Geen woorden maar daden

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Yada
Mineur
Mineur
Berichten: 111
Lid geworden op: 06 aug 2016 20:37

Re: Geen woorden maar daden

Berichtdoor Yada » 09 feb 2024 17:45

Neon schreef:Ik heb er wat later 'door' het individu van gemaakt, maar de strekking blijft hetzelfde; zelfbescherming ipv overgave om de uitrusting te hanteren kunnen.
Oja, hanteren. Je hebt gelijk. Ik denk dat ik teveel "bescherming van je ego' en 'bescherming tegen jezelf' door elkaar haalde.

Yada
Mineur
Mineur
Berichten: 111
Lid geworden op: 06 aug 2016 20:37

Re: Geen woorden maar daden

Berichtdoor Yada » 09 feb 2024 18:13

Neon schreef: Dat is de taak van de heerser te behouden wat het heeft, overleven. Het kan niet anders, want het is tegen zijn natuur om over te geven. Daarom begint de innerlijke strijd pas, als de Andere natuur wordt gewekt in de mens, Die uit God is, en het geloof grond krijgt in de mens. Als de parabel van het zaad wat de korenaar wil worden, maar is de grond niet geschikt genoeg, of er wordt niet genoeg bewaterd, of er woedt verstikkende onkruid, er is altijd wel wat.. :?

Het geloof is voor de sterken schreef ik al, voor de enkeling. Het is een smalle weg.

Geef me dan eens een "er staat geschreven" voor 'de sterken'... Misschien Openbaringen? ... de vreesachtigen... Aah, ik heb hem. Sterker dan die een stad inneemt...Sterk in het verliezen. Smal omdat mijn eigen wil wil overleven en op snelle paarden wil vlieden maar niet in de overgave aan Hem Die wacht om genadig te zijn. Steeds weer om het Kruis heen. Steeds weer om mijn ongeloof heen en kruisiging van Hem heen. Steeds zwaarder gaat Hij drukken tot de nieuwe belijdenis.

(Ja, of een snelle overgave die het niet houdt als de hitte komt. Dus de gelijkenis van het Zaad in de akker gaat eigenlijk ook over het Woord in Zijn kinderen? Het kaf van het koren scheiden vanbinnen? Loutering. Mijn Vader is de Landman. Ja, dat is ook herkenbaar ja.)


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: HSM en 112 gasten