Matteüs 10:8

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Yoshi

Matteüs 10:8

Berichtdoor Yoshi » 07 sep 2018 16:21

krid schreef:Een tip voor een christelijke activiteit:

Afbeelding


Yoshi schreef:En lukt je dat wel een beetje?


krid schreef:Als je oprecht geinteresseerd bent in Gods Woord, de enige Waarheid en Zijn opdracht voor de gelovigen, dan wil ik je wel informeren. Als de interesse niet oprecht is, en je niet mee wilt doen, verzoek ik je niet mijn tijd te stelen. Je doet het af als een grapje, zelfs als spot, het is het niet. Het is een serieuze zaak.

Genees zieken, reinig melaatsen, wek doden op, drijf demonen uit!



Matteüs 10
1Hij riep zijn twaalf leerlingen bij zich en gaf hun de macht om de onreine geesten uit te drijven en alle ziekten en kwalen te genezen. 2Dit zijn de namen van de twaalf apostelen: als eerste, Simon die Petrus wordt genoemd, met zijn broer Andreas; Jakobus, de zoon van Zebedeüs, met zijn broer Johannes; 3Filippus en Bartolomeus, Tomas en Matteüs de tollenaar, Jakobus, de zoon van Alfeüs, en Taddeüs, 4Simon de IJveraar en Judas Iskariot, die Hem verraden heeft. 5Deze twaalf zond Jezus uit met de opdracht: “Begeeft u niet onder de heidenen en gaat niet binnen in een stad van de Samaritanen; 6gij moet veeleer gaan naar de verloren schapen van het huis van Israël. 7Verkondigt op uw tocht: Het Koninkrijk der hemelen is nabij. 8Geneest zieken, wekt doden op, reinigt melaatsen en drijft duivels uit. Voor niets hebt gij ontvangen, voor niets moet gij geven. 9Tracht dus geen goud, zilver of koper te verwerven om er uw gordels mee te vullen. 10Verschaft u ook geen reiszak voor onderweg, geen tweede onderkleed, geen schoeisel of stok, want de arbeider is zijn onderhoud waard.
11Als gij in een stad of in een dorp komt, onderzoekt dan wie waard is u te ontvangen, en verblijft daar tot gij weer vertrekt. 12Wanneer ge dat huis binnentreedt, brengt het uw vredegroet; 13en wanneer het die waard is, moge uw vrede over dat huis komen, maar wanneer het die niet waard is, dan kere uw vrede tot u terug. 14Als men u ergens niet ontvangt en niet naar uw woorden luistert, verlaat dan dat huis of die stad en schudt het stof van uw voeten. 15Voorwaar, Ik zeg u: Op de oordeelsdag zal het voor het land van Sodom en Gomorra draaglijker zijn dan voor die stad.

Bij deze de vraag aan de 100% rechtvaardige christen Krid wat zijn huidige status is met;
a) het genezen van zieken
b) het opwekken van doden
c) het reinigen van melaatsen
d) het uitdrijven van duivels

Ik ben zeer benieuwd.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Matteüs 10:8

Berichtdoor Veendam » 07 sep 2018 16:55

Eerst heb ik een andere vraag aan de opener van deze topic: Geloof jij dat het nu vandaag nog steeds de opdracht is of geloof je daar niet in ?

Yoshi

Re: Matteüs 10:8

Berichtdoor Yoshi » 07 sep 2018 17:04

Veendam schreef:Eerst heb ik een andere vraag aan de opener van deze topic: Geloof jij dat het nu vandaag nog steeds de opdracht is of geloof je daar niet in ?

Mijn mening in deze is niet zo relevant op dit moment. Ik ben vooral zeer benieuwd naar het antwoord van Krid.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Matteüs 10:8

Berichtdoor Veendam » 07 sep 2018 17:26

Yoshi schreef:Mijn mening in deze is niet zo relevant op dit moment. Ik ben vooral zeer benieuwd naar het antwoord van Krid.


Als je jouw mening niet interessant vind op dit moment dan betekend dat dus gewoon dat jij er tegen bent en dat het jou zal benieuwen wat krid zegt.
Jij durft dus geen positie te kiezen op dit moment.

