Hemel

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

woutersebel
Mineur
Mineur
Berichten: 149
Lid geworden op: 27 aug 2023 16:13

Re: Hemel

Berichtdoor woutersebel » 13 sep 2023 19:58

Marnix schreef:Ja dat is een (orthodox)christelijke paradox. God is een soort politieagent (Rechter) tenzij je kind van Hem bent, dan is Hij je Vader en een vader beoordeelt zijn kind heel anders dan een Rechter. Maar voordat God van Rechter, Vader wordt moet je wel worden vrijgesproken.


Over die uitspraak valt ook te discussiëren. Er zijn ontzettend veel voorbeelden waarin familieleden elkaar aanklagen en procederen. Het is op zich toch ook niet raar om je kinderen dezelfde regels te laten volgen?

Het is maar net hoe serieus je de wet, of regels in het algemeen, neemt denk ik. Maar goed, laatste hoorde ik ook dat God God is omdat hij zo rechtvaardig is. Dus zorgen maken is waarschijnlijk dus niet snel nodig. Of misschien juist toch weer wel, juist om die reden.

Beetje off-topic misschien, maar weet iemand concreet te vertellen wat de heilige geest nu precies betekent/inhoudt? Het lukt me niet om er een beeld van te krijgen (zoals dat wel lukt bij vader/zoon).

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3486
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Hemel

Berichtdoor benefietdiner » 14 sep 2023 07:32

woutersebel schreef:Beetje off-topic misschien, maar weet iemand concreet te vertellen wat de heilige geest nu precies betekent/inhoudt? Het lukt me niet om er een beeld van te krijgen (zoals dat wel lukt bij vader/zoon).
Een geest is ook niet fysiek maar mentaal vandaar dat je er ook geen beeld van kunt maken zoals een fysieken vader/zoon.
Een verklaring staat in de Heidelbergse catechismus vraag 53
Wat gelooft gij van den Heiligen Geest?
1. dat Hij te samen met den Vader en den Zoon waarachtig en eeuwig God is.
2. dat Hij ook mij gegeven is, opdat Hij mij door een waar geloof Christus en al Zijn weldaden deelachtig make, mij troostte en bij mij eeuwiglijk blijve.

https://www.heidelbergse-catechismus.nl ... iligmaking

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23628
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Hemel

Berichtdoor Marnix » 14 sep 2023 08:49

woutersebel schreef:Over die uitspraak valt ook te discussiëren. Er zijn ontzettend veel voorbeelden waarin familieleden elkaar aanklagen en procederen. Het is op zich toch ook niet raar om je kinderen dezelfde regels te laten volgen?

Het is maar net hoe serieus je de wet, of regels in het algemeen, neemt denk ik. Maar goed, laatste hoorde ik ook dat God God is omdat hij zo rechtvaardig is. Dus zorgen maken is waarschijnlijk dus niet snel nodig. Of misschien juist toch weer wel, juist om die reden.


God is God, dat is een feit. Dat kan best wat zijn om je zorgen over te maken. De vraag belangrijke vraag ik of Hij ook je Vader is. Want dat kan alleen door Jezus Christus. Als dat het geval is is er voor angst en zorgen geen plaats meer.

Beetje off-topic misschien, maar weet iemand concreet te vertellen wat de heilige geest nu precies betekent/inhoudt? Het lukt me niet om er een beeld van te krijgen (zoals dat wel lukt bij vader/zoon).


Ja dat is lastig want "geest" is abstract. Je hoort mensen wel eens zeggen: Ik deed iets en ik voelde dat mijn vader of moeder erbij was. Terwijl ze er niet was, maar in je hart was hij/ze er toch bij, alsof er een stukje van hem / haar in je was. Zoiets. Zo werkt dat denk ik ook met de Geest, maar dan is Hij er ook echt. De Bijbel leert dat de Geest niet fysiek is maar wel een persoon. We moeten het dus ook niet te vaag maken. God is de Vader, de Zoon en de Geest. De Geest wil in ons wonen en werken, ons overtuigen van zonde en van verlossing, van dat we Zijn kinderen zijn, wil ons helpen de goede keuzes te maken, ons troosten enzovoorts. Ik denk dat het belangrijk is om je vooral te focussen op wat hij doet en niet op hoe hij dan precies eruit ziet, hoe dat werkt. Want wat Hij doet is verre van abstract.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1932
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Hemel

