Wonderen van Jezus

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

naamloos
Generaal
Generaal

Re: Wonderen van Jezus

Berichtdoor naamloos » 05 sep 2014 08:07

Je vraagt je toch af waar Paulus de brutaliteit vandaan haalde om in 1 Kor. 12 te spreken over de gaven van de Geest, waaronder die van genezing, die de Geest geeft aan wie hij wil en wanneer hij wil.
En dat ook heidenen tot geloof komen door wonderen had God op z'n minst wel even met Moh kunnen overleggen, dit is geen stijl, toch?
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 05 sep 2014 08:36

Faramir schreef:Laat je ook niet ringeloren door mooie praatjes die uiteindelijk toch niet waar blijken.
Zie het hele drama van die weeskinderen die zogenaamd weer zouden kunnen zien van TRIN/Willem Ouweneel. De doden die in bij bosjes opgewekt worden door ene Heidi Baker ergens in duister Afrika maar waar nooit enig bewijs voor is.
Goudstof onzin wat uit de lucht kwam vallen op het publiek en wat later koper bleek wat door buisjes geblazen werd.

En alles wat wij krijgen te zien in de filmpjes die als bewijs moeten dienen; iemand van wie naar een gesprekje misschien het ene been weer net zo lang is als het andere.

Je gaf het gister al aan dat het Freethinker forum vrij druk bezet is met voormalig evangelicale christenen. Een reden zou kunnen zijn is dat ze wonder op wonder beloofd is en dat die nooit kwamen. Op een gegeven moment ben je dan klaar met een geloof zo gebaseerd op wonderen.
wat een non-argument! In de bijbel wilden de zonen van Scevas ook duivelen uitwerpen in de naam van Jezus, en dat liep op een mislukking uit.
Is Paulus daarom ook nep?

Dat er ook blablablabla is zal niemand ontkennen, maar is in tgeheel geen reden om echte wonderen te ontkennen.
Er zijn inmiddels al heel wat dokters die voor een raadsel staan omdat mensen genezen zijn wat medisch gesproken onmogelijk was, en dat staat gewoon zwart op wit hoor.
Laatst was op family7 een vrouw te zien die vertelde over haar genezing, ging over Parkinson. Wel wat anders dan lengteverschil met je benen.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Faramir

Berichtdoor Faramir » 05 sep 2014 08:45

naamloos schreef:wat een non-argument!

Dat mag je vinden. Ik heb mij echter beperkt tot feiten. Zowel qua misstanden als waarom een bepaalde groep mensen het geloof de rug toekeren.
In de bijbel wilden de zonen van Scevas ook duivelen uitwerpen in de naam van Jezus, en dat liep op een mislukking uit.
Is Paulus daarom ook nep?

Daar heb ik geen uitspraken over gedaan. Ik heb überhaupt in dit topic geen uitspraken gedaan over het wel of niet mogelijk zijn van wonderen in deze tijd.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 05 sep 2014 09:06

Marnix schreef:Mohamed heeft ex cathedra gesproken.

Bedankt voor je boeiende en sterk onderbouwde bijdrage. Je kan gaan. En dan kunnen we hier verder praten zonder telkens weer stil te moeten vallen omdat er een profeet aan het woord is die alles veel beter weet ;-)

Aangezien er geen wonderen meer gebeuren kan je wel begrijpen dat er ook geen profeten meer zijn die op wonderlijke wijze de toekomst voorspellen. Er worden tegenwoordig geen blinden de ogen geopend, geen doden opgewekt en gelovigen kunnen geen gif drinken zonder dat het hen schaadt.

Mat 16
17 En hen die geloofd zullen hebben, zullen deze tekenen volgen: in Mijn Naam zullen zij demonen uitdrijven; in vreemde talen zullen zij spreken;
18 slangen zullen zij oppakken; en als zij iets dodelijks zullen drinken, zal het hen beslist niet schaden; op zieken zullen zij de handen leggen en zij zullen gezond worden.

* verwijderd door moderator: hou het netjes *

Om te weten dat wonderen hebben afgedaan die bedoeld waren om het evangelie te onderbouwen hoef je alleen maar om je heen te kijken, maar ik geef toe, ik ben nog niet heel donker Afrika doorkruist om uit te sluiten dat daar nog apostelen rondlopen. :mrgreen:

Nee Marnix, dergelijke wonderen gebeuren niet meer, of het is vreemd dat de kranten de nieuwswaarde niet zien van doden opwekken. :-$

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 05 sep 2014 10:11

mohamed schreef:Aangezien er geen wonderen meer gebeuren

LOL
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 05 sep 2014 10:12

Wat een drukte. Iemand geloofd dat er geen wonderen meer gebeuren in de huidige tijd. En? Wat is het probleem nou dan eigenlijk helemaal?

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 05 sep 2014 10:14

Faramir schreef:Wat een drukte. Iemand geloofd dat er geen wonderen meer gebeuren in de huidige tijd. En? Wat is het probleem nou dan eigenlijk helemaal?

LOL er is geen probleem, nou ja als we nog ff zo doorgaan kunnen we bewijzen dat God nog geneest. BAM!! Hij geneest wel! Ik sla je met het Woord! Au!! Of: Nee Hij geneest niet! BAM!! Au!!
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 05 sep 2014 10:51

Faramir schreef:Wat een drukte. Iemand geloofd dat er geen wonderen meer gebeuren in de huidige tijd. En? Wat is het probleem nou dan eigenlijk helemaal?

Het probleem is denk ik veel miscommunicatie. Dat er nog wonderen gebeuren ontken ik niet, specifiek bedoel ik dat er geen wonderen meer gebeuren zoals in de eerste eeuw, bedoeld om het evangelie mee te bewijzen. Dat er af en toe nog mensen genezen worden door gebed geloof ik best, maar voor mij is dat de uitzondering die de regel bevestigt en heeft het niets te maken het het stichten van het evangelie.

De drie belangrijkste 'wonderen' zijn liefde, hoop en geloof. Deze wonderen focus ik me liever op dan handoplegging en het spreken in tongen.
Laatst gewijzigd door mohamed op 05 sep 2014 10:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 05 sep 2014 10:53

mohamed schreef:Het probleem is denk ik veel miscommunicatie. Dat er nog wonderen gebeuren ontken ik niet, specifiek bedoel ik dat er geen wonderen meer gebeuren zoals in de eerste eeuw, bedoeld om het evangelie mee te bewijzen. Dat er af en toe nog mensen genezen worden door gebed geloof ik best, maar voor mij is dat de uitzondering die de regel bevestigt en heeft het niets te maken het het stichten van het evangelie.

De drie belangrijkste 'wonderen' zijn liefde, hoop en geloof.

Daar kan ik het volledig mee eens zijn.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 05 sep 2014 10:55

mohamed schreef:Het probleem is denk ik veel miscommunicatie. Dat er nog wonderen gebeuren ontken ik niet, specifiek bedoel ik dat er geen wonderen meer gebeuren zoals in de eerste eeuw, bedoeld om het evangelie mee te bewijzen. Dat er af en toe nog mensen genezen worden door gebed geloof ik best, maar voor mij is dat de uitzondering die de regel bevestigt en heeft het niets te maken het het stichten van het evangelie.

De drie belangrijkste 'wonderen' zijn liefde, hoop en geloof.

Faramir schreef:Daar kan ik het volledig mee eens zijn.

Dat doet me deugd. :)

mohamed

Berichtdoor mohamed » 05 sep 2014 11:15

Boerin schreef:LOL er is geen probleem, nou ja als we nog ff zo doorgaan kunnen we bewijzen dat God nog geneest. BAM!! Hij geneest wel! Ik sla je met het Woord! Au!! Of: Nee Hij geneest niet! BAM!! Au!!

Afbeelding
Ik heb gewoon gelijk!

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 05 sep 2014 11:31

De drie belangrijkste 'wonderen' zijn liefde, hoop en geloof. Deze wonderen focus ik me liever op dan handoplegging en het spreken in tongen.
Ga eens met bekeerde moslims praten, regelmatig hoor je van hen dat ze het evangelie hebben aangenomen toen ze een wonder hadden gezien. Evenals mensen in zendingsgebieden.

mohamed schreef:Aangezien er geen wonderen meer gebeuren kan je wel begrijpen dat er ook geen profeten meer zijn die op wonderlijke wijze de toekomst voorspellen. Er worden tegenwoordig geen blinden de ogen geopend, geen doden opgewekt en gelovigen kunnen geen gif drinken zonder dat het hen schaadt.

Mat 16
17 En hen die geloofd zullen hebben, zullen deze tekenen volgen: in Mijn Naam zullen zij demonen uitdrijven; in vreemde talen zullen zij spreken;
18 slangen zullen zij oppakken; en als zij iets dodelijks zullen drinken, zal het hen beslist niet schaden; op zieken zullen zij de handen leggen en zij zullen gezond worden.

* verwijderd door moderator: hou het netjes *

Om te weten dat wonderen hebben afgedaan die bedoeld waren om het evangelie te onderbouwen hoef je alleen maar om je heen te kijken, maar ik geef toe, ik ben nog niet heel donker Afrika doorkruist om uit te sluiten dat daar nog apostelen rondlopen. :mrgreen:

Nee Marnix, dergelijke wonderen gebeuren niet meer, of het is vreemd dat de kranten de nieuwswaarde niet zien van doden opwekken. :-$
Er worden wel ogen van blonden geopend, en er zijn nog wel profeten.
Veracht de profetieën niet die tot u komen (tegenwoordige tijd) Onderzoek alle dingen en behoud het goede.

En verders mogen we ons niet door mensen laten uitdagen, dus die gifbeker van jou latente mooi staan.

Pcrtje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Pcrtje » 05 sep 2014 11:32

Hier volgt een oprechte reactie van mij. Niet om flauw te doen, ook niet om te stangen of whatever. Ik zou graag eens een reactie en weerlegging willen hebben van wat ik hier nu post.

Ik heb hier al een paar keer over geschreven op het forum.

Alle mensen die eerlijk en oprecht geloven in die hedendaagse daag ik uit deze documentaire eens te bekijken. Als jullie mij een goede verklaring kunnen geven ben ik bereid elke zondag mee te gaan naar jullie kerkdiensten. :) Klik hier. Helaas heb ik na een paar oproepen nog geen reactie gehad. Zijn jullie dit keer wel bereid?

Van deze documentaire zijn ook twee korte fragmenten. Twee voorbeelden van truukjes die vaak als bewijs van een wonder van God moeten dienen. Bekijk hier en hier.

Verder kun je dit stuk, dat ik toen in reactie op Xsidd en Boerin schreef lezen.

Ik ben benieuwd of er nu iemand is die zich bereid voelt hierop commentaar te geven. Vooralsnog ben ik het eens met wat Mohamed zei:
Mohamed schreef:Evangelische christenen (...) eigenen [zich] de wonderen toe die voor Joden bedoeld waren, terwijl de kwaliteit van [hedendaagse] wonderen verschilt van de wonderen uit de eerste eeuw (een wonderlijke genezing van een winterteen versus iemand opwekken uit de dood). Al deze zaken ziet [men] niet, dus inderdaad er WORDT heel slecht geluisterd.
"Een libelle zweeft over het water..."

Faramir

Berichtdoor Faramir » 05 sep 2014 11:41

naamloos schreef:Ga eens met bekeerde moslims praten, regelmatig hoor je van hen dat ze het evangelie hebben aangenomen toen ze een wonder hadden gezien. Evenals mensen in zendingsgebieden.

Meld je eens aan op het Freethinker forum en praat daar met wat ex-evangelicale mensen. Ze hebben het evangelie de rug toe gekeerd toen ze wonderen beloofd was en nooit te zien kregen of bedrogen werden.

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 05 sep 2014 11:42

Pcrtje, ik ga het bekijken en zal je mijn mening geven (ik beloof dat ik objectief probeer te zijn)
Echter zit ik momenteel op m'n i-pad te pielen met mega slechte verbinding, dus het kan even duren voor het zover is.

Terug naar “[Religie] - Algemeen”