Je mag wel weten wat ik er van vind hoor, als je iemand wilt hebben om op te schieten ga je gang als je dat een zinnige manier van tijdsbesteding meent te moeten vinden.

Die opdracht is nu ook nog voor vandaag, en niet voor een eenling maar is van toepassing voor iedere gelovige dus ook voor mij.
Doe ik dat ook ?
Antwoord: JA !
Genezen er dan ook mensen ? JA.
Dit is omdat God doet wat Hij belooft heeft.

Ik denk dat de relevante vraag is, waarom doe jij het niet ?

Yoshi

Re: Matteüs 10:8

Berichtdoor Yoshi » 07 sep 2018 17:37

Veendam schreef:Als je jouw mening niet interessant vind op dit moment dan betekend dat dus gewoon dat jij er tegen bent en dat het jou zal benieuwen wat krid zegt.
Jij durft dus geen positie te kiezen op dit moment.

Ik neem bewust geen positie in in deze omdat ik vind dat iemand de vrijheid moet hebben om te kunnen antwoorden zonder beïnvloed te worden.
Je mag wel weten wat ik er van vind hoor, als je iemand wilt hebben om op te schieten ga je gang als je dat een zinnige manier van tijdsbesteding meent te moeten vinden.

Als ik doelwitten zoek om op te schieten dan staat mij hier een eindeloze rits aan topics ter beschikking met uiteenlopende meningen waar ik het allemaal niet mee eens ben of die iig niet overeenkomen met mijn geloofsbeleving. Maar dat maakt dit forum zo mooi he, de veelkleurigheid van verschillende visies die, over het algemeen, best respect voor elkaar hebben ondanks andere interpretaties. Daarnaast ben ik meer ene practicus dan een theoreticus. Zo is de verbonds doop in theorie verschillend tot de sacramentele doop maar uiteindelijk in de praktijk komt het zo'n beetje op hetzelfde neer.
Die opdracht is nu ook nog voor vandaag, en niet voor een eenling maar is van toepassing voor iedere gelovige dus ook voor mij.
Doe ik dat ook ?
Antwoord: JA !
Genezen er dan ook mensen ? JA.
Dit is omdat God doet wat Hij belooft heeft.

Dank je voor je openhartige antwoorden. Maar zoals je uit de openingspost wel kon opmaken gaat het hier meer over de praktische kant. Dus hoe geef je het invulling in jouw leven als christen? Heb je successen meegemaakt? Loopt het niet altijd even lekker? Kan je ergens ondersteuning bij gebruiken van je broeders en zusters in Christus? Hoe pak je deze zaken op samen met je geloofsgemeenschap? Dat soort zaken.

Ik denk dat de relevante vraag is, waarom doe jij het niet ?[/quote]
Of ik het wel of niet doe is niet zo relevant. Geien de informatie die jij over mij hebt is je conclusie ook wat voorbarig. Ik geef er later nog wel antwoord op. Eerst zou ik het fijn vinden als Krid, die kwam er immers mee, zijn praktische invulling van deze punten geeft.

krid
Sergeant
Sergeant
Berichten: 329
Lid geworden op: 26 jun 2015 10:06

Re: Matteüs 10:8

Berichtdoor krid » 07 sep 2018 21:50

Yoshi schreef:Bij deze de vraag aan de 100% rechtvaardige christen Krid wat zijn huidige status is


Ondanks je cynische ondertoon zal ik je vraag beantwoorden. Mijn status? "actief". Tevreden?
Wij verkondigen het evangelie, en Christus bevestigt het Woord door tekenen, genezingen en wonderen!

Yoshi

Re: Matteüs 10:8

Berichtdoor Yoshi » 07 sep 2018 22:19

krid schreef:Ondanks je cynische ondertoon zal ik je vraag beantwoorden. Mijn status? "actief". Tevreden?

Niet echt. Ik had graag wat meer informatie gezien.

krid
Sergeant
Sergeant
Berichten: 329
Lid geworden op: 26 jun 2015 10:06

Re: Matteüs 10:8

Berichtdoor krid » 08 sep 2018 07:24

Yoshi schreef:Niet echt. Ik had graag wat meer informatie gezien.


Dan moet je langskomen of ergens gaan kijken. Ik heb jouw vraag beantwoord. Mijn status is actief.

Bij deze de vraag aan de 100% rechtvaardige christen Krid wat zijn huidige status is


Of wil je het weer over rechtvaardigheid hebben? Daar is een ander topic voor. Als je vragen hebt, kun je die normaal stellen. Succes!
Wij verkondigen het evangelie, en Christus bevestigt het Woord door tekenen, genezingen en wonderen!

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Matteüs 10:8

Berichtdoor coby6 » 08 sep 2018 08:45

Yoshi schreef:Matteüs 10
1Hij riep zijn twaalf leerlingen bij zich en gaf hun de macht om de onreine geesten uit te drijven en alle ziekten en kwalen te genezen. 2Dit zijn de namen van de twaalf apostelen: als eerste, Simon die Petrus wordt genoemd, met zijn broer Andreas; Jakobus, de zoon van Zebedeüs, met zijn broer Johannes; 3Filippus en Bartolomeus, Tomas en Matteüs de tollenaar, Jakobus, de zoon van Alfeüs, en Taddeüs, 4Simon de IJveraar en Judas Iskariot, die Hem verraden heeft. 5Deze twaalf zond Jezus uit met de opdracht: “Begeeft u niet onder de heidenen en gaat niet binnen in een stad van de Samaritanen; 6gij moet veeleer gaan naar de verloren schapen van het huis van Israël. 7Verkondigt op uw tocht: Het Koninkrijk der hemelen is nabij. 8Geneest zieken, wekt doden op, reinigt melaatsen en drijft duivels uit. Voor niets hebt gij ontvangen, voor niets moet gij geven. 9Tracht dus geen goud, zilver of koper te verwerven om er uw gordels mee te vullen. 10Verschaft u ook geen reiszak voor onderweg, geen tweede onderkleed, geen schoeisel of stok, want de arbeider is zijn onderhoud waard.
11Als gij in een stad of in een dorp komt, onderzoekt dan wie waard is u te ontvangen, en verblijft daar tot gij weer vertrekt. 12Wanneer ge dat huis binnentreedt, brengt het uw vredegroet; 13en wanneer het die waard is, moge uw vrede over dat huis komen, maar wanneer het die niet waard is, dan kere uw vrede tot u terug. 14Als men u ergens niet ontvangt en niet naar uw woorden luistert, verlaat dan dat huis of die stad en schudt het stof van uw voeten. 15Voorwaar, Ik zeg u: Op de oordeelsdag zal het voor het land van Sodom en Gomorra draaglijker zijn dan voor die stad.

Bij deze de vraag aan de 100% rechtvaardige christen Krid wat zijn huidige status is met;
a) het genezen van zieken
b) het opwekken van doden
c) het reinigen van melaatsen
d) het uitdrijven van duivels

Ik ben zeer benieuwd.

Ik geloof dat dat nog steeds voor nu geldt.
a) gaat goed bij kinderen familie en mezelf of als je met een groep in de kerk voor iemand bid, maar de straat ga ik niet op. Heb weleens iemand gevraagd of ik of we voor genezing mochten bidden, maar alleen als het zo ernstig was dat ze bijna dood gingen dus dan moest ik welhet evangelie vertellen.
b) 1 keer gelukt, 2 weken later weer dood, alleen m'n moeder gelooft het, de gynaecoloogzei dat ie het verkeerd had gezien. Sindsdien probeer ik het niet meer. Zo vaak ik me dagenlang voor niks het ongans heb gebeden voor een dode om opgewekt te worden, pfffffff.
c) die hebben we toch niet meer hier
d) weleens meegeholpen. Bij kleine dingen no problem, maar de laatste keer toen er verder niemand in de kerk was en ik werd gevraagd mee te bidden voor een meisje dat entiteiten ervaarde en 's nachts zelf werd lastig gevallen door een demoon, zeg ik: toedeledokie. Ik kan dan al die aanvallen zelf gaan wederstaan. Vraag de voorganger maar of de oudste of zet T.B. Joshua maar op. Geen tijd.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Matteüs 10:8

