Doodse stilte voor de macht van islam

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3472
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Doodse stilte voor de macht van islam

Berichtdoor benefietdiner » 25 okt 2020 18:53

Doodse stilte voor de macht van islam

Wat is er aan de hand in Nederland ja in heel Europa? Er zijn massale demonstraties geweest voor Floyd en nu een laffe doodse stilte voor Franse leraar Paty die door een fanatieke jihad moslim vermoord is.

Inmiddels is in Frankrijk de verontwaardiging enorm, maar in de rest van de wereld hoor je er niets over en lees even wat er verder aan jihad plaats vindt op https://www.thereligionofpeace.com

Mick van Wely merkte het op
Afbeelding

En....... daarna………. Stilte.

Is dit angst voor de islam?

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1472
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Doodse stilte voor de macht van islam

Berichtdoor hans0166 » 25 okt 2020 19:41

benefietdiner schreef:lees even wat er verder aan jihad plaats vindt op https://www.


lekker objectief websitje ...

Heb je wel eens met een moslim uit de straat gesproken?
Wel eens het vergelijk gemaakt met bepaalde bijbelse gebeurtenissen/opvattingen? ze staan echt niet zo heel ver van ons bedje af.
Christenen liggen ongeveer zo'n 600/700 jaar voor met ontwikkeling van de geloofsbeleving. Kruistochten, bekering met het zwaard .. doen we nu ook niet zo vaak meer.

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Doodse stilte voor de macht van islam

Berichtdoor irmo » 25 okt 2020 20:15

Wat een onzin Benefietdiner. Heb je niks beters te doen?

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3472
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Doodse stilte voor de macht van islam

Berichtdoor benefietdiner » 25 okt 2020 21:05

hans0166 schreef:lekker objectief websitje ...

Heb je wel eens met een moslim uit de straat gesproken?
Wel eens het vergelijk gemaakt met bepaalde bijbelse gebeurtenissen/opvattingen? ze staan echt niet zo heel ver van ons bedje af.
Christenen liggen ongeveer zo'n 600/700 jaar voor met ontwikkeling van de geloofsbeleving. Kruistochten, bekering met het zwaard .. doen we nu ook niet zo vaak meer.
Jammer dat je niet ingaat op mijn vraag die is: waarom wel demonstratie bij Floyd en niet bij Paty.

Dus als ik je goed begrijpt, wat je niet zo letterlijk zegt, duurt het nog even 600 / 700 jaar en dan zien islamieten door ontwikkeling en inzicht in dat ze fout bezig zijn.

En ja (om je vraag wel te beantwoorden) ik heb wel eens met islamieten gesproken maar die waren niet positief veelal met geweld, woning inbraak en drugs dealen vandaar whatsapp buurtpreventie opgericht. We gaan nu ook nacht surveilleren. We kunnen de Noord Afrikanen aan wijzen die het zijn / doen maar de heterdaad ontbreekt.

Waarschijnlijk heb jij andere ervaringen, of ik denk meer gelezen, over die ene islamiet die tot het christendom overging en door zijn familie werd verstoten en ter nauw nood niet werd gedood, dat is een zeldzaamheid dan leef je in de fabeltjesfuik.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3472
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Doodse stilte voor de macht van islam

Berichtdoor benefietdiner » 25 okt 2020 21:21

irmo schreef:Wat een onzin Benefietdiner.

Misschien moet je de koran eens bestuderen. https://www.thereligionofpeace.com/qura ... index.html
Een een voorzetje. Soera 8 – slechts 42% van de verzen zet aan tot haat tegen niet-moslims.

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Doodse stilte voor de macht van islam

Berichtdoor irmo » 25 okt 2020 22:23

benefietdiner schreef:Misschien moet je de koran eens bestuderen. https://www.thereligionofpeace.com/qura ... index.html
Een een voorzetje. Soera 8 – slechts 42% van de verzen zet aan tot haat tegen niet-moslims.


Ik heb de Koran gelezen ja. Wetenschappelijk. En ik ben het nog steeds niet met je eens.

Ga eens lezen in jouw Oude Testament. Hoe leuk is jouw God tegen iedereen die niet doet wat ie wil? Exact hetzelfde hoor.

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1472
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Doodse stilte voor de macht van islam

Berichtdoor hans0166 » 26 okt 2020 07:14

benefietdiner schreef:over die ene islamiet die tot het christendom overging en door zijn familie werd verstoten en ter nauw nood niet werd gedood, dat is een zeldzaamheid dan leef je in de fabeltjesfuik.


weliswaar niet gedood, maar kijk eens in de refo gezindte hoeveel jongeren daar verstoten worden? gewoonweg ook doodverklaard en niet meer bestaand vanwege homoseksualiteit, totaal andere kerkkeuzes en ook wel andere zaken?

Doe nou aub niet alsof de Islam de enige enge groep is.

Ik weet nog heel goed dat er diverse familieleden niet meer bij mijn ouders kwamen, mij niet meer wilden zien toen ze erachter kwamen dat ik RK werd en later ook nog eens met een vriend thuiskwam.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23592
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Doodse stilte voor de macht van islam

Berichtdoor Marnix » 26 okt 2020 07:40

benefietdiner schreef:Doodse stilte voor de macht van islam

Wat is er aan de hand in Nederland ja in heel Europa? Er zijn massale demonstraties geweest voor Floyd en nu een laffe doodse stilte voor Franse leraar Paty die door een fanatieke jihad moslim vermoord is.

Inmiddels is in Frankrijk de verontwaardiging enorm, maar in de rest van de wereld hoor je er niets over en lees even wat er verder aan jihad plaats vindt op https://www.thereligionofpeace.com

Mick van Wely merkte het op
Afbeelding

En....... daarna………. Stilte.

Is dit angst voor de islam?


Nee. Het is veel simpeler. Mensen demonstreerden na Floyd ondat ze in Nederland ook worden geconfronteerd met racisme, er vrienden, mensen in de directe omgeving er het slachtoffer van zijn enzovoorts. En daarom denonstreren ze niet tegen moslim-extremisme. Want ondanks dat we ongeveer een miljoen moslims in Nederland hebben is er haast niemand hier die daarmee te maken heeft bij zichzelf of in de omgeving.

Dus nee, de meeste mensen zijn niet bang, op een groepje extreem angstige mensen na. Dat zijn doorgaans mensen die het onderscheid tussen moslims en extremistische moslims niet zo goed kunnen zien. En tja, natuurlijk heb je dan alle reden om bang te zijn, als je denkt dat er 1 miljoen extremisten in Nederland rondlopen die iedereen het liefst zouden onthoofden. De angst van mensen met waanbeelden is moeilijk te bestrijden, ik ben geen psychiater...
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Doodse stilte voor de macht van islam

Berichtdoor StillAwake » 26 okt 2020 08:53

benefietdiner schreef:Jammer dat je niet ingaat op mijn vraag die is: waarom wel demonstratie bij Floyd en niet bij Paty.

Dus als ik je goed begrijpt, wat je niet zo letterlijk zegt, duurt het nog even 600 / 700 jaar en dan zien islamieten door ontwikkeling en inzicht in dat ze fout bezig zijn.

En ja (om je vraag wel te beantwoorden) ik heb wel eens met islamieten gesproken maar die waren niet positief veelal met geweld, woning inbraak en drugs dealen vandaar whatsapp buurtpreventie opgericht. We gaan nu ook nacht surveilleren. We kunnen de Noord Afrikanen aan wijzen die het zijn / doen maar de heterdaad ontbreekt.

Waarschijnlijk heb jij andere ervaringen, of ik denk meer gelezen, over die ene islamiet die tot het christendom overging en door zijn familie werd verstoten en ter nauw nood niet werd gedood, dat is een zeldzaamheid dan leef je in de fabeltjesfuik.

Dus als ik het goed begrijp hebben jullie een Whatsapp-buurtpreventie opgericht tegen mosliminvloed?
Ik ben met je eens dat onder Noord-Afrikaanse jongeren vrij veel criminaliteit voorkomt. Maar in een naburig dorp is een paar jaar geleden een drugsnetwerk opgerold wat volledig vanuit de reformatorische jeugd draaide.

Zijn daarmee alle refo's misdadigers?
Zo zijn ook niet alle Noord-Afrikanen dat.

En een groot verschil tussen Floyd en Paty is dat voor veel mensen de dood van Floyd veel dichterbij kwam omdat ze zichzelf gediscrimineerd voelen.
Waar het extremisme wat in Frankrijk veel bij moslims (uit voornamelijk Algerije) veel sterker is dan hier in Nederland.
Maak niet de fout om alle moslims als extremisten te zien, want dan moet je de lijn doortrekken en christen-extremisme ook op alle christenen van toepassing achten (IRA, UDP, KKK).
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3472
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Doodse stilte voor de macht van islam

Berichtdoor benefietdiner » 27 okt 2020 13:31




De meeste mensen denken dat de islam een godsdienst is, zoals elke andere, met een vooral spirituele boodschap die elke gelovige naar beste vermogen probeert in te vullen.Niets is minder waar!…De ISLAM is eerder een totalitaire machtsideologie, dan een godsdienst, die het hele leven van de burger raakt en bepaalt,waarin God slechts een bijrol speelt.Ongeveer 67% van de Koran die geschreven werd in Mekka gaat over de ongelovigen of politiek. Van de Koran van Medina is 51% gewijd aan de ongelovigen. Rond 20% van Bukhari’s Hadith gaat over jihad en politiek. Religie is dus het kleinste deel van de Islamitische grondteksten.Deze kleinste godsdienstige elementen in de islam hebben als doel, de moslims samen te smeden tot een hechte militante eenheid, die de hele wereld moet veroveren en onderwerpen….

De Vlaamse professor Urbain Vermeulen, de voormalige president van de European Union of Arabists and Islamicists, benadrukt ook, dat ”de islam in de eerste plaats veelmeer een rechtssysteem, een wet” is, dan een religie…De historie van de Islam is een 1400 jaar durende duivelse dans van moord, afslachting, verkrachting en plundering, bedrog, tirannie en marteling wereldwijd, sinds de dag van zijn oprichting.Volgens Bill Warner (directeur van het Center for the Study of Political Islam) en een groep wetenschappers, in de afgelopen 1400 jaar zijn in totaal ongeveer 270 miljoen ongelovigen/niet-moslims omgekomen ter meerdere glorie van de Islam! Mohammed zelf de wapens opnam om niet-moslims aan te vallen en hun met geweld de Islam op te leggen.Met het kromzwaard in de hand heeft hij het hele Arabische schiereiland gezuiverd van alles wat christelijk was.De bronnen beschrijven orgieën van wreedheid waarbij honderden mensen werden gekeeld, handen en voeten werden afgehakt, ogen werden uitgestoken en hele stammen werden uitgeroeid.Dit gewelddadige optreden van Mohammed staat in al zijn levensbeschrijvingen vermeld en wordt in heel de islamitische wereld trots doorverteld…

Jezus was geweldloos en vol liefde en zorg. Hij gebruikte slechts zijn woorden om mensen voor Zich te winnen. “Wie het zwaard opneemt, zal erdoor vergaan,” zei Hij. Hij had geen leger en geen wereldlijke macht. “Mijn Koninkrijk is niet van deze wereld.” Gedwongen bekeringen wilde Hij niet. Geloof is een vrijwillige overgave, anders heeft het geen waarde…Mohammed heeft velen gedood en laten doden. Hij overviel ongewapende karavanen, liet tegenstanders vermoorden, zelfs een oude man en een stokoude vrouw die het niet met hem eens waren. Hij heeft vredelievende Joodse stammen, in één geval zelfs een stam waarmee hij een verbond had gesloten, op gruwelijke wijze uitgemoord en hun bezittingen geroofd…De Islam is niet op aarde gekomen om naast andere godsdiensten te bestaan, maar om wereldwijd te overheersen(„De heerschappij is alleen voor Allah”-Koran:12:40)…
Bron: The Balkans Chronicles

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Doodse stilte voor de macht van islam

Berichtdoor Chaya » 27 okt 2020 13:49

@StillAwake en @benefietdiner, jullie zouden dit boek eens moeten lezen
Afbeelding
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3472
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Doodse stilte voor de macht van islam

Berichtdoor benefietdiner » 27 okt 2020 14:45

Chaya schreef:@StillAwake en @benefietdiner, jullie zouden dit boek eens moeten lezen

Dat is mooi Chaya maar andersom gebeurd dat ook:

Christen Julien werd moslim

Afbeelding

https://www.puntuit.nl/nieuws/christen- ... erd-moslim

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Doodse stilte voor de macht van islam

Berichtdoor Chaya » 27 okt 2020 15:19

Die voorbeelden ken ik ook helaas.
Onbegrijpelijk he?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3472
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Doodse stilte voor de macht van islam

Berichtdoor benefietdiner » 27 okt 2020 15:44

Chaya schreef:Die voorbeelden ken ik ook helaas.
Onbegrijpelijk he?

Inderdaad en als volgelingen van Jezus Christus, gered door de genade van onze Here Jezus en Verlosser, wil ik in gehoorzaamheid aan Christus en volgens de Bijbel de waarheid onderwijzen. Het is de wil van God dat iedereen tot bekering komt en leeft. Ik haat moslims niet wel de islaam en wil niemand zwart maken. Ik wil dit benadrukken opdat niemand ons kan beschuldigen van een verborgen agenda of van bedrog.

Ik wil als christenen Jezus Christus de eer en heerlijkheid geven en daarom kan ik niets anders dan onderwijzen dat de islam in tegenspraak is met de Bijbel en dus een dwaalleer is. Ik realiseren mij dat je als christen het wellicht niet eens kan zijn met de opvatting die ik schrijf en/of overneemt zal lezen. We bidden dat je beseft dat we dit uit liefde voor onze naaste doen en oprecht willen dat je tot de waarheid komt en niet eeuwig verloren gaat. Mij doel dat iedereen, inclusief moslims, tot de waarheid komen en zij de genade, barmhartigheid en liefde van God in en door Jezus Christus zullen ervaren.

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Doodse stilte voor de macht van islam

Berichtdoor irmo » 27 okt 2020 18:24

benefietdiner schreef:
Christen Julien werd moslim

Afbeelding

https://www.puntuit.nl/nieuws/christen- ... erd-moslim



Wat een mooi artikel. Helder geredeneerd, evenwichtig en goed uitgelegd.


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 104 gasten