het Abrahamitiesche verbond

* Teksten * Vertalingen * Uitleg
Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Als je instemt met de voorwaarden krijg je direct toegang.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht
(Off topic en niet-serieuze postings worden verwijderd)

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

ereunao
Kapitein
Kapitein

Re: het Abrahamitiesche verbond

Berichtdoor ereunao » 06 sep 2017 20:13

Mooi zo. bernard3 en Radical zijn het dus roerend met elkaar eens in hun 1800 jr oude anti-judaïstische exegese en dogmatiek. En ik ben het ook met hen eens dat Israël op grond van het voorwaardelijke Sinaïverbond geen enkel recht op het land en zijn positie als uitverkoren natie kan laten gelden. Dat recht hadden zij trouwens al verspeeld met de zonde van het gouden kalf. Maar is er dan voor de kerk wel hoop als God naar recht met haar zou handelen? ‘Ja maar, zullen ze dan zeggen: ‘Wij hebben het evangelie geloofd en daarom zijn wij nu het ware Israël’. Nu zal ik de laatste zijn om te beweren dat Israël zonder het geloof in zijn Messias behouden kan worden. Maar is dat geloof voorwaarde voor de verkiezing of gaat de verkiezing aan het geloof vooraf? En als het voor de kerk geldt dat zij uit genade en door het geloof zalig wordt, waarom dan niet voor Israël ? Als Israëls geloof de maatstaf was voor het al of niet Gods verbondsvolk zijn, dan is Israël nooit Gods volk geweest, want het is nooit een bekeerd en gelovig volk geweest. Het is wel waar dat de kerk het N.T.-ische volk van God is, maar daarmee is het nog niet het N.T –ische Israël. Israëls verkiezing is een in Gods woord geopenbaarde waarheid, ook al zijn zij tot op de huidigen dag vijanden aangaande het Evangelie,( om uwentwil ) aangaande de verkiezing zijn zij de beminden om der vaderen wil. Wij krijgen door het geloof in Christus deel aan het nieuwe verbond, maar de Jood is van nature een kind des verbonds ( (Hand.3:25 ), en komt krachtens Gods verbond met Abraham tot het geloof in Christus, Luk.19:9”. En ik lees in Hebr.7:22 dat Jezus van zoveel beter verbond borg geworden is dan dat van de Sinaï zie ook Jer.31:32. En waar ook voor Israël de hoofdsom betaald is op Golgotha vervalt de borgtocht en is Hij nu alleen bij Israël borg dat God al Zijn beloften aan hen vervullen zal.

Radical
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Radical » 07 sep 2017 07:03

ereunao schreef:Mooi zo. bernard3 en Radical zijn het dus roerend met elkaar eens in hun 1800 jr oude anti-judaïstische exegese en dogmatiek. .

Weet je ''ereunao'' wij als de volgelingen van jezus, zijn gaan beseffen, dat het betere verbond alles overstijgd, en op deze manier ""het verbond tussen de vader en de zoon en het huwelijk met zijn bruid (de kerk), alles overstijgd.

ieder mens belg , duitser , pygmee, eskimo , palestijn, of jood, welke afkomst dan ook en wat ze ook gedaan hebben (ook de afgebroken takken) kunnen ingeënt worden en deelgenoot worden van de zegening die Jezus de Vader en de heilige Geest voor ons in petto hebben en de belofte vervuld zien worden die God al aan Abraham en andere aan david beloofd had.

""‘De heerschappij rust op Zijn schouder… aan de uitbreiding van deze heerschappij en aan de vrede zal geen einde komen op de troon van David en over zijn koninkrijk, om het te grondvesten en het te ondersteunen door recht en gerechtigheid, van nu aan tot in eeuwigheid.’ (Jesaja 9:5, 6)

In dit verbond noemt God dus ons zijn oa. '' vrienden, zijn vrouw, zijn lichaam, koningen, priesters, profeten , zonen en dochters,"" het is de de geopenbaarde waarheid die (bolwerken) leugens zullen slechten, en onder de heerschappij van Christus gesteld moeten worden, om te zien (geestelijk) wie we zijn , en besef je dat je koninklijk bent , dan zul je je er naar gaan gedragen ,

Koninklijke Hoogheid ereunao , afgezant van de Allerhoogste..

Ps. en dan zul je begrijpen dat we niet anti zijn naar wie dan ook, maar willen dat iedereen gered wordt..
Jezus nam wat ik had verdiend, en ik kreeg wat Hij had verdiend

benefietdiner
Majoor
Majoor

Berichtdoor benefietdiner » 07 sep 2017 09:45

Radical schreef:Weet je ''ereunao'' wij als de volgelingen van jezus, zijn gaan beseffen, dat het betere verbond alles overstijgd, en op deze manier ""het verbond tussen de vader en de zoon en het huwelijk met zijn bruid (de kerk), alles overstijgd.

ieder mens belg , duitser , pygmee, eskimo , palestijn, of jood, welke afkomst dan ook en wat ze ook gedaan hebben (ook de afgebroken takken) kunnen ingeënt worden en deelgenoot worden van de zegening die Jezus de Vader en de heilige Geest voor ons in petto hebben en de belofte vervuld zien worden die God al aan Abraham en andere aan david beloofd had.

""‘De heerschappij rust op Zijn schouder… aan de uitbreiding van deze heerschappij en aan de vrede zal geen einde komen op de troon van David en over zijn koninkrijk, om het te grondvesten en het te ondersteunen door recht en gerechtigheid, van nu aan tot in eeuwigheid.’ (Jesaja 9:5, 6)

In dit verbond noemt God dus ons zijn oa. '' vrienden, zijn vrouw, zijn lichaam, koningen, priesters, profeten , zonen en dochters,"" het is de de geopenbaarde waarheid die (bolwerken) leugens zullen slechten, en onder de heerschappij van Christus gesteld moeten worden, om te zien (geestelijk) wie we zijn , en besef je dat je koninklijk bent , dan zul je je er naar gaan gedragen ,

Koninklijke Hoogheid ereunao , afgezant van de Allerhoogste..

Ps. en dan zul je begrijpen dat we niet anti zijn naar wie dan ook, maar willen dat iedereen gered wordt..

Aha…. Eindelijk, eindelijk dan toch één keer een persoonlijk antwoord van Radical en geen gekopieerd stuk van een internetsite.

Hoewel je een antwoord geeft aan ereunao mag ik jou ook een persoonlijk antwoord vragen (dus niet gekopieerd van een site).

(1) Hoe denk jij over de wederkomst van onze Heer Jezus Christus, wanneer, waar, hoe en in welke globale tijd zal dat gebeuren. Ik verwacht natuurlijk niet een jaartal of iets dergelijks. (2) Zijn de mensen die nu niet meer leven in de hemel of die vreselijk plaats hel, dus worden de mensen direct na hun overlijden (dood) geoordeeld? (3) Of zijn de doden in een toestand van onwetendheid (graf) en zullen ze bij de wederkomst van Christus geoordeeld worden? (4) krijgen wij nog in de toekomst een duizendjarig vrederijk of leven wij daar al in? Hoe ziet het einde van alle tijden er uit, ik bedoel zullen wij de levende hier op deze hernieuwede aarde leven of is er in de hemel een plaats waar we in een geestelijk toestand zullen zijn?

Het is mij al duidelijk hoe je over Israël denk maar hoe zal de 4 hierboven staande vragen zijn, zijn die ook niet in een belofte weergegeven?

Radical
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Radical » 13 sep 2017 12:58

Er zijn duidelijke antwoorden gegeven, maar allemaal weer verwijderd, er ligt nu een vraag of deze antwoorden misschien niet in overeenstemming zijn met de algemene refo leer, (al ben ik er zelf nog niet precies achter wat dit is )
want anders is quotes plaatsen zinloos !!

Radical
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Radical » 13 sep 2017 13:00

copy mod ""
bedankt @StillAwake, plakken en knippen of bron vermelding was dus niet de oorzaak.

waar ik begrip voor zou hebben, is dat mijn uitleg (interpretatie) van de bijbel anders is dan, de hier geldende ""refo"" regels tegelijkertijd probeer ik erachter te komen, wat dit precies inhoud:

wat verwijderd is mijn uitleg over de
""vrouwen in het ambt""
"" of vandaag de dag de oproep van Jezus , om in zijn Naam, doden op te wekken, demonen uit te drijven, en zieken te genezen""nog steeds geldt
"" het dilemma van de teksten over de wederkomst""
"" en onderwerpen over de ""Heilige geest""
"" en de verbonden van Abraham, David en die van Mozes, en de vervulling hiervan wat weer consequenties heeft voor het huidige israel, of voor de Joden in het algemeen""

Ik heb eerlijk aangegeven een Geestvervulde in Tongentaal biddende wedergeboren christen te zijn ""Pinkster gelovige"" toen ik me aanmelde op dit Forum ( dit was geen probleem ), en mijn excuses voor als ik iemand voor het hoofd gestoten heb hiermee ""sorry""

maar is het niet handiger om dit aan te geven in de privé box, dat deze onderwerpen hier gevoelig zijn, dan had ik er gelijk mee gestopt..
Wie ben ik om jullie prachtige webforum te frustreren !!

alleen nu deze onderwerpen verwijderen zonder reden (plakken en knippen en bron vermelden geen geldige) is niet handig denk ik.

Nou ik hoor het wel,
Groet en zegen,
Radical.""

Terug naar “[Religie] - Bijbel”