Berichtdoor coby6 » 08 sep 2018 09:09

Zij werden 2 aan 2 uitgestuurd en het waren leiders.
Er zit steeds een jongen op Facebook en die zegt dan bij de groep voorbede dat ie opgesloten zit in de psychiatrie en of iemand krachtig voor 'm kan bidden. Zo sneu. Niemand doet dan wat. Je kan 'm niet voor de kerk uitnodigen want hij mag er niet uit. No way dat ik langsga alleen en ff handen opleggen of van een afstand bidden. Dat deed ik wel toen ik er zelf zat en het kwam mezelf niet echt ten goede. Bidden maar dat God arbeiders uitzendt in Zijn oogst. Zielig dat jong. Ik zei al een keer: zet stiekem T.B. op als ze niet kijken. Die heeft gewoon goeie hulp nodig en dat mag dan niet. En dan reageert er ook nog zo'n mens op facebook dat het zijn eigen schuld is omdat ie niet naar een kerk gaat om voor bevrijding te laten bidden. Mens. Hij zit daar toch vast. Snap eens wat.
Laatst gewijzigd door coby6 op 08 sep 2018 09:53, 1 keer totaal gewijzigd.

krid
Sergeant
Sergeant
Berichten: 329
Lid geworden op: 26 jun 2015 10:06

Re: Matteüs 10:8

Berichtdoor krid » 08 sep 2018 09:36

coby6 schreef:Ik geloof dat dat nog steeds voor nu geldt.


Natuurlijk geldt het voor "nu" nog steeds, of speelt God verstoppertje of iets dergelijks? De Bijbel leert ons duidelijk dat de discipelen, apostelen, maar ook gewone volgelingen deze tekenen zullen doen. De discipelen merkten op dat "onbekenden" wonderen deden. Ze wilden ze stoppen. Jezus gaf duidelijk aan dat niet te doen. Eigenlijk is er geen reden deze werken niet te doen. Eigenlijk zijn wonderen heel gewoon. In veel kerken worden ze helaas theologisch weg geredeneerd. Aan dergelijke discussies moet je niet teveel tijd besteden. Doe je werk, niks meer, niks minder, alles ter ere van Jezus Christus!
Wij verkondigen het evangelie, en Christus bevestigt het Woord door tekenen, genezingen en wonderen!

Yoshi

Re: Matteüs 10:8

Berichtdoor Yoshi » 08 sep 2018 12:50

krid schreef:Dan moet je langskomen of ergens gaan kijken. Ik heb jouw vraag beantwoord. Mijn status is actief.

Ik vind je antwoord zwaar tekort schieten. Jij kwam met dit citaat en nu weiger je hem inhoudelijk te beantwoorden. Dat geeft te denken.
Of wil je het weer over rechtvaardigheid hebben? Daar is een ander topic voor. Als je vragen hebt, kun je die normaal stellen. Succes!

Als jij het daar over wil hebben plaats je maar wat in dat topic. Als ik het interessant genoeg vind zal ik er op reageren.

Yoshi

Re: Matteüs 10:8

Berichtdoor Yoshi » 10 sep 2018 09:54

De vraag staat dus nog steeds open.

Liekels
Mineur
Mineur
Berichten: 174
Lid geworden op: 25 jul 2018 17:09

Re: Matteüs 10:8

Berichtdoor Liekels » 28 sep 2018 23:35

Yoshi schreef:Mijn mening in deze is niet zo relevant op dit moment. Ik ben vooral zeer benieuwd naar het antwoord van Krid.


Ik moet eerlijk zeggen dat ik het zelfde dacht na het lezen van de openingsquote en puur ook uit interesse net als Yoshi. Als je iets post is het niet zo gek toch dat je reacties krijgt? Ik was daarom verbaasd over de reactie.

Liekels
Mineur
Mineur
Berichten: 174
Lid geworden op: 25 jul 2018 17:09

Re: Matteüs 10:8

Berichtdoor Liekels » 28 sep 2018 23:43

Krid...waarom heb je dit gequote als je eigenlijk vindt dat het allemaal zo logisch is dat je er niet op wilt reageren. Ik ben ook wel benieuwd naar je antwoorden.


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten