Geloof en gedachtes over homo's

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Liekels
Mineur
Mineur
Berichten: 174
Lid geworden op: 25 jul 2018 17:09

Re: Geloof en gedachtes over homo's

Berichtdoor Liekels » 07 okt 2018 23:06

JeeWee schreef:Met verbazing lees ik bovenstaande discussie, gevoerd door hetero’s
Het laat opnieuw zien dat homoseksualiteit niet het ‘probleem’ van homo’s is, maar juist van hetero’s.
En dat is op zich nog niet zo’n probleem, ware het niet dat zij er homo’s mee opzadelen.
Inderdaad, juist ook christelijke homo’s die er samen met God uit zijn gekomen.
Dan gaan er weer ‘christelijke’ heterovingertjes omhoog die precies zeggen te weten wat God met de ánder wil.
Zo denken zij het instituut kerk zuiver te houden en soms zelfs letterlijk te zuiveren door hun homoseksuele naasten de kerk uit, en erger nog, bij God vandaan te jagen.


@Jeewee, ik denk dat je niet goed gelezen hebt als je dit zo stelt. Het gaat om ieder in zijn waarde te laten ook al sta je zelf niet achter homosexualiteit. Homo's die er met god zijn uitgekomen is prachtig toch, dat wordt ook geaccepteerd. In deze discussie gaat het juist om hen die dat niet kunnen of willen en wel gaan voor een homo relatie gelijkwaardig aan een hetero relatie en meer begrip voor hen.

Liekels
Mineur
Mineur
Berichten: 174
Lid geworden op: 25 jul 2018 17:09

Re: Geloof en gedachtes over homo's

Berichtdoor Liekels » 07 okt 2018 23:31

Teus schreef:Beste Gravo,

De bedoeling was een discussie te voeren over homoseksualiteit. Vooraf heb ik een “definitie” gesteld van een gelovige, waar we het beide over eens waren. Wellicht handig geweest om ook een overeenstemming over liefde en satan te krijgen.

Uit je schrijven kom ik tot de conclusie dat je geen weet hebt van meerdere liefdes, zoals b.v. de Agape liefde. Ook ben je van mening dat satan geen invloed op deze wereld heeft en er zelfs min of meer geïrriteerd door raakt als ik er over begin, best veelzeggend. De beschuldigingen die je tegenover mij uit, omdat je het zelf allemaal niet echt snapt, vind ik niet fijn om ze eerst te moeten verdedigen. Het maakt me niet uit hoor maar naar mijn mening is dat niet het doel van deze discussie.


Kortom: Hier heb ik niet zo'n zin in, ik veeg de stof van mijn voeten en ga verder.

Wees Gezegend.


@Teus, het was juist de bedoeling (als topic opener) om meerdere gedachtes hierover te delen en daardoor iets meer begrip voor elkaars gedachtes te krijgen. Vergeet niet dat jouw waarheid voor jou net zo waar is als die van mij voor mij. Wat deze quote naar Gravo ook weer duidelijk maakt en dat heb ik meer gezien hier is dat er geen plaats is voor andere meningen. "Dit is de waarheid" en degene die tegenspreekt, vragen of kanttekeningen plaatst is onwetend, weet niets van liefde, hoort eigenlijk niet op dit forum thuis en "snapt het allemaal niet" zoals je hierboven aangeeft.

Teus het is geen aanval als iemand niet meegaat in jouw teksten, het is andere manier van denken, daar zijn we mensen voor. Een discussie is het juist door de diverse meningen.

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Geloof en gedachtes over homo's

Berichtdoor Teus » 09 okt 2018 20:33

Liekels schreef:@Teus, het was juist de bedoeling (als topic opener) om meerdere gedachtes hierover te delen en daardoor iets meer begrip voor elkaars gedachtes te krijgen. Vergeet niet dat jouw waarheid voor jou net zo waar is als die van mij voor mij. Wat deze quote naar Gravo ook weer duidelijk maakt en dat heb ik meer gezien hier is dat er geen plaats is voor andere meningen. "Dit is de waarheid" en degene die tegenspreekt, vragen of kanttekeningen plaatst is onwetend, weet niets van liefde, hoort eigenlijk niet op dit forum thuis en "snapt het allemaal niet" zoals je hierboven aangeeft.

Teus het is geen aanval als iemand niet meegaat in jouw teksten, het is andere manier van denken, daar zijn we mensen voor. Een discussie is het juist door de diverse meningen.


Best Liekels,

Mijn waarheid is geen waarheid, het is een mening of veronderstelling en daar mag iedereen aan trekken of duwen. Het is voor mij nooit een aanval, ik ben vrij.
Mijn Vader is De Waarheid. Ik kan niet hebben als Hij in twijfel getrokken wordt, helemaal niet als Hij duidelijk is in Zijn Woord.
Maar...ik moet begrip hebben voor een ander zijn gedachtes en een ander hoeft het niet voor mij te hebben? Maak mij niet uit hoor maar reëel vind ik het niet.

Als wij samen een huis bouwen en ik hou geen rekening met bepaalde zaken die absoluut van belang zijn, ze onnodig vind en wegwuif, zeg je nogal snel “ ik hou er mee op, je hebt er geen kijk op.” toch?
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Liekels
Mineur
Mineur
Berichten: 174
Lid geworden op: 25 jul 2018 17:09

Re: Geloof en gedachtes over homo's

Berichtdoor Liekels » 09 okt 2018 20:54

Teus schreef:Best Liekels,

Mijn waarheid is geen waarheid, het is een mening of veronderstelling en daar mag iedereen aan trekken of duwen. Het is voor mij nooit een aanval, ik ben vrij.
Mijn Vader is De Waarheid. Ik kan niet hebben als Hij in twijfel getrokken wordt, helemaal niet als Hij duidelijk is in Zijn Woord.
Maar...ik moet begrip hebben voor een ander zijn gedachtes en een ander hoeft het niet voor mij te hebben? Maak mij niet uit hoor maar reëel vind ik het niet.

Als wij samen een huis bouwen en ik hou geen rekening met bepaalde zaken die absoluut van belang zijn, ze onnodig vind en wegwuif, zeg je nogal snel “ ik hou er mee op, je hebt er geen kijk op.” toch?


Natuurlijk moet er begrip zijn over en weer, zeker ook voor jou. Misschien komt het door wat je aangeeft dat je het niet kunt hebben als Hij in twijfel getrokken wordt dat het daardoor lijkt of er voor een ander geen ruimte is. Ik heb jouw teksten gelezen en begrijp nu ook beter jouw reacties. Ik denk er anders over, maar snap jouw standpunt ook. Als men elkaar daarin elkaar kan respecteren kunnen we allemaal iets leren van elkaar zonder de ander te hoeven overtuigen van gelijk of niet.

Als ik je het gevoel gaf dat er geen ruimte is voor jouw mening dan wil ik laten weten dat dit niet mijn bedoeling was/is.

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Geloof en gedachtes over homo's

Berichtdoor Teus » 10 okt 2018 07:19

Liekels schreef:Natuurlijk moet er begrip zijn over en weer, zeker ook voor jou. Misschien komt het door wat je aangeeft dat je het niet kunt hebben als Hij in twijfel getrokken wordt dat het daardoor lijkt of er voor een ander geen ruimte is. Ik heb jouw teksten gelezen en begrijp nu ook beter jouw reacties. Ik denk er anders over, maar snap jouw standpunt ook. Als men elkaar daarin elkaar kan respecteren kunnen we allemaal iets leren van elkaar zonder de ander te hoeven overtuigen van gelijk of niet.

Als ik je het gevoel gaf dat er geen ruimte is voor jouw mening dan wil ik laten weten dat dit niet mijn bedoeling was/is.

Min of meer wel maar is geen probleem, dankjewel. Je weet nu waar het uit voort komt en hoe de situatie nu is.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Geloof en gedachtes over homo's

Berichtdoor Memmem » 25 nov 2019 23:18

Ik heb de discussie verwijderd.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Geloof en gedachtes over homo's

Berichtdoor JeeWee » 13 dec 2019 11:22

Op de homepage van de Gereformeerde Gemeente waar ik ben opgegroeid, kwam ik het volgende stuk tegen.
Zij gaan aan de dogmatische discussie voorbij om allereerst naar de homoseksuele naaste in de gemeente kijken.
Ook transgenders worden hier bij betrokken.
Als ik zo'n stuk lees, wordt ik echt blij en denk ik heel voorzichtig: het komt wel goed...

