Hoe beleef jij God?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

krid
Sergeant
Sergeant
Berichten: 329
Lid geworden op: 26 jun 2015 10:06

Re: Hoe beleef jij God?

Berichtdoor krid » 29 sep 2018 08:05

BroerKobijn schreef:Mee eens, denk ik. God kan kiezen voor degenen die in Hem geloven...


Zou het kunnen dat God voor iedereen gekozen heeft? Aan een ieder de mogelijkheid dit aanbod (genade!) af te wijzen of aan te nemen, in beide gevallen met grote gevolgen.
Wij verkondigen het evangelie, en Christus bevestigt het Woord door tekenen, genezingen en wonderen!

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Hoe beleef jij God?

Berichtdoor Veendam » 29 sep 2018 09:15

BroerKobijn schreef:Mee eens, denk ik. God kan kiezen voor degenen die in Hem geloven...


Dat beweer ik niet. Hij zei niet zoals Theo Maassen (cabaretier) beweerde: "Het is wel goed zo".
Misschien begrijp ik het niet goed. Met neutraal bedoelde ik eigenlijk dat het heilzaam zou kunnen zijn als de onderlinge oorlog van mensen in het niet zou vallen.
Ik vind het nog steeds moeilijk om in wereldvrede te geloven. Als ideaal dan.
Zou het geloof in God anders kunnen zijn?


God kiest juist niet voor de mensen die in Hem geloven, maar God koos er voor om de relatie met de mens te herstellen toen de mens nog steeds niks van Hem wilde weten.

In wereldvrede geloven is in principe een nutteloos iets, omdat de oorlog ontstaat doordat er bij de mensen zelf wat mis is.
Als alle mensen dat zouden laten fixen door God dan ontstaat er op dat ogenblik gelijk wereldvrede.
Wereldvrede omschrijf ik dan ook niet als dat er geen ruzie en oorlog meer is op de wereld, maar dat bij alle mensen het van binnen ook goed zit.
De enigste wijze om het "van binnen ook goed te laten zitten" is door een relatie te hebben met Jezus en te doen wat God zegt, niet uit plicht of uit angst voor straf, maar uit liefde van de mens naar God toe.


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 25 gasten

cron