Berichtdoor Pcrtje » 14 sep 2023 08:58

@Woutersebel, even opletten dat je hier slechts de mening van enkele christenen krijgt (m.n. Marnix). Hoe meer je je verdiept, des te meer zul je ontdekken dat christenen onderling het over al deze onderwerpen nauwelijks eens zijn. Mijn complimenten voor je vragen, maar mijn ongevraagde advies is: laat je onderwijzen door verschillende meningen.
"Een libelle zweeft over het water..."

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23628
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Hemel

Berichtdoor Marnix » 14 sep 2023 09:51

Pcrtje schreef:@Woutersebel, even opletten dat je hier slechts de mening van enkele christenen krijgt (m.n. Marnix). Hoe meer je je verdiept, des te meer zul je ontdekken dat christenen onderling het over al deze onderwerpen nauwelijks eens zijn. Mijn complimenten voor je vragen, maar mijn ongevraagde advies is: laat je onderwijzen door verschillende meningen.


En toets wat je hoort aan wat je in de Bijbel leest. :-)

ps misschien heb je wat dit onderwerp betreft zelf ook een mening die je wil delen?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
DeDwaler
Luitenant
Luitenant
Berichten: 703
Lid geworden op: 13 okt 2015 16:45
Contacteer:

Re: Hemel

Berichtdoor DeDwaler » 14 sep 2023 18:46

Marnix schreef:Ik hoop dat dat niet de enige reden tot bekering is, omdat je het oordeel gelooft.


Wat versta jij dan onder bekering?

Marnix schreef:Jij doelt nu op de groep mensen die God niet kennen.


Ik doel op alle mensen. Het vlees kent God niet en ziet het Koninkrijk van God niet en kan het ook niet binnengaan. De mens moet opnieuw geboren worden. Jezus legt het uit aan Nicodemus (Johannes 3:1-21).

De wedergeboren mens kent God, want God heeft hem Zijn Geest, een nieuwe geest en een nieuw hart gegeven.

Marnix schreef:Er is ook nog een groep mensen die wekelijks naar de kerk gaat en angstig zijn voor het oordeel omdat ze niet weten of God ze gaat bekeren.


Vanwaaruit redeneren ze dan? De uitverkiezing? En over welke God hebben ze het? Ze kennen Hem blijkbaar niet, anders zouden ze dat allemaal niet zeggen. Ze geloven niet in Jezus en in het oordeel, anders hadden ze zich al lang in zak en as bekeerd.

Marnix schreef:Maar ook bij die andere groep van mensen die Hem niet kennen geloof ik dat als ze Hem wel leren kennen, dat een wisselwerking is van Gods zoekende en veranderende werk en tegelijkertijd wordt de mens opgeroepen tot geloof en bekering en kan je niet zeggen: de mens hoeft niets te doen want God doet dat wel. God roept je dan ook op tot geloof en bekering en zonder Zijn werk zou je dat niet kunnen en niet willen, maar het is ook niet dat het daarna op de automatische piloot gaat omdat hij dat mogelijk heeft gemaakt.


Ja, maar Marnix, waar roep je ze dan toe op? Wat moeten ze dan anders doen dan dat ze week in en week uit doen? Geloof en bekering zijn geen nieuwe termen, maar jij verstaat er waarschijnlijk iets anders onder dan die mensen.

Marnix schreef:Dus moeten ze zich bekeren want als ze het willen kunnen ze het ook. :roll:


Nee, ze willen het niet. Waarom zouden ze zich tot God bekeren als ze niet in Hem geloven? Als ze in God zouden geloven dan zouden ze zich bekeren, want dat is waar geloof toe leidt. Je bekeert je naar aanleiding van in Wie en wat je gelooft; in Jezus en in wat Hij zegt. De waarheid. De waarheid is dat mensen niet in Jezus geloven, vanwege de zonde:

"En als Die gekomen is, zal Hij de wereld overtuigen van zonde, van gerechtigheid en van oordeel: van zonde, omdat zij niet in Mij geloven;"
Johannes 16:7-11

Noem het geloof in het ongeloof. Een gelovige is een ex-ongelovige, een vrijgemaakte slaaf. Afkomstig uit dezelfde klomp klei als de rest.