Contactpersonen voor anders geaarden en hun familieleden

Ook in onze gemeente zijn er (jonge)mensen die worstelen met hun geaardheid of biologische identiteit. Daarnaast zijn er onder ons ouders en familieleden van mensen met een andere geaardheid of biologische identiteit.
Wat een vragen, wanhoop en verdriet kan het met zich meebrengen als je merkt dat je zelf anders geaard bent, of dat je zoon, dochter, broer, zus of iemand in je naaste omgeving, anders geaard is. Dan kan het fijn zijn om een luisterend oor te vinden bij mensen die weten wat het is als dit op je levenspad komt, die je vragen begrijpen en herkennen wat er door je heen gaat. Het kan zo opluchten als je kunt praten over de verwarring en gedachten die bezit van je nemen.
De kerkenraad heeft X en X *) bereid gevonden om je een luisterend oor te bieden. Je kunt hen bellen of, als je dat wenst, ben je welkom om bij hen langs te komen. Zij zullen vooral luisteren en wat hen verteld wordt zal bij hen volstrekt veilig zijn. Je kunt contact met hen opnemen via tel. 00000 *)


*) Ik heb namen en telefoonnummers verwijderd...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Geloof en gedachtes over homo's

Berichtdoor K80 » 13 dec 2019 19:37

Zeker een goed iets, deze eerlijke en niet veroordelende openheid.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Geloof en gedachtes over homo's

Berichtdoor benefietdiner » 13 dec 2019 20:34

JeeWee schreef:Op de homepage van de Gereformeerde Gemeente waar ik ben opgegroeid, kwam ik het volgende stuk tegen.
Zij gaan aan de dogmatische discussie voorbij om allereerst naar de homoseksuele naaste in de gemeente kijken.
Ook transgenders worden hier bij betrokken.
Als ik zo'n stuk lees, wordt ik echt blij en denk ik heel voorzichtig: het komt wel goed...

In een naburige gemeente van jou hoorde ik ook positieve berichten.

Burgemeester Verhoeve (SGP) benoemt Paarse Vrijdag tijdens Kaarsjesavond in speech
Afbeelding


In zijn toespraak op de Goudse Markt tijdens Kaarsjesavond, vrijdagavond, benoemde burgemeester Pieter Verhoeve (van SGP-huize) dat het niet alleen Kaarsjesavond, maar ook Paarse Vrijdag was. Dat is de dag waarop studenten, scholieren en docenten laten zien dat het heel normaal is om homo- of biseksueel te zijn. Dat doen zij door in het paars gekleed naar school te komen.

https://www.ad.nl/woerden/burgemeester- ... ~a5e90d3b/

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Geloof en gedachtes over homo's

Berichtdoor K80 » 13 dec 2019 21:39

Nog nooit van paarse vrijdag gehoort.
Ik zal wel weer onder een steen gelegen hebben.
Vandaag is het gisteren van morgen.

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Geloof en gedachtes over homo's

Berichtdoor DeLange » 13 dec 2019 23:05

Ja ach, hoe een mens ook is, het draait om dienst relatie met Jezus :D
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Geloof en gedachtes over homo's

Berichtdoor MoesTuin » 14 dec 2019 15:32

Inderdaad, vele christenen zullen verbaasd zijn stel dat de Heer Jezus in onze tijd zou geleefd hebben en met de homoseksuele broeders en zusters zou zijn omgegaan....
Hoe vaak berispte de Heer Jezus in de bijbel wel niet de Schriftgeleerden....
Veelzeggend!
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Liekels
Mineur
Mineur
Berichten: 174
Lid geworden op: 25 jul 2018 17:09

Re: Geloof en gedachtes over homo's

Berichtdoor Liekels » 15 dec 2019 09:54

Jeewee dat is zeker een positief en mooi bericht. Ook heel mooi en knap van deze gemeenschap dat ze deze stap (durven) te zetten, goed voorbeeld doet volgen dus wat je zegt....het komt wel goed .

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Geloof en gedachtes over homo's

Berichtdoor hans0166 » 16 dec 2019 07:52

Eén van de problemen met de acceptatie en zichtbaarheid in gemeenschappen is het beeld dat mensen hebben.

Nu de laatste tijd het typetje Martin Meiland zo in de belangstelling staat doet er weer niet veel goed aan.
Vreselijke stereotypering wordt er neergezet.
Menig homo zou deze overdreven acties binnen 5 minuten zijn huis uitkieperen.
Karikatuur van wat het werkelijk zou kunnen betekenen voor velen.

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Geloof en gedachtes over homo's

Berichtdoor K80 » 16 dec 2019 09:37

hans0166 schreef:Eén van de problemen met de acceptatie en zichtbaarheid in gemeenschappen is het beeld dat mensen hebben.

Nu de laatste tijd het typetje Martin Meiland zo in de belangstelling staat doet er weer niet veel goed aan.
Vreselijke stereotypering wordt er neergezet.
Menig homo zou deze overdreven acties binnen 5 minuten zijn huis uitkieperen.
Karikatuur van wat het werkelijk zou kunnen betekenen voor velen.



Eens. Mijn homoseksuele collega vindt dat ook verschrikkelijk.
Vandaag is het gisteren van morgen.


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten