Opname der gemeente

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

madel
Mineur
Mineur
Berichten: 188
Lid geworden op: 20 sep 2006 20:25

Opname!!!

Berichtdoor madel » 07 okt 2006 09:12

laat ik bij deze mijn visie even doorgeven. die is net weer wat anders dan de rest.
ik geloof wel degelijk in een opname. deze staat keurig netjes vermeldt. maar de grote vraag waar iedereen altijd weer over verdeeld is, is wanneer? dan moeten we toch een aantal zaken chronlogisch bepalen omdat het niet zo 123 vermeldt staat. toch kunnen we als we goed lezen wel opmaken wanneer de opname wel is.

SVV 2 Thessalonians 2:1 En wij bidden u, broeders, door de toekomst van onzen Heere Jezus Christus, en onze toevergadering tot Hem,
SVV 2 Thessalonians 2:2 Dat gij niet haastelijk bewogen wordt van verstand, of verschrikt, noch door geest, noch door woord, noch door zendbrief, als van ons geschreven, alsof de dag van Christus aanstaande ware.
SVV 2 Thessalonians 2:3 Dat u niemand verleide op enigerlei wijze; want die komt niet, tenzij dat eerst de afval gekomen zij, en dat geopenbaard zij de mens der zonde, de zoon des verderfs;
Hier wordt heel duidelijk gesteld hoe de volgorde is. eerst de grote afval in de eindtijd waarin de zoon des verderfs zich zal openbaren. dan pas zal er een opname zijn.
en laten we er acht op geven dat deze zich zal zetten in de Tempel. deze Tempel staat er nog niet maar zal er straks wel staan. in Ezechiel 40 e.v. kunnen we lezen hoe deze tempel eruit zal zien. de gruwel der verwoesting voorzegd in Daniel en Mattheus.
Dus, voordat de hoop van de thessalonisenzen (een andere hoop dan wj hebben nl: de verschijning met Hem in heerlijkheid: wie het leest geve acht op de dingen die verschillen) zal:
-eerst de afval plaatsvinden
-de zoon des verderfs zich openbaren en zich in de tempel Gods zetten om te laten zien dat hij god is. (vindt dus plaats in Israel)
-de komst van de mens der wetteloosheid is naar de werking des satans met allerlei krachten, tekenen en bedrieglijke wonderen.
-de Here Jezus zal deze wetteloze doden door de adem Zijns mond en machteloos maken door Zijn verschijning als Hij komt.

in 1 thes.4:13-18 vinden wij de hoop van de gemeente uit de handelingen periode.
in vers 13 zien we dat sommigen bedroefd zijn vanwege een aantal overleden broeders en zusters. zij dachten namelijk namelijk dat deze ontslapenen deze opname niet meer zouden meemaken. Hier haakt Paulus op in en legt ze uit hoe het wel zal zijn.
in vers 14 laat Paulus zien dat God de gelovigen ook hen, die ontslapen zijn wederbrengen. niet uit de hemel maar in vers 14a gaat het over de opstanding. en de ontslapen zullen net zo gewekt worden uit hun doodsslaap.
dit lezen we ook in vers 15.
Paulus sluit zich hier bij in. Wij, levenden....Paulus gaat er van uit dit bij leven nog mee te maken.
maar hij zegt nog iets. namelijk: denk nu niet dat wij, levenden op aarde, de Here Jezus eerst ontmoeten en dan de ontslapenen. nee, tis juist andersom. eerst de ontslapenen die gewekt worden. dan pas wij, die levend zijn achtergebleven.
deze volgorde wordt in vers 16 toegelicht.
Dus zodra de Here wederkomt zullen zij die in Christus ontslapen zijn eerst opstaan.
en deze gaan dan de Here tegemoet in de lucht. samen met hen die levend achter gebleven zijn tot aan de wederkomst.
en dan maant Paulus ze aan om elkaar te vertroosten met deze woorden.

Heeft iemand van deze groep de Here al ontmoet? nee. dit moet nog geschieden.
de doden moeten nog onvergankelijk worden opgewekt. wanneer? bij de laatste bazuin.
heel vaak worden deze woorden gebruikt bij een grafrede en zegt men dat hij of zij bij de Heer is. maar dat is niet juist en dwars tegen de inhoud in van voornoemd gedeelte.

deze beschreven hoop was bekend tot in de handelingen. sterven, rusten in het graf en dan de opstanding bij de wederkomst.

SVV John 6:39 En dit is de wil des Vaders, Die Mij gezonden heeft, dat al wat Hij Mij gegeven heeft, Ik daaruit niet verlieze, maar hetzelve opwekke ten uitersten dage.
SVV John 6:40 En dit is de wil Desgenen, Die Mij gezonden heeft, dat een iegelijk, die den Zoon aanschouwt, en in Hem gelooft, het eeuwige leven hebbe; en Ik zal hem opwekken ten uitersten dage.

Het verschil van de doden die opstaan en zij die levend achterbleven kan worden opgemerkt in de volgende 2 teksten. daar gaat het om deze twee onderscheiden zaken:
de opstanding van de doden:
SVV John 11:25 Jezus zeide tot haar: Ik ben de Opstanding en het Leven; die in Mij gelooft zal leven, al ware hij ook gestorven;
de levenden die achterblijven:
SVV John 11:26 En een iegelijk, die leeft, en in Mij gelooft, zal niet sterven in der eeuwigheid. Gelooft gij dat ?

we merken dus op dat Paulus de bedroefde thessalonisenzen niet vertroost met de woorden dat de ontslapenen al bij de Heer zijn. maar dat zij zullen gewekt worden bij de wederkomst. en deze vindt plaats NA de grote verdrukking. een verdrukking die niet wereldwijd zal plaatsvinden zoals zovelen gelovigen denken maar in het midden oosten. ISrael en de directe landen van rondom zullen er bij betrokken zijn als eerste. de wereld speelt op de achtergrond mee. maar de wettelozen zal zich openbaren in ISrael. daar staat de Tempel. daar word de offerdienst gestaakt. daar zal de zoon des verderfs zich zetten in de tempel. in Jeruzalem treden de getuigen op. 70 weken zijn gesteld over Daniels volk.
de laatste jaarweek zal op alles met Israel te maken hebben. Zijn voeten zullen staan op de Olijfberg.

voor ons in deze tijd geld er een andere hoop. namelijk de uitopstanding uit de doden. een individuele uitopstanding. zoals vermeld in filipenzen en kolossenzen. Bij de wederkomst (verschijning) zullen deze gelovigen die deel hebben gehad aan de uitopstanding, met Hem verschijnen in heerlijkheid.

Over het tegemoet gaan van die groep nog het volgende. zij gaan Hem tegemoet. Hij is dus onderweg naar de aarde!!! met de gelovigen uit deze bedeling die bij Hem zijn en ook meekomen.
er is dus een ontmoeting in de lucht. maar....Hij is onderweg naar de aarde. dus zullen zij met Hem meegaan naar de aarde. als een soort welkomstcomitee.
er is dus maar 1 komst des Heeren en geen 2. er zit ook geen tijd tussen. deze groep wordt niet voor de verdrukking weggenomen o.i.d.
Bedenkt de dingen die boven zijn, niet die op de aarde zijn.

Hero
Luitenant
Luitenant
Berichten: 513
Lid geworden op: 14 sep 2006 21:17
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Opname!!!

Berichtdoor Hero » 07 okt 2006 18:27

madel schreef:laten we er acht op geven dat deze zich zal zetten in de Tempel. deze Tempel staat er nog niet maar zal er straks wel staan. in Ezechiel 40 e.v. kunnen we lezen hoe deze tempel eruit zal zien. de gruwel der verwoesting voorzegd in Daniel en Mattheus


@Madel ... jij weet dus dat de tempel uit Ezech_40, de tempel is van de grote antichrist — dat is heel bijzonder want dat weten slechts weinigen, maar wist je ook dat deze zgn #4e tempel, op de berg Ebal zal komen te staan ...??

Overigens, die *gruwel der verwoesting*, heeft betrekking op de #3e tempel (( dus niet op de #4e )) waarvan de bouw in de eindtijd, evenzo reeds voorzien was, door Daniel ....


madel schreef:deze vindt plaats NA de grote verdrukking. een verdrukking die niet wereldwijd zal plaatsvinden zoals zovelen gelovigen denken maar in het midden oosten. ISrael en de directe landen van rondom zullen er bij betrokken zijn als eerste. de wereld speelt op de achtergrond mee


Het midden oosten staat inderdaad model, maar de rest van de wereld zal naar gelang de locale omstandigheden, uitgebreid "mee-genieten" ....


madel schreef:de laatste jaarweek zal op alles met Israel te maken hebben. Zijn voeten zullen staan op de Olijfberg


Deze *voeten*, zullen helaas_niet : van Jezus zijn ...!!!
Profetie, is de Geschiedenis van de Toekomst

madel
Mineur
Mineur
Berichten: 188
Lid geworden op: 20 sep 2006 20:25

Re: Opname!!!

Berichtdoor madel » 07 okt 2006 19:47

Deze *voeten*, zullen helaas_niet : van Jezus zijn ...!!!

SVV Zechariah 14:1 Ziet, de dag komt den HEERE, dat uw roof zal uitgedeeld worden in het midden van u, o Jeruzalem!
SVV Zechariah 14:2 Want Ik zal alle heidenen tegen Jeruzalem ten strijde verzamelen; en de stad zal ingenomen, en de huizen zullen geplunderd, en de vrouwen zullen geschonden worden; en de helft der stad zal uitgaan in de gevangenis; maar het overige des volks zal uit de stad niet uitgeroeid worden.
SVV Zechariah 14:3 En de HEERE zal uittrekken, en Hij zal strijden tegen die heidenen, gelijk ten dage als Hij gestreden heeft, ten dage des strijds.
SVV Zechariah 14:4 En Zijn voeten zullen te dien dage staan op den Olijfberg, die voor Jeruzalem ligt, tegen het oosten; en de Olijfberg zal in tweeen gespleten worden naar het oosten, en naar het westen, zodat er een zeer grote vallei zal zijn; en de ene helft des bergs zal wijken naar het noorden, en de helft deszelven naar het zuiden.

Als dit niet de voeten van de Here Jezus zijn!!!
Bedenkt de dingen die boven zijn, niet die op de aarde zijn.

Hero
Luitenant
Luitenant
Berichten: 513
Lid geworden op: 14 sep 2006 21:17
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Opname!!!

Berichtdoor Hero » 07 okt 2006 20:02

madel schreef:Zechariah 14:4 En Zijn voeten zullen te dien dage staan op den Olijfberg, die voor Jeruzalem ligt, tegen het oosten; en de Olijfberg zal in tweeen gespleten worden naar het oosten, en naar het westen, zodat er een zeer grote vallei zal zijn; en de ene helft des bergs zal wijken naar het noorden, en de helft deszelven naar het zuiden.

Als dit niet de voeten van de Here Jezus zijn!!!


Helaas ... de apostelen menen van_niet !!! — immers : ieder woord in de TeNaCH, dat wel-! op Jezus betrekking heeft, is door de apostelen bevestigd — wij mogen dus NIET : een andere leer verkondigen, dan wat de apostelen ons leerden over Jezus ...!!!
Profetie, is de Geschiedenis van de Toekomst

madel
Mineur
Mineur
Berichten: 188
Lid geworden op: 20 sep 2006 20:25

Re: Opname!!!

Berichtdoor madel » 09 okt 2006 19:11

Hero schreef:
madel schreef:Zechariah 14:4 En Zijn voeten zullen te dien dage staan op den Olijfberg, die voor Jeruzalem ligt, tegen het oosten; en de Olijfberg zal in tweeen gespleten worden naar het oosten, en naar het westen, zodat er een zeer grote vallei zal zijn; en de ene helft des bergs zal wijken naar het noorden, en de helft deszelven naar het zuiden.

Als dit niet de voeten van de Here Jezus zijn!!!


Helaas ... de apostelen menen van_niet !!! — immers : ieder woord in de TeNaCH, dat wel-! op Jezus betrekking heeft, is door de apostelen bevestigd — wij mogen dus NIET : een andere leer verkondigen, dan wat de apostelen ons leerden over Jezus ...!!!


Hero,

Ik hoop toch niet dat je bedoelt dat de profetieen allemaal al vervult zijn. en dat geen enkele profetie uit het OT meer vervult zal worden omdat dat door de discipelen bevestigd is.
De hoofdstukken van bijv. zach. 13 en 14 zijn nog helemaal niet vervuld. ook Hosea, Daniel, Joel e.v.a. staan vol met profetieen die gedeeltelijk of vaak helemaal nog niet vervuld zijn.
De openbaring van Christus aan Johannes staat vol met teksten uit het OT! omdat ze al vervuld zijn? er staan in openbaring zon slordige 200 teksten die aangehaald worden uit het OT.
Openbaring is in zijn geheel toekomst gelet op de woorden dat Johannes weggevoerd is in de dag des Heeren. deze dag is nog geheel toekomstig. en niet vervuld op welke wijze dan ook.
Bedenkt de dingen die boven zijn, niet die op de aarde zijn.

Gebruikersavatar
Maja de Bij
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10 mei 2004 12:52

Re: Opname!!!

Berichtdoor Maja de Bij » 09 okt 2006 19:59

madel schreef:deze Tempel staat er nog niet maar zal er straks wel staan. in Ezechiel 40 e.v. kunnen we lezen hoe deze tempel eruit zal zien. de gruwel der verwoesting voorzegd in Daniel en Mattheus.


Kun je eens uitleggen hoe je de functie van die nieuwe tempel ziet in verhouding tot het volkomen offer dat Jezus heeft gebracht? Wat is het nut voor jou en mij van die tempel?
Wie op milde toon spreekt, heeft meer overtuigingskracht

Hero
Luitenant
Luitenant
Berichten: 513
Lid geworden op: 14 sep 2006 21:17
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Opname!!!

Berichtdoor Hero » 09 okt 2006 20:06

madel schreef:Ik hoop toch niet dat je bedoelt dat de profetieen allemaal al vervult zijn. en dat geen enkele profetie uit het OT meer vervult zal worden omdat dat door de discipelen bevestigd is


@Madel ... nee, dat kan ik dus_niet bedoeld hebben !!!


madel schreef:De hoofdstukken van bijv. zach. 13 en 14 zijn nog helemaal niet vervuld. ook Hosea, Daniel, Joel e.v.a. staan vol met profetieen die gedeeltelijk of vaak helemaal nog niet vervuld zijn.
De openbaring van Christus aan Johannes staat vol met teksten uit het OT! omdat ze al vervuld zijn? er staan in openbaring zon slordige 200 teksten die aangehaald worden uit het OT


Het gaat hier dus niet_om vervuld of niet_vervuld, maar om teksten die wij mogen refereren aan Jezus, omdat de apostelen dit deden, of ... die wij NIET mogen refereren aan Jezus, simpelweg omdat de apostelen dit ook_niet deden !!!

>>> de olijfberg-splijter uit Zacharia_14:4, mogen wij derhalve NIET refereren aan Jezus — immers : het kompas der schrift is betrouwbaar, terwijl ons gevoel ons graag misleidt ....


madel schreef:Openbaring is in zijn geheel toekomst gelet op de woorden dat Johannes weggevoerd is in de dag des Heeren. deze dag is nog geheel toekomstig. en niet vervuld op welke wijze dan ook


Juist ... van het boek Openbaring, is nog totaal_niks vervuld — ik hoop wel dat je weet : wat die grote & verwoestende *dag des Heeren*, voor een gebeurtenis inhoudt ...??
Profetie, is de Geschiedenis van de Toekomst

Jo'tje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2925
Lid geworden op: 26 jan 2006 00:25

Berichtdoor Jo'tje » 09 okt 2006 20:13

Van het boek openbaring nog niks vervuld? Dat vind ik nogal een gevaarlijke stelling. Waar wil je dat op baseren? Er wordt toch ook gesproken over verdrukking etc...

(verder even offtopic, maar ik vind dat je erg vervelend typt met al die sterretjes en streepjes)
pobody's nerfect

Hero
Luitenant
Luitenant
Berichten: 513
Lid geworden op: 14 sep 2006 21:17
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Opname!!!

Berichtdoor Hero » 09 okt 2006 21:31

Maja de Bij schreef:Kun je eens uitleggen hoe je de functie van die nieuwe tempel ziet in verhouding tot het volkomen offer dat Jezus heeft gebracht? Wat is het nut voor jou en mij van die tempel?


Zuiver genomen : géén enkel nut — nog erger ... Daniel noemt het een OVERTREDING !!! — immers : Jezus heeft het finale offer gebracht — dus wat doet een gelovige, als *tempel v\d Heilige Geest*, in een stenen tempel alwaar men nutteloze offers brengt ...??

Doch ... waarschijnlijk om redenen van educatie, laat God evenwel toe dat er spoedig een #3e Tempel gebouwd gaat worden, plus tenslotte nog een #4e Tempel als zetel van de antichrist ....

Beide, staan beschreven, de #4e zelfs uiterst gedetailleerd ....
Profetie, is de Geschiedenis van de Toekomst

Hero
Luitenant
Luitenant
Berichten: 513
Lid geworden op: 14 sep 2006 21:17
Locatie: NL
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 09 okt 2006 21:42

Jo'tje schreef:Van het boek openbaring nog niks vervuld? Dat vind ik nogal een gevaarlijke stelling. Waar wil je dat op baseren? Er wordt toch ook gesproken over verdrukking etc...


Simpel ... de Apokalyps, begint [Openb_1:10] met de zgn *dag des Heeren* — deze dag van de heerser, is een grote & wereldwijde gebeurtenis (zoals je ook zelf kunt lezen) een gebeurtenis welke nog NIET heeft plaatsgevonden, doch evenmin_ver verwijderd is van de WEDERKOMST [Openb_20] ....

Deze dag van de heerser, wordt door de oude profeten genoemd, als : gruwelijk, verwoestend, en weerzinwekkend ....
Profetie, is de Geschiedenis van de Toekomst

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Berichtdoor elbert » 10 okt 2006 07:52

Hero schreef:
Jo'tje schreef:Van het boek openbaring nog niks vervuld? Dat vind ik nogal een gevaarlijke stelling. Waar wil je dat op baseren? Er wordt toch ook gesproken over verdrukking etc...


Simpel ... de Apokalyps, begint [Openb_1:10] met de zgn *dag des Heeren* — deze dag van de heerser, is een grote & wereldwijde gebeurtenis (zoals je ook zelf kunt lezen) een gebeurtenis welke nog NIET heeft plaatsgevonden, doch evenmin_ver verwijderd is van de WEDERKOMST [Openb_20] ....


Openb. 1:10: "en ik was in de geest op de dag des Heeren". Dat kan natuurlijk ook gewoon op zondag geweest zijn (verleden tijd: was). Dat lijkt me voor de hand liggen, aangezien deze tekst tussen 1:9 (waar de ballingschap op Patmos vermeld staat) en 1:11 (waar het gaat over het schrijven van het boek Openbaringen en het zenden van brieven naar de toenmalige gemeenten in Klein-Azie) in staat.
De uitdrukking "kuriakos hemera" in Openb. 1:10 is bovendien een andere dan het "hemera kurios" waarover in Hand. 2:20, 1 Tess. 5:2 en 2 Petr. 3:10 wordt gesproken. In de laatste teksten gaat het overduidelijk over de toekomstige dag des Heeren, maar in Openb. 1:10 gaat het mijns inziens over een dag die we al achter ons hebben liggen, hoogstwaarschijnlijk een zondag. Als Johannes op die dag dat visioen niet had gehad, dan hadden we het hele boek Openbaringen niet gehad. ;)

HSV Openb. 1:9 Ik, Johannes, die ook uw broeder ben, en deelgenoot in de verdrukking en in het Koninkrijk en in de volharding van Jezus Christus, was op het eiland genaamd Patmos, omwille van het Woord van God, en het getuigenis van Jezus Christus.
10 En ik was in de geest op de dag des Heeren en ik hoorde achter mij een luide stem, als van een bazuin,
11 die zei: Ik ben de Alfa en de Omega, de Eerste en de Laatste. Wat u ziet, schrijf dat op een boekrol en stuur het aan de zeven gemeenten die in Asia zijn, namelijk naar Efeze, Smyrna, Pergamus, Thyatira, Sardis, Filadelfia, en Laodicea.


Kortom: Johannes kreeg deze Openbaring ten tijde van een periode van verdrukking (als mogelijke jaartallen worden gegeven: ten tijde van Nero rond 64-68 n.C. of ten tijde van Domitianus rond 90-95 n.C.). Hij zat omwille van het getuigenis van Jezus Christus op het eiland Patmos in ballingschap. Op de dag dat hij deze Openbaring kreeg, kreeg hij bovendien de opdracht om alles te boek te stellen en het aan de zeven christelijke gemeenten van Klein-Azie (Turkije) te zenden. Hij noemt ze dan ook zijn broeders. Deze gemeenten liggen relatief vlakbij Patmos.

Afbeelding

Bovendien is het niet juist om te stellen dat het hele boek Openbaringen nog toekomstmuziek is. In Openb. 1:19 krijgt Johannes de volgende opdracht: 19 Schrijf nu op wat u hebt gezien, en wat is, en wat hierna zal geschieden.. Het tussenzinnetje "en wat is", moeten we niet over het hoofd zien: de Openbaring gaat over heden (en daarmee wordt dus het heden vanaf de eerste eeuw van onze jaartelling bedoeld, te beginnen met de 7 gemeenten van Klein-Azie!) en toekomst, dus niet alleen over de toekomst.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Hero
Luitenant
Luitenant
Berichten: 513
Lid geworden op: 14 sep 2006 21:17
Locatie: NL
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 10 okt 2006 10:18

elbert schreef:Openb. 1:10: "en ik was in de geest op de dag des Heeren". Dat kan natuurlijk ook gewoon op zondag geweest zijn (verleden tijd: was). Dat lijkt me voor de hand liggen, aangezien deze tekst tussen 1:9 (waar de ballingschap op Patmos vermeld staat) en 1:11 (waar het gaat over het schrijven van het boek Openbaringen en het zenden van brieven naar de toenmalige gemeenten in Klein-Azie) in staat. De uitdrukking "kuriakos hemera" in Openb. 1:10 is bovendien een andere dan het "hemera kurios" waarover in Hand. 2:20, 1 Tess. 5:2 en 2 Petr. 3:10 wordt gesproken. In de laatste teksten gaat het overduidelijk over de toekomstige dag des Heeren, maar in Openb. 1:10 gaat het mijns inziens over een dag die we al achter ons hebben liggen, hoogstwaarschijnlijk een zondag


@Elbert ... er is géén enkele rede om aan te nemen dat met "kuriakos hemera", iets anders bedoeld wordt dan "hemera kurios" — het gaat hier om de mysterieuze DAG DES HEEREN, een ingrijpend & wereldwijd gebeuren als gezien door de oude profeten, iets wat vrij kort_vooraf moet gaan aan de Wederkomst, en dat wij dus_NIET : historisch kunnen duiden ....


elbert schreef:Kortom: Johannes kreeg deze Openbaring ten tijde van een periode van verdrukking (als mogelijke jaartallen worden gegeven: ten tijde van Nero rond 64-68 n.C. of ten tijde van Domitianus rond 90-95 n.C.). Hij zat omwille van het getuigenis van Jezus Christus op het eiland Patmos in ballingschap. Op de dag dat hij deze Openbaring kreeg, kreeg hij bovendien de opdracht om alles te boek te stellen en het aan de zeven christelijke gemeenten van Klein-Azie (Turkije) te zenden. Hij noemt ze dan ook zijn broeders. Deze gemeenten liggen relatief vlakbij Patmos


NB > deze *verdrukking*, verwijst simpelweg naar de GROTE VERDRUKKING uit de eindtijd ....

Er wordt dan wel gesproken over : "Efeze, Smyrna, Pergamus, Thyatira, Sardis, Filadelfia, en Laodicea" — en omdat deze namen overeenkomen met antieke plaatsen in het huidige Turkije, heeft men dit gebied naderhand het etiket *Asia* opgeplakt, zonder eerst goed na te gaan of dit gebied toentertijd wel EXCLUSIEF zo werd aangeduid ?? — doch wat er gezegd {geprofeteerd} wordt over de christelijke gemeentes in deze antieke plaatsen, is NIET_historisch ... maar men heeft er naderhand een "historisch" stempel opgedrukt !!!


elbert schreef:Bovendien is het niet juist om te stellen dat het hele boek Openbaringen nog toekomstmuziek is. In Openb. 1:19 krijgt Johannes de volgende opdracht: 19 Schrijf nu op wat u hebt gezien, en wat is, en wat hierna zal geschieden.. Het tussenzinnetje "en wat is", moeten we niet over het hoofd zien: de Openbaring gaat over heden (en daarmee wordt dus het heden vanaf de eerste eeuw van onze jaartelling bedoeld, te beginnen met de 7 gemeenten van Klein-Azie!) en toekomst, dus niet alleen over de toekomst


Het *Asia* uit Openbaring, ligt NIET in Turkije, maar in het ISRAEL van de Grote Verdrukking der EINDTIJD !!! — dus onze geleerden hebben zogezegd : zitten slapen ....

NB > het is ook wel logisch, omdat de *Geheime Godsdienst Politie* straks, alle briefpost naar Israel : streng zal controleren — het gevolg is dat je de bestemmings adressen moet ANONIEMiseren ....

Voorbeeld > Openbaring 2:12 "... Pergamum ... {:13} ... waar gij woont, daar waar de troon des satans is ... waar de satan woont ..."

Hier wordt bedoeld : de tempel van de antichrist, zoals deze straks gebouwd gaat worden in Israel ...!!!
Profetie, is de Geschiedenis van de Toekomst

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Berichtdoor elbert » 10 okt 2006 10:54

Hero schreef:@Elbert ... er is géén enkele rede om aan te nemen dat met "kuriakos hemera", iets anders bedoeld wordt dan "hemera kurios" — het gaat hier om de mysterieuze DAG DES HEEREN, een ingrijpend & wereldwijd gebeuren als gezien door de oude profeten, iets wat vrij kort_vooraf moet gaan aan de Wederkomst, en dat wij dus_NIET : historisch kunnen duiden ....


Mijns inziens wordt deze uitleg meer beheerst door een bepaalde eindtijdvisie dan door simpelweg te lezen wat er staat. De tekst zelf zegt nl. heel wat anders: Johannes zat op Patmos en was in de geest op de dag des Heeren (dan denk ik in dit geval gewoon aan de zondag), toen hij een visioen kreeg.

Hero schreef:NB > deze *verdrukking*, verwijst simpelweg naar de GROTE VERDRUKKING uit de eindtijd ....


Dan is het wel vreemd dat Johannes, apostel van Jezus Christus in de eerste eeuw en gevangenzittend op Patmos, daar dan mede deel van uitmaakt (Openb. 1:9).

Hero schreef:Er wordt dan wel gesproken over : "Efeze, Smyrna, Pergamus, Thyatira, Sardis, Filadelfia, en Laodicea" — en omdat deze namen overeenkomen met antieke plaatsen in het huidige Turkije, heeft men dit gebied naderhand het etiket *Asia* opgeplakt, zonder eerst goed na te gaan of dit gebied toentertijd wel EXCLUSIEF zo werd aangeduid ?? — doch wat er gezegd {geprofeteerd} wordt over de christelijke gemeentes in deze antieke plaatsen, is NIET_historisch ... maar men heeft er naderhand een "historisch" stempel opgedrukt !!!


Dit klopt echt niet. In de eerste eeuw waren dit plaatsen waar een christelijke gemeente was ontstaan. We hebben geen reden om aan te nemen dat het "geestelijke" verwijzingen zijn, maar alle reden om aan te nemen dat het om de echte plaatsen gaat met de echte christelijke gemeenten van die dagen. Dat blijkt ook uit de verwijzingen naar kenmerkende eigenschappen van deze steden. Bijvoorbeeld: in Laodicea waren en zijn er lauwwaterbronnen; en zo kunnen we ook de woordkeus verklaren van het verwijt dat de mensen in de gemeente van Laodicea zo lauw waren (Openb. 3:16).

Hero schreef:Het *Asia* uit Openbaring, ligt NIET in Turkije, maar in het ISRAEL van de Grote Verdrukking der EINDTIJD !!! — dus onze geleerden hebben zogezegd : zitten slapen ....


Dat, of je zit nu onnodig te vergeestelijken. ;)

Hero schreef:Voorbeeld > Openbaring 2:12 "... Pergamum ... {:13} ... waar gij woont, daar waar de troon des satans is ... waar de satan woont ..."


Wist je dat in Pergamum een beroemd altaar van Zeus stond? Dat was de troon des satans waarnaar verwezen wordt. Dat dit ons ook het nodige te zeggen heeft, ontken ik trouwens niet.

Sowieso is deze hele site een aanrader om eens te bekijken. Dan zie je de plaatjes bij het Woord.

Hero schreef:Hier wordt bedoeld : de tempel van de antichrist, zoals deze straks gebouwd gaat worden in Israel ...!!!


Waarom in Israel als zo'n ding al in het huidige Turkije stond? Ik sluit niet uit dat het in Israel in de toekomst ook niet pluis zal zijn (sterker nog: dat geloof ik ook), maar laten we allereerst gewoon bij de letterlijke tekst blijven.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Maja de Bij
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10 mei 2004 12:52

Berichtdoor Maja de Bij » 10 okt 2006 11:25

Hero schreef:NB > het is ook wel logisch, omdat de *Geheime Godsdienst Politie* straks, alle briefpost naar Israel : streng zal controleren — het gevolg is dat je de bestemmings adressen moet ANONIEMiseren ....


Daar gaan we weer. :shock:
Wie op milde toon spreekt, heeft meer overtuigingskracht

Hero
Luitenant
Luitenant
Berichten: 513
Lid geworden op: 14 sep 2006 21:17
Locatie: NL
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 10 okt 2006 12:50

Maja de Bij schreef:
Hero schreef:NB > het is ook wel logisch, omdat de *Geheime Godsdienst Politie* straks, alle briefpost naar Israel : streng zal controleren — het gevolg is dat je de bestemmings adressen moet ANONIEMiseren ....
Daar gaan we weer. :shock:


Precies ... vervolging is er altijd geweest, en zal ook weer terugkomen waar wij meenden dat deze niet_meer was — de apostel Johannes echter, leert ons echter hoe je onnodige problemen kunt voorkomen, simpelweg door de verdrukker op het verkeerde been te zetten ....
Profetie, is de Geschiedenis van de Toekomst


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 92 gasten