar is met het geloof in Adam en Eva.

wolf in schaapsklederen,komt dat je bekent voor?

Ja, als een dooddoener
"I want to know God's thoughts...the rest are details."


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 gasten