Marnix schreef:Zolang ze niet worden opgeroepen tot geloof en bekering en ze vooral horen dat ze ze uit zichzelf tot niets goeds in staat zijn wel. Als ze horen dat ze door Gods genade van vijanden van Hem, kinderen van Hem kunnen worden verandert dat wel ja.


Hoe kunnen ze kinderen van God worden? Zou een vraag kunnen zijn voor de vragenrubriek :wink:

Denk je dat ze zichzelf werkelijk als vijanden van God beschouwen, of is ze dat aangeleerd en wijsgemaakt door mensen?
.

woutersebel
Mineur
Mineur
Berichten: 149
Lid geworden op: 27 aug 2023 16:13

Re: Hemel

Berichtdoor woutersebel » 14 sep 2023 20:05

Marnix schreef:God is God, dat is een feit. Dat kan best wat zijn om je zorgen over te maken. De vraag belangrijke vraag ik of Hij ook je Vader is. Want dat kan alleen door Jezus Christus. Als dat het geval is is er voor angst en zorgen geen plaats meer.


Ik vermoed dat je bedoelt dat de relatie tussen jezelf en God verbetert kan worden door de voetsporen van Jezus te volgen? Helemaal mee eens overigens.

Marnix schreef:Ja dat is lastig want "geest" is abstract. Je hoort mensen wel eens zeggen: Ik deed iets en ik voelde dat mijn vader of moeder erbij was. Terwijl ze er niet was, maar in je hart was hij/ze er toch bij, alsof er een stukje van hem / haar in je was. Zoiets. Zo werkt dat denk ik ook met de Geest, maar dan is Hij er ook echt. De Bijbel leert dat de Geest niet fysiek is maar wel een persoon. We moeten het dus ook niet te vaag maken. God is de Vader, de Zoon en de Geest. De Geest wil in ons wonen en werken, ons overtuigen van zonde en van verlossing, van dat we Zijn kinderen zijn, wil ons helpen de goede keuzes te maken, ons troosten enzovoorts. Ik denk dat het belangrijk is om je vooral te focussen op wat hij doet en niet op hoe hij dan precies eruit ziet, hoe dat werkt. Want wat Hij doet is verre van abstract.


Misschien ligt het aan mij, maar als iets niet fysiek is, bestaat het ook niet, toch? Zelfs mentale processen kunnen terug gerelateerd worden aan kleine fysieke processen. Hoewel ik kan begrijpen dat je misschien iets bedoelt als; niet tastbaar o.i.d. Op zich is het niet gek om te concluderen dat personen ook niet-tastbare vormen kunnen aannemen. Of is de geest buiten ons universum, zonder fysieke eigenschappen?

Helaas is het kwartje toch niet helemaal gevallen m.b.t. dit onderwerp. Ach ja, ik zal vast nog veel mensen tegenkomen die me over dit onderwerp kunnen vertellen. Hartelijk dank in ieder geval.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23628
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Hemel

Berichtdoor Marnix » 14 sep 2023 22:19

woutersebel schreef:Ik vermoed dat je bedoelt dat de relatie tussen jezelf en God verbetert kan worden door de voetsporen van Jezus te volgen? Helemaal mee eens overigens.


Nee. God wordt je Vader door Jezus. Zonder Jezus is Hij alleen je rechter. In dat geval zou ik bang zijn, met Hem als Vader voel ik me juist veilig.


Misschien ligt het aan mij, maar als iets niet fysiek is, bestaat het ook niet, toch? Zelfs mentale processen kunnen terug gerelateerd worden aan kleine fysieke processen. Hoewel ik kan begrijpen dat je misschien iets bedoelt als; niet tastbaar o.i.d. Op zich is het niet gek om te concluderen dat personen ook niet-tastbare vormen kunnen aannemen. Of is de geest buiten ons universum, zonder fysieke eigenschappen?

Helaas is het kwartje toch niet helemaal gevallen m.b.t. dit onderwerp. Ach ja, ik zal vast nog veel mensen tegenkomen die me over dit onderwerp kunnen vertellen. Hartelijk dank in ieder geval.


Als je alles rationeel wil maken wordt geloven nog een lastig verhaal.
De Geest woont in je zoals je gedachten of de lucht in je longen. Het is geen lichamelijk proces. Net als God zelf trouwens.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23628
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Hemel

Berichtdoor Marnix » 14 sep 2023 22:43

DeDwaler schreef:Wat versta jij dan onder bekering?


Je omkeren van de weg die bij God vandaag leidt en weer naar Hem toegaan.

Ik doel op alle mensen. Het vlees kent God niet en ziet het Koninkrijk van God niet en kan het ook niet binnengaan. De mens moet opnieuw geboren worden. Jezus legt het uit aan Nicodemus (Johannes 3:1-21).

De wedergeboren mens kent God, want God heeft hem Zijn Geest, een nieuwe geest en een nieuw hart gegeven.


Onzin, je doelt (zoals ik al zei) op de mensen doe God niet kennen want Gods kinderen zijn wedergeboren en hoeven dat dus niet nog te worden.

Vanwaaruit redeneren ze dan? De uitverkiezing? En over welke God hebben ze het? Ze kennen Hem blijkbaar niet, anders zouden ze dat allemaal niet zeggen. Ze geloven niet in Jezus en in het oordeel, anders hadden ze zich al lang in zak en as bekeerd.


Als je mensen lang genoeg voorhoudt dat ze zich niet kunnen bekeren gaan ze dat vanzelf geloven. Maar ik geloof in Gods genade voor zondaren en denk dat er later mensen zullen worden afgewezen die dachten dat ze wel geloofden en mensen aangenomen die dachten dat ze niet bekeerd waren, die er misschien wel hun leven lang op hebben zitten wachten.

Ja, maar Marnix, waar roep je ze dan toe op? Wat moeten ze dan anders doen dan dat ze week in en week uit doen? Geloof en bekering zijn geen nieuwe termen, maar jij verstaat er waarschijnlijk iets anders onder dan die mensen.


Bekering is niet een of ander magisch moment of iets wat je overkomt. Het is een werkwoord. Mensen bidden vaak of je bekeerd mogen worden, heel mooi. Maar het gaat im breken met je oude leven en gaan doen wat God van je vraagt. Hem liefhebben net alles in je en je naaste als jezelf. Ga God aanbidden en de ander dienen.

Nee, ze willen het niet. Waarom zouden ze zich tot God bekeren als ze niet in Hem geloven? Als ze in God zouden geloven dan zouden ze zich bekeren, want dat is waar geloof toe leidt. Je bekeert je naar aanleiding van in Wie en wat je gelooft; in Jezus en in wat Hij zegt. De waarheid. De waarheid is dat mensen niet in Jezus geloven, vanwege de zonde:

"En als Die gekomen is, zal Hij de wereld overtuigen van zonde, van gerechtigheid en van oordeel: van zonde, omdat zij niet in Mij geloven;"
Johannes 16:7-11

Noem het geloof in het ongeloof. Een gelovige is een ex-ongelovige, een vrijgemaakte slaaf. Afkomstig uit dezelfde klomp klei als de rest.


Er zijn wel mensen die willen, kijk maar de Pinksterdag. Ze horen de boodschap en vragen aan de apostelen: wat moeten we doen? En Petrus zegt: Bekeer je, belijd je zonden en laat je dopen, laat je behouden uit dit verkeerde geslacht. Als je dat doet ontvang je de Geest. Het enige wat ik doe als mensen vragen wat ze moeten doen is dat herhalen.


Hoe kunnen ze kinderen van God worden? Zou een vraag kunnen zijn voor de vragenrubriek :wink:

Denk je dat ze zichzelf werkelijk als vijanden van God beschouwen, of is ze dat aangeleerd en wijsgemaakt door mensen?


Ik denk dat dat geregeld zo is, dat ze zich zo beschouwen en dat dat is omdat dat ze is aangeleerd.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

woutersebel
Mineur
Mineur
Berichten: 149
Lid geworden op: 27 aug 2023 16:13

Re: Hemel

Berichtdoor woutersebel » 15 sep 2023 10:12

Marnix schreef:Nee. God wordt je Vader door Jezus. Zonder Jezus is Hij alleen je rechter. In dat geval zou ik bang zijn, met Hem als Vader voel ik me juist veilig.


Zou je dat misschien nader kunnen toelichten? Op dit moment ben ik persoonlijk toch nog van mening dat hij de vader van iedereen (incl. criminelen, Jezus en wijzelf) is.

Marnix schreef:Als je alles rationeel wil maken wordt geloven nog een lastig verhaal.
De Geest woont in je zoals je gedachten of de lucht in je longen. Het is geen lichamelijk proces. Net als God zelf trouwens.


Die analogie maakt het duidelijk, bedankt.

Eerlijk gezegd geloof ik juist omdat ik daarvoor rationale redenen heb. Hoewel ik begrijp wat je bedoelt.
Ach ja, misschien is het ook te ver gezocht om op elke vraag een concreet antwoord te verwachten.
Zou ook een beetje raar zijn op zich, als je alles zomaar kan vragen en alle details krijgt van hoe alles werkt, etc.
Neemt ook wat tijd in beslag vermoed ik.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23628
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Hemel

Berichtdoor Marnix » 15 sep 2023 12:18

woutersebel schreef:Zou je dat misschien nader kunnen toelichten? Op dit moment ben ik persoonlijk toch nog van mening dat hij de vader van iedereen (incl. criminelen, Jezus en wijzelf) is.


De Bijbel leert dat we door Jezus Christus kinderen van God worden. Hij herstelt de band die kapot was door voor ons te sterven toen we nog zondaars waren en de Geest leert ons dat we zijn kinderen zijn, leert ins Hem Abba, Vader te noemen. En wie dat gelooft gaat niet veloren. Zie oa Johannes 3, Romeinen 5, Romeinen 8.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

woutersebel
Mineur
Mineur
Berichten: 149
Lid geworden op: 27 aug 2023 16:13

Re: Hemel

Berichtdoor woutersebel » 15 sep 2023 15:13

Marnix schreef:De Bijbel leert dat we door Jezus Christus kinderen van God worden. Hij herstelt de band die kapot was door voor ons te sterven toen we nog zondaars waren en de Geest leert ons dat we zijn kinderen zijn, leert ins Hem Abba, Vader te noemen. En wie dat gelooft gaat niet veloren. Zie oa Johannes 3, Romeinen 5, Romeinen 8.


Ik zal de genoemde artikelen eens doornemen zodra ik met mijn huidige leeswerk klaar ben. Hartelijk dank voor de uitleg :)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23628
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Hemel

Berichtdoor Marnix » 15 sep 2023 23:55

woutersebel schreef:Ik zal de genoemde artikelen eens doornemen zodra ik met mijn huidige leeswerk klaar ben. Hartelijk dank voor de uitleg :)


Graag gedaan, goed dat je je er zelf in verdiept, ik geef ook maar mijn mening op basis van wat ik in de Bijbel lees en dat is vast ook door mijn opvoeding en zo gekleurd. Dus lees het na, lees eens wat anderen erover zeggen enz!
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
DeDwaler
Luitenant
Luitenant
Berichten: 703
Lid geworden op: 13 okt 2015 16:45
Contacteer:

Re: Hemel

Berichtdoor DeDwaler » 16 sep 2023 10:44

Marnix schreef:Je omkeren van de weg die bij God vandaag leidt en weer naar Hem toegaan.


Hoe zie ik waarheen ik loop? Hoe ga ik naar Hem toe? Wat moet ik dan doen?

Marnix schreef:Onzin, je doelt (zoals ik al zei) op de mensen doe God niet kennen want Gods kinderen zijn wedergeboren en hoeven dat dus niet nog te worden.


Dat laatste klopt, maar ik had het over de mensheid, alle mensen, het vlees, de wereld, iedereen. De waarheid is dat de natuurlijke mens God niet kent, zoals Jezus ook zegt:

"Alle dingen zijn Mij overgegeven door Mijn Vader; en niemand kent de Zoon dan de Vader, en niemand kent de Vader dan de Zoon, en hij aan wie de Zoon het wil openbaren."
(Mattheüs 11:27)

Dat God Zich openbaart aan Wie Hij wil en Zich ontfermt over Wie Hij wil is genade.

Marnix schreef:Als je mensen lang genoeg voorhoudt dat ze zich niet kunnen bekeren gaan ze dat vanzelf geloven. Maar ik geloof in Gods genade voor zondaren en denk dat er later mensen zullen worden afgewezen die dachten dat ze wel geloofden en mensen aangenomen die dachten dat ze niet bekeerd waren, die er misschien wel hun leven lang op hebben zitten wachten.


Wat is een zondaar? Ik weet wat ik zelf onder al die termen versta, maar ik weet niet wat jij eronder verstaat.

Marnix schreef:Bekering is niet een of ander magisch moment of iets wat je overkomt. Het is een werkwoord.


Voor mij was het wel een intens en magisch moment (bovennatuurlijke ervaring) en het overkwam me als een bliksem bij heldere hemel. God toonde me mijn verloren, zondige staat en de duisternis waarin ik gevangen zat en ik kon en wilde niet anders meer dan Jezus om genade en redding smeken (me bekeren). Als ik al iets deed dan deed ik het omdat God het in me deed, zelfs de woorden die ik uitsprak kwamen van Hem. God deed alles en Hij doet alles en is alles.

Marnix schreef:Mensen bidden vaak of je bekeerd mogen worden, heel mooi. Maar het gaat im breken met je oude leven en gaan doen wat God van je vraagt. Hem liefhebben net alles in je en je naaste als jezelf. Ga God aanbidden en de ander dienen.


Ja, maar doen we dat ook? Of doen we het niet en moet de Heere Jezus het voor ons doen?

Marnix schreef:Er zijn wel mensen die willen, kijk maar de Pinksterdag. Ze horen de boodschap en vragen aan de apostelen: wat moeten we doen? En Petrus zegt: Bekeer je, belijd je zonden en laat je dopen, laat je behouden uit dit verkeerde geslacht. Als je dat doet ontvang je de Geest. Het enige wat ik doe als mensen vragen wat ze moeten doen is dat herhalen.


Waarom willen die mensen op Pinksterdag wel? Dat komt omdat ze de boodschap van Petrus geloven:

"En toen zij dit hoorden, werden zij diep in het hart geraakt en zeiden tegen Petrus en de andere apostelen: Wat moeten wij doen, mannenbroeders?"
(Handelingen 2:37)

Petrus zegt o.a. dat ze Jezus, de van God gezonden Messias, hebben gevangengenomen en door de handen van onrechtvaardigen aan het kruis hebben gespijkerd en gedood. Ze hebben door het Woord dat door Petrus wordt verkondigd alle reden om zich te bekeren van hun zonden. En Wie raakt ze diep in het hart met de waarheid? Dat is de Geest van God, de Geest van de Waarheid, Die de wereld overtuigt van zonde, van gerechtigheid en oordeel.

De oproep tot bekering komt niet uit de lucht vallen. Het gaat allemaal om de inhoud van je boodschap en om wat je toehoorders er vervolgens mee doen.
.

KR38
Verkenner
Verkenner
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 aug 2023 14:43

Re: Hemel

Berichtdoor KR38 » 17 sep 2023 13:47

In de Bijbel staat dat God in het begin de hemel en aarde geschapen heeft.
In mijn kerk wordt gepreekt dat God in de hemel woont.
Maar waar woonde Hij voordat Hij de hemel schiep?
En ik snap nog steeds niet goed het verschil tussen de nieuwe hemel en de nieuwe aarde.
Zijn hier veel verschillende meningen over?


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten